-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
згідно ЄЗС ДК 021:2015 - 38650000-6 «Фотографічне обладнання» (Придбання стаціонарних відеозбільшувачів)
Мова, якою повинна готуватися тендерна пропозиція - українська.
Торги відмінено
327 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 635.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 635.00 UAH
Період оскарження:
26.11.2020 14:50 - 02.01.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Номер:
ff4d314add3245fbbd95889c5847e814
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-26-004521-a.a1
Назва:
щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Скарга:
26.11.2020 року Управління освіти Подільської районної в м. Києві державної адміністрації (далі за текстом Замовник) оголосив відкриті торги на закупівлю товару «Фотографічне обладнання» (Придбання стаціонарних відеозбільшувачів)
Ознайомившись з Тендерною документацією Замовника, ми виявили в ній вимоги, які не відповідають чинним стандартам і законодавству та призводять до штучного обмеження конкуренції, обмежуючи як предмет поставки, так і коло учасників закупівлі.
1. Відповідно додатку 1, до тендерної документації Замовника, предметом поставки є Стаціонарний відео збільшувач Freedom Scientiflc TOPAZ 24 HD (або еквівалент з характеристиками не нижче):
• Столик зі спеціальним вбудованим обмежувачем (заглибленням) для запобігання перекочуванню по столику предметів круглої форми.
• Столик для читання:
• розміри: 43,7 x 40,6 x 4,7 см.
• переміщення:
• по осі Х: 40,6 см.
• по осі Y: 26,6 см.
• Вага: 19,8 кг.
Таким чином, незважаючи на формальну можливість запропонувати еквівалент, учасники обмежені чітким вказанням параметрів та властивостей столика та вагою пристрою. Будь яке відхилення від цих параметрів може бути визначеним як невідповідні або нижчі характеристики, та сам пристрій буде визначеним як такий, що не є еквівалентом. Таким чином, учасники обмежені у пропозиціях лише пристроєм TOPAZ 24 HD зазначеного виробника, який єдиний відповідає вимогам замовника. Відповідно до п.4 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання. Також відповідно до чинного законодавства України у сфері публічних закупівель при існуючому ринку подібних пристроїв технічним вимогам закупівлі мають відповідати не менш ніж дві моделі різних виробників. У протилежному випадку дана тендерна документація вважається такою, що обмежує конкуренцію.
2. Відповідно вимог Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної", зокрема статті 27, Програмне забезпечення з призначеним для користувача інтерфейсом, встановлене на товарах, які продаються в Україні, повинне мати українську версію, що за обсягом не поступається версіями на інших мовах. На сьогодні існують відео збільшувачі зі встановленим програмним забезпеченням, що забезпечує україномовний інтерфейс. Але у вимогах Замовника відсутні вимоги щодо наявності україномовного інтерфейсу. Більше того, прилад, який вказаний замовником (TOPAZ 24 HD) не має україномовного інтерфейсу і не відповідає вимогам вказаного Закону України. Це також суттєво обмежує можливості Приватного підприємства інвалідів "Лаура", бо маючи наміри і можливості запропонувати відповідне обладнання з україномовним інтерфейсом, ми будемо конкурувати із більш дешевими аналогами бюджетного рівня як то TOPAZ 24 HD, якщо вимоги Замовника не будуть приведені до відповідності..
3. У Розділі ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, пункт 5.2.1. Замовника Вимагає надання довідки у довільній формі про наявність матеріально – технічної бази учасника. Відповідно цих вимог, учасник відповідає кваліфікаційним критеріям лише за умови наявності у нього, офісних, складських та/або виробничих приміщень, транспорту. Приватне підприємство інвалідів "Лаура" вважає вимогу щодо наявності транспорту такою, що обмежує можливості участі у закупівлях юридичних та фізичних осіб, які не мають транспорту, але користуються послугами служб поштового зв'язку, експрес-доставки та\або послугами перевізників.
Приватне підприємство інвалідів "Лаура", що спеціалізується на розробці, локалізації і постачанні технічних засобів реабілітації і навчання для осіб з вадами зору, є офіційним партнером переважної більшості виробників такого обладнання в Світі, є постійним учасником публічних закупівель, має досвід постачання обладнання для закладів освіти і реабілітації, у тому числі відео збільшувачів, має намір та можливість здійснити постачання у даній закупівлі, проте обмежене Замовником у праві подання тендерної пропозиції, оскільки технічним вимогам Замовника відповідає єдиний пристрій та оскільки ППІ "Лаура" не має на балансі транспортних засобів.
Зважаючи на викладене, керуючись Конституцією України, Законом України «Про захист економічної конкуренції» та Законом України «Про публічні закупівлі» ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу Приватного підприємства інвалідів "Лаура" до розгляду.
2. У встановлений чинним законодавством строк провести перевірку викладених у даній скарзі фактів.
3. Зобов’язати Замовника усунути зазначені вище дискримінаційні вимоги та привести тендерну документацію у відповідність до вимог чинного законодавства України, шляхом внесення змін у Додаток 1 до тендерної документації Замовника.
4. Зобов’язати Замовника усунути зазначені вище дискримінаційні вимоги та привести тендерну документацію у відповідність до вимог чинного законодавства України, шляхом внесення змін у Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції.
Всі необхідні для розгляду скарги документи є у системі «Prozorro».
Пов'язані документи:
Учасник
- СкаргаАМКУ Лаура.pdf 09.12.2020 21:10
- sign.p7s 09.12.2020 21:18
- рішення від 11.12.2020 № 22913+ лист Замовнику.pdf 14.12.2020 11:49
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.12.2020 №23698 .pdf 23.12.2020 16:01
- рішення від 22.12.2020 №23698 .pdf 28.12.2020 18:12
- Відповідь АМКУ № 10652-2484.PDF 17.12.2020 16:16
- Відповідь на АМКУ № 10652-2484.doc 17.12.2020 16:17
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.12.2020 21:14
Дата розгляду скарги:
22.12.2020 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.12.2020 11:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.12.2020 18:12
Дата виконання рішення Замовником:
29.12.2020 13:07
Коментар замовника щодо усунення порушень:
до тендерної документації внесено зміни