-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги їдалень, код 55510000-8 «Послуги їдалень» за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (послуги гарячого харчування)
Завершена
7 150 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 35 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 35 750.00 UAH
Період оскарження:
01.12.2020 14:30 - 28.12.2020 00:00
Скарга
Відхилено
Оскарження рішення Замовника
Номер:
095a46a4fc7b4bffa71c9aa0a0bb8cf8
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-01-006860-b.a1
Назва:
Оскарження рішення Замовника
Скарга:
На офіційному сайті https://prozorro.gov.ua 01 грудня 2020р. було опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі – відкриті торги з публікацією англійською мовою Послуги їдалень, код 55510000-8 «Послуги їдалень» за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (послуги гарячого харчування), згідно ідентифікатора оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2020-12-01-006860-b за адресою www.prozorro.gov.ua на очікувану вартість 7 150 000,00 грн. без ПДВ.
Замовником закупівлі виступає Комунальний заклад освіти «Криворізький ліцей-інтернат з посиленою військово-фізичною підготовкою» Дніпропетровської обласної ради» (надалі – «Замовник»).
22 грудня 2020р. на офіційному сайті https://prozorro.gov.ua було опубліковано тендерну документацію зі змінами.
Кінцевим терміном подання тендерних пропозицій було 01.01.2021р. 10-00. Наше підприємство подало тендерну пропозицію на участь у вказаній закупівлі.
Після 01.01.2021р. 10-00 годин, тендерна пропозиція ТОВ «Контракт Продрезерв 5» перейшла в стадію прекваліфікації.
Крім нашої тендерної пропозиції, в статус прекваліфікації перейшли пропозиції наступних учасників:
- ФОП Коновалова Світлана Петрівна;
- ФОП ГОЛОВЧЕНКО ДМИТРО ОЛЕКСАНДРОВИЧ;
- ТОВ «ЛІКЕА».
Так, 11 січня 2021 року Замовником на офіційному сайті https://prozorro.gov.ua було опубліковане рішення, згідно з яким, тендерні пропозиції ТОВ «Контракт Продрезерв 5» та ФОП Коновалової Світлани Петрівни були дискваліфіковані, у зв’язку з невідповідністю їх тендерних пропозицій умовам тендерної документації, однак, були допущені до участі тендерні пропозиції ФОП ГОЛОВЧЕНКО ДМИТРО ОЛЕКСАНДРОВИЧ та ТОВ «ЛІКЕА».
Скаржник не погоджується з таким рішенням Замовника з наступних причин.
ПО ПЕРШЕ: згідно п. 1.5 Додатку № 1 до тендерної документації учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати Договір про надання послуг з дезінфекції автотранспортних засобів, які використовує учасник для перевезення харчових продуктів та сировини, зі строком дії не менше ніж до 31.12.2021 р.
Так, ТОВ «ЛІКЕА» у своїй тендерній пропозиції надає договір № 09/11 від 09.11.2020р. на надання послуг із санітарної обробки автомобілів, який укладений між ФОП Шевченко Є.О. та ТДВ «Дніпропетровське АТП 0406». Тобто, всі господарські відносини згідно вказаного договору стосуються інших суб'єктів господарювання, а не учасника – ТОВ «ЛІКЕА».
Крім цього, у складі своєї тендерної пропозиції ТОВ «ЛІКЕА» надає договори найму транспортних засобів з актами приймання-передачі, які зазначені в довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, згідно яких громадянин Шевченко Є.О. передав ТОВ «ЛІКЕА» вказані транспортні засоби у тимчасове строкове платне користування строком на два роки. В результаті цього, виникає питання, яким чином надаються послуги із санітарної обробки автотранспортних засобів ТОВ «ЛІКЕА», якщо відповідний договір укладений із ФОП Шевченко Є.О.? Та/або, яким чином ФОП Шевченко Є.О. може забезпечити проходження санітарної обробки автотранспортних засобів, які передані в найм іншому….?
Таким чином, оскільки ТОВ «ЛІКЕА» на підставі договорів найму транспортних засобів використовує їх у своїй господарській діяльності, значить договір на надання послуг із санітарної обробки автомобілів повинен був укладатися між ТОВ «ЛІКЕА» та ТДВ «Дніпропетровське АТП 0406», або з іншою організацією, які надає відповідні послуги.
У зв’язку з цим, вважаємо, що ТОВ «ЛІКЕА» не підтвердило надання послуг з дезінфекції автотранспортних засобів на підставі відповідного договору, що є невідповідністю умов тендерної документації.
А, Замовник в свою чергу, не звернув на зазначений факт своєї уваги, та незаконно допустив до участі ТОВ «ЛІКЕА».
ПО ДРУГЕ: згідно п. 7 тендерної документації зазначено, що всі документи тендерної пропозиції, передбачені вимогами цієї тендерної документації та додатками до неї, викладаються українською мовою. У разі подання учасником документів викладених іншою мовою, документи повинні мати автентичний переклад на українську мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою.
Так, ТОВ «ЛІКЕА» у своїй тендерній пропозиції надало довідки про санітарну обробку автомобілів, на яких передбачено штамп, викладений на російській мові «Служба по санитарной обработке автотраспорта». ТОВ «ЛІКЕА» у складі своєї тендерної пропозиції, не надало перекладу на українську мову зазначених довідок, що є невідповідністю умов тендерної документації.
Таким, чином, вважаємо, що Замовник не звернув на зазначений факт своєї уваги, та незаконно допустив до участі ТОВ «ЛІКЕА».
ПО ТРЕТЄ: згідно п. 5 розділу 3 тендерної документації зазначено, що згідно зі статтею 17 Закону Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо:
1) замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі;
2) відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
3) службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
4) суб’єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів;
5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
6) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
7) тендерна пропозиція подана учасником конкурентної процедури закупівлі або участь у переговорній процедурі бере учасник, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника;
8) учасник процедури закупівлі визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура;
9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (крім нерезидентів);
10) юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом);
11) учасник процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції»;
12) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми;
13) учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника……
Так, ТОВ «ЛІКЕА» надало у складі своєї тендерної пропозиції лист-гарантію про відсутність підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі відповідно до частини першої і другої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» № 353 від 28.12.2020р., згідно якого, пункт 6 ч.1 ст. 17 Закону, не відповідає вимогам тендерної документації та вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», а саме, листом-гарантією передбачено, що «службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі Головачук Наталія Леонідівна, яка підписала тендерну пропозицію, не була засуджена за злочин, вчинений з корислих мотивів, (зокрема, пов'язаний з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято, або не погашено у встановленому законом порядку». Тобто, в листі-гарантії, учасник ТОВ «ЛІКЕА» повинен був зазначити «не була засуджена за кримінальне правопорушення…..», як цього вимагає Закон!!!!!
Таким, чином, вважаємо, що Замовник попри обов’язкову вимогу Законодавства, не звернув на зазначений факт своєї уваги, та незаконно допустив до участі ТОВ «ЛІКЕА».
Звертаємо увагу, що розгляд тендерних пропозицій повинен відбуватися на підставі принципів здійснення закупівель, що передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: «недискримінація учасників та рівне ставлення до них».
За власною ініціативою тендерний комітет не може розширювати свої права, визначені Законом та Положенням про тендерний комітет, як наслідок не може ставити під сумнів, тим більш безпідставно відхиляти цінову пропозицію будь-якого учасника без достатнього на те аргументованого дослідження інформації та чіткого посилання на порушення вимоги за тендерною документацією або оголошенням. Тендерний комітет здійснює розгляд пропозицій на дотримання вимог тендерної документації або оголошення виключно та в межах поданих документів учасниками торгів.
Нагадуємо, що тендерний комітет відповідно до статті 19 Конституції України з врахуванням рішення Конституційного Суду України № 7-рп/2009 від 16.04.2009р. зобов'язаний діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи описані вище недоліки, вважаємо, що Замовник, допустивши до аукціону тендерну пропозицію ТОВ «ЛІКЕА», чим грубо порушив порядок проведення процедури закупівлі, принципи здійснення закупівель, що передбачені ст. 5 Закону, права та охоронювані законом інтереси ТОВ «Контракт Продрезерв 5» в частині об'єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, а також, принцип добросовісної конкуренції серед учасників.
В ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» наведено вичерпний перелік підстав, за яких скарга може бути залишена без розгляду.
На виконання ч. 1 ст. 18 Закону, скарга ТОВ «Контракт Продрезерв 5» містить «найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються; ім’я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження; підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати; обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи; вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування».
На підставі положень статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ст. 7 Закону України «Про Антимонопольний комітет України»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Комунальний заклад освіти «Криворізький ліцей-інтернат з посиленою військово-фізичною підготовкою» Дніпропетровської обласної ради» повністю скасувати своє рішення щодо неправомірного допущення до участі ТОВ «ЛІКЕА», згідно протоколу кваліфікації від 11.01.2021 р., у зв’язку з тим, що його тендерна пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації та ЗУ «Про публічні закупівлі».
3. У випадку встановлення факту неможливості виправлення порушень, допущених Комунальним закладом освіти «Криворізький ліцей-інтернат з посиленою військово-фізичною підготовкою» Дніпропетровської обласної ради» під час проведення Процедури закупівлі прийняти рішення про відміну такої Процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Довідки про відсутність підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі_page-0001.pdf 13.01.2021 10:09
- Договір про надання послуг санітарного оброблення автотранспортних засобів-1.pdf 13.01.2021 10:09
- Довідки про санітарну автомобілів-1.pdf 13.01.2021 10:09
- скарга ЛВФПП в АМКУ.PDF 13.01.2021 10:09
- Рішення від 14.01.2021 № 485 (+лист Замовнику).pdf 15.01.2021 15:29
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.01.2021 № 1151.pdf 25.01.2021 17:33
- Рішення від 22.01.2021 № 1151.pdf 27.01.2021 21:46
- Довіреність.pdf 19.01.2021 12:48
- Грунтовні пояснення.pdf 19.01.2021 12:48
- Грунтовні пояснення.docx 19.01.2021 12:48
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.01.2021 10:13
Дата розгляду скарги:
22.01.2021 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.01.2021 15:29
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
27.01.2021 21:46
Задовільнена:
Так
Скарга
Залишено без розгляду
безпідставне відхилення
Номер:
16a76fcc9479496e9d11efcf53a7c87c
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-01-006860-b.b2
Назва:
безпідставне відхилення
Скарга:
СКАРГА
на відхилення тендерної пропозиції
Комунальний заклад освіти «Криворізький ліцей – інтернат з посиленою військово-фізичною підготовкою» Дніпропетровської обласної ради» (надалі за текстом – Замовник) на веб-сайті уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оприлюднив оголошення та тендерну документацію за № UA-2020-12-01-006860-b на проведення процедури відкритих торгів на закупівлю:
Найменування предмета закупівлі, код відповідно до державного класифікатора:
ДК 021:2015: 55510000-8 — Послуги їдалень
Очікувана вартість послуг 7 150 000,00 грн без ПДВ.
Закупівля проводиться з урахуванням вимог ч.3 ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі».
Для участі в процедурі закупівлі тендерні пропозиції подали:
1. ТОВ «Контракт продрезерв 5».
2. ТОВ «Лікеа».
3. ФОП Головченко Д.О.
4. ФОП Коновалова С.П. – скаржник.
11 січня 2021 року Замовник прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Коновалова С.П.
Підставами для відхилення стало наступне (згідно протоколу Замовника):
- Учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 Закону;
- Тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації
1. Не підтверджена наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій:
-відсутня інформація щодо наявності технологічного кухонного обладнання, інвентаря, посуду, необхідних для виконання послуг у відповідності до предмета закупівлі – послуги їдалень, послуги гарячого харчування;
- відсутня наявність двох одиниць спеціалізованого автотранспорту – ізотермічних фургонів з холодильним обладнанням – наявний тільки один ізотермічний фургон.
2. Не достатньо документально підтверджений досвід виконання аналогічного договору:
- один з наданих договорів на виконання кейтерингових послуг ( послуг з постачання готової їжї) не може бути прийнятим тендерним комітетом замовника як аналогічний договір до предмета закупівлі (ДК 021:2015 код 55520000-1);
- другий договір недостатньо підтверджує виконання послуг ( ДК 021:2015 код 55510000-8), оскільки не прослідковується повний цикл організації гарячого харчування, відсутня інформація щодо місця надання послуг, графіку прийому їжі, в актах не відстежується кількість порцій виданих протягом дня харчування, що не дає змогу оцінити спроможність учасника надавати послуги 300 ліцеїстам 5 раз у день протягом 7 днів на тиждень).
3. Не прийнятне виконання технічного завдання ( у складі пропозиції наявні дві довідки про основні статті витрат загальної суми пропозиції( з одним вихідним номером та однією датою), але вони мають різні показники витрат (на продукти харчування, матеріальні витрати, витрати на оплату праці, податки та збори), що є не зрозумілим та не може бути враховано як виконання технічного завдання, оскільки цей факт підтверджує сумніви учасника щодо розподілу коштів на основні статті витрат та може мати всілякі наслідки під час надання послуг в т. ч. перерозподіл коштів не на користь забезпечення якості харчування учнів).
4. Не відповідна інформація щодо групи оподаткування та розрахунку % у калькуляції на податки і збори (фактично учасник знаходиться на єдиному податку 2-ої групи оподаткування, але передбачає у зв’язку із сумою закупівлі 7150 000 перейти на іншу групу оподаткування, але не передбачає у розрахунку податків калькуляції достатню кількість коштів на ці витрати, що може призвести до зриву виконання послуг.
Вважаємо, що Замовником відхилено Тендерну пропозицію без належних правових підстав.
1.Перша підстава відхилення
Не підтверджена наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій:
-відсутня інформація щодо наявності технологічного кухонного обладнання, інвентаря, посуду, необхідних для виконання послуг у відповідності до предмета закупівлі – послуги їдалень, послуги гарячого харчування;
- відсутня наявність двох одиниць спеціалізованого автотранспорту – ізотермічних фургонів з холодильним обладнанням – наявний тільки один ізотермічний фургон.
Умови Тендерної пропозиції по першій підставі відхилення
Відповідно до п.1 р.III Тендерної документації Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям(ю), наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації в окремому(мих) файлі(файлах) в сканованому (за бажанням для зручності в заархівованому) вигляді, зокрема:
- інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до Додатка № 1 тендерної документації.
Відповідно до п.1 Додатку 1 Тендерної документації для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник повинен надати:
1.1.Довідка щодо наявності складського(их) приміщення (нь) для зберігання товару, що використовується під час надання послуг, які є предметом закупівлі та наявність матеріально-технічної бази (в т.ч. холодильного обладнання, транспортного(их) засобу(ів)) у кількості необхідній для надання послуг (Зразок № 1);
1.2.Копія документу на власні складські приміщення, які зазначені у довідці, або копія чинного договору(ів) оренди складського приміщення та акту(ів) приймання-передачі, якщо складські приміщення орендовані; копії договору(ів) суборенди, або договору(ів) на надання складських послуг. Договори мають бути зі строком дії не менше ніж до 31.12.2021 року;
1.3.Копії технічних паспортів на спеціалізований автотранспорт не менше 2 одиниць (ізотермічні фургони з холодильним обладнанням) для доставки готової продукції та продуктів харчування до місця надання послуг, з наданням копій відповідних документів, що підтверджують право власності чи копій договорів оренди, перевезення та інше, якщо ці транспортні засоби не знаходяться у власності Учасника. Копії довідок про санітарну обробку на кожен із наведених транспортних засобів, дійсні на дату подання пропозиції. Для орендованого транспортного засобу подається копія чинного договору оренди з актом приймання-передачі або договору про надання послуг перевезення продовольчих товарів або договорів про надання послуг з перевезення продовольчих товарів, або договорів про співпрацю. Договори мають бути зі строком дії не менше ніж до 31.12.2021 року. В разі надання договору перевезення, надати гарантійний лист за підписом Перевізника про підтвердження його зобов’язання надавати послуги з перевезення протягом строку дії договору про закупівлю;
1.4. Акт про проходження державного контролю згідно наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України № 447 від 08.08.2019 р.;
1.5.Договір про надання послуг з дезінфекції автотранспортних засобів, які використовує учасник для перевезення харчових продуктів та сировини, зі строком дії не менше ніж до 31.12.2021 р.;
1.6.Експлуатаційній дозвіл на потужності (об’єкти) зі виробництва готових страв, які будуть поставлятися до місця надання послуг, виданий на ім’я виробника готових страв або Рішення про реєстрацію потужностей на виробництво готових страв, видане на ім’я виробника готових страв;
1.7.Експлуатаційний дозвіл на потужності (об’єкти) зі зберігання продуктів харчування, виданий на ім’я учасника процедури закупівлі;
1.8. Сертифікат на систему управління якістю продукції, ISO 9001, виданий на ім’я учасника процедури закупівлі, дійсний на дату подання тендерної пропозиції та сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів ISO 22000, виданий на ім’я учасника процедури закупівлі, дійсний на дату подання тендерної пропозиції;
1.9.Договір із акредитованою лабораторією на дослідження готових страв, укладений з виробником готової продукції;
1.10.Технічні умови на виробництво готової продукції, яку пропонує до постачання учасник у випадках неможливості надання послуг за місцезнаходженням Замовника;
1.11.Протоколи випробувань зразків харчової продукції на готову продукцію, яку пропонує до постачання учасник у випадках неможливості надання послуг за місцезнаходженням Замовника;
1.12.Документи, які підтверджують якість пакування готової продукції та її придатність для використання у харчової промисловості та тривалому зберіганні;
1.13.Декларації виробника, якісні посвідчення, тощо на весь асортимент готових страв, яку пропонує до постачання учасник у випадках неможливості надання послуг за місцезнаходженням Замовника;
В разі, якщо виробник готової продукції не є учасником процедури закупівлі, то надати договір із виробником зі строком дії не менше ніж до 31.12.2021 року в якому повинно бути відображено зобов’язання виробника за замовленням учасника виготовити та передати готову продукцію.
1.14.Копія договору про вивезення сміття, дезінфекції та дезінсекції, дератизації.
Заперечення на першу підставу відхилення
1.1.Слід зазначити, що тендерна документація не містила вимоги про необхідність надання в складі тендерної пропозиції інформації щодо наявності технологічного кухонного обладнання, інвентаря, посуду, необхідних для виконання послуг.
Тендерна документація не містила інформації ні про вид, ні про кількість технологічного кухонного обладнання, інвентаря, посуду, необхідних для виконання послуг.
Умовами Тендерної документації було встановлено вимогу надання інформації щодо наявності складського(их) приміщення (нь) для зберігання товару, що використовується під час надання послуг, які є предметом закупівлі та наявність матеріально-технічної бази (в т.ч. холодильного обладнання, транспортного(их) засобу(ів)) у кількості необхідній для надання послуг (Зразок № 1).
Відповідно до Зразка 1 нами надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 27.12.2020 р. № 1, яка містить інформацію про наявність складського приміщення розтащованого за адресою вул. Коломійцівська,21/2, двох транспортних засобів та морозильних шкафів та ларів в кількості 5 одиниць.
Зважаючи на вимоги Тендерної документації нами і не надавалась в складі тендерної пропозиції щодо наявності технологічного кухонного обладнання, інвентаря, посуду, необхідних для виконання послуг
1.2. Щодо наявності спеціалізованого автотранспорту в кількості не менше 2 одиниць (ізотермічні фургони з холодильним обладнанням), то зазначаємо наступне.
Відповідно до довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 27.12.2020 р. № 1, нами надано інформацію про наявність двох транспортних засобів: Mercedes-Benz 311 CDI AE3664CM та Mercedes-Benz sprinter 313 CDI AE2650BO.
Також в складі Тендерної пропозиції:
- свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу Mercedes-Benz sprinter 313 CDI AE2650BO серії СХХ №585882 видане на Мусієнко Г.М.. При цьому в свідоцтві зазначено, що даний транспортний засіб є фургоном ізотермічним-В. В особливих відмітках також наявний запис про переобладнання ізотермічного транспортного засобу, що свідчить про встановлення на ньому холодильної установки оскільки транспортний засіб відразу було випущено як фургон ізотермічний;
- свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу Mercedes-Benz 311 CDI AE3664CM серії САА №740111 видане на Фролова Ю.М При цьому в особливих відмітка свідоцтва зазначено, що даний транспортний засіб є ізотермічний рефрижератор;
- договір оренди транспортного засобу з екіпажем №2-М від 25.11.2020 р. укладений між ФОП Мусієнко Г.М. та ФОП Коновалова С.П. на оренду вантажного фургону ізотермічного-В Mercedes-Benz sprinter 313 CDI AE2650BO та відповідний акт приймання-передачі;
- договір оренди транспортного засобу з екіпажем №1/отз від 06.07.2020 р. укладений між ФОП Фроловим Ю.М. та ФОП Коновалова С.П. на оренду фургону малотонажного-В, ізотермічного рефрижератора Mercedes-Benz 311 CDI AE3664CM та відповідний акт приймання-передачі.
При цьому Замовником не вимагалось надання інших документів на підтвердження наявності в Учасника не менше 2 одиниць (ізотермічні фургони з холодильним обладнанням).
Таким чином висновок Замовника щодо наявності тільки одного ізотермічного фургона спростовується документами Тендерної пропозиції.
Отже зазначені в першій підставі відхилення невідповідності тендерної пропозиції не відповідають обставинам справи та рішення Замовника в цій частині повинно бути скасовано.
2.Друга підстава відхилення
Не достатньо документально підтверджений досвід виконання аналогічного договору:
- один з наданих договорів на виконання кейтерингових послуг ( послуг з постачання готової їжї) не може бути прийнятим тендерним комітетом замовника як аналогічний договір до предмета закупівлі (ДК 021:2015 код 55520000-1);
- другий договір недостатньо підтверджує виконання послуг ( ДК 021:2015 код 55510000-8), оскільки не прослідковується повний цикл організації гарячого харчування, відсутня інформація щодо місця надання послуг, графіку прийому їжі, в актах не відстежується кількість порцій виданих протягом дня харчування, що не дає змогу оцінити спроможність учасника надавати послуги 300 ліцеїстам 5 раз у день протягом 7 днів на тиждень).
Умови Тендерної пропозиції по другій підставі відхилення
Відповідно до п.1 р.III Тендерної документації Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям(ю), наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації в окремому(мих) файлі(файлах) в сканованому (за бажанням для зручності в заархівованому) вигляді, зокрема:
- інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до Додатка № 1 тендерної документації.
Відповідно до п.3 Додатку 1 Тендерної документації для підтвердження наявності в учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору учасником повинно бути надано:
3.1.Копія аналогічного договору стосовно надання послуг гарячого харчування (послуг їдалень), у відповідності до предмету закупівлі.
3.2.Копії актів надання послуг (викон. робіт) за весь період дії договору, копію якого подає учасник на виконання пункту 3.1.
3.3.Оригінал відгуку на відповідному бланку від замовника, з яким укладено договір, копію якого подає учасник на виконання пункту 3.1, із зазначенням службових номерів телефонів посадових осіб вказаного замовника.
Примітка: під аналогічним договором розуміється повністю виконаний (завершений) договір.
Аналогічний договір – договір, який повністю відповідає наступним вимогам:
- укладений між сторонами, предметом закупівлі якого є надання послуг їдалень (послуг з організації гарячого харчування);
- сторонами визначена ціна договору;
- сторонами встановлений строк дії договору.
Не може вважатись аналогічним договором такий, при якому не прослідковується повний цикл організації гарячого харчування, зокрема, разові та поодинокі договори на послуги з організації харчування під час проведення короткострокових заходів (фестивалів, свят, конкурсів, оглядів, концертів, виставок, конференцій, семінарів, тощо).
Заперечення на другу підставу відхилення
На виконання вимог Тендерної документації в складі пропозиції нами надано:
- договір про надання послуг від 28.08.2020 р. №10/20п укладений між ФОП Коновалова С.П. і Комунальним підприємством «Криворізький протитубезкульозним диспансером» Дніпропетровської обласної ради, на послуги з постачання готової їжі для харчування пацієнтів у відповідності до Примірного 7-денного циклічного меню (сніданок, обід, вечеря) з поставкою гарячих та холодних страв, які постачальник повинен самостійно готувати.
- акти здачі-приймання послуг до договору про надання послуг від 28.08.2020 р. №10/20п:
Номер акту Дата акту Період надання послуг по акту
1 07.09.2020 з 01.09.2020 по 06.09.2020
2 14.09.2020 з 07.09.2020 по13.09.2020
3 21.09.2020 з 14.09.2020 по 20.09.2020
4 30.09.2020 з 21.09.2020 по 30.09.2020
5 12.10.2020 з 01.10.2020 по 11.10.2020
6 19.10.2020 з 12.10.2020 по 18.10.2020
7 26.10.2020 з 19.10.2020 по 25.10.2020
8 02.11.2020 з 26.10.2020 по 31.10.2020
9 16.11.2020 з 01.11.2020 по 08.11.2020
10 16.11.2020 з 09.11.2020 по 15.11.2020
11 24.11.2020 з 16.11.2020 по 22.11.2020
12 30.11.2020 з 23.11.2020 по 30.11.2020
13 07.12.2020 з 01.12.2020 по 06.12.2020
14 14.12.2020 з 07.12.2020 по 13.12.2020
15 15.12.2020 з 14.12.2020 по 15.12.2020
- лист-відгук від 17.12.2020 р., який посвідчує повне і належне виконання договору про надання послуг від 28.08.2020 р. №10/20п;
- договір про надання послуг від 01.08.2020 р. №1/2020 укладений між ФОП Коновалова С.П. та ТОВ «Агроном-КР» по послуги їдалень згідно 5-денного меню (сніданок, обід, вечеря).
- акти здачі-приймання послуг до договору про надання послуг від 01.08.2020 р. №1/2020
Номер акту Дата акту Період надання послуг по акту
1 31.08.2020 з 01.08.2020 по 31.08.2020
2 30.09.2020 з 01.09.2020 по 30.09.2020
3 30.10.2020 з 01.10.2020 по 30.10.2020
4 30.11.2020 з 01.11.2020 по 30.11.2020
- лист-відгук від 24.12.2020 р., який посвідчує повне і належне виконання договору про надання послуг від 01.08.2020 р. №1/2020.
При цьому слід звернути увагу, що:
- Замовником вимагалось надання 1 аналогічного договору;
- обидва надані договори відповідають вимогам до аналогічного договору, що встановлено Замовником (укладений між сторонами, предметом закупівлі якого є надання послуг їдалень (послуг з організації гарячого харчування); сторонами визначена ціна договору; сторонами встановлений строк дії договору);
- Замовником не вимагалось щоб в договорі прослідковується повний цикл організації гарячого харчування (як не встановлено, що таке повний цикл);
- Замовником не вимагалось надання інформація щодо місця надання послуг (хоча в першому договорі наявна)%
- Замовником не вимагалось надання інформація щодо графіку прийому їжі (хоча в першому договорі наявна);
- Замовником не вимагалось щоб в актах відстежувалася кількість порцій виданих протягом дня харчування для того щоб він мав змогу оцінити спроможність учасника надавати послуги 300 ліцеїстам 5 раз у день протягом 7 днів на тиждень).
Зважаючи на те, що Замовником для відхилення зазначаються вимоги, які не передбачені Тендерною документацією, підстави для відхилення відсутні.
3.Третя підстава відхилення
Не прийнятне виконання технічного завдання ( у складі пропозиції наявні дві довідки про основні статті витрат загальної суми пропозиції( з одним вихідним номером та однією датою), але вони мають різні показники витрат (на продукти харчування, матеріальні витрати, витрати на оплату праці, податки та збори), що є не зрозумілим та не може бути враховано як виконання технічного завдання, оскільки цей факт підтверджує сумніви учасника щодо розподілу коштів на основні статті витрат та може мати всілякі наслідки під час надання послуг в т. ч. перерозподіл коштів не на користь забезпечення якості харчування учнів).
Умови Тендерної пропозиції по третій підставі відхилення
Відповідно до п.1 р.III Тендерної документації Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям(ю), наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації в окремому(мих) файлі(файлах) в сканованому (за бажанням для зручності в заархівованому) вигляді, зокрема:
- інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – описом предмета закупілі) відповідно до Додатку № 4 тендерної документації;
- інші матеріали та документи передбачені тендерною документацією.
Відповідно до п.2 Додатку 4 Тендерної документації (Технічне завдання) учасник в складі тендерної пропозиції подає довідку на фірмовому бланку (у разі наявності) з вихідними реквізитами (дата, номер) у довільній формі за підписом учасника з відбитком печатки (за наявності) про основні статті витрат загальної суми пропозиції із зазначенням вартісних показників у відсотках (витрати на: закупку продуктів харчування, заробітну плату, податки та збори, обов’язкові платежі, придбання посуду, придбання миючих засобів, утримання та експлуатацію обладнання, транспорт, дератизацію, видалення та вивезення твердих побутових відходів, поточний ремонт приміщення, інші).
Ціна послуг має включати в себе витрати на закупку продуктів, транспорт, приготування, сервірування столів їдальні, а також витрати на прибирання та миття посуду, дератизацію, дезінфекцію їдальні та харчоблоку, видалення та вивезення твердих побутових відходів, поточний ремонт приміщень харчоблоку, технічне обслуговування та поточний ремонт обладнання, яке використовується Учасником під час надання послуг, проведення технічного обслуговування системи фільтрації води, тощо. Ціна послуг повинна включати в себе всі податки та збори, обов’язкові платежі, що сплачуються або мають бути сплачені Учасником.
Якщо Учасником є нерезидент, ціна на послуги повинна включати всі витрати, податки та збори, відповідно до законодавства його країни.
Відповідно до пп. «г» п. 197.1.7 Податкового Кодексу України звільняються від оподаткування ПДВ операції з постачання послуг з харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах.
Заперечення на третю підставу відхилення
В складі Тендерної пропозиції нами надано:
- довідку від 27.12.2020 № 1 з інформацією про характер та необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі в якій зазначається, що ФОП Коновалова С.П. в складі тендерної пропозиції подає довідку на фірмовому бланку (у разі наявності) з вихідними реквізитами (дата, номер) у довільній формі за підписом учасника з відбитком печатки (за наявності) про основні статті витрат загальної суми пропозиції із зазначенням вартісних показників у відсотках (витрати на: закупку продуктів харчування, заробітну плату, податки та збори, обов’язкові платежі, придбання посуду, придбання миючих засобів, утримання та експлуатацію обладнання, транспорт, дератизацію, видалення та вивезення твердих побутових відходів, поточний ремонт приміщення, інші).
- довідку від 27.12.2020 № 37 відповідно до якої підтверджується можливість і готовність виконати Технічні вимоги Замовника зазначені в технічному завданні;
- довідку про основні статті витрат загальної суми пропозиції від 27.12.2020 р. № 32.
- довідку про основні статті витрат загальної суми пропозиції від 27.12.2020 р. № 32 (дана довідка містить в собі також, як і попередня, 100% витрат загальної суми пропозиції і статті витрат не змінюється, змінюється лише процентний показник).
При цьому Замовником не було встановлено величини процентних показників по статтям витрат, а отже ми, як Учасник, маємо право в довільній формі здійснювати такі розрахунки.
Нами надано дві довідки про основні статті витрат загальної суми пропозиції з різним показником процентного співвідношення якими ми фактично розглядаємо сезонність коливань, зростання вартості на певні категорії товарів і також зростання податкового навантаження.
Слід відмітити, що Замовник не аргументує в чому саме відбулося порушення, з прив’язкою до вимог Тендерної документації, а робить припущення і зазначає про сумніви. При цьому, відповідно до ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» відхилення тендерної пропозиції повинно бути здійснено з зазначенням аргументації, а не припущення.
4.Четверта підстава відхилення
Не відповідна інформація щодо групи оподаткування та розрахунку % у калькуляції на податки і збори (фактично учасник знаходиться на єдиному податку 2-ої групи оподаткування, але передбачає у зв’язку із сумою закупівлі 7150 000 перейти на іншу групу оподаткування, але не передбачає у розрахунку податків калькуляції достатню кількість коштів на ці витрати, що може призвести до зриву виконання послуг.
Умови Тендерної пропозиції по четвертій підставі відхилення
Тендерна документація не містить відповідних вимог.
Заперечення на четверту підставу відхилення
В складі Тендерної пропозиції нами надано довідку від 27.12.2020 р. № 24 в якій ми повідомляємо, що ми перебуваємо на спрощеній системі оподаткування та є платником єдиного податку 2 групи.
Відповідно до чинного законодавства встановлено ліміти доходів для фізичних осіб-підприємців:
- для 2 групи – 5 млн. грн.;
- для 3 групи – 7 млн. грн.
Зважаючи на те, що ми не знаємо якою буде вартість послуг за результатами аукціону, нами і було надано дві довідки про основні статті витрат загальної суми пропозиції, розрахунок яких також враховує зміну в оподаткуванні при переході на іншу групу чи систему оподаткування.
При цьому ми також враховуємо, що перехід на іншу групу чи систему оподаткування лише можливий в 4 кварталі 2021 р. (залежить від результатів аукціону).
Замовник не звертає уваги, що ми можемо перебувати на 3 групі і платити 3 або 5 відсотків від доходу. При цьому в довідках ми заклали 4.52% і 5.47%. І при цьому збільшення податкового навантаження на нас відбудеться не відразу після укладення договору, але при досягненні лімітів доходів з врахуванням саме отриманих коштів, а не вартості наданих послуг.
Слід відмітити, що Замовник не аргументує в чому саме відбулося порушення, з прив’язкою до вимог Тендерної документації (оскільки тендерна документація не містить відповідних вимог), а робить припущення і зазначає про сумніви. При цьому, відповідно до ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» відхилення тендерної пропозиції повинно бути здійснено з зазначенням аргументації, а не припущення.
Також необхідно звернути увагу, що, Замовник відхиляє нашу тендерну пропозицію і при цьому підставами для її відхилення є кваліфікаційні критерії в тому числі.
Разом з тим, згідно ч.16 ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі» якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Згідно з ч.9 ст. 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Зважаючи на вищезазначене нами було порушено вимогу щодо кваліфікаційних критеріїв, у зв’язку з чим Замовник був зобов’язаний надати 24 години на усунення невідповідностей.
При цьому законодавство не містить випадків коли замовник не зобов’язаний надавати 24 години на усунення невідповідностей, навіть в тому випадку коли тендерна пропозиція містить випадки по яким 24 години на усунення невідповідностей не надаються.
Згідно до ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
1) учасник процедури закупівлі:
не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону;
не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону;
2) тендерна пропозиція учасника:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією;
є такою, строк дії якої закінчився;
3) переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;
не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону;
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Даний перелік є вичерпним і розширенню не підлягає.
Таким чином Замовник не мав права відхилити тендерну пропозицію, якщо він вважає, що надані документи по кваліфікаційним критеріям не відповідають вимогам тендерної документації, без надання 24 годин на усунення невідповідностей.
Вважаємо, що подана нами Тендерна пропозиція в повній мірі відповідає вимогам Тендерної документації і підстави для її відхилення відсутні.
Відхиливши нашу Тендерну пропозицію Замовником було порушено норми чинного законодавства, в тому числі і закріплений в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них.
Я приймаю активну участь на ринку забезпечення харчуванням організацій та установ України та має значний відповідний досвід поставки. Діями Замовника порушуються мої права і інтереси прийняти участь у закупівлі, стати переможцем процедури закупівлі та отримати прибуток.
Враховуючи викладене вище, на підставі», ст.ст. 1, 5, 18, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», -
ПРОШУ:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті.
2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення Тендерної пропозиції ФОП Коновалової С.П.
3. Повідомити про дату, час та місце розгляду даної скарги для забезпечення реалізації права скаржника взяти участь у розгляді скарги.
Фізична особа-підприємець С.П.Коновалова
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- Рішення від 16.01.2021 № 702 + лист Замовнику.pdf 16.01.2021 20:22
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.01.2021 05:27
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
16.01.2021 20:22
Задовільнена:
Ні