Мова(мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції-Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад засвідчений уповноваженою особою учасника / або нотаріально / або іншим чином. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Вид забезпечення тендерної пропозиції: не вимагається Замовником. Умови надання банківської гарантії: не передбачається, Місце поставки товарів -АЗС учасника-переможця
Торги не відбулися
497 230.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 486.15 UAH
Період оскарження:03.12.2020 16:56 - 15.12.2020 00:00
Вимога
Вирішена
ВИМОГА
Номер:bb7983c903ce49fd8ef86e6358ee0f02
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2020-12-03-003367-a.b5
Назва:ВИМОГА
Вимога:
Вимагаємо вилучити наступну дискримінаційну умову тендерної документації:
"В складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати документальне підтвердження наявності права в Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг)(ліцензійний договір), які мають місце на документах, що є засобом отримання нафтопородуктів (талони). Талони, які Учасник надає в складі тендерної пропозиції, повинні бути єдиного зразка, та забезпечити право на відпуск палива на всіх АЗС, запропонованих учасником"
Незважаючи на те, що Замовником не заперечується можливість участі в процедурі учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів, Замовник зазначає явно дискримінаційні умови, щодо наявності інтелектуальних прав на використання цієї торгової марки. Вимагаючи від учасників наявність талонів власної торгової марки - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників», оскільки у випадку якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога ТД про те, що паливний талон повинен бути власного зразка фактично унеможливлюватиме виконання вимог ТД в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька партнерських мереж АЗС та продають талони торгової марки власника мережі АЗС.
Отже, фактично ТД, містить внутрішні протиріччя – з одного боку Замовник не заперечує можливість участі учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів – з іншого боку, без жодного належного обґрунтування необхідності, вимагає наявність інтелектуальних прав на використання торгової марки.
До положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг).
Учасники які не мають власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу ТД, оскільки здійснюють продаж талонів не власної торгової марки, а торгової марки мережі АЗС партнера.
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС.».
Враховуючи Рекомендації Антимонопольного комітету України, вбачається, що вимогою щодо наявності талону єдиного зразка та наявності права на використання об’єктів інтелектуальної власності, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають партнерські АЗС. Наявність талонів марки мережі АЗС-партнера жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на одній з АЗС, якщо інша через певні причини припинить обслуговування.
Аналогічної думки дотримується колегія АМКУ в своєму рішенні № 17845-р/пк-пз від 22.09.2020 року.
Повідомляємо, що якщо Замовником не буде приведено тендерну документацію у відповідність до вимог Закону України, а саме ст.5 про недискримінацію учасників – будемо вимушені звернутися до АМКУ за оскарженням умов документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:07.12.2020 09:37
Вирішення:Доброго дня, шановний учаснику. Тендерним комітетом буде внесено відповідні зміни у тендерній документації. Дякуємо за звернення.
Статус вимоги:Задоволено
resolved
resolved
Вимога
Вирішена
ВИМОГА
Номер:0ea78e427f354da9b3de6a1cebc74369
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2020-12-03-003367-a.b4
Назва:ВИМОГА
Вимога:
Вимагаємо вилучити наступну дискриміннаційну умову тендерної документації:
"В складі тендерної пропозиції має бути додано ліцензії на роздрібну торгівлю, щодо АЗС зазначених в тендерній пропозиції.
"
Встановивши вимогу щодо надання ліцензії на право роздрібної торгівлі – ви обмежили учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських АЗС, оскільки ліцензію на право роздрібної торгівлі отримують власники мережі АЗС на кожну АЗС окремо.
Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон № 2628) внесено зміни, зокрема, до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі – Закон № 481), відповідно до яких з 01.07.2019 запроваджується ліцензування діяльності усіх суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним.
Вимагаючи від учасників наявність ліцензій на право роздрібної торгівлі – Замовник дискримінує учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів та отримали ліцензію на право оптової торгівлі пальним.
Аналогічної думки дотримується і колегія Антимонопольного комітету України, зокрема АМКУ надав Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України обов’язкові для розгляду рекомендації, спрямовані на забезпечення конкурентного середовища під час тендерних закупівель високооктанових бензинів, дизельного палива, мазуту та скрапленого газу.
У Комітеті наголосили, що замовники часто під час закупівлі пального використовують у тендерній документації надмірні вимоги до учасників.
Найпоширенішими серед з них є:
наявність в учасників торгів ліцензій саме з роздрібної торгівлі пальним, у той час, як при продажу нафтопродуктів з використанням талонів та паливних карток у суб’єктів наявні ліцензії на оптову торгівлю пальним;
Посилання на вищезазначену інформацію за посиланням: https://amcu.gov.ua/news/minekonomiki-maye-vzhiti-diyevi-zahodi-dlya-zabezpechennya-realnoyi-konkurenciyi-pid-chas-tendernih-zakupivel-palnogo-amku.
Законом чітко визначено, що якщо суб’єкт господарювання не має місць торгівлі пальним – такий суб’єкт повинен отримати одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі пальним.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином, на підставі вищевикладеного, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги і порушують чинні норми Закону України «Про публічні закупівлі», а саме статтю 14 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників».
Повідомляємо, що якщо Замовником не буде приведено тендерну документацію у відповідність до вимог Закону України, а саме ст.14 про недискримінацію учасників – будемо вимушені звернутися до уповноважених органів з відповідними заявами про порушення.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:07.12.2020 09:36
Вирішення:Доброго дня, шановний учаснику. Тендерним комітетом буде внесено відповідні зміни у тендерній документації. Дякуємо за звернення.
Статус вимоги:Задоволено
resolved
resolved
Вимога
Вирішена
ВИМОГА
Номер:931bd98fcd634945b95f301ee2297694
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2020-12-03-003367-a.b3
Назва:ВИМОГА
Вимога:
Вимагаємо вилучити наступну дискримінаційну умову тендерної документації:
"Копії лицьової та зворотної сторони талонів на пальне (єдиного зразка, єдиного бренду), що пропонуються Учасником та обслуговуються у мережі АЗС/АЗК. Копії (зразки) наданих талонів повинні бути завірені підписом посадової особи (із зазначенням посади та ПІБ) власника (емітента) талонів на пальне та завірені його печаткою (у разі використання). Якщо власник (емітент) талонів здійснює господарську діяльність без використання печатки надається оригінал листа, датованого не раніше 03.12.2020 року, від власника (емітента) талонів із зазначенням цього."
Вимагаючи від учасників наявність талонів єдиного зразка Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників».
Вважаємо, що зазначена вимога ТД є дискримінаційною, оскільки у випадку якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога ТД про те, що паливний талон повинен бути єдиного зразка фактично унеможливлюватиме виконання вимог ТД в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька партнерських мереж АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише декілька найбільших мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, без залучення АЗС з мереж-партнерів.
Це пояснюється тим, що в кожній окремій мережі існує власний окремий зразок паливного талону, який приймається в конкретній мережі. На підтвердження цього,
Єдиного талону між мережами різних брендів – не існує. Тому, Учасники які не мають власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу ТД.
Очевидно, що вимога «єдиного талону» штучно звужує коло учасників, що суперечить принципам статті 5 Закону, які передбачають: добросовісну конкуренцію серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням.
У разі вилучення дискримінаційної вимоги, взяти участь у закупівлі Замовника зможе більша кількість учасників, які здатні створити конкуренцію постійним постачальникам Замовника, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону).
Враховуючи Рекомендації Антимонопольного комітету України, вбачається, що вимогою щодо наявності талону єдиного уніфікованого зразка, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають декілька партнерських АЗС різних ТМ, які мають талони єдиного зразка на кожну АЗС партнерів окремо.
Наявність принаймні двох видів талонів від різних мереж АЗС жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на одній з АЗС, якщо інша через певні причини припинить обслуговування.
Вимога «єдиний талон для всіх мереж» зменшує коло учасників у зв’язку з тим, що учасник який має декілька партнерських АЗС з неєдиним талоном, не зможе взяти участь у закупівлі, при цьому такий учасник здатний виконати умови ТД по термінам поставки та якості товару. Крім того, наявність різних мереж АЗС з НЕєдиними талонами у складі пропозиції Переможця дає можливість Замовнику вибирати мережу АЗС у період поставок, керуючись максимальною економією коштів, так як ціна на роздрібному ринку змінюється щотижнево і ціни на різних мережах можуть відрізнятися суттєво.
Аналогічної думки дотримується колегія АМКУ в своєму рішенні № 17920-р/пк-пз від 23.09.2020 року.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином, на підставі вищевикладеного, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги і порушують чинні норми Закону України «Про публічні закупівлі», а саме статтю 5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників».
Повідомляємо, що якщо Замовником не буде приведено тендерну документацію у відповідність до вимог Закону України, а саме ст.5 про недискримінацію учасників – будемо вимушені звернутися до АМКУ за оскарженням умов документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:07.12.2020 09:35
Вирішення:Доброго дня, шановний учаснику. Тендерним комітетом буде внесено відповідні зміни у тендерній документації. Дякуємо за звернення.
Статус вимоги:Задоволено
resolved
resolved
Вимога
Вирішена
ВИМОГА
Номер:d5655ae66f014c299af5818d2a7b75a6
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2020-12-03-003367-a.b2
Назва:ВИМОГА
Вимога:
Вимагаємо вилучити наступні умови тендерної документації: "У разі наявності партнерських договорів щодо користування АЗС та організації здійснення відпуску
пального, шляхом надання талонів, що пропонуються Учасником, – надаються копії партнерських договорів, укладених між Учасником та власником або орендарем АЗС/АЗК, з оригіналом листа від власника/орендаря/управителя про гарантування безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС/АЗК, що зазначені у довідці, протягом 2020 року, за талонами зразка Учасника.
Лист повинен бути виданий Учаснику не раніше 03.12.2020 року та повинен містити назву та місцезнаходження кожної АЗС/АЗК та зразок копії (або оригіналів) талонів, за якими буде здійснюватися заправлення автотранспорту Замовника, ідентифікатор закупівлі. Копія партнерських договорів щодо користування АЗС, завірених партнерами, повинна містити перелік АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива за єдиним зразком талонів Учасника, наданим в складі тендерної пропозиції."
Дана вимога позбавлена будь-якого сенсу, оскільки суть існування талонів встановленого зразка і полягає в гарантії заправок автотранспорту на АЗС власника (емітента, партнера). В дійсності, вимоги про надання гарантійного листа від партнера учасника, фактично полягають в витребуванні документів не від самих учасників, а від третіх осіб, які не є Учасниками.
Підтвердженням господарських відносин між Учасниками та партнером можуть бути відповідні партнерські договори, які надаються Учасниками. У випадку наявності сумнівів стосовно наданої Учасником інформації, Замовник може звернутися з відповідними запитами як до самого Учасника, так і до його контрагентів.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На підставі вищевикладеного, вважаємо, що ТД Замовника містить дискримінаційні вимоги і порушують чинні норми Закону України «Про публічні закупівлі», а саме статтю 5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників».
Повідомляємо, що якщо Замовником не буде приведено тендерну документацію у відповідність до вимог Закону України, а саме ст.5 про недискримінацію учасників – будемо вимушені звернутися до АМКУ за оскарженням умов документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:07.12.2020 09:34
Вирішення:Доброго дня, шановний учаснику. Тендерним комітетом буде внесено відповідні зміни у тендерній документації. Дякуємо за звернення.
Статус вимоги:Задоволено
resolved
resolved
Вимога
Вирішена
ВИМОГА
Номер:797b79ee30184896b1aa8e04302f1d96
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2020-12-03-003367-a.b1
Назва:ВИМОГА
Вимога:
Вимагаємо вилучити наступні дискримінаційні умови тендерної документації:
"«7687:2015» Учасник повинен також надати договір з уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, який видав сертифікат, документ (заява), що підтверджує звернення Учасника до уповноваженого (акредитованого) органу щодо здійснення оцінювання відповідності палива, акт відбирання зразка палива."
"Також, Учасник має надати копію атестату (свідоцтва) про акредитацію за належною сферою (галуззю) органу з сертифікації (акредитованої лабораторії), яким (и) було видано сертифікат відповідності на товар, який є предметом закупівлі."
"Учасник у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а також надає копію документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації."
Вищезазначені умови носять дискримінаційний характер, оскільки обмежують учасників, які не мають договорів з акредитованим органом, який видав сертифікат, оскільки працюють на умовах партнерських договорів. Сертифікати, визначені вище видаються безпосередньо виробнику товару (заводу-виробнику).
Такоєж, вимога щодо сертифікату системи управління якості не має відношення до предмету акупівлі.
Якщо Замовником не буде вилучено вищезазначену умову документації - звернемося до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:07.12.2020 09:31
Вирішення:Доброго дня, шановний учаснику. Тендерним комітетом буде внесено відповідні зміни у тендерній документації. Дякуємо за звернення.