-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Газове паливо - (Класифікація за ДК 021-2015 09120000-6 - Газове паливо)
Закупівля на 2021 рік.
Торги не відбулися
905 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 525.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 525.00 UAH
Період оскарження:
27.11.2020 14:36 - 11.12.2020 00:00
Вимога
Вирішена
Вимога
Номер:
81728bb70b664ef190afaef4db2321de
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-27-004002-a.c5
Назва:
Вимога
Вимога:
П.п. 2.8.2. Проекту Договору запропонованого Вами в складі своєї тендерної документації зазначено: «Зміна ціни за одиницю товару можлива не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю»
Повідомляємо, що, даний пункт проекту договору не відповідає вимогам чинного законодавства. Так, відповідно до ст. 41 чинної редакції ЗУ «Про публічні закупівлі»: «збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії;»
Просимо привести проект договору у відповідності до норм чинного законодавства.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.12.2020 16:19
Вирішення:
У звязку з положеннями ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» дану вимогу враховано та буде внесено відповідні зміни
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога
Номер:
901806ea24bb4ca9b378d1f2b5af8e8a
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-27-004002-a.c4
Назва:
Вимога
Вимога:
Вимогами тендерної документації Замовника передбачено: «Учасник зобов’язаний надати в складі своєї пропозиції офіційний лист від Головного управління контррозвідувального захисту інтересів держави у сфері економічної безпеки стосовно не застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкції) до учасника, реалізація і моніторинг ефективності яких забезпечують органи Служби безпеки України, координацію і контроль діяльності яких здійснює Центральне управління Служби безпеки України».
Вказана вимога, вже неодноразово в аналогічних процедурах закупівлі створювала умови для незаконного та необґрунтованого відхилення тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі. При цьому, причиною таких відхилень було виключно неоднозначне та хибне тлумачення різними суб’єктами господарювання та замовниками закупівлі форми, змісту та способу документального підтвердження вказаної вимоги. Різність в підходах замовників та учасників процедури закупівлі до порядку виконання вказаної вимоги порушують основний принцип здійснення процедур закупівлі «законність». Замовник вимагає від учасника процедури закупівлі вчинити дії щодо отримання від СБУ документу, який остання згідно законодавства не зобов’язана надавати на запити суб’єктів господарювання. Тобто Замовник приховуючи свою вимогу до учасників за гаслами дотримання законодавства про санкції навантажує СБУ невластивими для неї функціями проведення моніторингу діяльності суб’єктів господарювання, більш того за ініціативою самого суб’єкта господарювання. Вказане разом порушує принцип «верховенства закону» у правовідносинах державних органів із суб’єктами господарювання. Відповідно до функцій СБУ, що визначені ЗУ «Про служби безпеки України» не відносяться функції надання будь-яких листів на запит суб’єктів господарювання щодо розгляду чи не розгляду діяльності учасника процедури закупівлі законодавству про санкції. Також СБУ не надає інформацію суб’єктам господарювання стосовно будь-яких рекомендацій та пропозицій РНБО, щодо застосування, скасування та внесення змін до санкцій до учасників процедури закупівлі в неофіційний спосіб. Будь-які рішення та рекомендації СБУ для РНБО відбуваються на їхніх спільних засіданнях з обов’язковим прийняттям офіційних публічних рішень. Тобто списки юридичних і фізичних осіб, до яких застосовані санкції та інші обмежувальні економічні заходи знаходяться у відкритому публічному доступі та безперешкодно можуть бути переглянуті замовниками процедур закупівлі. Варто також звернути увагу на строки та умови отримання вказаного листа від СБУ. Оскільки офіційний порядок розгляду таких звернень відсутній, існує ризик неможливості отримання запитуваної інформації учасником процедури закупівлі з незалежних від нього обставин. Крім цього необхідно також враховувати обмеження у розпорядку роботи державних органів і суб’єктів господарювання, що викликані введеним карантином проти пандемії коронавірусної хвороби, що врегульовані Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)» №530-IX та інших нормативно-правових актів. Так Сервісні центри при МВС, НКРЕКП, інші державні інституції окрім органів та об’єктів критичної інфраструктури обмежили свій графік роботи, оприлюднивши відповідні розпорядження на офіційних веб-сайтах. Із вказаного видно,що виконання вимоги Замовника є незаконним та необґрунтованим,а отже таким,що порушує права учасників на добросовісну конкуренція та об’єктивну, неупереджену оцінку тендерних пропозицій.Вказана вимога Замовника носить дискримінаційний характер,надаючи перевагу лише тим учасникам, які в поза правовий спосіб отримали відповідний Лист. З огляду на вказане, вище зазначена вимога підлягає виключенню як неправомірна,надмірна та незаконна.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.12.2020 16:15
Вирішення:
Рішенням постійно діючої адміністративної колегії з розгляду справ у публічних закупівлях прийнято рішення по аналогічній справі № 2309 -р/пк-пз від 06.02.2020 по закупівлі UA-2020-01-10-001583-c, а саме «З огляду на вищевикладене, а також повноваження Служби безпеки України, визначені у рішеннях РНБО, та повноваження Центрального управління Служби безпеки України, визначені у частині першій статті 10 Закону України "Про Службу безпеки
України", учасник у складі Пропозиції має надати офіційну інформацію з Центрального управління Служби безпеки України про те, що до учасника не застосовано персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), реалізацію і
моніторинг ефективності яких забезпечують органи Служби безпеки України, координацію і контроль діяльності яких здійснює Центральне управління Служби безпеки
України. Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведені вище умови Документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведені вище умови Документації порушують його права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим у Колегії відсутні
підстави для задоволення Скарги в цій частині.» Таким чином, дана вимога є законною та обґрунтованою та не суперечить положенням чинного законодавства. Разом з тим, відповідно до ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
15.12.2020 00:01
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога
Номер:
ff89de26b4554a9aab7d0e7dbab31a73
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-27-004002-a.c3
Назва:
Вимога
Вимога:
ВИМОГА
Вимогами тендерної документації вимагається надання копії діючого висновку від сертифікованого спеціаліста-експерта (екологічного аудитора), із статусом екологічного аудитора.
Як вбачається із Тендерної документації предметом закупівлі є товар – природний газ разом із супутніми послугами, що зумовлюють його постачання, в т. ч. надання послуг із замовлення (бронювання) потужності щодо кожного періоду та обсягу постачання газу за договорами постачання природного газу. Послуги із замовлення (бронювання) потужності – послуги, які надаються постачальником споживачу та полягають у замовленні (бронюванні) потужності (нарахування тарифу на послуги транспортування природного газу для внутрішньої точки виходу з газотранспортної системи за 1000 кубічних метрів за добу) постачальником у оператора ГТС відповідної потужності, необхідної для постачання природного газу споживачу у відповідній газовій добі/місяці/кварталі/році. Потужність - максимально допустиме перетікання обсягу природного газу, виражене в одиницях енергії до одиниці часу, що надається замовнику послуг транспортування відповідно до договору транспортування. З огляду на Національний класифікатор України «Класифікація видів економічної діяльності ДК 009:2010» придбання цього предмету закупівлі відбувається у результаті господарської діяльності із розподілення газоподібного палива через місцеві (локальні) трубопроводи (код КВЕД 35.22), торгівлі газом через місцеві (локальні) трубопроводи (код КВЕД 35.23), оптової торгівлі твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (код КВЕД 46.71). Відповідно до пунктів 1, 3 частини першої статті 1 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» вплив на довкілля (далі - вплив) - будь-які наслідки планованої діяльності для довкілля, в тому числі наслідки для безпечності життєдіяльності людей та їхнього здоров’я, флори, фауни, біорізноманіття, ґрунту, повітря, води, клімату, ландшафту, природних територій та об’єктів, історичних пам’яток та інших матеріальних об’єктів чи для сукупності цих факторів, а також наслідки для об’єктів культурної спадщини чи соціально-економічних умов, які є результатом зміни цих факторів. Планована діяльність - планована господарська діяльність, що включає будівництво, реконструкцію, технічне переоснащення, розширення, перепрофілювання, ліквідацію (демонтаж) об’єктів, інше втручання в природне середовище; планована діяльність не включає реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, розширення, перепрофілювання об’єктів, інші втручання в природне середовище, які не справляють значного впливу на довкілля відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України. Згідно із статтею 2 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» оцінка впливу на довкілля - це процедура виявлення характеру, інтенсивності і ступеня небезпеки будь-якого виду планованої господарської діяльності на стан довкілля і здоров’я населення. Закон України «Про оцінку впливу на довкілля» передбачає перелік видів господарської діяльності, які в обов’язковому порядку мають провести оцінку впливу на довкілля та отримати висновок (частини друга і третя статті 3 цього Закону). Діяльність, пов’язана із постачанням (продажом) природного газу з транспортуванням іншими газотранспортними організаціями не визначена серед видів планованої діяльності, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля.
Таким чином, саме Законом підтверджується, що діяльність, пов’язана із постачанням (продажом) природного газу з транспортуванням іншими газотранспортними організаціями і за результатами якої замовник придбаває предмет закупівлі, не здійснює негативний вплив на навколишнє середовище. Поряд з цим, згідно із пунктом 7 частини другої статті 22 та пунктом 4 частини другої статті 38, пункту 4 частини четвертої статті 46 Закону України «Про ринок природного газу» оператор газотранспортної системи, оператор газорозподільної системи та оператор газосховищ зобов’язані вживати заходів до підвищення раціонального використання енергоресурсів та охорони довкілля під час здійснення господарської діяльності. З огляду на положення Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про відходи», Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», Закону України «Про житлово-комунальні послуги» екологічні обов’язки встановлені для кожної людини та підприємства у відповідній сфері життя та діяльності. За таких обставин, просимо роз’яснити якими діючими законодавчими або нормативно-правовими актами для суб’єктів господарювання, що провадять діяльність, пов’язану із постачанням (продажом) природного газу з транспортуванням іншими газотранспортними організаціями, встановлені порядок, вимоги та форма складання опису планованих заходів захисту довкілля та навколишнього середовища, а також обов’язковість підтвердження уповноваженими органами або експертними організаціями відповідності такого суб’єкта господарювання вимогам екологічного законодавства. У разі відсутності таких вимог у діючих законодавчих або нормативно-правових актах, ці умови тендерної документації підлягають виключенню.
Враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. Разом з тим, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 цього Закону). Ураховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Така умова тендерної документації вочевидь може стати підставою для відхилення тендерних пропозицій учасників тому вона підлягає виключенню із тендерної документації.
Вимагаємо внести зміни до тендерної документації та виключити дану вимогу.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.12.2020 16:14
Вирішення:
Вимогами тендерної документації вимагається надання копії діючого висновку від сертифікованого спеціаліста-експерта (екологічного аудитора), із статусом екологічного аудитора.
Вимогами тендерної документації не передбачено вимоги щодо надання в складі тендерної пропозиції копії діючого висновку від сертифікованого спеціаліста-експерта (екологічного аудитора), із статусом екологічного аудитора. Пунктом 7 розділу ТД передбачено наступне «надати документ, що виданий спеціалізованим експертом, що має відповідну акредитацію у сфері контролю за дотриманням суб’єктами господарювання природо охоронного законодавства, в якому (в документі) засвідчено факт відповідності діяльності учасника закупівлі вимогам законодавства про захист довкілля». Таким чином, учасник повинен надати будь-який документ, виданий уповноваженим органом щодо дотримання законодавства про захист довкілля та навколишнього середовища під час здійснення ними господарської діяльності. Принагідно інформуємо, що рішенням постійно діючої адміністративної колегії з розгляду справ у публічних закупівлях прийнято рішення по аналогічній справі № 2606- р/пк-пз від 11.02.2020 по закупівлі UA-2020-01-10-000806-c, а саме «Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до Документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови Документації та не довів, яким чином наведена вище умова Документації порушує права та законні інтереси Скаржника та пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.» Таким чином, дана вимога є законною та обґрунтованою та не суперечить положенням чинного законодавства. Разом з тим, відповідно до ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
15.12.2020 00:01
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога
Номер:
cc7d126319914e628384ae79fac44427
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-27-004002-a.c2
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний Замовнику!
Повідомляємо, що діяльність з постачання природного газу постачальники природного газу здійснюють відповідно до отриманої ліцензії, видача якої затверджується відповідною постановою НКРЕКП, та ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання природного газу, затверджених постановою НКРЕКП 16.02.2017 р. № 201. Діяльність постачальників природного газу не підпадає під дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». Жодним іншим нормативно-правовим актом України, у тому числі ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з постачання природного газу, затвердженими вищезазначеною Постановою, не встановлено обов'язок постачальника природного газу проходити сертифікацію своєї діяльності згідно ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018, ISO 50001:2018 або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів. Отже, сертифікати ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018, ISO 50001:2018 та інші подібні сертифікати - не є обов’язковими. Факт отримання ліцензії на провадження діяльності з постачання природного газу автоматично є підтвердженням виконання УСІХ ліцензійних умов ліцензіата/постачальника.
Вимога, щодо надання сертифікату ISO 9001:2015, інших подібних сертифікатів чи аналогічних систем є дискримінаційною, оскільки суттєво зменшує коло можливих учасників аукціону, а наявність такого чи подібного сертифікату в того чи іншого учасника жодним чином не впливає на якість, своєчасність та ефективність при здійсненні постачання природного газу.
Крім того, додатково повідомляємо, що враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. Разом з тим, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 цього Закону). Ураховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників.
Вимагаємо внести зміни до тендерної документації та виключити дану вимогу.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.12.2020 16:13
Вирішення:
SO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018, ISO 50001:2018 або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів.
Рішенням постійно діючої адміністративної колегії з розгляду справ у публічних закупівлях прийнято рішення по аналогічній справі № 2309 -р/пк-пз від 06.02.2020 по закупівлі UA-2020-01-10-001583-c, а саме «Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати
наведені вище умови Документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведені вище умови Документації порушують його права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим у Колегії відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.» Таким чином, дана вимога є законною та обґрунтованою та не суперечить положенням чинного законодавства. Разом з тим, відповідно до ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
15.12.2020 00:01
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога
Номер:
4843e0a034464002bc240b5be78cc013
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-27-004002-a.c1
Назва:
Вимога
Вимога:
Тендерному комітету Замовника.
За результатами аналізу тендерної документації (далі – ТД) встановлено, що Замовником не вимагається забезпечення виконання договору про закупівлю.
В свою чергу, відповідно до ст. 27 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
При цьому, розмір забезпечення виконання договору про закупівлю не може перевищувати 5 відсотків вартості договору про закупівлю.
Так, законодавець вищезазначеною нормою Закону надав Замовнику дієвий правовий механізм для убезпечення себе від неякісного/неповноцінного виконання та/або безпідставної відмови від виконання договору потенційним учасником.
Крім того, дана норма закону виступає свого роду запобіжником не тільки під час виконання договору, а й на етапі проведення аукціону, адже наявність даної вимоги в ТД з великою вірогідністю буде фільтрувати (відсіювати) учасників схильних до штучного демпінгу.
Звісно, наявність даної вимоги в ТД не 100% гарантією від можливих неприйнятних дій умовного учасника під час виконання договору, але в значній мірі зменшує ризик їх виникнення, що є вагомим аргументом для її включення в перелік вимог ТД.
Вважаємо, що включення даної вимоги до складу ТД виконає наступні завдання:
- в значній мірі зменшить ризик підписання договорів по занижених неринкових цінах;
- як наслідок, забезпечить якіснішу, прозорішу та здорову конкуренцію під час торгів;
- що в свою чергу, призведе до придбання товару Замовником, за ринковими цінами, а також до можливого перегляду ціни за одиницю товару, протягом дії договору, лише у випадках та на підставах передбачених чинним законодавством.
Додатково слід зазначити, що включення даної норми до складу вимог ТД є свого роду «страховкою» для Замовника під час виконання договору, водночас вона не вимагає від Замовника понесення будь-яких додаткових витрат, як фінансових, так і трудових затрат (людино/годин).
Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що включення вимоги щодо забезпечення виконання договору до складу ТД є актуальною та необхідної мірою станом на сьогоднішній день, в зв’язку з чим, наполегливо рекомендуємо Вам внести вищевказані зміни до ТД, обґрунтування доцільності яких зазначено вище.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.12.2020 16:13
Вирішення:
Тендерний комітет висловлює Вам вдячність за дану рекомендацію, однак встановлення даної вимоги не є обов’язковим відповідно до Закону.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
15.12.2020 00:01