-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Електрична енергія (ДК 021:2015: 09310000-5 – Електрична енергія)
Місцезнаходження Замовника: проспект Перемоги, 74, м. Чернігів, 14000; Категорія Замовника: І (Органи державної влади та органи місцевого самоврядування).Оплата за постачання електричної енергії здійснюється за рахунок загального та спеціального фонду.Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції: українська мова
Завершена
4 325 620.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 628.10 UAH
мін. крок: 0.5% або 21 628.10 UAH
Період оскарження:
30.11.2020 16:47 - 12.12.2020 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга на дії (рішення) замовника
Номер:
ff8d0a4601894514aa7a635629a6dd47
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-30-008181-b.a1
Назва:
Скарга на дії (рішення) замовника
Скарга:
Замовником (Головним управлінням Національної поліції в Чернігівській області) розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) за предметом: Електрична енергія (ДК 021:2015: 09310000-5 – Електрична енергія), ідентифікатор закупівлі: UA-2020-11-30-008181-b.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» (далі - ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» або Товариство) виявило бажання взяти участь у відповідній процедурі закупівлі та згідно тендерної документації, затвердженої рішенням тендерного комітету Головного управління Національної поліції в Чернігівській області (далі – ТД, копія додається) подало тендерну пропозицію.
За результатами аукціону, який відбувся 17.12.2020, найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» (код за ЄДРПОУ 41823846). За результатами її розгляду Замовником прийнято рішення про визнання пропозиції TOB «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ», як такої, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмету закупівлі тендерної документації, на підставі абзацу 1 частини 2 розділу 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», далі – Закон (протокол від 18.12.2020 № 398, копія додається).
Обґрунтуванням прийнятого рішення стала тривалість статусу «Переддефолтний», що в майбутньому може призвести до набуття статусу «Дефолтний» та несвоєчасного постачання електричної енергії, а також надмірного витрачання бюджетних коштів.
У зв’язку із зазначеним, Замовником розглянуто пропозицію ТОВ «МИКОЛАЇВСЬКА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» (код за ЄДРПОУ 42129888) та визнано його переможцем вказаної процедури відкритих торгів, а також прийнято рішення про намір укласти з ним договір (протокол від 21.12.2020 № 399, копія додається).
ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» не може погодитися з такими рішеннями та вважає дії Замовника необґрунтованими та такими, що порушують норми Закону.
Так, відповідно до п. 15 р. ІІІ «Документи, що підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам тендерної документації» додатку 1 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника вимогам Замовника» до ТД учасник повинен надати гарантійний лист про те, що він не набув статусу «дефолтного» або «переддефолтного», відповідно до Розділу 1.7. «Невиконання зобов’язань» «Правил ринку», затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168 та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті ДП «НЕК «Укренерго» та/або інших відкритих джерелах інформації.
ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» у складі тендерної пропозиції надано гарантійний лист від 15.12.2020 № 1/009 (копія додається), згідно якого Товариство не набуло статусу «дефолтного». Натомість ще 05.07.2020 статус «преддефолтного» Товариству присвоєно НЕК «УКРЕНЕРГО» неправомірно у зв’язку з неоплатою рахунку-фактури за послугу з підтримки діяльності субрахунку UA-1, не передбаченого Правилами ринку, затвердженими постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307. Дії НЕК «УКРЕНЕРГО» щодо виставлення спірного рахунку та присвоєння статусу «преддефолтного» оскаржуються Товариством в Господарському суді міста Києва, розгляд справи № 910/19632/20 призначено на 03.02.2021 (копія ухвали Господарського суду міста Києва від 17.12.2020, роздрукована з Єдиного державного реєстру судових рішень за посиланням: https://reyestr.court.gov.ua/Review/93623161, додається).
Не зважаючи на це, визнання тендерним комітетом Головного управління Національної поліції в Чернігівській області пропозицію TOB «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» неправомірно визнано такою, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмету закупівлі тендерної документації.
Крім того, на сьогодні ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» виключено зі списку учасників ринку, що набули статусу “переддефолтний” (копія такого списку станом на 24.12.2020, роздрукованого з офіційного веб-сайту НЕК «УКРЕНЕРГО» за посиланням: https://ua.energy/wp-content/uploads/2020/12/Onovleno_Postachalnyky-Vyrobnyky-predDEF-24.12.2020-FINAL-SVB-PPB-P-D-3.pdf, додається).
Водночас, Замовником після розгляду тендерної пропозиції ТОВ «МИКОЛАЇВСЬКА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» надано вимогу про усунення невідповідностей, які виявлені Замовником, згідно ч. 9 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: надати довідку довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічного договору, що Учасником (ТОВ «МИКОЛАЇВСЬКА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ») виконано.
Проте, фактично при поданні (завантаженні) документів у складі тендерної пропозиції ТОВ «МИКОЛАЇВСЬКА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» не надано довідку у довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічного договору, яка має містити інформацію про повне виконання договору, що передбачено п. 1 р. І «Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям» додатку 1 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника вимогам Замовника» до ТД. Зазначене не може бути невідповідністю в інформації та/або документах, визначеною ч. 9 ст. 26 Закону.
Таким чином, Учасник ТОВ «МИКОЛАЇВСЬКА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» не відповідає встановленому кваліфікаційному критерію, його тендерна пропозиція повинна бути відхилена відповідно до ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Замовник порушив принцип здійснення закупівель, визначений ч. 1 ст. 3 Закону (об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій). Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив тендерну пропозиції ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» та ТОВ «МИКОЛАЇВСЬКА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ», що призвело до незаконного прийняття рішень про відхилення пропозиції, а також про визначення переможця та про намір укласти договір.
Наявність порушених прав ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» обґрунтовується тим, що Товариство є стабільним постачальником електричної енергії, на якого згідно ст. 62 Закону України «Про ринок електричної енергії» з метою забезпечення загального економічного інтересу в електроенергетичній галузі України, необхідного для задоволення інтересів громадян, суспільства і держави, та забезпечення сталого довгострокового розвитку електроенергетичної галузі і конкурентоспроможності національної економіки України покладені спеціальні обов'язки для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії, а саме: виконання функцій постачальника універсальних послуг на території Чернігівської області. Також Товариство є стабільним учасником процедур закупівель та реально претендує на визначення його переможцем, укладення договору з Замовником у подальшому.
ТОВ ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» до органу оскарження вимоги або скарги, що стосуються тендерної документації, зокрема, щодо вимоги про надання гарантійного листа з підтвердженням відсутності статусу учасника «дефолтного» або «переддефолтного», не подавались.
За подання скарги до Антимонопольного комітету України відповідно до пп. 4 п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 № 292 «Про встановлення розміру плати за подання скарги та затвердження Порядку здійснення плати за подання скарги до органу оскарження через електронну систему закупівель та її повернення суб’єкту оскарження» ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» сплачено 25 960,00 грн (0,6 відсотка очікуваної вартості предмета закупівлі). Копії підтверджуючих документів додаються.
Відповідно до ч. 8 ст. 18 Закону скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Виходячи з вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,-
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі.
3. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення:
- про визнання пропозиції TOB «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» (код ЄДРПОУ 41823846), як такої, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмету закупівлі тендерної документації, на підставі абзацу 1 частини 2 розділу 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (протокол від 18.12.2020 № 398);
- про визнання переможцем ТОВ «МИКОЛАЇВСЬКА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» (код за ЄДРПОУ 42129888) процедури відкритих торгів, а також про прийняття рішення про намір укласти з ним договір (протокол від 21.12.2020 № 399).
4. Зобов’язати замовника повторно розглянути тендерну пропозицію ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» як найбільш економічно вигідну за результатами аукціону.
Пов'язані документи:
Учасник
- 7055 Виконання аналогічного договору Арсенал.pdf 24.12.2020 19:24
- Копія гарантійного листа.pdf 24.12.2020 19:24
- Копія позовної заяви.pdf 24.12.2020 19:24
- Копія списку преддефолту.pdf 24.12.2020 19:24
- Копія сторінки з веб сайту.pdf 24.12.2020 19:24
- Копія ухвали.pdf 24.12.2020 19:24
- протокол 398 від 18.12.2020 (1).pdf 24.12.2020 19:24
- протокол 399 від 21.12.2020 (2).pdf 24.12.2020 19:24
- Скарга.pdf 24.12.2020 19:24
- ТД електроенергія зі змінами.pdf 24.12.2020 19:24
- export_1608821799602.pdf 24.12.2020 19:24
- Рішення від 29.12.2020 № 24065 + лист Замовнику.pdf 29.12.2020 20:19
- інформація про перенесення розгляду скарги від 13.0.1.2021 № 362.pdf 14.01.2021 13:13
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.01.2021 № 1222.pdf 26.01.2021 17:30
- Рішення від 25.01.2021 № 1222.pdf 28.01.2021 22:01
- Пояснення по суті скарги 04.01.2021 12:12
- Пояснення по суті скарги 04.01.2021 16:07
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.12.2020 16:09
Дата розгляду скарги:
13.01.2021 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.12.2020 20:19
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
28.01.2021 22:02