• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Електрична енергія

Місцезнаходження Замовника: вул. Миколайчука, 9, м. Львів, 79059. Категорія Замовника: підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі". Мова якою повинні готуватися тендерні пропозиції - українська

Завершена

6 800 220.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 34 001.10 UAH
Період оскарження: 26.11.2020 11:41 - 23.12.2020 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

щодо довідок від ОСР

Номер: d86140f8c8ca4f0aa033bf6f2af8ad3e
Ідентифікатор запиту: UA-2020-11-26-004131-b.b2
Назва: щодо довідок від ОСР
Вимога:
Додатком 2 п.3.4, п. 2.4 зазначена вимога «Для документального підтвердження того, що створення кол-центру не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 100 000 споживачів, такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість спожив тора системи розподілу. Довідки повинні бути видані не пізніше 15 діб відносно дати розкриття тендерних пропозицій. Для документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів /клієнтів не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50000 споживачів (відповідно до вимог Постанови НКРЕКП від14.03.2018 № 312 "Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії"), такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу електричної енергії. Довідки повинні бути видані не пізніше 15 діб відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій.» Тобто, Замовником вимагається надання такому Постачальнику довідок від всіх ОСР про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР. Доводимо до Вашого відома позицію АМКУ відносно такої вимоги: якщо учасник звернеться до всіх операторів системи розподілу, до мереж яких учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР, оператору системи розподілу необхідний час для опрацювання такого запиту. Тобто, для отримання необхідної інформації учаснику може знадобитися тривалий проміжок часу, враховуючи те, що відповідно до укладеного договору ОСР не зобов'язаний надавати такі довідки взагалі. При цьому вказану інформацію потрібно отримати саме від ОСР. ОСР, незважаючи на відокремлення (unbundling) діяльності з розподілу від діяльності з постачання, як передбачено Законом України «Про ринок електричної енергії», все ще можуть бути пов’язані відносинами контролю із суб’єктами (Постачальниками універсальних послуг), які здійснюють діяльність на ринку електричної енергії та є конкурентами по відношенню до учасників відкритих торгів. У такому випадку ОСР, які пов’язані з конкретними постачальниками, можуть створювати бар’єри під час надання вказаної довідки. Отже, як свідчить наведене вище, право замовників самостійно встановлювати вимоги до учасників у частині, зокрема, що передбачена статтею 16 Закону про публічні закупівлі, та вказувати в тендерній документації інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям під час закупівлі електричної енергії за класифікацією ДК 021:2015:0931 0000-5 – Електрична енергія, самостійно визначати перелік інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію за вказаним кодом класифікації, призводить до порушення вимог частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону про публічні закупівлі, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси скаржників, пов’язані з їх участю у процедурі закупівлі, принципи відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачених статтею 5 Закону про публічні закупівлі. Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Отже, на думку Комітету, під час виконання функцій органу оскарження та прийняття рішень за результатами розгляду скарг встановлюються порушення у вигляді встановлення в тендерній документації дискримінаційних та надмірних вимог, які не впливають на якість товару, не підтверджують кваліфікацію учасників, створюють умови для зловживання замовниками під час проведення процедури закупівель. На основі вищевикладеного, вимагаємо видалити вимогу щодо надання Учасником, який обслуговує менше 100 000/ 50 000 споживачів, довідок від всіх ОСР про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР, як таку, що порушує основні принципи публічних закупівель. Додаємо також аналогічне Рішення АМКУ. Та зауважимо, що відповідно до Статті 164-14. Порушення законодавства про закупівлі: Порушення порядку визначення предмета закупівлі; несвоєчасне надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації; тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону ; розмір забезпечення тендерної пропозиції, встановлений у тендерній документації, перевищує межі, визначені законом; неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі; неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі, що здійснюються відповідно до положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)"; ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом; порушення строків розгляду тендерної пропозиції - тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Вирішення: Зазначені вимоги не можуть бути дискримінаційними з наступних підстав. Відповідно до частини 1 статті 23 Закону Україні «Про публічні товариства» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Зважаючи на те, що вимоги до якості обслуговування замовника як споживача на роздрібному ринку електричної енергії встановлюється Регулятором, то замовник не може встановити якісні характеристика обслуговування під час постачання електричної енергії постачальником відмінні від встановлених нормативними актами, а тому повинен достовірно знати кількість клієнтів учасника щоб знати на яку якість обслуговування розраховуватиме замовник відповідно до правил Роздрібного ринку електричної енергії. Таким чином, щоб укласти договір про закупівлю і правильно відобразити в ньому статус електропостачальника (в залежності від кількості його клієнтів) та за відсутності відкритих даних про кількість клієнтів учасника є законодавча необхідність в отриманні достовірної інформації. Щодо строку довідки, яка повинна бути видана не пізніше 15 діб відносно дати розкриття тендерних пропозицій. Необхідно відмітити, що ринок електричної енергії як новий ринок постійно трансформується, а тому будь-який учасник в будь-який момент часу може почати обслуговувати більше 50 000 чи 100 000 споживачів. У такому разі до такого учасника відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії та Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами висуваються певні вимоги (в тому числі стосовно наявності в учасника інформаційно-консультаційного центру та кол-центру). Таким чином, замовником встановлено строк довідки, яка міститиме максимально достовірну та актуальну інформацію на момент проведення торгів, а замовник матиме змогу пересвідчитись у дотриманні учасником вимог законодавства.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 27.12.2020 12:04
Вимога
Залишено без розгляду

вимога щодо статусу преддефолт

Номер: aa202c4e975847bbad21db5d76883cdd
Ідентифікатор запиту: UA-2020-11-26-004131-b.b1
Назва: вимога щодо статусу преддефолт
Вимога:
У п.6 Додатку 2 тендерної документації замовника міститься вимога «Для підтвердження добросовісного виконання своїх фінансових зобов’язань учасник у складі пропозиції повинен надати гарантійний лист про те, що за час роботи нового ринку електричної енергії, а саме з 01.07.2019 року по день подання пропозиції, учасник не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року N 1168.» Для забезпечення дотримання "Правил ринку" (затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168) та безперебійного постачання електричної енергії, передбачено, що учасник ринку повинен неухильно дотримуватись правил. Відповідно, передбачено надання статусу "переддефолтний" у разі настання однієї з подій, передбачених пункті 1.7.1 Правил ринку. В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу "переддефолтний". У разі тривалості статусу "переддефолтний" для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу "дефолтний" (пункт 1.7.4. Правил ринку). Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності в разі набуття статусу "переддефолтний". Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі "переддефолтний". Статус "переддефолтний" анулюється в разі вирішення подій або обставин пункту 1.7.1 Правил ринку. Отже, статус "переддефолтний" носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Лише статус "дефолтний" може ставити під сумнів постачання електричної енергії. Відповідно, якщо постачальник електричної енергії з 01.07.2019 року по день подання пропозиції набував статусу "переддефолтний" і, відповідно, цей статус був анульований, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. Встановлення в тендерній документації вимога, щодо надання гарантійного листа про те, що скаржник не набував статусу «Переддефолтного» має дискримінаційний характер та буде додатковим бар’єром для учасників відкритих торгів, а також давати необґрунтовані підстави для Замовника щодо не допуску пропозиції певного учасника до оцінки. Просимо виключити дискримінаційні вимоги та внести відповідні зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до Правил ринку від 14.03.2018 р. №307 учасник ринку, крім ОСП, ОР та гарантованого покупця, набуває статусу «Переддефолтний» при настанні принаймні однієї з таких подій або обставин: 1) учасник ринку до 18:00 робочого дня, наступного за днем, коли він отримав через систему управління ринком платіжний документ від АР, не здійснив відповідну оплату; 2) учасник ринку, який є СВБ, не надавав, не підтримував, не збільшував та не поновлював фінансові гарантії в необхідному обсязі відповідно до розділу VI цих Правил. Як слідує із вищезазначеного, статус «Переддефолтний» отримує безвідповідальний недобросовісний учасник ринку, який не може виконувати взяті на себе фінансові зобов’язання. Якщо ж тривалість статусу «Переддефолтний» для учасника ринку становить більше двох робочих днів, то такий учасник набуває статусу «Дефолтний». Якщо учасник ринку також виступає в якості електропостачальника (або споживача), після набуття ним статусу «Дефолтний» постачання електричної енергії споживачам такого учасника ринку (або такому учаснику ринку) здійснюється постачальником «останньої надії» відповідно до Правил роздрібного ринку. З метою уникнення суттєвих втрат, повязаних із закупівлею електроенергії за цінами постачальника «останньої надії» у разі перемоги учасника, який мав/має статус «дефолтного» або «переддефолтного» та з метою д здійснення закупівлі з максимальною економією та ефективністю замовником прийнято рішення не укладати договори постачання електричної енергії з сумнівними та неблагонадійними постачальниками. Зважаючи, що за інформацією з сайту НКРЕКП в Україні видано більше ніж 600 ліцензій на постачання електричної енергії споживачу, вважаємо, що більшість учасників є добросовісними та здійснюють свою діяльність відповідно до вимог законодавства і дана вимога не може звужувати конкуренцію серед учасників.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 27.12.2020 12:04