• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Продукти харчування, а саме: борошно в/г, крупа пшенична, вівсяні пластівці, крупа перлова, рис, пшоно, крупа гречана, крупа ячна

Продукти харчування, а саме: борошно в/г, крупа пшенична, вівсяні пластівці, крупа перлова, рис, пшоно, крупа гречана, крупа ячна

Завершена

330 750.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 653.75 UAH
Період оскарження: 08.12.2020 19:46 - 20.12.2020 00:00
Вимога
Вирішена

Вимога про усунення дискримінаційних положень тендерної документації

Номер: 6356574675254f57a16d51c6f646c02e
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-08-015852-c.c1
Назва: Вимога про усунення дискримінаційних положень тендерної документації
Вимога:
№ 13/7-в від 13.12.2020 р. Тендерному комітету Шановний Замовнику! Звертаємось до Вас з метою усунення дискримінаційних вимог тендерної документації. Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником, Відділом освіти Мирноградської міської ради Донецької області 08 грудня 2020 року було оголошено закупівлю ID UA-2020-12-08-015852-c про проведення процедури відкритих торгів за ДК 021:2015:15610000-7 “Продукція борошномельно-круп'яної промисловості”. Ми маємо намір взяти участь у вказаній закупівлі, Однак, детально проаналізувавши тендерну документацію, ми звернули увагу на наявність в ній дискримінаційних положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель та порушують наше право брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку. Вважаемо такі вимоги незаконними, необґрунтованими, дискримінаційними та такими, що порушують наші права як суб’єкта господарювання з огляду на наступне. 1. У п.п 1.3 пункту 1 Додатку 2 до тендерної документації «Кваліфікаційні критерії до Учасників процедури закупівлі» в частині наявності досвіду виконання аналогічного договору встановлена вимога щодо наявності досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, з приміткою, що Замовник приймає лише договір, що оприлюднений в електронній системи закупівель та може бути перевірений в системі Прозорро. Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – «Закон») не передбачено обмежень стосовно контрагента за договором та формою укладання останнього. Дане положення містить обмеження щодо можливості взяти участь у торгах тих учасників, які раніше не працювали з державним замовленням, однак мають багаторічний успішний досвід роботи у даній сфері загалом. Таким чином, вважаю, що встановлення вищезазначеного положення є незаконним та порушує права потенційних учасників даних торгів. Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 5 Закону, замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Оскільки дані положення тендерної документації не мають безпосереднього відношення до предмета закупівлі, а також суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаю їх протиправними та дискримінаційними. Така позиція підтверджується і рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України. Зокрема, у рішенні № 9941-р/пк-пз від 26.09.2018 р. викладено, що дії Замовника в частині встановлення умови надання договору з бюджетними установами порушують принципи здійснення закупівель і призвели до дискримінації Учасника. Аналогічна позиція викладена в рішенні № 521-р/пк-ск від 15.04.2015 р., в якому орган оскарження зазначив, що встановлення вимоги надання аналогічного договору саме за результатами проведення державних закупівель обмежує участь в процедурі закупівлі суб’єктів господарювання, які мають досвід виконання аналогічних договорів, однак не за результатами державних закупівель. Це, на думку колегії, є порушенням ч. 3 ст. 22 Закону в частині недискримінації учасників. 2. У п. 2.12 пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації встановлена вимога щодо надання сертифікату на відповідність вимогам стандарту ISO 45001:2018 Occupational health and safety management systems – Requirements with guidance for use. Метою цієї вимоги зазначається запобігання поширення коронавірусної інфекції COVID-19 та нібито виконання приписів ст. 13 ЗУ “Про охорону праці”. Ст. 13 ЗУ “Про охорону праці” визначає загальні обов'язки роботодавця з організації функціонування системи управління охороною праці. Жодних імперативних приписів щодо оформлення будь-яких сертифікатів не містить як ЗУ “Про охорону праці”, так і інше законодавство України. Роботодавець має право самостійно визначати, яким саме чином організовувати комплекс заходів, направлених на неухильне дотримання вимог законодавства про охорону праці і несе за це відповідальність. Сертифікація на відповідність вимогам ISO 45001 необхідна перш за все тим підприємствам, в діяльності яких передбачаються роботи підвищеної небезпеки та може мати місце ризик нанесення шкоди здоров’ю працівників. До них належать, наприклад, будівельні організації, промислові підприємства тощо. Для малих та середніх підприємств, що надають послуги щодо торгівлі продуктами харчування та напоями, в тому числі транспортування, складування, зберігання та відвантаження, немає необхідності і комерційного сенсу втілювати міжнародний стандарт “ISO 45001:2018 Occupational health and safety management systems – Requirements with guidance for use”. Достатнім підтвердженням виконання вимог законодавства про охорону праці, є проходження посадовими особами відповідного навчання, подальше навчання та ознайомлення працівників з правилами безпеки праці, гігієни тощо. Виходячи з вищевикладеного, прошу усунути порушення шляхом внесення змін в тендерну документацію.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Відповідь на вимогу оприлюднено в електронній системі закупівель окремим протоколом.
Статус вимоги: Задоволено