• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

09310000-5 ‒ Електрична енергія

Торги не відбулися

4 550 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 750.00 UAH
Період оскарження: 07.12.2020 17:31 - 19.12.2020 00:00
Вимога
Відхилено

вимога

Номер: 64640570e09b410499ebfdde55d4fb2d
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-07-013633-b.b3
Назва: вимога
Вимога:
Згідно п.5.5. проекту договору Зміна ціни за одиницю товару може бути здійснена не частіше 1 (одного) разу протягом розрахункового періоду, встановленого у п. 5.10. Договору, та не раніше ніж через 30 (тридцять) календарних днів після укладення цього Договору. Зауважимо, що згідно п.2 ч.5 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії. Тобто, умова щодо обмеження строку зміни ціни, а саме, не частіше одного разу на місяць, є такою, що суперечить Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Договір про закупівлю — господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару (п. 6 ч. 1 ст. 1 Закону). При цьому загальні питання щодо внесення змін до договорів врегульовані нормами ЦКУ та ГКУ. Ані Закон, ані ЦКУ, ані ГКУ не містять обмежень щодо внесення змін до договору в частині зміни ціни за одиницю товару виключно у випадку, якщо вже відбулася частково поставка товару. Також немає й заборони про збільшення ціни відразу після укладення договору, тобто за умови поставки. Отже, просимо внести зміни до тендерної документації по проекті договору в частинні виключення умови щодо строків зміни ціни.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Частиною першою статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Законом. Відповідно до частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Частиною п’ятою статті 41 Закону встановлено вичерпний перелік умов, при яких до договору про закупівлю можуть бути внесені відповідні зміни. Разом з тим, згідно з частиною першою статті 627 Цивільного кодексу України, сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Відповідно до положень статті 6 Цивільного кодексу України Сторони мають право врегулювати у договорі, який передбачений актами цивільного законодавства, свої відносини, які не врегульовані цими актами. Сторони в договорі можуть відступити від положень актів цивільного законодавства і врегулювати свої відносини на власний розсуд. Сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо вказано про це, а також у разі, якщо обов'язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами. Відповідно до ст.ст. 42, 44 Господарського кодексу України підприємництво – це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб’єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку. Підприємництво здійснюється на основі, зокрема, комерційного розрахунку та власного комерційного ризику. Враховуючи вищевикладене, повідомляємо, що Замовник вважає доцільним встановити порядок внесення змін до договору про закупівлю з урахуванням своїх законних прав та охоронюваних законом інтересів, керуючись при цьому принципами здійснення закупівель, зокрема, такими як максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням. Звертаємо вашу увагу, що Законом не заборонено встановлювати період, з якого можливе перше звернення Постачальника щодо зміни ціни. Крім того, Замовником у п. 5.5 Проекту договору не застосовано обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару, передбаченого частиною п’ятою ст. 41 Закону. Таким чином, Замовником розроблено тендерну документацію з дотриманням принципів добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості, недискримінації учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням. Окрім того наголошуємо, що положення частини п’ятої статті 41 Закону не зобов’язує Замовника вносити зміни до договору в перелічених випадках. Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що Вами не доведено та документально не підтверджено необхідність внесення змін до Тендерної документації в цій частині, а також документально не підтверджена неможливість виконання вказаної умови Тендерної документації та не доведено, яким чином наведена вище умова Тендерної документації порушує Ваші права та законні інтереси, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

вимога

Номер: 52c631b4d2d3424abb931c2a8834ce4e
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-07-013633-b.b2
Назва: вимога
Вимога:
У п.4 Додатку 2 тендерної документації замовника міститься вимога «Учасник повинен надати гарантійний лист про те, що протягом 2020 року учасник не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного», відповідно до Розділу 1.7. «Невиконання зобов’язань» «Правил ринку», затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 №1168, та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті ДП «НЕК «Укренерго» та/або інших відкритих джерелах інформації.» Для забезпечення дотримання "Правил ринку" (затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168) та безперебійного постачання електричної енергії, передбачено, що учасник ринку повинен неухильно дотримуватись правил. Відповідно, передбачено надання статусу "переддефолтний"у разі настання однієї з подій, передбачених пункті 1.7.1 Правил ринку. В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу "переддефолтний". У разі тривалості статусу "переддефолтний" для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу "дефолтний" (пункт 1.7.4. Правил ринку). Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності в разі набуття статусу "переддефолтний". Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі "переддефолтний". Статус "переддефолтний" анулюється в разі вирішення подій або обставин пункту 1.7.1 Правил ринку. Отже, статус "переддефолтний" носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Лише статус "дефолтний"може ставити під сумнів постачання електричної енергії. Відповідно, якщо постачальник електричної енергії протягом 2020 року набував статусу "переддефолтний", і, відповідно, цей статус був анульований, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. Встановлення в тендерній документації вимог, щодо надання гарантійного листа про те, що скаржник не набував статусу «Дефолтного» або «Переддефолтного» має дискримінаційний характер та буде додатковим бар’єром для учасників відкритих торгів, а також давати необґрунтовані підстави для Замовника щодо не допуску пропозиції певного учасника до оцінки. Просимо виключити дискримінаційні вимоги та внести відповідні зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до Правил ринку,затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року № 307, учасник ринку, крім ОСП, ОР та гарантованого покупця, набуває статусу "Переддефолтний" при настанні принаймні однієї з таких подій або обставин: 1) учасник ринку до 18:00 банківського дня, що є другим робочим днем після дати отримання на електронну адресу учасника ринку через систему управління ринком платіжного документа від АР, не здійснив відповідну оплату; 2) учасник ринку, який є СВБ, не надавав, не підтримував, не збільшував та не поновлював фінансові гарантії в необхідному обсязі відповідно до розділу VI цих Правил; 3) учасник ринку не здійснив оплату послуги з передачі електричної енергії та/або з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління у строк понад 30 календарних днів з дати отримання акта приймання-передачі послуги. Як слідує із вищезазначеного, статус "Переддефолтний" отримує безвідповідальний недобросовісний учасник ринку, який не може виконувати взяті на себе фінансові зобов’язання. Якщо учасник ринку також виступає в якості електропостачальника (або споживача), після набуття ним статусу "Дефолтний" постачання електричної енергії споживачам такого учасника ринку (або такому учаснику ринку) здійснюється постачальником "останньої надії" відповідно до Правил роздрібного ринку. З метою уникнення суттєвих втрат, пов’язаних із закупівлею електроенергії за цінами постачальника "останньої надії" у разі перемоги учасника, який мав/має статус "дефолтного" або "переддефолтного" та з метою дотримання принципів, встановлених в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме - здійснення закупівлі з максимальною економією та ефективністюзамовником передбачено в Тендерній документації відповідну умову. Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що Вами не доведено та документально не підтверджено необхідність внесення змін до Тендерної документації в цій частині, а також документально не підтверджена неможливість виконання вказаної умови Тендерної документації та не доведено, яким чином наведена вище умова Тендерної документації порушує Ваші права та законні інтереси, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги. Крім того, така позиція замовника узгоджується з практикою постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (рішення № 3290-р/пк-пз від 20.02.2020).
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

вимога

Номер: 97ae47db629c46cb948452856d7efffd
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-07-013633-b.b1
Назва: вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! Вимога, вказана у додатку 2 до тендерної документації є надмірною та дискримінаційною, а саме: 3.2. Підтвердити довідкою у довільній формі наявність на території м.Києва власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної ене-ргії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавст-вом, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому прово-диться особистий прийом споживачів. Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про на-явність власного окремого структурного підрозділу на території м.Києва або посадової особи, з робочим місцем на території м.Києва, на яких покладається за-безпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгля-ду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. Вважаємо, що дані вимоги обмежують коло потенційних Учасників, які мають досвід роботи у даній сфері, але не мають у власності або не орендують приміщення на території Замовника. Зазначаємо, що дана вимога не обумовлена жодними чинними нормативно – правовими актами. Встановлена вимога ТД дає можливість прийняти участь у закупівлі лише обмеженому колу Учасників. Зазначена вимога ТД порушує такі принципи закупівель, що передбачені статтями 3 і 5 Закону України «Про публічні закупівлі», як «недискримінація учасників»; «добросовісна конкуренція серед учасників»; «максимальна економія та ефективність»; «об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій»; «запобігання корупційним діям і зловживанням». Крім того, частиною 3 статті 5 вищезазначеного Закону встановлено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Встановлена умова ТД порушує один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме – недискримінація учасників. Постачальники, які проводять господарську діяльність з постачання електричної енергії мають ліцензію, що видана на підставі постанови НКРЕКП, згідно якої набувається право постачати електричну енергію по ВСІЙ ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ. Встановлюючи такі вимоги в тендерній документації, взяти участь можуть лише ті учасники, які зареєстровані на тереторії Дніпропетровської області. Жодними нормативно-правовими актами не визначено місце реєстрації постачальників, а також не розмежована територія їх діяльності, та не встановлено обов'язковим для постачальників мати структурні підрозділи по тих чи їнших областях України. Отже, просимо видалити вище описані вимоги до учасників.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до вимог п. 8.3.6 Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (далі – Правила), учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. Відповідно до 8.3.17 Правил учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Отже, споживач має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію прав споживача електричної енергії, оскільки відрядження потребують значних витрат робочого часу та коштів. В такому випадку не може навіть йти мова про оперативне вирішення будь-яких проблемних питань на місці. Тим більше з огляду на утруднену ситуацію з пересуванням по території країни у зв’язку з обмежувальними заходами, пов’язаними з введенням карантину. Крім того, споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію. Для нашого підприємства такими способами є використання персональної сторінки споживача на веб-сайті електропостачальника і можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника. При цьому, очевидно, що у разі значної територіальної віддаленості постачальника від місцязнаходження об’єкта постачання електроенергії та місця діяльності підприємства, реалізація такого права буде економічно недоцільною і практично неможливою, оскільки потребуватиме витрачання додаткових коштів та робочого часу на відрядження до електропостачальника. Що знову ж таки є актуальним особливо на сьогодні з огляду на утруднену ситуацію з пересуванням по території країни у зв’язку з обмежувальними заходами, пов’язаними з введенням карантину. Чинне законодавство не надає електропостачальникам права нав‘язувати споживачам способи отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації, а також ускладнювати реалізацію права споживача на особистий прийом посадовими особами через. Будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. На даний час на території міста Києва існують центри обслуговування клієнтів та інших структурних підрозділів електропостачальників, які забезпечують проведення особистого прийому споживачів, видачу рахунків, первинних розрахункових документів, отже жодного обмеження можливості потенційних Постачальників прийняти участь у зазначеній закупівлі немає. Відповідна вимога Тендерної документації відповідає вимогам антимонопольного законодавства. Вважаємо, що намір замовника торгів реалізувати свої законодавчо закріплені права споживача жодним чином не порушують принцип недискримінації учасників. Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що Вами не доведено та документально не підтверджено необхідність внесення змін до Тендерної документації в цій частині, а також документально не підтверджена неможливість виконання вказаної умови Тендерної документації та не доведено, яким чином наведена вище умова Тендерної документації порушує Ваші права та законні інтереси, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги: Відхилено