Природний газ, код за ДК 021:2015: 09120000-6 Газове паливо (відповідний код - ДК 021:2015: 09123000-7 Природний газ)
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Під час проведення процедури закупівлі усі документи та інформація, що мають відношення до тендерної пропозиції та готуються (складаються) безпосередньо учасником, викладаються українською мовою (крім тих випадків коли використання букв та символів української мови призводить до їх спотворення (зокрема, але не виключно адреси мережі "інтернет", адреси електронної пошти, торговельної марки (знаку для товарів та послуг), загальноприйняті міжнародні терміни). Документи, які надаються учасником у складі тендерної пропозиції мовою іншою, ніж українська, та не готуються (не складаються) учасником безпосередньо (довідки, висновки, сертифікати тощо), повинні мати автентичний переклад на українську мову, крім документів, викладених російською.
Завершена
1 118 880.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 594.40 UAH
Період оскарження:23.11.2020 16:26 - 05.12.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:4bf8ee65b8a04267bf9db244e98a1443
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2020-11-23-012990-c.a1
Назва:Вимога
Вимога:
Тендерному комітету Замовника.
За результатами аналізу тендерної документації (далі – ТД) встановлено, що Замовником не вимагається забезпечення виконання договору про закупівлю.
В свою чергу, відповідно до ст. 27 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
При цьому, розмір забезпечення виконання договору про закупівлю не може перевищувати 5 відсотків вартості договору про закупівлю.
Так, законодавець вищезазначеною нормою Закону надав Замовнику дієвий правовий механізм для убезпечення себе від неякісного/неповноцінного виконання та/або безпідставної відмови від виконання договору потенційним учасником.
Крім того, дана норма закону виступає свого роду запобіжником не тільки під час виконання договору, а й на етапі проведення аукціону, адже наявність даної вимоги в ТД з великою вірогідністю буде фільтрувати (відсіювати) учасників схильних до штучного демпінгу.
Звісно, наявність даної вимоги в ТД не 100% панацеєю від можливих неприйнятних дій умовного учасника під час виконання договору, але в значній мірі зменшує ризик їх виникнення, що є вагомим аргументом для її включення в перелік вимог ТД.
Вважаємо, що включення даної вимоги до складу ТД виконає наступні завдання:
- в значній мірі зменшить ризик підписання договорів по занижених неринкових цінах;
- як наслідок, забезпечить якіснішу, прозорішу та здорову конкуренцію під час торгів;
- що в свою чергу, призведе до придбання товару Замовником, за ринковими цінами, а також до можливого перегляду ціни за одиницю товару, протягом дії договору, лише у випадках та на підставах передбачених чинним законодавством.
Додатково слід зазначити, що включення даної норми до складу вимог ТД є свого роду «страховкою» для Замовника під час виконання договору, водночас вона не вимагає від Замовника понесення будь-яких додаткових витрат, як фінансових, так і трудових затрат (людино/годин).
Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що включення вимоги щодо забезпечення виконання договору до складу ТД є актуальною та необхідної мірою станом на сьогоднішній день, в зв’язку з чим, наполегливо рекомендуємо Вам внести вищевказані зміни до ТД, обґрунтування доцільності яких зазначено вище.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:27.11.2020 17:56
Вирішення:Шановний потенційний Учаснику!
У відповідності до частини першої ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Ваше звернення містить ознаки вимоги щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Проте зауважуємо, що згідно частини першої ст. 27 Закону замовник МАЄ ПРАВО вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
Відтак, Законом передбачено право, а не обов’язок Замовника встановлювати у вимогах тендерної документації забезпечення виконання договору.
Згідно п. 31 частини першої ст. 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується ЗАМОВНИКОМ і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Відомості, які повинна містити тендерна документація, встановлені статтею 22 Закону, при цьому згідно п.16 частини другої ст. 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю виключно, якщо ЗАМОВНИК вимагає таке забезпечення надати.
Враховуючи викладене, Замовник не порушив норм чинного законодавства в сфері публічних закупівель під час складання тендерної документації.
Принагідно зауважуємо, що метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Норми Закону України «Про публічні закупівлі» поширюються на всіх суб’єктів сфери публічних закупівель, тому учасники в свою чергу також повинні дотримуватися зокрема принципу добросовісної конкуренції, встановленого п. 1 частини першої ст. 5 Закону, з метою досягнення якісної та прозорої конкуренції, участі у публічних закупівлях на засадах змагальності, досягнення конкурентної переваги над іншими суб'єктами господарювання, здобуття перемоги з урахуванням критеріїв доброчесності та відповідальності, з метою недопущення підписання договорів по занижених неринкових цінах та дотримання сумлінного, своєчасного і якісного виконання своїх обов’язків за договором про закупівлю.
Зауважуємо також, що Замовником передбачається можливий перегляд ціни за одиницю товару протягом дії договору виключно у випадках та на підставах, передбачених чинним законодавством, не залежно від того чи застосоване надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником за договором про закупівлю чи ні.
Таким чином, тендерним комітетом під час складання тендерної документації забезпечено об’єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедури закупівлі в інтересах Замовника, з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема таких як, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, максимальна економія та ефективність, та з дотриманням норм чинного законодавства в цілому. Отже, Замовник не вважає за необхідне вносити зміни до тендерної документації.