• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Газове паливо (природний газ)

потреба на 2021 рік

Завершена

4 018 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 092.50 UAH
Період оскарження: 23.11.2020 16:52 - 05.12.2020 00:00
Скарга
Відхилено

порушення законодавства в сфері публічних закупівель

Номер: b9f67b21a41f480cbe0c76b3b738d93a
Ідентифікатор запиту: UA-2020-11-23-013756-c.c3
Назва: порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
Встановити порушення Замовником процедури закупівлі
Дата розгляду скарги: 13.01.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.12.2020 22:39
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 16.01.2021 18:44
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКОТЕХНОІНВЕСТ", Андрей 380980661462 OFFICE@ETI-TRADING.COM.UA http://ekotehnoinvest.com.ua
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: 67aa400704f74ea1b445a7246de760dd
Ідентифікатор запиту: UA-2020-11-23-013756-c.a2
Назва: Вимога
Вимога:
Тендерному комітету Замовника. За результатами аналізу тендерної документації (далі – ТД) встановлено, що Замовником не вимагається забезпечення виконання договору про закупівлю. В свою чергу, відповідно до ст. 27 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. При цьому, розмір забезпечення виконання договору про закупівлю не може перевищувати 5 відсотків вартості договору про закупівлю. Так, законодавець вищезазначеною нормою Закону надав Замовнику дієвий правовий механізм для убезпечення себе від неякісного/неповноцінного виконання та/або безпідставної відмови від виконання договору потенційним учасником. Крім того, дана норма закону виступає свого роду запобіжником не тільки під час виконання договору, а й на етапі проведення аукціону, адже наявність даної вимоги в ТД з великою вірогідністю буде фільтрувати (відсіювати) учасників схильних до штучного демпінгу. Звісно, наявність даної вимоги в ТД не 100% панацеєю від можливих неприйнятних дій умовного учасника під час виконання договору, але в значній мірі зменшує ризик їх виникнення, що є вагомим аргументом для її включення в перелік вимог ТД. Вважаємо, що включення даної вимоги до складу ТД виконає наступні завдання: - в значній мірі зменшить ризик підписання договорів по занижених неринкових цінах; - як наслідок, забезпечить якіснішу, прозорішу та здорову конкуренцію під час торгів; - що в свою чергу, призведе до придбання товару Замовником, за ринковими цінами, а також до можливого перегляду ціни за одиницю товару, протягом дії договору, лише у випадках та на підставах передбачених чинним законодавством. Додатково слід зазначити, що включення даної норми до складу вимог ТД є свого роду «страховкою» для Замовника під час виконання договору, водночас вона не вимагає від Замовника понесення будь-яких додаткових витрат, як фінансових, так і трудових затрат (людино/годин). Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що включення вимоги щодо забезпечення виконання договору до складу ТД є актуальною та необхідної мірою станом на сьогоднішній день, в зв’язку з чим, наполегливо рекомендуємо Вам внести вищевказані зміни до ТД, обґрунтування доцільності яких зазначено вище.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до ч. 1 ст. 27 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. Таким чином, Законом передбачено право, а не обов’язок Замовника встановлювати у вимогах тендерної документації забезпечення виконання договору. Відповідно до ч. 1 ст. 25 Закону Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. Нами як замовником у Тендерній документації було встановлено таку вимогу до учасників як надання забезпечення тендерної пропозиції у вигляді електронної банківської гарантії. Враховуючи очікувану вартість закупівлі, на нашу думку, встановлення додаткової вимоги щодо надання забезпечення виконання договору є надмірним. Отже, встановлення вимоги щодо надання забезпечення виконання договору є правом, а не обов’язком Замовника, а тому підстави для задоволення Вашої вимоги відсутні.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: 24cf74db4d144d598269a7998cd80182
Ідентифікатор запиту: UA-2020-11-23-013756-c.a1
Назва: Вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! Повідомляємо, що діяльність з постачання природного газу постачальники природного газу здійснюють відповідно до отриманої ліцензії, видача якої затверджується відповідною постановою НКРЕКП, та ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання природного газу, затверджених постановою НКРЕКП 16.02.2017 р. № 201. Діяльність постачальників природного газу не підпадає під дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». Жодним іншим нормативно-правовим актом України, у тому числі ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з постачання природного газу, затвердженими вищезазначеною Постановою, не встановлено обов'язок постачальника природного газу проходити сертифікацію своєї діяльності згідно ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018, ISO 50001:2018 або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів. Отже, сертифікати ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018, ISO 50001:2018 та інші подібні сертифікати - не є обов’язковими. Аналогічним чином не є обов’язковим сертифікат відповідності вимогам ДСТУ OHSAS 18001:2010 (OHSAS 18001:2007, IDT). Факт отримання ліцензії на провадження діяльності з постачання природного газу автоматично є підтвердженням виконання УСІХ ліцензійних умов ліцензіата/постачальника. Вимога, щодо надання сертифікатів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ДСТУ OHSAS 18001:2010, інших подібних сертифікатів чи аналогічних систем є дискримінаційною, оскільки суттєво зменшує коло можливих учасників аукціону, а наявність такого чи подібного сертифікату в того чи іншого учасника жодним чином не впливає на якість, своєчасність та ефективність при здійсненні постачання природного газу. Крім того, додатково повідомляємо, що враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. Разом з тим, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 цього Закону). Ураховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Вимагаємо внести зміни до тендерної документації та виключити дану вимогу.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до пп. 1.8 підрозділу 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації: «На виконання вимог Третього енергетичного пакету щодо інтеграції суб’єктів у сфері постачання природного газу України до загальноєвропейських стандартів та загальноєвропейського ринку, учасники зобов’язані документально підтвердити у складі своєї тендерної пропозиції успішне проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, що має бути чинним на дату подання тендерної пропозиції. Сертифікат ISO 9001:2015 вважається чинним за умови щорічного підтвердження, а тому учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати скан-копію документа, який підтверджує продовження терміну дії сертифікату ISO 9001:2015 (або рішення уповноваженого органу сертифікації, або звіт по аудиту тощо)». Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Стандарт ISO 9000:2015 (ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги») містить мінімальні вимоги, яким повинна відповідати організація робіт із забезпечення гарантії якості незалежно від того, яку саме продукцію виробляє підприємство або які послуги воно надає. Призначення системи управління якістю — постійне покращення діяльності і, як наслідок, підвищення конкурентоспроможності організації на вітчизняному та світовому ринках. Відповідність діяльності учасника вимогам ДСТУ ISO 9001:2009 гарантує, що всі процеси, що функціонують у компанії, керовані і перебувають під контролем керівництва компанії. Відповідно до Додатку 4 до Тендерної документації «З метою забезпечення якісної взаємодії під час договірних відносин із постачальником, а також з метою уникнення небезпечних подій, нещасних випадків, професійних захворювань працівників та аварійних ситуацій, учасник у складі тендерної пропозиції має надати чинний сертифікат, який підтверджує відповідність учасника вимогам міжнародного стандарту ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (або сертифікат, що підтверджує відповідність еквівалентним вимогам). Сертифікат ISO 45001:2018 вважається чинним за умови щорічного підтвердження, а тому учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати скан-копію документа, який підтверджує продовження терміну дії сертифікату ISO 45001:2018 (або рішення уповноваженого органу сертифікації, або звіт по аудиту тощо)». Звертаємо Вашу увагу, що у період боротьби з поширенням коронавірусної хвороби COVID-19 особливо важливого значення набуває запровадження в установах та організаціях менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці. У зв’язку з цим, нами як Замовником в Тендерній документації було встановлено вимогу щодо надання документів, які підтверджують їх відповідність вимогам міжнародного стандарту ISO 45001:2018. Вимоги щодо наявності в учасника зазначених сертифікатів гарантують якість та безпечність виконання Договору, укладеного за результатами процедури закупівлі. Це гарантія спроможності учасника стабільно та безперервно забезпечити якість та безпечність послуг протягом усього часу їх надання; забезпечення упевненості в тому, що послуги, які надаються, відповідають обов’язковим вимогам нормативних документів; наявності кваліфікованого персоналу. Крім того, отримати сертифікати ISO 9001:2009 та ISO 45001:2018 може будь-яка організація, що працює у відповідності до зазначених стандартів. Враховуючи все вищезазначене, дана вимога ніяким чином не обмежує коло потенційних учасників відкритих торгів та не має дискримінаційного характеру. Отже, підстави для задоволення Вашої вимоги відсутні.
Статус вимоги: Відхилено