• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Паливні гранули (пелети) з лузги соняшника

Завершена

725 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 625.00 UAH
Період оскарження: 08.12.2020 16:55 - 20.12.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» на рішення Замовника у формі протоколу № 98 від 29.12.2020 року

Номер: ff7f9551830848b7bf4cbe867f060c4d
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-08-003274-b.c2
Назва: СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» на рішення Замовника у формі протоколу № 98 від 29.12.2020 року
Скарга:
СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» Протоколом № 98 від 29.12.2020 року у процедурі відкритих торгів UA-2020-12-08-003274-b було відхилено тендерну пропозицію ТОВ «КЕВПРОД». Вважаємо, що рішення Замовника є протиправним, оскільки тендерна пропозиція Учасника ТОВ «КЕВПРОД» повністю відповідала вимогам тендерної документації. Як на підставу для відхилення тендерної пропозиції Скаржника Замовник посилається на невідповідність його тендерної пропозиції підпункту 1.2 пункту 5 розділу ІІІ. Замовник вважає, що ним вимагалося, щоб копія аналогічного договору для підтвердження досвіду якісного та своєчасного виконання повинна бути за попередній рік. У відповідності до п. 1.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації учасник повинен надати: 1. Довідку у довільній формі про наявність укладених аналогічних договорів (один або два), яка повинна включати інформацію щодо замовників (покупців) (із зазначенням їх найменування, адреси та контактних телефонів, предмета закупівлі та обсягу (у кількісному або вартісному виразі), завірена підписом уповноваженої особи учасника та його печаткою за попередній рік; 2. Надати копію аналогічного договору з його невід’ємними частинами (копіями додаткових угод, додатків тощо), щоб підтвердити досвід якісного та своєчасного виконання договору та надати копії документів, що підтверджують отримання товару покупцем згідно договору; На виконання вимог тендерної документації Учасником у складі тендерної пропозиції надано: - Довідку у довільній формі про наявність укладених аналогічного договору - Копію аналогічного договору з його невід’ємними частинами та копії документів, що підтверджують отримання товару покупцем згідно договору Зазначені Замовником два підпункти протирічать один одному. У підпункті два, який містить інформацію про сам аналогічний договір, не ЗАЗНАЧЕНО ЖОДНОГО ЗГАДУВАННЯ про те, що для підтвердження кваліфікаційного критерію Учасникам потрібно подати аналогічний договір саме за ПОПЕРЕДНІЙ РІК. Інформація про «попередній рік» у підпункті 1 викладена таким чином, що будь-яка особа, яка вивчала синтаксис та пунктуацію у шкільній програмі, може прочитати її однозначно і без будь-яких застережень. Так, у поданому тексті зміст зводиться до того, що довідка про наявність досвіду виконання аналогічних договорів повинна бути завірена підписом уповноваженої особи учасника та його печаткою за попередній рік. Тобто, за попередній рік повинна бути саме ПЕЧАТКА. Дивно, але Замовника має право встановлювати будь-які умови в тендерній документації. Учасника, звісно, хвилювало питання можливості здійснення Замовником перевірки печатки на відповідність її попередньому року, але оскільки у Учасника печатка з моменту створення не змінювалася, то Учасник не звертався до Замовника про виключення такої вимоги. Крім цього, оскільки синтаксис та пунктуація складного речення у підпункті 1 не викликали у Учасника двояких трактувань, то Учасник не звертався до Замовника і за роз’ясненнями. В той де час, відповіжальність заскладання тендерноїдокументації несе сам Замовник. Лише якісна документація є дієвим інструментом створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель. Лише чіткі, зрозумілі та недискримінаційні вимоги дозволять учасникам більш якісно підготувати пропозиції і Замовник отримає більшу конкуренцію у закупівлі, а також – менше ризиків, що хтось із учасників оскаржить його умови. Звертаємо увагу Органу оскарження, щоу відповідності до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Тобто, законодавець чітко встановив, що «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі є ВИКЛЮЧНО кваліфікаційним критерієм. У відповідності до п. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Тобто, є два випадки, коли Замовник має право скористатися п. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі»: 1 – виявлено невідповідність в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції 2 - виявлено невідповідність в інформації та/або документах подання яких вимагалось тендерною документацією.. Тобто, якщо Замовник вважав, що він вимагав подання аналогічного договору за 2019 рік, а Учасником подано аналогічний договір за 2020 рік (виявлено невідповідність в документах подання яких вимагалось тендерною документацією), то він повинен був розмістити у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовником цього зроблено не було. У відповідності до абз. 2 ч. 2 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, але до дня укладення договору про закупівлю. З огляду на зазначене скарга нами подається у встановлений законом строк. Дана скарга складена за дотриманням вимог ч. 1 та 2 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а тому у Органу оскарження відсутні підстави для її залишення без розгляду. У відповідності до ч. 9 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Вважаємо, що способом захисту порушених прав ТОВ «КЕВПРОД» може бути лише зобов’язання замовника скасувати своє рішення у формі протоколу № 98 від 290.12.2020 року про відхилення пропозиції ТОВ «КЕВПРОД». Приймаючи до уваги викладене вище, ПРОСИМО: зобов’язати Замовника повністю скасувати своє рішення у формі протоколу № 98 від 29.12.2020 року про відхилення пропозиції ТОВ «КЕВПРОД». Директор ТОВ «КЕВПРОД» Аврашов О.О.
Дата розгляду скарги: 20.01.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.01.2021 11:18
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.01.2021 22:07
Дата виконання рішення Замовником: 26.01.2021 15:36
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1 На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України №1011-р/пк-пз від 20.01.2021 скасувати рішення тендерного комітету від 29.12.2020 року, протокол № 98, щодо відхилення ТОВ «КЕВПРОД» за процедурою відкриті торги на закупівлю Паливні гранули (пелети) з лузги соняшника код ДК 021 2015 09110000-3- Тверде паливо, оголошення № UA-2020-12-08-003274-b від 08.12.2020р.
Автор: ТОВ "КЕВПРОД", Аврашов Олег Олегович +380675316844 kevprod@i.ua
Вимога
Є відповідь

ВИМОГА на Протоколом № 98 від 29 грудня 2020 року

Номер: 2521604f5c1b4370a0e3dedd76ab9895
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-08-003274-b.c1
Назва: ВИМОГА на Протоколом № 98 від 29 грудня 2020 року
Вимога:
ВИМОГА Учасник ТОВ «КЕВПРОД» приймав участь у закупівлі «КОД ДК 021: 2015 09110000-3 — ТВЕРДЕ ПАЛИВО; (ПАЛИВНІ ГРАНУЛИ З ЛУШПИННЯ СОНЯШНИКА)» (ідентифікатор закупівлі № UA-2020-12-08-003274-b). Протоколом № 98 від 29 грудня 2020 року тендерна пропозиція Учасника, яка була найбільш економічно вигідною, було відхилена Замовником. Замовник зазначає, що пропозиція учасник ТОВ "КЕВПРОД" не відповідає Тендерної документації , а саме підпунктам 1,2 пункту 5 розділу ІІІ (копія аналогічного договору щоб підтвердити досвід якісного та своєчасного виконання його , повинна бути за попередній рік). Вважаємо, що підстава для відхилення є помилковою , виходячи з наступного: У відповідності до п. 1,2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації учасник повинен надати: 1) Довідка у довільній формі про наявність укладених аналогічних договорів (один або два), яка повинна включати інформацію щодо замовників (покупців) (із зазначенням їх найменування, адреси та контактних телефонів, предмета закупівлі та обсягу (у кількісному або вартісному виразі), завірена підписом уповноваженої особи учасника та його печаткою за попередній рік; 2) Надати копію аналогічного договору з його невід’ємними частинами (копіями додаткових угод, додатків тощо), щоб підтвердити досвід якісного та своєчасного виконання договору та надати копії документів, що підтверджують отримання товару покупцем згідно договору; Учасником у складі тендерної пропозиції надано: - Довідка у довільній формі про наявність укладених аналогічного договору - Копію аналогічного договору з його невід’ємними частинами та копії документів, що підтверджують отримання товару покупцем згідно договору Учасник ТОВ "КЕВПРОД" пояснює , чому у довідці ДОСВІД вказано договір за 2020 рік: - Тому. Що в п. 1 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, чітко не вказано що в довідці повинен бути вказано про договір минулого року. (завірена підписом уповноваженої особи учасника та його печаткою за попередній рік), також п. 2 пункт 5 розділу ІІІ тендерної документації на пряму суперечить п. 1 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації (Надати копію аналогічного договору з його невід’ємними частинами (копіями додаткових угод, додатків тощо), щоб підтвердити досвід якісного та своєчасного виконання договору та надати копії документів, що підтверджують отримання товару покупцем згідно договору) в якому не уточнюється рік договору про досвід. Що стосовно п. 2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, то учасник ТОВ "КЕВПРОД", надав вичерпну інформацію виклавши копію аналогічного договору з його невід’ємними частинами та надав копії документів, що підтверджують отримання товару покупцем згідно договору, додав ще і відгук замовника про виконання договору. Крім цього, у відповідності до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Тобто, законодавець чітко встановив, що «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);» є ВИКЛЮЧНО кваліфікаційним критерієм. У відповідності до п. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Таким чином, якщо Замовник встановив, що Учасник не подав - Довідка у довільній формі про наявність укладених аналогічного договору - Копію аналогічного договору з його невід’ємними частинами та копії документів, що підтверджують отримання товару покупцем згідно договору, або пояснення про неподання такого документу. А такого Замовник чомусь не вчинив, чім порушив права учасник ТОВ "КЕВПРОД" Просимо Вас скасувати протокол № 98 від 29 грудня 2020 року про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КЕВПРОД». Директор ТОВ «КЕВПРОД» Аврашов О.О.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Розглянувши Вашу вимогу на протокол №98 від 29 грудня 2020 року, яка була розміщена 30.12.2020 о 18.21 повідомляємо про таке: Судячи із Вашої вимоги, Ви не зрозуміли за який рік Вам потрібно було надати довідку про виконання аналогічних робіт та копію підтверджуючого договору який є невід’ємною частиною довідки, а саме за попередній рік. Якщо у Вас виникли запитання стосовно тендерної документації, Ви мали право відповідно до п.1 ст 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (Далі – Закон), фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. В зазначений законодавством термін звернень стосовно роз’яснень тендерної документації від учасника ТОВ "КЕВПРОД" не надходило. Стосовно не надання Вам 24 години на усунення невідповідності відповідно до пункту 16 статті 29 Закону повідомляємо що згідно до наданих Вами документів, а саме Довідка про виконання аналогічних робіт та інформації щодо замовників (покупців) (із зазначенням їх найменування, адреси та контактних телефонів, предмета закупівлі та обсягу (у кількісному або вартісному виразі) яка викладена в ній відповідає копії аналогічного договору який підтверджує досвід роботи у 2020 році. Отже, виходячи із вищезазначеного, тендерним комітетом невідповідності у наданих Вами документах не виявлено. Щоб пересвідчитися в тому, що потенційний Постачальник має досвід продажу товарів, аналогічних нашому предмету закупівлі, бездоганну ділову репутацію, є надійним партнером, у тендерній документації ми прописали кваліфікаційні вимоги. Відповідно до них учасник закупівель повинен надати довідку в довільній формі та копію аналогічного договору за попередній рік. Саме цей період зазначено в підпунктах 1 і 2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації. Ви надали документи за поточний, 2020 рік, що не відповідає прописаним нами вимогам. Враховуючи вищезазначене тендерним комітетом прийнято рішення, яке викладено в протоколі від 29 грудня 2020 року №98 про відхилення тендерної пропозиції.
Статус вимоги: Не задоволено