-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ЄЗС ДК 021:2015 09120000-6 Газове паливо (природний газ)
Завершена
843 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 218.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 218.00 UAH
Період оскарження:
08.12.2020 20:08 - 20.12.2020 00:00
Вимога
Відхилено
вимога
Номер:
85f7398f7d52414fa62444db47f5541e
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-08-015950-c.b5
Назва:
вимога
Вимога:
Замовником торгів в документації зазначено наступне: Замовником торгів може бути укладено договір про надання юридично-консультаційних послуг з Виконавцем, оплата яких здійснюється учасником-переможцем торгів. Вартість послуг може сплачуватися Учасником-Переможцем після підписання актів надання послуг в порядку застосування ст. 6, 511, 512, 528, 627, 636 ЦК України протягом 5 робочих днів з моменту укладення договору на рахунок Виконавця торгів, відповідно до умов укладеної між Замовником та Виконавцем угоди. Вартість послуг становить 10 000,00 (десять тисяч) гривень. Про погодження з цією вимогою Учасник надає лист-гарантію.
На яким нормативно правовим актом врегульована дана вимога до Учасників? Чи відповідає данна вимога принципам Публічних закупівель? Оплата юридично-консультаційних послуг Виконавцем не є обов’язковою, та не може бути підставою для відхилення пропозицій, тож не впливає жодним чином на розгляд тендерним комітетом тендерної пропозиції”. Просимо повідомити Замовника інформацію про укладення вищезазначеного договору, а саме, на підставі якої процедури здійснена закупівля юридично-консультаційних послуг (з посиланням на проведену процедуру у системі Prozorro), а також причини не внесення/не оприлюднення відповідної закупівлі юридично-консультаційних послуг у річному плані закупівель. Крім того, наголошуємо, що оплата учасником юридично-консультаційних послуг на підставі договору, укладеного між Замовником та третьою стороною, не складає предмет закупівлі згідно
09120000-6 Газове паливо . Крім того, учасник на момент подання пропозиції не є стороною укладеного Вами договору, не брав на себе зобов'язання щодо оплати наданих Замовнику послуг та не є вигодонабувачем згідно такого договору, а тому вимога щодо покладення на учасника-переможця закупівлі додаткових витрат є незаконною. З огляду на вищенаведене радимо Замовнику проаналізувати актуальну практику Органу оскарження (Антимонопольного комітету України) з даного приводу, працівникам, причетним до проведення закупівель Замовника, пройти відповідне фахове навчання та внести відповідні зміни до Тендерної документації, в іншому випадку ми змушені будемо оскаржити дискримінаційні умови Тендерної документації до Антимонопольного комітету України, ініціювати проведення Моніторингу закупівель Офісом фінансового контролю (ДАС України) та розмістити відповідний відгук у системі Dozorro. Дякуємо
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.12.2020 00:13
Вирішення:
Відповідно до ч.3 ст. 22 ЗУ "Про публічні закупівлі" Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Водночас згідно ч. 11 ст. 26 ЗУ "Про публічні закупівлі" Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
вимога
Номер:
98525603a57340e8abf4dbda557a6abc
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-08-015950-c.b4
Назва:
вимога
Вимога:
Повідомляємо, що 1 вересня 2020 року набула чинності Постанова НКРЕКП №1611 від 26.08.2020 року. Вказаною Постановою внесено зміни до Кодексу газотранспортної системи України, щодо розміру величини коригування небалансів. Відповідно, станом на сьогодні у випадку позитивного або негативного небалансу, допустиме відхилення розраховується щоденно та дорівнює +/- 3% від обсягу природного газу поданого та відібраного на точках входу/виходу з газотранспортної системи у відповідну газову добу. У зв'язку з чим просимо внести відповідні правки в Проект договору, а саме наступну редакцію: "Добовий обсяг відбору (споживання) газу Споживачем не повинен відрізнятись від підтвердженого обсягу газу більш ніж на ±3%"
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.12.2020 00:07
Вирішення:
Замовником сформовано проект договору про закупівлю. Водночас в даний проект можуть вноситися зміни (крім зміни істотних умов). Оскільки зазначена Вами умова не є істотною в неї можуть вноситися зміни в процесі підписання договору, якщо це буде вимагатися чинним законодавством.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
вимога
Номер:
b8ff35c775b3489c9c0d74b3e04a9a37
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-08-015950-c.b3
Назва:
вимога
Вимога:
Вимога до учасників: Замовник має право при поставці кожної окремої партії товару вимагати проведення незалежної експертизи та лабораторних досліджень щодо якісних показників(характеристик) товару та їх відповідності вимогам замовника. Учасники у складі тендерної пропозиції повинні письмово гарантувати можливість здійснення лабораторних досліджень газу природного, що постачається за умовами Договору. На підтвердження можливості проведення лабораторних досліджень проб газу, учасник надає договір з акредитованою лабораторією згідно чинного законодавства установою на провадження таких досліджень, з паспортом якості природного газу, виданим вищезазначеною лабораторією є дискримінаційною, адже наявність договору з Акредитованою установою на здійснення лабораторних досліджень газу природного значно обмежує права потенційних учасників торгів, чим звужує їх коло. Слід зазначити, що ні Законом України «Про публічні закупівлі», ні Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з постачання природного газу, які затверджені Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг № 201 від 16.02.2017року – не встановлено вимоги щодо наявності у Постачальника природного газу договору з Акредитованою установою на здійснення лабораторних досліджень газу природного. А також не встановлено вимоги щодо наявності договору з Акредитованою установою на здійснення лабораторних досліджень газу природного ані Законом України «Про ринок природного газу», ані Кодексом Газотранспортної системи України. Враховуючи вище наведене, повідомляємо, що за паспорти якості природного газу відповідає ТОВ «Оператор ГТС України», який є оператором української газотранспортної системи щодо транспортування природного газу, тому звертаємось з проханням виключити вимогу, щодо надання паспорту якості природного газу згідно договору з акредитованою організацією.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.12.2020 00:03
Вирішення:
Відповідно до ч.3 ст. 22 ЗУ "Про публічні закупівлі" Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Учасник не довів та документально не підтвердив неможливість виконання таких вимог Замовника.
Водночас згідно ч. 11 ст. 26 ЗУ "Про публічні закупівлі" Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
вимога
Номер:
a26728bfe773471388636049fdfa56dc
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-08-015950-c.b2
Назва:
вимога
Вимога:
Шановний Замовнику. Згідно тендерної документації учасник закупівлі зобов’язаний надати в складі тендерної пропозиції довідку, датовану місяцем оголошення закупівлі, із зазначенням діапазону (зрізу) цін по регіонах України від органу (установи, організації), який уповноважений надавати такі відомості, що видана на ім’я учасника закупівлі. До розгляду приймаються довідки з ціною, яка включає до себе всі складові ціни тендерної пропозиції Учасника та умови оплати (ціна на газ встановлюється учасником у відповідності до ст. 12 Закону України «Про ринок природного газу» та повинна включати до вартості ціни тендерної пропозиції ціну на природний газ, тариф ТОВ «Оператора ГТС України» на послуги транспортування природного газу для внутрішньої точки виходу з газотранспортної системи, податок на
додану вартість, умови оплати - по факту поставки). Довідки з цінами, які не містять всі вищезазначені складові ціни та умови, не приймаються до розгляду. При формуванні (подачі) своєї цінової пропозиції, а також під час участі в аукціоні учасник повинен дотримуватися вищезазначеного документа, про що надає гарантійний лист. Тобто, ціна учасника при подачі тендерної пропозиції має бути не нижчою або вищою від діапазону цін або
ціни, що зазначено у відповідній довідці.
Вимога замовника в частині формування Учасником цінової пропозиції за нижчими цінами, ніж зазначено у довідці органу, який уповноважений надавати інформацію щодо коливання ціни товару на ринку, або іншої експертної установи про ціну на природний газ, Замовник має право відхилити тендерну пропозицію Учасника є такою, що нав'язує учасникам закупівлі додаткові, не передбачені чинним законодавством України умови суперечить чинному законодавству та йдуть в розріз з загальноприйнятими принципами, як публічної закупівлі так й підприємницької діяльності.
Відповідно до Закону, зокрема, ч. 11 ст.26, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -
підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування, переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Крім того, Законом (стаття 22), встановлено перелік необхідно інформації, що вимагається для підтвердження відповідності Учасника, зокрема, Замовник має право встановити один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до ст.17 Закону, а також, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Вимога, висунута Замовником, жодним чином не підтверджує наявність відповідності вищезгаданим критеріям. Тобто, наявність довідки уповноваженого органу у складі Тендерної пропозиції Учасника жодним чином не відображає рівень його відповідності встановленим Законодавством критеріям.
В свою чергу, чинною редакцією Закону чітко встановлено поняття -"аномально низька ціна". Так, законодавцем встановлено механізм, завдяки якому Учасники не мають змоги встановити необгрунтовано занижену (демпінговану) ціну тендерної пропозиції.
Більше того, Замовник має можливість самостійно вивчити кон'юнктуру ринку, провівши аналіз ринку та встановити прийнятні ціни на ринку. Зокрема, інформація доступна у вільному доступі на ресурзі ТОВ ГПК "НАФТОГАЗ ТРЕЙДИНГ", Української енергетичної біржі, тощо.
За наявності такої умови, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають можливість звернутися до уповноваженого органу, сплатити плату за довідку, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання. Кожен Учасник в праві вільно обирати принцип роботи та порядок формування цінової пропозиції.
Такою вимогою Замовник змушує потенційних Учасників здійснювати постачання товару, за цінами, що встановлені у довідці, не беручи до уваги принципи ведення господарської діяльності окремо взятого суб'єкта господарювання.
Замовник порушує принципи публічної закупівлі, з огляду на таке:
Аукціон - участь (змагання), за рахунок власних здобутків та можливостей, враховуючи правову природу якого, жоден з учасників не зможе передбачити результат аукціону та свою кінцеву пропозицію, відповідно, не зможе відкоригувати її до ціни, що зазначена у довідці.
Ринок природного газу мінливий, а порядок ціноутворення - вільний.
Порядок ціноутворення на ринку природного газу залежить від багатьох факторів, зокрема, від показників (індексів) на біржах з продажу газу, кон'юнктури на ринку, наявності або відсутності дефіциту товару в підземних сховищах газу, динаміки споживання, температурних режимів опалювального сезону, політичних факторів, коливання курсу валют, тощо.
Такий товар як газ природний є товаром, постачання якого відбувається в силу технологічних особливостей його видобування, зберігання, транспортування та наступного постачання.
Для ознайомлення надаємо рішення АМКУ №19429-р/пк-пз 16.10.2020 стосовно порушеного аналогічного питання.
Пов'язані документи:
Учасник
- ТПП рішення від 16.10.2020 №19429 .pdf 10.12.2020 23:58
Дата подачі:
10.12.2020 23:58
Вирішення:
Відповідно до ч.3 ст. 22 ЗУ "Про публічні закупівлі" Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Учасник не довів та документально не підтвердив неможливість виконання таких вимог Замовника.
Водночас згідно ч. 11 ст. 26 ЗУ "Про публічні закупівлі" Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
вимога
Номер:
35559e366dfa41789b5b07120dd83661
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-08-015950-c.b1
Назва:
вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! Вимога щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції щодо надання фінансового забезпечення щодо послуг балансування ОГТСУ із строком чинності документу, що є не меншим за строк постачання товару, згідно умов договору є дискримінаційною та необгрунтованою. Замовник послуг транспортування самостійно визначає форму свого фінансового забезпечення щодо всіх його фінансових зобов’язань перед оператором газотранспортної системи. Замовник послуг транспортування визначає розмір свого фінансового забезпечення щодо його фінансових зобов'язань перед оператором газотранспортної системи та зобов’язаний забезпечити розмір свого фінансового забезпечення на рівні не менше розміру достатнього фінансового забезпечення відповідно до вимог, установлених у цьому Кодексі. Оператор газотранспортної системи визначає розмір достатнього фінансового забезпечення для кожного замовника послуг транспортування відповідно до вимог, установлених у цьому Кодексі, та інформує замовника послуг транспортування з розрахунком кожної складової фінансового забезпечення, відповідно до яких було визначено розмір достатнього фінансового забезпечення відповідно до вимог цього пункту. Строк дії фінансового забезпечення повинен закінчуватись не раніше ніж через п’ять робочих днів після настання строку здійснення оплати дій з врегулювання добового небалансу за період, в якому таке фінансове забезпечення враховувалось оператором газотранспортної системи для надання послуг транспортування природного газу. Отже, Згідно Кодексу ГТС (розділ 2 глави VIII) до договору транспортування замовники послуг транспортування повинні надати Оператору ГТС фінансове забезпечення щодо послуг балансування системи в вигляді: безвідкличної безумовної банківської гарантії; попередньої оплати; або передачі газу оператору ГТС, який є власністю замовника послуги балансування, в розмірі фінансового забезпечення (нотаріальні договори). Розмір фінансового забезпечення має бути достатнім і не повинен бути менше суми вартості газу в обсязі, що є абсолютною величиною (модулем) від'ємного значення різниці між плановими обсягами подачі природного газу та плановими обсягами відбору природного газу згідно з номінаціями та/або реномінаціями замовника послуг транспортування природного газу. Але Кодексом ГТС не визначено сток дії фінансовго забезпечення. Разом з тим, якщо строк дії фінансового забезпечення закінчується, на подану вимогу строк дії продовжуються. Отже, просимо внести зміни в частині строку дії фінансового збезпечення, оскільки така вимога порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель недискримінація учасників
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.12.2020 23:52
Вирішення:
Відповідно до ч.3 ст. 22 ЗУ "Про публічні закупівлі" Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Учасник не довів та документально не підтвердив неможливість виконання таких вимог Замовника. Водночас згідно ч. 11 ст. 26 ЗУ "Про публічні закупівлі" Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Статус вимоги:
Відхилено