• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП

«Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку» код 30120000-6 за ДК 021:2015

Загальні відомості про закупівлю: див. прикріплений файл ТУ

Завершена

999 815.02 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 900.00 UAH
Період оскарження: 21.03.2017 16:36 - 24.03.2017 17:00
Скарга
Виконана замовником

Вимога щодо порушення законодавства у сфері допорогових закупівель

Номер: 97bbd9956d5b41e8b9079c8834c66951
Ідентифікатор запиту: UA-2017-03-21-002518-b.b1
Назва: Вимога щодо порушення законодавства у сфері допорогових закупівель
Скарга:
Комунальне підприємство «Київпастранс» 04070, м. Київ, Подільський район, Набережне шосе, 2 Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «КАМТЕКС», ЄДРПОУ 38765659, 04073, м. Київ, вул. Куренівська, буд. 21-Є, офіс 1 тел: (044)-490-35-52, +38(067) 737-02-75, email:kamteks.info@gmail.com Замовник: Комунальне підприємство «Київпастранс» 04070, м. Київ, Подільський район, Набережне шосе, 2 Відомості про процедуру закупівлі: Електронний портал - https://prozorro.gov.ua/ № оголошення у ЦБД – UA-2017-03-21-002518-b Предмет закупівлі: «Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку» код 30120000-6 за ДК 021:2015.» ВИМОГА щодо порушення законодавства у сфері допорогових закупівель Відповідно до пункту 14.1 статті 14 «Порядку здійснення допорогових закупівель», у випадку виявлення порушення Користувач може звернутися до Замовника із Вимогою про усунення порушення у процесі проведення закупівлі (далі - Вимога) через відповідну електронну форму. Комунальне підприємство «Київпастранс», код ЄДРПОУ 31725604 (далі – Замовник), оприлюднило допорогову закупівлю: «Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку» код 30120000-6 за ДК 021:2015», оголошення № UA-2017-03-21-002518-b на порталі https://prozorro.gov.ua. ТОВ «КАМТЕКС» вважає, що Замовником у тендерній документації, (надалі - Документація) встановлено дискримінаційні вимоги до учасників, які обмежують конкуренцію, звужують коло учасників, є дискримінаційними, порушують вимоги «Порядку здійснення допорогових закупівель» та які дозволять Замовнику визначити переможцем процедури заздалегідь визначеного учасника на власний розсуд Замовника без дотримання принципу об'єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій учасників. Зазначене обґрунтовуємо наступними підставами. Додатком № 4 Документації, Замовником встановлена вимога у випадку постачання еквівалентних витратних матеріалів (картриджів) Учасник закупівлі має надати: 1. Завірену копію сертифікату підприємства виробника еквівалентної продукції на систему управління якістю ISO 9001 виданого стосовно розробки, виробництва витратних матеріалів для периферійної техніки. 2. Завірену копію сертифікату підприємства виробника еквівалентної продукції на систему екологічного менеджменту ISO 14001 виданого стосовно розробки, виробництва витратних матеріалів для периферійної техніки. 3. Копію атестата виробництва, виданого виробнику еквівалентної продукції органом сертифікації на тонер, який дійсний на момент проведення закупівлі. 4. Завірену копію протоколу випробувань проведених уповноваженим органом (УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ТЕХНІЧНИЙ ІНСТИТУТ СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ВИПРОБУВАНЬ ЕЛЕКТРООБЛАДНАННЯ (УкрТЕСТ)), в якому підтверджуються наступні параметри (не менше ніж на 6 моделей запропонованих еквівалентних картриджів): За вимогами п.1, п.2 та п.3 хочемо зауважити, що наявність вищевказаних документів (проходження сертифікації у системі ISO 9001, ISO 14001 та атестат виробництва), не є обов’язковими для підприємств, які знаходяться на території України та діють відповідно до чинного законодавства. На підтвердження чого Учасник надає копії листів ДП «Укрметртестстандарт» №21-09/2286 від 04.10.2016 (про не обов’язкову сертифікацію у системі ISO 9001, ISO 14001), та №21-09/2212 від 21.09.2016 (про не обов’язкове проходження атестації виробництва). За вимогами п.4 Також повідомляємо Вам, що витратні матеріали до принтерів, копіювальних апаратів та систем безперервної подачі чорнил, перезаправляємі картриджі, фотобарабани, код УКТЗЕД 8443 в «Перелік продукції, що підлягає обов’язкової сертифікації в Україні» затверджений Наказом Державного комітету з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 року №28 та зареєстрований в Міністерстві юстиції 04.05.2005 року за №466/10746 не входить і тому їх обов’язкова сертифікація в системі УкрСЕПРО не передбачена. Український інститут випробувань та сертифікації електрообладнання "УкрТЕСТ" є структурним підрозділом Всеукраїнського державного науково-виробничого центру стандартизації, метрології, сертифікації і захисту прав споживачів ДП «Укрметртестстандарт». На підтвердження чого Учасник надає копії листів ДП «Укрметртестстандарт» №21-09/183 від 07.02.2017 (про не обов’язкову сертифікацію). Крім того, не зрозуміло чому Замовник вибірково вимагає від учасників завірені копії протоколів випробувань проведених уповноваженим органом не менше ніж на 6 моделей запропонованих еквівалентних картриджів. Логічно було б вимагати або на всі картриджі протоколи випробувань, або Замовник мав би наприклад вимагати надання учасниками «Технічних умов» на виробництво еквівалентних картриджів, які містять повну та більш детальну інформацію. Також хочемо зауважити, що термін підготовки тендерної пропозиції становить 7 робочих днів, за цей термін Учасник не встигає пройти випробування та отримати відповідний протокол. Заздалегідь Учаснику не має сенсу проходити такі випробування тому що, по-перше - неможливо знати які картриджі будуть потрібні Замовнику у наступному тендері, по-друге – Учасник несе фінансові витрати. Це свідчить про нерівний підхід до перевірки кваліфікації постачальників послуг. Таким чином, вимоги про надання документів за п.1, п.2, п.3 та п.4, Додатка 4 Документації є відверто дискримінаційними, тому, що від учасників вимагаються документи які не є обов’язковими згідно чинного законодавства України. В той же час, відсутність вищезазначених документів під час участі в даному тендері буде підставою для Замовника, щодо відхилення пропозиції учасника у зв'язку з її невідповідністю вимогам Документації. Одночасно учасники, які мають попередню домовленість із Замовником та із виробником витратних матеріалів (офіційним дистриб'ютором, представництвом такого виробника) такі документи заздалегідь отримують, участь у тендері приймають та, маючи при цьому, навіть найвищу ціну своєї пропозиції, стають переможцем тендеру оскільки саме їх пропозиція відповідає всім вимогам Документації. Отже, з метою усунення дискримінаційних вимог вважаємо, що Замовник повинен внести зміни до Документації та вилучити: - з Додатку №4 Документації вимогу, щодо надання копії атестата виробництва, виданого виробнику еквівалентної продукції органом сертифікації на тонер, який дійсний на момент проведення закупівлі. - з Додатку №3 Документації вимогу, щодо надання завіреної копію протоколу випробувань проведених уповноваженим органом (УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ТЕХНІЧНИЙ ІНСТИТУТ СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ВИПРОБУВАНЬ ЕЛЕКТРООБЛАДНАННЯ (УкрТЕСТ)), в якому підтверджуються наступні параметри (не менше ніж на 6 моделей запропонованих еквівалентних картриджів). Таким чином, враховуючи вищевикладене, потрібно зазначити, що компанії-виробники витратних матеріалів та запасних частин до нього створили монопольну структуру, допуск до якої здійснюється лише по певним преференціям лише певному колу осіб, що може бути порушенням норм чинного законодавства щодо захисту економічної конкуренції та захисту від недобросовісної конкуренції. В даному випадку, який стосується цієї процедури закупівлі, Замовник сприяє за рахунок бюджетних коштів неправомірній діяльності недобросовісним суб'єктам господарювання. В результаті, такі дії Замовника призводять до завищення фактичної ціни товару, що є предметом закупівлі, та до неефективного й не раціонального використання бюджетних коштів. Отже, враховуючи викладене вище, вважаємо що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії та ефективності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивної та неупередженої оцінки пропозицій конкурсних торгів. В той же час, зазначені дії Замовника є дискримінаційними по відношенню до ТОВ «КАМТЕКС» та порушують норми п.6.2 ст.6 «Порядку здійснення допорогових закупівель», яка зобов'язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників процедури закупівлі, здійснити об'єктивний та чесний вибір переможця. Виходячи з вищенаведеного, керуючись статтями 1, 5, 6, 7, 14 «Порядку здійснення допорогових закупівель», ПРОСИМО: 1. Прийняти дану Вимогу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі. 3. Усунути дискримінаційні вимоги до учасників, про які зазначалось вище, шляхом внесення змін до Документації.
Пов'язані документи: Учасник reviewers
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.04.2017 11:47
Автор: ТОВ "КАМТЕКС", Чирка Олександр Миколайович +380444903552 antonenko.a@rubin.ua