• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з ремонту і технічного обслуговування моторотранспортних засобів і супутнього обладнання

Тендерна документація додається (ТД_Послуги з ремонту і технічного обслуговування). Кількість послуг зазначено в Додатку 2 до тендерної документації «Технічна специфікація».

Торги не відбулися

1 850 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 18 500.00 UAH
Період оскарження: 27.11.2020 16:40 - 18.12.2020 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога до зміни у ТД

Номер: 16a944198a974e26b3a297a690ae06e3
Ідентифікатор запиту: UA-2020-11-27-009809-b.b1
Назва: Вимога до зміни у ТД
Вимога:
Шановний замовнику, Повідомляємо вам, що відповідно до ч. 4 ст. 5, ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про Публічні Закупівлі» встановлення дискримінаційних вимог є незаконним. Дискримінаційними є вимоги, що безпідставно ставлять одних учасників у більше вигідне становище по відношенню до інших. Відповідно до п. х тендерної документації замовник встановлює необхідність наявності двох окремих СТО для учасника. В той же час, вирішальними для можливості надання, визначених у ТД, послуг у строк та з дотриманням відповідних стандартів якості є наявність необхідного обладнання, працівників та приміщень. Очевидно, що наявність двох географічно розділених СТО жодним чином не забезпечує наявності вищезгаданих критеріїв. Так, дві географічно розділені СТО можуть мати менше необхідного обладнання та працівників відповідної кваліфікації, ніж одна. Таким чином, встановлюючи таку вимогу, замовник безпідставно ставить учасників, що мають декілька СТО, у більше вигідне положення, по відношенню до тих, що мають лише одне. При чому, як було зазначеного вище, така вимога не має жодного практичного сенсу, а відповідно є дискримінаційною. Враховуючи вищенаведене, просимо Замовника внести зміни до Додатку 2 пункту 3 ТД та дозволити участь у закупівлі суб‘єктам господарювання, що використовують у своїй діяльності лише одну СТО.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня. У відповідь на Ваше звернення уповноважена особа, відповідно до частини першої статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закону), надає роз`яснення та повідомляє про наступне: відповідно до частини першої статті 23 Закону технічна специфікація, щодо закупівлі Послуги з ремонту і технічного обслуговування моторотранспортних засобів і супутнього обладнання, була розроблена Замовником із описом усіх необхідних характеристик послуг, що закуповуються. Водночас Законом передбачено, що характеристики послуг можуть містити опис порядку надання послуги (послуг). А тому, Замовником у Тендерній документації, а саме у п. 3 Додатку 2 «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» до тендерної документації зазначено, що Учасник у складі тендерної пропозиції для підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі повинен надати інформації та документи, а саме: - довідку в довільній формі про наявність спеціалізованої станцій технічного обслуговування (СТО) із зазначенням кількості та місце розташування СТО; - документи, що підтверджують наявність в учасника власної або орендованої СТО (щонайменше двох, місце розташування яких має бути не більше 15км +/-5км від місцезнаходження служи механізації транспорту Замовника (м. Черкаси, вул. Гоголя, 285), інформація щодо яких надавалася у Довідку в довільній формі про наявність спеціалізованої станцій технічного обслуговування (СТО), а саме копії документів, що підтверджують право власності на СТО або копії документів, що підтверджують право користування СТО (договір оренди тощо.) Водночас тендерною документацією передбачено, що замовником висуваються вимоги до станції технічного обслуговування автомобілів з метою забезпечення безперебійного використання автомобілів. Для виконання завдань та функції які покладені на оператора системи розподілу, яким є ПАТ «Черкасиобленерго», передбачених Законом України «Про ринок електричної енергії», Кодексом системи розподілу та іншими нормативними документами у сфері електропостачання Замовник не може відтерміновувати надання даних послуг, та у разі необхідності послуги надаються у короткі терміни та у значній кількості. А тому враховуючи кількість автотранспортних засобів (46 шт.) та обсяги надання послуг (2057 послуг), а також у зв’язку з неможливістю передбачити в який час та за якою кількістю виникне необхідність у наданні даних послуг, Замовником, у тендерній документації, встановлена вимога щодо наявності мінімальної кількість СТО, які зможуть задовільнити значну потребу замовника у наданні даних послуг. Якщо Учасник виявив вимоги, що на його думку є дискримінаційними чи такими, що порушують його права, відповідно до ст. 18 Закону він може подати скаргу до органу оскарження. Кваліфікація дискримінаційних умов тендерної документації належить виключно до повноважень Антимонопольного комітету України. Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі. При цьому, Замовник ніяким чином не має наміру дискримінувати учасників процедури закупівлі, та у разі відсутності СТО які належать учаснику на праві власності не заборонено залучати потужності інших суб’єктів господарювання на які в учасника наявні документи, що підтверджують право користування на договірних засадах такими СТО. Отже, Замовником враховані всі вимоги чинного законодавства, та ніяким чином не допущено порушень норм права. Замовник самостійно встановлює вимоги тендерної документації з урахуванням норм Закону України «Про публічні закупівлі». Учасники, які бажають брати участь у відкритих торгах, щодо процедури закупівлі, мають право запропонувати замовнику послуги, при цьому з технічними характеристиками, що чітко встановлені у Додатку 2 технічна специфікація до тендерної документації та із завантаженням у складі тендерної пропозиції всіх документів, які передбачені тендерною документацією. На підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі. Тому, відсутня потреби вносити зміни до тендерної документації. Дякуємо за звернення!
Статус вимоги: Відхилено