• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Молоко пастеризоване 2,5% жирності (ДК 021:2015 код 15510000-6 Молоко та вершки)

Категорія Замовника: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади. Перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв: Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%). Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: - українська, детальніше у Тендерній документації.

Завершена

463 475.70 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 634.75 UAH
Період оскарження: 30.11.2020 15:50 - 13.12.2020 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: dba8e25adebc4cad902b7a0bcae3be51
Ідентифікатор запиту: UA-2020-11-30-001881-a.b1
Назва: Вимога
Вимога:
Просимо відмінити дискримінаційну вимогу та привести п. 2 додатку 2 тендерної документації у відповідність до п. 3 ч. 2 ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі-Закон), де зазначено, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, а саме: наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Адже, в вищезазначеному пункті Закону не зазначено, що договір повинен бути виконаним. Крім того, вимога Замовника щодо надання таких договорів за 2016, або 2017, або 2018, або 2019 роки є неправомірною. Ринок поставника молока, що є предметом закупівлі, є вілиним, а отже й виконання таких договорів можливо як раніше 2016 року так і у 2020 році. Тому, вважаємо, що даним пунктом Замовника умисно звужує круг можливих Учасників даної процедури закупівлі та порушують наші права та законні інтереси, пов"язані з участю у процедурі закупівлі, та позбавляють можливості подати свою тендерну пропозицію через наявні умови Документації.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Згідно з пункту 31 частини 1 статті 1 Закону України “Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 №922-VІІІ у редакції Закону України “Про внесення змін до Закону України ”Про публічні закупівлі” та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель” від 19 вересня 2019 року №114-ІХ (далі - Закон), тендерна документація (далі - ТД) - це документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється і затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. У ТД замовник визначає свої вимоги до товару (послуги, роботи), які він має намір закупити, а також до постачальника предмета закупівлі, який повинен виконати умови ТД. Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону тендерна документація розробляється та затверджується замовником і має містити відомості, визначені частиною другою статті 22 Закону. Згідно частини 2 статті 16 Закону Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. При цьому слід зазначити, що тендерна документація може містити як весь перелік таких критеріїв, так і один або декілька. Разом з тим зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у пунктах 1-6 частини першої статті 5 Закону, зокрема таких як недискримінація учасників та рівне ставлення до них, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Тому, встановленого законодавством вичерпного переліку документів, що надаються для документального підтвердження вимог статті 16 Закону не має. А отже, замовник самостійно визначає перелік документів на підтвердження кваліфікаційних критеріїв, виходячи з специфіки предмету закупівлі та не порушуючи норм чинного законодавства. Закон дає можливість замовнику обирати з чотирьох кваліфікаційних критеріїв, проте не наділяє правом звужувати їх на власний розсуд. Тобто, читаючи Закон прискіпливо, дійдемо до висновку, що замовник не може установити, що учасникам достатньо підтвердити лише «укладення» аналогічного договору, у той час як Закон вказує на «досвід виконання». Кожен учасник тендеру на підтвердження досвіду виконання аналогічного договору надавав би у складі тендерної пропозиції належним чином оформлений (з усіма реквізитами, чітко визначеним змістом та усіма обов’язковими додатками) договір з повним пакетом актів приймання-передачі. Виконання договору поставки полягає у здійсненні сторонами усіх прав та виконанні ними всіх обов'язків, що передбачені договором. Відповідно до статті 171 Цивільного кодексу України взаємні зобов'язання за договором повинні виконуватись одночасно, якщо інше не випливає із закону, договору або змісту зобов'язання. Моменти укладання і виконання договору поставки не збігаються в часі. Як правило, між моментом укладання договору і моментом реального його виконання існує великий проміжок часу. Однак Закон дозволяє саме замовнику публічних закупівель вирішувати, який саме набір документів та у якому вигляді переконає його у наявності досвіду виконання аналогічних договорів. При цьому, Замовник не встановлює обмеження щодо виконання поставок одним, двома чи будь-якою мінімально необхідною кількістю договорів, періодом постачання (місяць, рік, два чи більше), а також відповідними галузями замовників (бюджетна чи приватна структури). Основними ознаками аналогічного договору є вид договору (залежно від своєї правової природи), а також предмет договору. Конкретна кількість документально підтверджених договорів (один, два або більше) Законом не передбачено, отже Замовник встановлює необхідну кількість самостійно для підтвердження наявності в учасників торгів достатнього досвіду постачання товару. Для підтвердження кваліфікаційних критеріїв замовникам зазначено: “2.1. На підтвердження відповідності встановленом укритерію Учасник, надає оригінал або копію виконаного (виконаних) договору (ів) (не менше 1 (одного)) за період 2017р. або, 2018р., або 2019р. *Аналогічним договором в розумінні цієї документації є договір (договори) про закупівлю товару відповідно до предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015 – 15510000-6 Молоко та вершки”. Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктом 34 частини першої статті 1 Закону, за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 15.04.2020 № 708 від 19 червня 2020року. У Тендерній документації чітко визначений предмет закупівлі - "за кодом ДК 021:2015 – 15510000-6 Молоко та вершки“. Саме цей критерій дає змогу зрозуміти, що Постачальник вже постачав товари, аналогічні нашому предмету закупівлі, робив це якісно і сумлінно, а значить, збільшується вірогідність того, що цей постачальник надійний, і він виконає взяті на себе зобов'язання. Виконання аналогічного договору має особливе значення, так як в пансіонаті 4-х разове харчування підопічних і замовнику потрібно бути впевненим, що потенційний переможець - Учасник має досвід постачання аналогічного предмету закупівлі. Замовником не встановлено жодних дискримінаційних вимог, адже наша вимога така, яку може легко виконати більше ніж 2 учасника в Україні. Це не специфічний вид товару, у якому є обмежене коло постачальників аби стверджувати, що така вимога є дискримінацією. Замовник гарантує дотримання усіх принципів, визначених статтею 5 Закону. Тендерний комітет діє на засадах колегіальності та неупередженості. Вважаємо вимогу про усунення порушення щодо внесення змін до тендерної документації безпідставною. Вважаємо вимогу щодо внесення змін до тендерної документації безпідставною, виходячи з наступного. Замовником не встановлено жодних дискримінаційних вимог, адже наша вимога така, яку може легко виконати більше ніж 2 учасника в Україні. Це не специфічний вид товару, у якому є обмежене коло постачальників аби стверджувати, що така вимога є дискримінацією. Закон України “Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 №922-VІІІ у редакції Закону України “Про внесення змін до Закону України ”Про публічні закупівлі” та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель” від 19 вересня 2019 року №114-ІХ не обмежують замовників у вимозі щодо періоду виконання договору (ів) та кількості договорів на підтвердження досвіду виконання аналогічного договору (мається на увазі договір про закупівлю за кодом ДК 021:2015 – 15510000-6 Молоко та вершки).
Статус вимоги: Відхилено