• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Продукція борошномельно-круп'яної промисловості за кодом CPV за ДК 021-2015- 15610000-7 (Борошно пшеничне в/г; Рис; Крупа перлова; Пшоно; Вівсяні пластівці; Крупа пшенична; Крупа гречана)

Умови забезпечення тендерної пропозиції відповідно ч. 2 розділу 3 "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" тендерної документації

Завершена

570 580.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 852.90 UAH
Період оскарження: 08.12.2020 16:05 - 20.12.2020 00:00
Вимога
Вирішена

Вимога про усунення дискримінаційних положень тендерної документації

Номер: 0621fd26c3b84e4aacf907f304aad51f
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-08-012670-c.c1
Назва: Вимога про усунення дискримінаційних положень тендерної документації
Вимога:
№ 13/5-в від 13.12.2020 р. Тендерному комітету Шановний Замовнику! Звертаємось до Вас з метою усунення дискримінаційних вимог тендерної документації. Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником, Відділом освіти Покровської міської ради Донецької області 08 грудня 2020 року було оголошено закупівлю ID UA-2020-12-08-012670-c про проведення процедури відкритих торгів за ДК 021:2015:15610000-7 “Продукція борошномельно-круп'яної промисловості”. Ми маємо намір взяти участь у вказаній закупівлі, Однак, детально проаналізувавши тендерну документацію, ми звернули увагу на наявність в ній дискримінаційних положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель та порушують наше право брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку. Вважаемо такі вимоги незаконними, необґрунтованими, дискримінаційними та такими, що порушують наші права як суб’єкта господарювання з огляду на наступне. 1. У п.п 1.3 пункту 1 Додатку 2 до тендерної документації «Кваліфікаційні критерії до Учасників процедури закупівлі» в частині наявності досвіду виконання аналогічного договору встановлена вимога щодо наявності досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, з приміткою, що Замовник приймає лише договір, що оприлюднений в електронній системи закупівель та може бути перевірений в системі Прозорро. Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – «Закон») не передбачено обмежень стосовно контрагента за договором та формою укладання останнього. Дане положення містить обмеження щодо можливості взяти участь у торгах тих учасників, які раніше не працювали з державним замовленням, однак мають багаторічний успішний досвід роботи у даній сфері загалом. Таким чином, вважаю, що встановлення вищезазначеного положення є незаконним та порушує права потенційних учасників даних торгів. Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 5 Закону, замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Оскільки дані положення тендерної документації не мають безпосереднього відношення до предмета закупівлі, а також суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаю їх протиправними та дискримінаційними. Така позиція підтверджується і рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України. Зокрема, у рішенні № 9941-р/пк-пз від 26.09.2018 р. викладено, що дії Замовника в частині встановлення умови надання договору з бюджетними установами порушують принципи здійснення закупівель і призвели до дискримінації Учасника. Аналогічна позиція викладена в рішенні № 521-р/пк-ск від 15.04.2015 р., в якому орган оскарження зазначив, що встановлення вимоги надання аналогічного договору саме за результатами проведення державних закупівель обмежує участь в процедурі закупівлі суб’єктів господарювання, які мають досвід виконання аналогічних договорів, однак не за результатами державних закупівель. Це, на думку колегії, є порушенням ч. 3 ст. 22 Закону в частині недискримінації учасників. 2. У п. 2.12 пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації встановлена вимога щодо надання сертифікату на відповідність вимогам стандарту ISO 45001:2018 Occupational health and safety management systems – Requirements with guidance for use. Метою цієї вимоги зазначається запобігання поширення коронавірусної інфекції COVID-19 та нібито виконання приписів ст. 13 ЗУ “Про охорону праці”. Ст. 13 ЗУ “Про охорону праці” визначає загальні обов'язки роботодавця з організації функціонування системи управління охороною праці. Жодних імперативних приписів щодо оформлення будь-яких сертифікатів не містить як ЗУ “Про охорону праці”, так і інше законодавство України. Роботодавець має право самостійно визначати, яким саме чином організовувати комплекс заходів, направлених на неухильне дотримання вимог законодавства про охорону праці і несе за це відповідальність. Сертифікація на відповідність вимогам ISO 45001 необхідна перш за все тим підприємствам, в діяльності яких передбачаються роботи підвищеної небезпеки та може мати місце ризик нанесення шкоди здоров’ю працівників. До них належать, наприклад, будівельні організації, промислові підприємства тощо. Для малих та середніх підприємств, що надають послуги щодо торгівлі продуктами харчування та напоями, в тому числі транспортування, складування, зберігання та відвантаження, немає необхідності і комерційного сенсу втілювати міжнародний стандарт “ISO 45001:2018 Occupational health and safety management systems – Requirements with guidance for use”. Достатнім підтвердженням виконання вимог законодавства про охорону праці, є проходження посадовими особами відповідного навчання, подальше навчання та ознайомлення працівників з правилами безпеки праці, гігієни тощо. Виходячи з вищевикладеного, прошу усунути порушення шляхом внесення змін в тендерну документацію.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учаснику! 1. По першому питанню внесено зміни до тендерної документації, а саме: пп.1.3. , пункту 1. Додатку 2. викладено в новій редакції: 2. По другому питанню: пп. 2.12. пункту 2 Додатку 2 тендерної документації: Наявність сертифікату за стандартом ISO 45001:2018, - це гарантія спроможності учасника стабільно та безперервно забезпечувати якість та безпечність робіт, постачання товару протягом всього часу їх виконання; забезпечення упевненості в тому, що роботи, постачання товару, які виконуються відповідають обов’язковим вимогам нормативних документів, при цьому всі технічні, адміністративні і людські чинники, що впливають на якість робіт, постачання товару та використовуваних під час робіт, постачання товару матеріалів, знаходяться під контролем; наявність кваліфікованого персоналу. Отримати необхідні сертифікати відповідності, які вимагає Замовник може будь-який суб’єкт господарювання, незалежно від організаційно-правової форми власності за умови відповідності учасника стандартам. Наявність сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ЗАМОВНИКОМ ділових якостей учасника, його спроможності щодо якості робіт, постачання товару в налагодженій системі менеджменту на підприємстві, котра характеризує учасника як надійного партнера, спроможного виконувати умови договору у будь-якому разі, та своєчасно реагувати (приймати оперативні рішення) при виникненні різних обставин, у тому числі пов’язаних зі здоров’ям персоналу, випадками травматизму та ін. Сертифікат є документом, що передбачається чинним законодавством України –відповідним ДСТУ/ ISO/ ДСТУ ISO/ISЕ, вимога щодо надання сертифікату цілком відповідає вимогам законодавства, діючого на території України. Практика Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг у сфері публічних закупівель підтверджує наявність права Замовника вимагати відповідності Учасника вимогам ДСТУ/ ISO/ ДСТУ ISO/ISЕ. АМКУ у своїх рішенням вже підтверджувала те, що дані вимоги не є дискримінаційними (Рішенням постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг АМКУ №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-11-25-003122-b ; Рішенням постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг АМКУ № 2309 -р/пк-пз від 06.02.2020 https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-01-10-001583-c). Ця вимога Замовника цілком відповідає чинному законодавству України.
Статус вимоги: Задоволено