-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Інформаційні системи (послуги доступу до сервісів Медичної інформаційної системи (МІС))
Усі документи, що мають відношення до пропозиції конкурсних торгів, та підготовлені безпосередньо учасником повинні бути складені українською мовою. Код за ДК 021:2015 - 48810000-9 Інформаційні системи. Обсяг: доступ до сервісу МІС користувачів у ролі Лікаря амбулаторного відділення первинної медичної допомоги – 720 шт.; доступ до сервісу МІС користувачів у ролі Реєстратора – 120 шт.
Завершена
445 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 225.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 225.00 UAH
Період оскарження:
25.11.2020 11:02 - 07.12.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
a66db31b898d4e6a9401a46377b770b0
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-25-004034-c.a4
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовник! У Вашій тендерній документації є наступна вимога п. 5, підпункт 1.1., Учасники подають документально підтверджену інформацію про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме:
- Надати довідку довільної форми з інформацією про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (приміщення, устаткування, серверного обладнання, засобів технічного захисту інформації, засобів зв’язку, тощо), необхідних для виконання договору, які Учасник має на праві власності/за договором оренди/надання послуг тощо.
Учасник в довідці повинен зазначити, яке саме обладнання є засобами технічного захисту інформації, дозволеними для забезпечення технічного захисту державних інформаційних ресурсів та інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом, згідно з Переліком, встановленим Держспецзв’язку, розміщеному на WEB-сайті www.dsszzi.gov.ua (з зазначенням номеру засобу в Переліку).
Вважаємо дану вимогу Замовника в частині того, що Учасник в довідці повинен зазначити, яке саме обладнання є засобами технічного захисту інформації, дозволеними для забезпечення технічного захисту державних інформаційних ресурсів та інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом, згідно з Переліком, встановленим Держспецзв’язку, розміщеному на WEB-сайті www.dsszzi.gov.ua (з зазначенням номеру засобу в Переліку) дискримінуючою та такою, що обмежує участь потенційних учасників у даній закупівлі. Просимо привести у відповідність.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол №8.pdf 26.11.2020 12:02
Дата подачі:
25.11.2020 13:43
Вирішення:
Детально розглянувши дану вимогу роз’яснюю наступне:
Дана вимога зазначена на виконання наступних нормативних актів:
Закону України "Про інформацію";
Закону України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах";
Закону України "Про захист персональних даних";
Закону України "Про електронні довірчі послуги";
Постанови КМУ "Про затвердження Правил забезпечення захисту інформації в інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних системах" від 29.03.2006 р. N 373;
ДСТУ 3396.1-96. Захист інформації. Технічний захист інформації. Порядок проведення робіт;
НД ТЗІ 1.1-002-99. Загальні положення щодо захисту інформації в комп’ютерних системах від несанкціонованого доступу;
НД ТЗІ 3.7-001-99. Методичні вказівки щодо розробки технічного завдання на створення комплексної системи захисту інформації в автоматизованій системі;
НД ТЗІ 1.4-001-2000. Типове положення про службу захисту інформації в автоматизованій системі;
НД ТЗІ 2.5-004-99. Критерії оцінки захищеності інформації в комп’ютерних системах від несанкціонованого доступу;
НД ТЗІ 3.6-001-2000. Технічний захист інформації. Комп’ютерні системи. Порядок створення, впровадження, супроводження та модернізації засобів технічного захисту інформації від несанкціонованого доступу.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
9567f0494f0f400ca7584c9b1365b14e
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-25-004034-c.b3
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовник! У Вашій тендерній документації викладена в Додатку 2 до тендерної документації, який встановлює технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до системи, якою учасник зобов’язується надати гипер—посилання, логін та пароль, для входу до МІС в демонстраційному режимі з можливістю перевірки працездатності функціоналу на відповідність викладеним у Додатку 2 вимогам, є також надмірною та дискримінаційною.
Зокрема, демонстраційна версія комп’ютерної програми це попередня, обмежена версія продукту, яка до того ж може ще перебувати у процесі розроби.
У випадку з електронними медичними системами, головним призначенням таких систем є автоматизація роботи суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я, створення, перегляд, обмін інформацією в електронній формі, зокрема з центральною базою даних. Тобто головним завданням таких системи є надання можливості телекомунікаційного обміну інформацією.
Пунктом 14 Порядку №411 зокрема передбачено, що створення, внесення, перегляд інформації та документів у центральній базі даних, внесення змін та доповнень до них здійснюються користувачами відповідно до прав доступу, встановлених цим Порядком та нормативно-правовими актами, що регулюють порядок ведення відповідних реєстрів. Причому
Права доступу користувачу встановлюються тільки під час здійснення реєстрації користувачів в системі у порядку встановленому Порядком. Тільки після цього, користувач отримує можливість використовувати всі функції, як електронної системи охорони здоров’я (центрального бази даних), так і всі функціональні можливості електронної медичної інформаційної системи.
Таким чином, робота в демонстраційної версії програми жодним чином не надає можливості змовнику закупівлі ознайомитися зі всіма функціональним можливостями МІС, та більш того не надає можливості ознайомитися з головними функціями – створення та обмін інформацією з центральною базою даних.
В свою чергу, відповідність МІС всім технічним вимогам здійснюється Державним підприємством «Електронне здоров’я», згідно встановленого порядку.
Згідно п.п. 56 та 57 Порядку №411 у разі встановлення відповідності електронної медичної інформаційної системи технічним вимогам адміністратор укладає з оператором договір про підключення до центральної бази даних для визначеного обсягу функціональних можливостей для роботи в електронній системі охорони здоров’я та оприлюднює на веб-сайті електронної системи охорони здоров’я інформацію про підключені до центральної бази даних електронні медичні інформаційні системи та їх функціональні можливості в електронній системі охорони здоров’я, операторів, з якими адміністратор уклав договір.
Таким чином, перевірка відповідності функціональних можливостей МІС, які вимагаються нормативними актами, можлива шляхом перевірки відповідної інформації на веб-сайті електронної системи охорони здоров’я.
З огляду на зазначене, вимога існування у оператора електронної медичної інформаційної системи демонстраційної версії програми є дискримінаційною, оскільки створює передумови дискваліфікації учасників, які не створювали демонстраційну версію програми, але здійснили всі передбачені нормативним актами дії по створенню МІС, функціональні можливості якої відповідають вимогам нормативних актів.
Просимо усунути дискримінаційні вимоги. Дякую.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол №9.pdf 26.11.2020 12:03
Дата подачі:
25.11.2020 13:41
Вирішення:
Детально розглянувши дану вимогу роз’яснюю наступне:
Тендерна документація за даним предметом закупівлі містить певні вимоги щодо надання документів та інформації у складі пропозиції. Отже, якщо відповідно до законодавства учасник не повинен складати документ, він може надати обґрунтоване пояснення з посиланням на статті законодавчих актів та нормативних документів, або в разі погодження з умовами Тендерної документації, може створити демоверсію МІС, яку планує запропонувати.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
c16eddc5b343492eabbb77108edc2ddb
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-25-004034-c.c2
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовник! У Вашій тендерній документації є наступна вимога щодо надання від учасника: "8.1….. експертний висновок на організаційно-технічне рішення на типове робоче місце користувача ІТС МІС ".
Згідно статті 5 Закону:
«1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
добросовісна конкуренція серед учасників;
…
…
недискримінація учасників;
...
запобігання корупційним діям і зловживанням.
1. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.»
Тобто під час здійснення закупівлі послуг, Змовники повинні дотримуватися принципів, які зазначені у статті 5 Закону: добросовісної конкуренції серед учасників та недискримінації учасників під час здійснення публічних закупівель.
Захист конкуренції в рамках публічних закупівель відбуватися саме через реалізацію принципів здійснення закупівель, встановлених у статті 5 Закону.
Європейський суд з прав людини надає наступне визначення дискримінації: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона не має об’єктивного і розумного виправдання»
Голова ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних - це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників.
Тобто, Замовник встановлює такі вимоги до предмета закупівлі, які є занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі.
Згідно вищезазначеного, вимога, що встановлена Вами у 8.1. є дискримінаційною по відношенню до інших потенційних учасників та не обов’язково має надаватись учасниками, тому як деякі медичні інформаційні системи мають атестат відповідності КСЗІ, а їх архітектури не потребують додаткового експертного висновку на організаційно-технічне рішення на типове робоче місце користувача ІТС МІС.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол № 10.pdf 26.11.2020 12:04
Дата подачі:
25.11.2020 13:38
Вирішення:
Детально розглянувши дану вимогу роз’яснюю наступне:
Нашим медичним закладом планується закупити послуги з онлайн-доступу по хмарних сервісів Медичної інформаційної системи (МІС), що є інформаційно-телекомунікаційної системою, в якій оброблюються персональні дані про стан здоров’я (далі – ІТС). За таких умов віртуальний профіль медичного закладу разом з автоматизованими робочими місцями користувачів є підсистемою (компонентою) до МІС, та на неї також повинні розповсюджуватися вимоги ст. 8 Закону України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах» щодо створення КСЗІ та проходження державної експертизи.
Процедура створення КЗСІ та її експертиза потребує додаткового суттєвого фінансування та часу, що є неприйнятним для нашого медичного закладу.
В той же час, чинними нормативними документами, зокрема п. 6 Положення про державну експертизу в сфері технічного захисту інформації, затвердженого Наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України від 16 травня 2007 року № 93, передбачено можливість впровадження в медичному закладі типової компоненти КСЗІ в цій ІТС шляхом декларування (без витрат на проведення експертизи), за умови проведення державної експертизи у сфері ТЗІ організаційно-технічного рішення (ОТР) для впровадження такої компоненти за рахунок Учасника, що підтверджується чинним позитивним експертним висновком.
За вказаних умов вимога Замовника про надання Учасниками у складі тендерних пропозицій експертного висновку на ОТР КСЗІ ІТС є економічно обґрунтованою та законною.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
4acef808fb1e4ab798f4447b0639ddf2
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-25-004034-c.c1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовник! У Вашій тендерній документації в додатку 3 є наступна вимога щодо надання від учасника: "6. На підтвердження цих вимог учасником надається гарантійний лист з зазначенням адреси відповідних інтернет-ресурсів (Google Play та App Store), де розміщені зазначені додатки для інсталяції, а також скрин-шоти електронних сторінок цих ресурсів, на яких повинна бути зазначена інформація про назву Мобільного додатку пацієнта та його виробника (власника), а також опис, з якого можна зробити висновок про його інтеграцію до запропонованої учасником системи.".
Згідно статті 5 Закону:
«1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
добросовісна конкуренція серед учасників;
…
…
недискримінація учасників;
...
запобігання корупційним діям і зловживанням.
3. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.»
Тобто під час здійснення закупівлі послуг, Змовники повинні дотримуватися принципів, які зазначені у статті 5 Закону: добросовісної конкуренції серед учасників та недискримінації учасників під час здійснення публічних закупівель.
Захист конкуренції в рамках публічних закупівель відбуватися саме через реалізацію принципів здійснення закупівель, встановлених у статті 5 Закону.
Європейський суд з прав людини надає наступне визначення дискримінації: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона не має об’єктивного і розумного виправдання»
Голова ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних - це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників.
Тобто, Замовник встановлює такі вимоги до предмета закупівлі, які є занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі.
Згідно вищезазначеного, вимога, що встановлена Вами у п. 6. є дискримінаційною по відношенню до інших потенційних учасників, сервіси яких працюють без вищевказаних мобільних додатків, але з тією ж самою продуктивністю. Просимо прибрати дискримінаційну вимогу. Дякую.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол № 11.pdf 26.11.2020 12:05
Дата подачі:
25.11.2020 13:36
Вирішення:
Детально розглянувши дану вимогу роз’яснюю наступне:
Використання мобільних додатків надає змогу інтерактивно взаємодіяти лікарю і пацієнту, за рахунок використання в своєї діяльності електронних сервісів, та є необхідним етапом для запровадження системи електронного здоров'я. Також у пацієнтів з’являється можливість проведення спрощеної реєстрації у лікувальних установах.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Ознайомившись з можливостями МІС, які зазначені на сайті https://ehealth.gov.ua/, більшість з них має мобільні додатки, які дають змогу взаємодіяти лікарю та пацієнту в контексті електронної медичної системи. Тож, в даному випадку, жодним чином не може йти мова про обмеження конкуренції за даною вимогою Тендерної документації, що може призвести до дискримінації Учасників.
Крім того Замовник нагадує Учасникам, що відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» закупівля має здійснюватись за принципом максимальної економії, ефективності та пропорційності. Тому плануючи витрачати значні кошти на дану закупівлю, наш медичний заклад бажає отримати максимально якісний та можливий пакет послуг, який був би зручний для наших лікарів та пацієнтів, та повністю задовольняв їх потреби у даній сфері.
Статус вимоги:
Відхилено