• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

09120000-6 - Газове паливо

Торги не відбулися

6 459 027.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 32 295.14 UAH
Період оскарження: 07.12.2020 13:39 - 03.01.2021 00:00
Вимога
Вирішена

вимога

Номер: b0fbd4a881ff4f078ad4889f62744723
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-07-002029-c.c2
Назва: вимога
Вимога:
При вивченні Тендерної Документації, наданої при проведенні процедури публічної закупівлі природного газу на базі інформаційно-телекомунікаційної системи Прозоро, зокрема, проекту Договору на постачання природного газу, виявлена невідповідність нормам чинного законодавства, у зв’язку з чим, виникла необхідність проінформувати Вас про наступне: Так, проектом Договору не передбачено послуги замовлення (бронювання) потужності. Просимо прийняти до уваги та врахувати той факт, що в травні місяці 2019 року, відбулася концептуальна зміна, відповідно, до Кодексу ГТС та типового договору транспортування природного газу, впроваджено поняття послуг замовлення потужності точок входу/виходу. Послуги із замовлення (бронювання) потужності – послуги, які надаються Постачальником Споживачу та полягають у замовленні (бронюванні) Постачальником у Оператора ГТС відповідної потужності, необхідної для постачання природного газу Споживачу у відповідній Газовій добі/місяці/кварталі/році. Таким чином, транспортування змінено на послуги замовлення (бронювання) потужності. Одночасно інформуємо, що відповідно до постанови НКРЕКП від 24.12.2019 №3013 з 01 січня 2020 року установлено ТОВАРИСТВУ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОПЕРАТОР ГАЗОТРАНСПОРТНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ» тарифи на послуги транспортування природного газу для внутрішніх точок входу і точок виходу в/з газотранспортну(ої) систему(и) на регуляторний період 2020 - 2024 роки. Вартість замовлення (бронювання) потужності (тариф на послуги транспортування природного газу для внутрішньої точки виходу з газотранспортної системи) на сьогодні за 1000 кубічних метрів на добу становить 124,16 грн. без ПДВ та 148,99 з ПДВ. Також станом з 01 березня 2020 року почав діяти коефіцієнт, який застосовується при замовленні потужності на добу наперед, - він становить 1,10 умовних одиниць. Отже, чинний тариф становить 148,99*1,10 = 163,89 грн з ПДВ. Звертаємо Вашу увагу на ст. 203 Цивільного кодексу, зокрема, ч.1, відповідно до якої - зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам. Так, Договір, - має відповідати вимогам, встановленим законом. Зміст Договору (його умови) насамперед не повинен суперечити вимогам актів законодавства, зокрема, нормативно-правовим актам, які регулюють відносини на ринку природного газу. Просимо врахувати та внести вищевикладені зміни до тендерної документації, а саме, передбачити положеннями Договору включення до ціни вартості послуги замовлення (бронювання) потужності.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: В тендерну документацію будуть внесені зміни
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду

бюджет закупівлі

Номер: 4473f5ef7ff84cc587f5640dd1eadbed
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-07-002029-c.c1
Назва: бюджет закупівлі
Вимога:
Шановний Замовнику! Положення Тендерної документації щодо проведення відкритих торгів на закупівлю Природний газ Код ДК021: 09123000-7 Природний газ суперечать законодавству України про публічні закупівлі, іншим нормативно-правовим актам та порушують права учасників процедури. Замовником мають бути внесені зміни до Тендерної документації, якимиїї положення будуть приведені у відповідність до вимог чинного законодавства України, а порушення прав учасників - усунені, враховуючи нижчевикладене. Згідно оголошення про проведення процедури закупівлі визначено бюджет закупівлі 6 459 027,00 грн. з ПДВ при плановому обсязі споживання 1 285 604 м.куб. а отже, очікувана вартість за 1 тис.м.куб складає 5024 грн з ПДВ, що є набагато нижчою за ринкову. Важливий етап планування закупівель - визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Так, заниження очікуваної вартості закупівлі може призводити до відсутності інтересу до закупівлі з боку учасників ринку і, як наслідок, неуспішності такої закупівлі. Згідно інформації про середньозважені ціни на природний газ за результатами електронних біржових торгів на ТБ «Українська енергетична біржа» станом на 11.12.2020 ресурс грудня складає 6 284,76 (Середньозв. ціна з ПДВ (післяплата), грн/тис. куб. м). акож, інформуємо Вас, що за останні декілька місяців спостерігається тенденція до підвищення ціни на природний газ щомісяця на 10-13 відсотків. Тобто, ціна розрахована Вами, як замовником є дискримінаційною по відношенню до учасників. Встановлення ж очікуваної вартості завищеного розміру може нівелювати принцип максимальної економії. Оскільки, наразі ані Закон, ні нормативно-правові акти МЕРТУ не встановлюють порядок розрахунку очікуваної вартості газу, Законом України "Про публічні закупівлі" ст.4 п.4 зазначено "Для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 цього Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації." Окрім того, для визначення очікуваної вартості газу, органи державної влади надають варіанти: -Виділену в кошторисних призначеннях суму на природний газ ділити на необхідні обсяги газу. Отримана ціна за одиницю товару може проходити ще внутрішнє погодження. -Замовники також можуть брати за основу розрахунків ціни на газ на сайті місцевого облгаззбуту. Такий підхід є найлегшим, проте він не враховує актуальну ринкову вартість газу. -Якщо є можливість, замовити дослідження актуального ринку природного газу. Також замовники можуть придбати підписку на спеціалізовані видання, які на постійній основі інформують про ціни на ринку природного газу. Такі послуги надає низка інформаційних агентств, які спеціалізуються на публікації цінових котирувань на енергоносії, зокрема, Argus, Platts, ICIS. Ще одна перевага цього підходу полягає в тому, що інформаційні агентства надають і цінові прогнози. Таким чином, замовник може зорієнтуватися, якою буде ціна на природний газ ближче до дати завершення тендера. Якщо замовники не можуть придбати підписку, існують й інші шляхи визначення очікуваної вартості. Близько третини всього природного газу в 2018 році Україна імпортувала з ЄС, а трейдери та постачальники орієнтуються на ціни на таких європейських газових хабах, як TTF, Gaspool та NCG. З огляду на це замовники можуть брати за основу розрахунку очікуваної вартості імпортний паритет — середнє значення цін на трьох газових хабах станом на певну дату. Дізнатися ціни можна на сайті УЕБ у розділі «Біржові котирування» - «Природний газ» - графік «Приведена вартість природного газу на європейських хабах до кордону України». Водночас треба врахувати, що ці ціни не включають витрати на транспортування та розподіл газу, збільшення ціни за умов оплати після періоду поставки газу та можливий прибуток трейдерів/ постачальників. Замовники можуть подивитися актуальні ціни договорів на газ і в ProZorro, що також допоможе зрозуміти тенденції. Та врахуйте, ціни, за якими в ProZorro укладають договори, можуть сильно різнитися: від демпінгових до сильно завищених. До уваги також рекомендуємо брати можливі коливання цін. Відкриті торги зазвичай завершують приблизно через два місяці з моменту оголошення, а отже, і з моменту розрахунку очікуваної вартості. Оскільки для ринку газу характерна значна волатильність, ринкова ціна на товар через такий проміжок часу може сильно змінитися. З огляду на це замовник повинен не лише правильно розрахувати очікувану вартість, але й спробувати спрогнозувати ціну на природний газ на момент завершення торгів. Допомогти в цьому можуть актуальні біржові котирування, які публікуються, зокрема, на сайті УЕБ. Наприклад, якщо ціна останнім часом стабільно знижувалася чи піднімалася, можна припустити, що така тенденція триватиме ще певний час. Окрім цього, у прогнозуванні цін можуть допомогти знання основних закономірностей ринку газу: збільшення споживання газу в опалювальний сезон у декілька разів порівняно з літніми місяцями, значне падіння цін у лютому, падіння та утримання їх на низькому рівні влітку і стрімке підняття у вересні. Ігнорування Замовником загальноприйнятої практики ціноутворення призводить або до збиткової діяльності Постачальників, або ж до надмірних витрат бюджетних коштів, оскільки отримана в результаті застосування ціна за одиницю товару може бути непередбачувано нижчою чи вищою за ринкову і аж ніяк не відобразить існуючий стан ринку нафтопродуктів. Отже, застосуванням данного ціноутворення у тому вигляді, що запропонований Замовником, порушуються права Постачальника на передбачуване здійснення підприємницької діяльності. Збитковість виконання договорів призводить також до зниження конкуренції на етапі проведення відкритих торгів. Зазначений підхід має бути змінений Замовником, шляхом викладення Тендерної документації в новій редакції, з метою усунення порушень учасників оскаржуваної процедури. З огляду на вищевикладене Замовник повинен вчинити дії обумовлені Законом України "Про публічні закупівлі" Стаття 32 1. Замовник відміняє тендер у разі: 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Ваша інформація взята до уваги
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 07.01.2021 13:46