Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються Замовником, викладаються українською мовою. Всі документи, що готуються учасником безпосередньо до участі у процедурі закупівель викладаються українською мовою. При цьому, технічна документація та інші документи, що мають відношення до пропозиції підготовлені учасником в процесі проведення ним фінансово-господарської діяльності, можуть бути викладені українською або російською мовами. Якщо Учасник торгів не є резидентом України, він може подавати свою пропозицію іншою мовою та надати переклад українською мовою. Переклад пропозиції на українську мову повинен бути належним чином посвідчений (засвідчений) відповідно до чинного законодавства України. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Потреба у закупівлі на 2021 рік.
Торги не відбулися
1 316 250.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 581.25 UAH
Період оскарження:04.12.2020 17:08 - 17.12.2020 00:00
Скарга
Скасована
вимога
Номер:407abec98ebe43c887ae65fc7adf6b31
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2020-12-04-004083-c.c1
Назва:вимога
Скарга:
Вимога щодо внесення змін до тендерної документації
Відповідно до частини 1 статті 3 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципами здійснення закупівель є, зокрема добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Тендерною документацією передбачено вимогу Замовника надати учасником у складі тендерної пропозиції документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності управління гігієною та безпекою праці, екологічного управління учасника закупівлі згідно ДСТУ OHSAS 18001:2010, ДСТУ ISO 14001:2015 або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів з метою безпечності надання послуг із обслуговування клієнтів-споживачів у точках контакту/сервісу.
При цьому, вважаємо, що така вимога тендерної документації жодним чином не стосується предмета закупівлі, порушує основні принципи закупівель так як звужує коло можливих учасників, у зв’язку з чим є неправомірною.
Враховуючи особливості предмету закупівлі, а саме постачання електричної енергії, спеціальне законодавство, а саме Закон України «Про ринок електричної енергії», постанова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 №312 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії», інші нормативно-правові акти у сфері електроенергетики не зобов’язують постачальників електричної енергії здійснювати сертифікацію своєї діяльності у відповідності до умов ДСТУ ISO14001:2015 та ДСТУ OHSAS 18001:2010. З огляду на це, вимога щодо надання відповідних сертифікатів є надмірною для забезпечення рівного та чесного відбору постачальника під час процедури закупівлі.
Частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Звертаємо увагу, що згідно з частиною 2 статті 15 Господарського кодексу України застосування стандартів, кодексів усталеної практики чи їх окремих положень є обов'язковим для: суб'єктів господарювання, якщо обов’язковість застосування стандартів чи кодексів усталеної практики установлено нормативно-правовими актами; учасників угоди (контракту) щодо розроблення, виготовлення чи постачання продукції, якщо в ній (ньому) є посилання на певні стандарти чи кодекси усталеної практики; виробника чи постачальника продукції, якщо він склав декларацію про відповідність продукції певним стандартам чи застосував позначення цих стандартів у її маркуванні.
Відповідно до ч. 2 ст.16 Закону України «Про стандартизацію» стандарти, кодекси усталеної практики та технічні умови, прийняті підприємствами, установами та організаціями, застосовуються на добровільній основі.
Так, положеннями ДСТУ ISO 14001:2015 та ДСТУ OHSAS 18001:2010, не передбачена обов’язковість застосування вказаних вище стандартів, а також не вимагається обов’язкова сертифікація суб’єктів на їх відповідність.
Відповідно до частини 11 статті 27 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Водночас, одержання зазначених вище сертифікатів до закінчення строку подання пропозиції у даній закупівлі - до 21.12.2020 фактично не вбачається можливим, оскільки для проходження сертифікації й отримання відповідних сертифікатів необхідно розробити документацію, та провести комплекс інших обов'язкових і факультативних процесів і процедур, необхідних для роботи підприємства.
З урахуванням наведеного вбачається, що Замовник встановив вимоги щодо надання вказаних сертифікатів навмисно для обмеження можливість взяти участь у процедурі закупівлі інших суб’єктів господарювання, які мають досвід роботи у даній сфері та можуть запропонувати якісний та конкурентоспроможний товар за доступними цінами.
На підставі наведеного, вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення згаданих вище умов тендерної документації є такими, що порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на що просимо внести зміни до Тендерної документації щодо виключення вимоги стосовно надання сертифікатів ISO14001:2015 та OHSAS 18001:2010 або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Причина:Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:15.12.2020 10:10
Автор:Товариство з обмеженою відповідальністю "Закарпаттяенергозбут", Петро Наталія 380312617100 vsk@zakarpatzbut.energy