-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби
Завершена
125 355.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 626.78 UAH
мін. крок: 0.5% або 626.78 UAH
Період оскарження:
08.12.2020 17:40 - 14.12.2020 18:00
Вимога
Вирішена
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Номер:
e5850a882a9e4c6596fe1634eb78a4fe
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-08-014983-c.a1
Назва:
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Вимога:
Комунальна установа "Центр реабілітації осіб з вадами психофізичного розвитку", надалі – Замовник, оголосив про проведення спрощеної закупівлі.
Найменування предмету закупівлі: : Хліб пшеничний в/г , 0,9 кг, хліб пшенично-житній, 0,7 кг, круасан в асортименті, 70 г. Код ДК 021-2015: 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби.
Відповідно до ч. 1 ст. 14. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону.
Згідно з ч. 3 ст. 14 Закону в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, обов’язково зазначаються, зокрема:
- назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);
- інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі;
- кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг;
- строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; умови оплати;
- очікувана вартість предмета закупівлі;
- період уточнення інформації про закупівлю; тощо.
У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників (ч. 4 ст. 14 Закону).
Разом з тим, оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, як то передбачено ч. 5 ст. 14 Закону.
Заборона на встановлення дискримінаційних вимог випливає також з інших вимог Закону. Зокрема, ст. 3 Закону визначено, що одним із принципів здійснення закупівель є недискримінація учасників. Стаття 5 Закону встановлює наступні правила, покликані забезпечити недискримінацію учасників: рівність умов участі у закупівлях вітчизняних та іноземних учасників всіх форм власності та організаційно‑правових форм; обов'язок замовника забезпечити вільний доступ всім учасникам до інформації про закупівлю; заборона замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Ч. 3 ст. 12 Закону встановлює вимоги, зокрема до Prozorro, зазначаючи про те, що електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію.
Головна ознака оголошення та/або умов тендерної документації замовника відповідно до вимог Закону, за якою їх можна віднести до дискримінаційних — це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю.
Отже, в оголошені про проведення спрощеної закупівлі Комунальної установи "Центр реабілітації осіб з вадами психофізичного розвитку" в складі інформації про предмет закупівлі зазначена вага кожного із виробів за Кодом: ДК 021-2015: 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби.
Проте вважаємо, що така вимога до предмета закупівлі є занадто деталізованою у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Поруч з тим, прописуючи такі характеристики товару, замовник може звузити коло потенційних учасників торгів, що перешкоджатиме брати участь у закупівлях постачальникам, які зможуть поставити аналогічний за своїми якостями та функціональним призначенням товар.
Відповідно до норми ч. 7 ст. 14 Закону у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.
Таким чином, вважаємо, що вимоги до предмета закупівлі, наведені в оголошені Комунальна установа "Центр реабілітації осіб з вадами психофізичного розвитку"про проведення спрощеної закупівлі, в порушення вимог ч. 5 ст. 14 Закону містять вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Тому, просимо:
1) Усунути порушення законодавства під час проведення спрощеної закупівлі шляхом внесення змін до вимог предмета закупівлі, а саме: виключення інформацію про вагу товару (кожного виробу (лоту).
2) Результати розгляду даного звернення прошу оприлюднити на офіційному веб-порталі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.12.2020 17:53
Вирішення:
Шановний Учаснику! Відповідно до Вашої вимоги відповідаємо наступне:
Замовником було внесені відповідні зміни до технічних вимог до предмета закупівлі. Зміни Ви можете подивитися у оголошеної закупівлі та документації про проведення спрощеної закупівлі.
Статус вимоги:
Задоволено