• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Електична енергія

Для потреб установ і закладів Миколаївської міської ради та вуличне освітлення населених пунктів сформованої територіально громади на 2021 рік

Завершена

1 341 860.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 13 418.60 UAH
Період оскарження: 01.12.2020 15:53 - 25.12.2020 00:00
Скарга
Відхилено

СКАРГА Щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)

Номер: 6d9c8bf6019a4d5a9f720f427576d4c5
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-01-009164-b.a2
Назва: СКАРГА Щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Скарга:
Безпідставне визнання переможцем ТОВ "Статус Енерго"
Дата розгляду скарги: 11.03.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.03.2021 11:27
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 30.03.2021 17:24
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛЬВІВЕНЕРГОЗБУТ", Фляк Юрій Ігорович +380503170459 CSCLez.tender@gmail.com
Скарга
Виконана замовником

Скарга щодо незаконних рішень замовника

Номер: fbf344b0193342e4b4a06f1ef3e0dfdf
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-01-009164-b.a1
Назва: Скарга щодо незаконних рішень замовника
Скарга:
Відповідно до оголошення № UA-2020-12-01-009164-b, яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 1 грудня 2020 року (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-12-01-009164-b), Замовником – Миколаївська міська рада Львівської області (надалі – Замовник) було оголошено процедуру відкритих торгів на закупівлю електричної енергії. ТОВ «Статус Енерго» подало свою тендерну пропозицію і за результатами аукціону запропонувало найнижчу ціну щодо постачання товару ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія обсягом 516100 кВт*год. За наслідками кваліфікації переможця Замовник відхиляє пропозицію нашого товариства, що відображено у Протоколі розгляду. Кваліфікація тендерної пропозиції учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СТАТУС ЕНЕРГО" на відповідність вимогам тендерної документації на закупівлю ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія) від 11 січня 2020 року із наступним формулюванням: «-Тендерна документація, зокрема ДОДАТОК 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі. Технічна специфікація містить наступну вимогу: На підтвердження інформації, зазначеної в Довідці (форма 1) учасник в складі тендерної пропозиції надає: 1.1. Положення про власний структурний підрозділ - Центр обслуговування споживачів (клієнтів) на території Львівської області, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та яке згідно вимог ст. 64 Господарського Кодексу України, підтверджує створення Учасником такого власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Львівської області; 1.2. Довідку від НКРЕКП чи її територіальних підрозділів, яка підтверджує наявність та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Львівської області, створеного відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕ КП від 14.03.2018 р. № 312 (із змінами), що зазначений у вказаній Довідці. На виконання вищезазначених вимог тендерної документації Учасник ТОВ «Статус Енерго» у складі тендерної пропозиції надав наступні документи: Положення про власний структурний підрозділ – Центр обслуговування споживачів (клієнтів) на території Львівської області та довідку відділу НКРЕКП у Львівській області № 514/45/21-20 від 15.12.2020 року. Однак всупереч вимогам тендерної документації, надана довідка не містить підтвердження функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Львівської області. Пропозиція Учасника ТОВ «Статус Енерго», яка за результатами оцінки визнана найбільш економічно вигідною, не відповідає вимогам тендерної документації з наступних підстав: 1) У тендерній пропозиції відсутня Довідка від НКРЕКП чи її територіальних підрозділів, яка підтверджує наявність та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Львівської області, створеного відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕ КП від 14.03.2018 р. № 312 (із змінами), що зазначений у вказаній Довідці». Крім того 15.01.2021 року Замовник приймає рішення про те, що пропозиція ТОВ "ЛЬВІВЕНЕРГОЗБУТ" відповідає вимогам тендерної документації та визначає його переможцем тендеру. Ми, як учасник закупівлі, не погоджуємось із зазначеними рішеннями Замовника, вважаємо їх такими, що суперечать нормам законодавства та умовам тендерної документації, виходячи з наступного: I. Виносячи рішення про відхилення пропозиції нашого товариства, замовник посилається на вимогу тендерної документації щодо підтвердження наявності та функціонування Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Львівської області. На виконання вимог потенційних замовників ТОВ «Статус Енерго» було створено Центр обслуговування споживачів (клієнтів), прийнято наказ директора та розроблено (затверджено) положення про діяльність, забезпечено функціонування Центру обслуговування споживачів, як цього вимагають норми чинного законодавства, зокрема відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕ КП від 14.03.2018 р. № 312 (із змінами). Адреса Центру обслуговування споживачів (клієнтів) знаходиться за адресою : 79026 м.Львів, вул. Бойківська, 5е, офіс 2. Так, на виконання вимоги Замовника скаржником було направлено запит Начальнику відділу НКРЕКП у Львівській області №02.12.2020/2 від 02.12.2020 року з проханням про надання довідки, яка підтверджує наявність та функціонування в ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СТАТУС ЕНЕРГО» Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Львівської області, створеного відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕ КП від 14.03.2018 р. № 312 (із змінами) за адресою Центр обслуговування споживачів (клієнтів) знаходиться за адресою : 79026 м.Львів, вул. Бойківська, 5е, офіс 2. У складі нашої пропозиції було надано скановану копію відповіді Начальника відділу НКРЕКП у Львівській області від 15.12.2020 року №514/45/21-20 (файл НКРЕ для Статус Енерго) згідно якої, НКРЕ КП не надає «Довідки, які підтверджують наявність та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Львівської області, створеного відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕ КП від 14.03.2018 р. № 312 (із змінами)». Проте вказано, що підтвердження факту місцезнаходження та функціонування у Скаржника Центру обслуговування споживачів може бути здійснено при проведенні перевірки щодо дотримання ТОВ «Статус Енерго» ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу. А така перевірка відносно Скаржника не проводилась. Згідно п.1 розділу Тендерної документації замовника у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом /переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях тендерної документації документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ії роз`яснення/нь державних органів. У складі нашої тендерної пропозиції надано файл «Пояснення до довідки НКРЕКП», згідно з яким Скаржник роз’яснює в якому саме вигляді ТОВ «Статус Енерго» у складі своєї пропозиції відповідає вимозі замовника про надання «Довідки від НКРЕКП чи її територіальних підрозділів, яка підтверджує наявність та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Львівської області, створеного відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕ КП від 14.03.2018 р. № 312 (із змінами)». У своєму протоколі розгляду нашої пропозиції замовник не згадує про наявність такої інформації в складі нашої пропозиції. Довідково інформуємо, що в п.4.1. Постанови НКРЕК КП «Про затвердження Порядку контролю за дотриманням ліцензіатами, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов» від 14.06.2018 № 428 наведено вичерпний перелік підстав для здійснення позапланових виїзних перевірок. Таким підставами є: 1) подання суб’єктом господарювання, що провадить діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, письмової заяви про здійснення заходу державного контролю; 2) обґрунтоване звернення фізичної або юридичної особи про порушення суб’єктом господарювання, що провадить діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, її законних прав; 3) обґрунтоване звернення суб’єктів господарювання та споживачів про порушення суб’єктом природної монополії законодавства з питань доступу до електричних/теплових/газових мереж та/або порушення ліцензійних умов; 4) перевірка виконання рішень НКРЕКП щодо усунення порушень вимог законодавства, прийнятих за результатами планових або позапланових перевірок; 5) перевірка достовірності наданих НКРЕКП даних у звітності або в інших документах. Так, як на порядок здійснення господарської діяльності ТОВ «Статус Енерго» не надходило жодних скарг, та не було законної вимоги про проведення заходів державного контролю відносно Скаржника, ТОВ «Статус Енерго» підтвердило наявність та функціонування в нього Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Львівської області та надало у складі своєї пропозиції файл з інформацією, який відповідає вимогам замовника, а саме – надати Довідку від НКРЕКП чи її територіальних підрозділів, яка підтверджує наявність та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Львівської області, створеного відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕ КП від 14.03.2018 р. № 312 (із змінами), що зазначений у вказаній Довідці – шляхом надання у складі тендерної пропозиції листа-відповіді на запит на отримання такої довідки. Також, у листі-відповіді Начальника відділу НКРЕКП у Львівській області від 15.12.2020 року №514/45/21-20 підтверджено, що на офіційному сайті НКРЕ КП наявна інформація про наявність у ТОВ «Статус Ененрго» Інформаційно-консультаційного центру по роботі із споживачами електричної енергії із зазначення адреси, контактних даних та регіону обслуговування. Інформаційно-консультаційний центр є структурним підрозділом ТОВ «Статус Енерго». Отже, у складі пропозиції ТОВ «Статус Енерго» наведено достатній перелік документів, що підтверджує наявність та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Львівської області, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та яке згідно вимог ст. 64 Господарського Кодексу України, підтверджує створення Учасником такого власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Львівської області. Тендерна пропозиція ТОВ «Статус Енерго» повністю відповідає вимогам тендерної документації замовника. Таким чином, ми вважаємо, що Замовник неправомірно відхилив пропозицію ТОВ «Статус Енерго». Його рішення, яке відображене у Протоколі розгляду. пропозиції учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СТАТУС ЕНЕРГО" на відповідність вимогам тендерної документації на закупівлю ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія) від 11.01.2021 року, повинно бути скасоване. II. Також, 15.01.2020 року відповідно до рішення Замовника, відображеного у документі «Протокол розгляду пропозиції учасника ТОВ "ЛЬВІВЕНЕРГОЗБУТ" щодо закупівлі ДК021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія)» було визначено переможцем процедури закупівлі ТОВ "ЛЬВІВЕНЕРГОЗБУТ", а рішення про укладення договір на закупівлю не опубліковано. Вважаємо рішення про відповідність пропозиції ТОВ "ЛЬВІВЕНЕРГОЗБУТ" незаконним з наступних підстав. 1. Відповідно до Додатку № 1 до Тендерної документації, п. 2 Переліку документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі, а саме наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), учасником надається: довідка в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі (електрична енергія, ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія) договору (договорів) (не менше одного договору), з зазначенням найменування предмету договору, номеру договору, обсягу договору, терміну дії договору, назви контрагента за договором, працівника контрагента, який відповідав за виконання договору, його контактного телефону та електронної пошти. На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати: - не менше 1 договору, зазначеного у довідці у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору), - документів/у на підтвердження фактичного постачання товару (електричної енергії) за договорами/ом зазначеними/ого в наданій Учасником довідці. - позитивні/ий відгук/и від контрагентів/а за всіма договорами, вказаними в довідці із зазначенням найменування предмету договору, номеру договору, дати укладання договору та з інформацією про добросовісне виконання постачальником електричної енергії своїх обов’язків, відсутність претензій до постачальника протягом виконання договору. ТОВ «ЛЬВІВЕНЕРГОЗБУТ» надало в складі своєї Тендерної пропозиції скановану копію Договору № 90494/ОД/2019/12/24/9 від 24.12.2019 р., а також ряд документів, котрі стосуються його виконання, додатки, відгук тощо. На думку скаржника, дані документи містять ряд недоліків та суперечностей, що свідчить про неналежність тендерної пропозиції в цілому a) у Розділі 16 цього Договору, п. 16.1. наведено перелік додатків, які є невід’ємною частиною, а саме: Додаток № 1 «Договірні обсяги закупівлі електричної енергії»; Додаток № 2 «Порядок розрахунків»; Додаток № 3 «Перелік об’єктів Споживача, за яким здійснюється постачання електричної енергії». Однак у складі Тендерної пропозиції відсутній Додаток № 1 «Договірні обсяги закупівлі електричної енергії», додатком 1 надано документ під іншою назвою, що свідчить про порушення, а вказаного у п. 16.1. додаток відсутній b) у Додатку № 3 «Перелік об’єктів Споживача, за яким здійснюється постачання електричної енергії», наданого ТОВ "ЛЬВІВЕНЕРГОЗБУТ" графа «ЕІС-код точки комерційного обліку» відсутня інформація, що свідчить про те, що сам Договір № 90494/ОД/2019/12/24/9 від 24.12.2019 р. є сумнівним, оскільки постачання електричної енергії Споживачу без присвоєного ЕІС-коду є не можливим. 2. Відповідно до вимог Технічної специфікації (Додаток № 2 до Тендерної документації) наявні вимоги щодо подання, зокрема, наступних документів: - Реєстри надання компенсації споживачам протягом жовтня 2019 року-червня 2020 року, за формою встановленою Додатком 4 до «Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання», затвердженим Постановою НКРЕКП від 12.06.2018 № 375, які подавались учасником в електронному вигляді до НКРЕКП на адресу: sqr@nerc.gov.ua щомісяця накопичувальним підсумком протягом 20 днів після завершення звітного місяця; - Інформацію щодо дотримання загальних та гарантованих стандартів якості електропостачання за формою, згідно додатку 6 до постанови НКРЕКП №375 від 12.06.2018 р., яка була подана НКРЕКП з дотриманням встановлених термінів (за підсумками 2019 року) та оприлюднена на сайті Учасника на виконання вказаної постанови НКРЕКП. - Звіт за формою 12-НКРЕКП-постачанння (квартальна) «Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг з постачання електричної енергії», затвердженою Постановою НКРЕКП «Про затвердження форм звітності щодо показників якості електропостачання та інструкцій щодо їх заповнення» № 374 від 12.06.2018 року за 3-й квартал 2020 року. Такі документи надані ТОВ "ЛЬВІВЕНЕРГОЗБУТ" містять тільки підпис посадової особи, однак не завірені ні печаткою ні електронним підписом учасника, хоча вони мали б містити останній, оскільки є по-суті електронними документами. У преамбулі Додатку № 1 до Тендерної документації визначене наступне: «Відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Всі документи тендерної пропозиції подаються в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом завантаження сканованих документів або електронних документів в електронну систему закупівель. Документи мають бути належного рівня зображення (чіткими та розбірливими для читання). Учасник повинен накласти кваліфікований електронний підпис (КЕП) на пропозицію (якщо учасник надає в складі тендерної пропозиції хоча б один сканований документ) або на кожен електронний документ тендерної пропозиції окремо (якщо такі документи надані у формі електронного документа). Якщо пропозиція містить скановані документи і документи в електронній формі, то учасник повинен накласти КЕП на пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо. Документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі) повинні містити підпис уповноваженої посадової особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документу (окрім документів, виданих іншими підприємствами/ установами/ організаціями).» ТОВ "ЛЬВІВЕНЕРГОЗБУТ" користується у своїй діяльності печатками, що видно із документів, наявних у складі його тендерної пропозиції (пояснення про невикористання печатки учасником в господарській діяльності відсутнє), відтак, у випадку, якщо вищенаведені документи подавались не у формі електронного документа, такі б повинні містити відбиток печатки. На підставі вищезазначеного, слід зробити висновок про те, що пропозиція ТОВ "ЛЬВІВЕНЕРГОЗБУТ" мала б бути відхилена замовником. З урахуванням викладеного, керуючись вимогами ст. 18, 30, 31 Закону України «Про публічні закупівлі» 1. Прийняти зазначену скаргу до розгляду. 2. Призупинити процедуру закупівлі № UA-2020-12-01-009164-b. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення щодо визнання переможцем ТОВ «ЛЬВІВЕНЕРГОЗБУТ» у процедурі закупівлі № UA-2020-12-01-009164-b та відхилити тендерну пропозицію ТОВ «ЛЬВІВЕНЕРГОЗБУТ» 4. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції ТОВ «Статус Енерго» та визначити його переможцем процедури закупівлі№ UA-2020-12-01-009164-b 5. Зобов’язати Замовника завершити процедуру закупівлі № UA-2020-12-01-009164-b згідно норм чинного законодавства. 6. Повернути Скаржнику кошти, сплачені за подання скарги.
Дата розгляду скарги: 03.02.2021 10:00
Місце розгляду скарги: АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.01.2021 16:20
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.02.2021 20:14
Дата виконання рішення Замовником: 12.02.2021 09:36
Коментар замовника щодо усунення порушень: Прийнято до уваги
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СТАТУС ЕНЕРГО", Паньків Ярослав Андрійович 380982254677 statusenergo@ukr.net http://statusenergo.com.ua