-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Природний газ
Торги не відбулися
540 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 700.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 700.00 UAH
Період оскарження:
26.11.2020 11:43 - 10.12.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:
bd484e1e95b84925a76d0b05eca27ef7
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-26-002291-a.c1
Назва:
Вимога
Вимога:
Тендерному комітету Замовника.
За результатами аналізу тендерної документації (далі – ТД) встановлено, що Замовником не вимагається забезпечення виконання договору про закупівлю.
В свою чергу, відповідно до ст. 27 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
При цьому, розмір забезпечення виконання договору про закупівлю не може перевищувати 5 відсотків вартості договору про закупівлю.
Так, законодавець вищезазначеною нормою Закону надав Замовнику дієвий правовий механізм для убезпечення себе від неякісного/неповноцінного виконання та/або безпідставної відмови від виконання договору потенційним учасником.
Крім того, дана норма закону виступає свого роду запобіжником не тільки під час виконання договору, а й на етапі проведення аукціону, адже наявність даної вимоги в ТД з великою вірогідністю буде фільтрувати (відсіювати) учасників схильних до штучного демпінгу.
Звісно, наявність даної вимоги в ТД не 100% панацеєю від можливих неприйнятних дій умовного учасника під час виконання договору, але в значній мірі зменшує ризик їх виникнення, що є вагомим аргументом для її включення в перелік вимог ТД.
Вважаємо, що включення даної вимоги до складу ТД виконає наступні завдання:
- в значній мірі зменшить ризик підписання договорів по занижених неринкових цінах;
- як наслідок, забезпечить якіснішу, прозорішу та здорову конкуренцію під час торгів;
- що в свою чергу, призведе до придбання товару Замовником, за ринковими цінами, а також до можливого перегляду ціни за одиницю товару, протягом дії договору, лише у випадках та на підставах передбачених чинним законодавством.
Додатково слід зазначити, що включення даної норми до складу вимог ТД є свого роду «страховкою» для Замовника під час виконання договору, водночас вона не вимагає від Замовника понесення будь-яких додаткових витрат, як фінансових, так і трудових затрат (людино/годин).
Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що включення вимоги щодо забезпечення виконання договору до складу ТД є актуальною та необхідної мірою станом на сьогоднішній день, в зв’язку з чим, наполегливо рекомендуємо Вам внести вищевказані зміни до ТД, обґрунтування доцільності яких зазначено вище.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.12.2020 14:46
Вирішення:
Шановний Учасник!
За результатами розгляду вимоги на положення Тендерної документації принагідно повідомляємо про наступне:
Відповідно до п. 29 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», Тендерна документація – документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках.
Враховуючи положення, ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічну закупівлі», якою встановлені основні вимоги щодо змісту та складання тендерної документації, з огляду на ч. 3 цієї ж статті, згідно до якої тендерна документація може містити також інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити, КНП «Кутська міська лікарня» сформувало документацію спрямовану на вибір постачальника, що має змогу забезпечити замовника товаром протягом 2021 року.
Не вважаємо за потрібне встановлення додаткових критеріїв.
Крім того, як Вами й зазначено, Закон надає замовнику право вимагати від учасників у складі їх пропозицій внесення її забезпечення. Тобто, для замовника вимагати та прописувати відповідну вимогу в документації – право, а не обов’язок.
З огляду на те, що Тендерна документація містить низку положень, які спрямовані на встановлення відповідності Учасників положенням закону, надання інформації, що дозволить виявити спроможність потенційного Постачальника здійснювати поставку товару за результатами закупівлі, Тендерний комітет прийшов до висновку про наявність достатніх критеріїв, що дозволять убезпечити себе від неякісного/неповноцінного виконання та/або безпідставної відмови від виконання договору потенційним Учасником.
Щодо «фільтрування (відсіву)» учасників схильних до демпінгу, повідомляємо про таке:
Акцентуємо увагу на тому, що новелою чинної редакції Закону України «Про публічну закупівлю» є поняття – «аномально низька ціна». Так, законодавцем встановлено механізм, завдяки якому Учасники не мають змоги встановити необґрунтовано занижену (демпінговану) ціну тендерної пропозиції. Так, самим законодавцем передбачено механізм заниження/завищення тендерної пропозиції Учасників.
Більше того, Замовник має можливість самостійно вивчити кон’юнктуру ринку, провівши аналіз ринку та встановити прийнятні ціни на ринку. Керуючись проведеним аналізом, Замовник може оцінити рентабельність кожної пропозиції.
Зокрема, інформація доступна у вільному доступі на ресурсі ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз України» та ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг», Української енергетичної біржі, тощо.
Зазначаємо, що Тендерна документація розроблено відповідно до вимог чинного законодавства, з відсутністю дискримінаційних положень, що сприятиме високому рівню конкуренції та захищатиме інтереси, як Замовника так й Постачальників (потенційних Учасників торгів).
Узагальнюючи зазначаємо, що Тендерний комітет КНП «Кутська міська лікарня» не вбачає підстав для внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено