• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Юридичні послуги Код ДК 021: 2015 – 79110000-8 « Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва»

Згідно технічного завдання

Завершена

108 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 100.00 UAH
Період оскарження: 07.12.2020 15:55 - 11.12.2020 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога щодо усунення дискримінаційних положень

Номер: d8768a27a92449f58d8b27de3894b908
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-07-012464-b.a2
Назва: Вимога щодо усунення дискримінаційних положень
Вимога:
Шановний Замовнику! З аналізу оприлюдненого Оголошення про проведення спрощеної закупівлі номер UA-2020-12-07-012464-b вбачається, що Вами було виключено одну вимогу, що має дискримінаційний характер, та одночасно, включено дві нові. Один з головних принципів здійснення публічних закупівель - недискримінація учасників та рівне ставлення до них (п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі"). Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників ( ч. 4 ст.22 Закону України "Про публічні закупівлі"). Так, серед вимог, які є дискримінаційними, вбачаються: 1) вимога щодо обов'язкового досвіду керівника Учасника на керівних посадах в правоохоронних та/або контролюючих органах не менше 5 (п’яти) років ( п.2.1. Додатку 1 Оголошення); 2) вимога щодо наявності у штаті Учасника не менше 1 юриста зі знанням англійської та французької мов ( п. 2.3. Додатку 1 Оголошення). По-перше, є незрозумілою та такою, що явно обмежує конкуренцію, звужуючи коло потенційних Учасників тендеру, вимога щодо досвіду керівника Учасника в органах прокуратури та/або контролюючих органах. Зокрема, такий досвід жодним чином не вплине на виконання Технічних завдань закупівлі (Додаток 2), а лише створює суттєвий бар'єр для участі у публічних торгах. Досвід роботи у галузі права, який висувається до керівника Учасника, є достатнім для виконання предмету закупівель та усіх завдань тендеру. По-друге, надання послуг з юридичного консультування та юридичного представництва здійснюється за українським законодавством, що випливає з Технічного завдання (Додаток 2). Усі внутрішні документи, установчі документи, а також судочинство здійснюються українською мовою. Тож, вимога щодо наявності у штаті Учасника не менше 1 юриста, який володіє одночасно англійською та французькою мовами є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання. В даному випадку, ми, як потенційні Учасник процедури торгів, знаходимось в нерівних умовах в порівнянні з іншими потенційними Учасниками. Замовник повинен уникати штучного звуження конкуренції за рахунок вимог, які надають переваги конкретному суб'єкту господарювання, віддзеркалюючи ключові кваліфікаційні вимоги, які притаманні саме такому суб'єкту. Складається стійке переконання, що Ви навмисно встановлюєте вимоги для потенційних "Учасників", відповідати яким буде лише конкретний суб'єкт господарювання, що суперечить самої суті публічних закупівель. Враховуючи вищенаведене, просимо: 1) виключити з п. 2.2. Додатку 1 Оголошення положення щодо обов'язкового досвіду керівника Учасника на керівних посадах в правоохоронних та/або контролюючих органах не менше 5 (п’яти) років; 2) виключити з п. 2.3. Додатку 1 Оголошення положення щодо наявності у штаті Учасника не менше 1 юриста зі знанням англійської та французької мов.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Проаналізувавши вимоги до кваліфікаційних критеріїв дійшла висновку, щодо 1 вимоги, то дійсно вимогу буде прибрано, так як вона дискримінує більшість Учасників. Стосовно 2 вимоги то погодження є частковим. Буде виключено вимогу до знання французької мови. Що стосується знання та володіння англійською мовою, то вимога є обґрунтованою, так як в закупівлях передбачені Відкриті торги з публікацією на англійській мові згідно ст. 10 ч. 3 Закону України « Про публічні закупівлі», а відповідно юрист вільно володіючи англійською мовою, зможе вчасно , швидко і якісно виконати свою роботу стосовно перевірки Тендерної документації, надання роз’яснень стосовно закупівлі потенційному Учаснику. Також, при проведені міжнародних торгів ( відкриті торги з публікацією англійською мовою), передбачається укладення контрактів з нерезидентами, де також знадобляться знання для складання та аналізу документів іноземною мовою юридичного характеру.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

Вимога щодо усунення дискримінаційного положення

Номер: b3bbfd9bae314d6ab4417d61b6ec373e
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-07-012464-b.c1
Назва: Вимога щодо усунення дискримінаційного положення
Вимога:
Шановний Замовнику! З аналізу Оголошення про проведення спрощеної закупівлі номер UA-2020-12-07-012464-b вбачається, що вимоги, які висуваються до Учасників тендеру, мають дискримінаційний характер, чим порушують один з принципів здійснення публічних закупівель - недискримінація учасників та рівне ставлення до них (п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі"). Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить і ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі". Так, відповідно п. 2 Додатку 1 до Оголошення «Кваліфікаційні вимоги до Учасника та інші вимоги», від Учасника вимагається надати довідку в довільній формі про наявність відповідного персоналу, зокрема, практикуючих адвокатів, третейських суддів при Черкаській торгово-промисловій палаті. По-перше, третейський суддя є особою, діяльність якої виключно спрямована на розгляд та вирішення спорів щодо захисту майнових і немайнових прав та охоронюваних законом інтересів фізичних чи юридичних осіб. Фактично, така особа є арбітром у процесі вирішення спору і не завжди є юристом або адвокатом. У той же час, предметом закупівлі відповідно до класифікатору: ДК 021: 2015 – 79110000-8 є «Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва». Тож, діяльність третейського судді не співвідноситься з предметом цієї закупівлі, адже спрямована на вирішення спорів, а не на представництво та консультування з юридичних питань. По-друге, вимога щодо наявність серед персоналу Учасника третейського судді Черкаської Торгово-промислової палати явно обмежує конкуренцію, звужуючи коло Учасників тендеру. Положення є недискримінаційними у випадку, якщо розумно відповідає переслідуваній меті. Однак, за умов, визначених в Оголошенні про проведення спрощеної процедури взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які на момент подання Пропозиції мають серед персоналу третейського суддю при Черкаській Торгово-промисловій палаті, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання. В даному випадку, ми, як Учасник процедури торгів, знаходимось в нерівних умовах в порівнянні з іншими Учасниками. На підставі вищевикладеного, просимо виключити з п. 2 Додатку 1 до Оголошення «Кваліфікаційні вимоги до Учасника та інші вимоги» вимогу щодо наявності серед персоналу Учасників процедури закупівель третейського судді при Черкаській Торгово-промисловій палаті.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Проаналізувавши вимоги до кваліфікаційних критеріїв дійшла висновку, що дійсно вони є дискримінаційними, що унеможливлює участь інших учасників, які не відповідають даним вимогам. Тому Кваліфікаційні критерії будуть зміненні на більш конкурентні для кожного потенційного Учасника.
Статус вимоги: Задоволено