• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Електрична енергія

код ДК 021:2015 – 09310000-5 Електрична енергія

Торги не відбулися

4 320 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 600.00 UAH
Період оскарження: 23.11.2020 15:37 - 05.12.2020 00:00
Вимога
Вирішена

Проект Договору

Номер: 392d9ca154b048e99373f8ec4a25b236
Ідентифікатор запиту: UA-2020-11-23-011266-c.c2
Назва: Проект Договору
Вимога:
При вивчені тендерної документації нами були виявлені невідповідності, а саме: 1) п. 4.6. Проекту договору передбачено, що оплата рахунка Постачальника за цим Договором має бути здійснена Споживачем у строк, 15 (п'ятнадцять) банківських днів з моменту отримання рахунку та видаткової накладної. Така ж інформація зазначена в п.4. Додатку 2 до договору Форма «Комерційна пропозиція» - строк оплати рахунку – 15 робочих днів з дня отримання рахунків. Водночас, в пункті 4.7. зазначено: «Оплата акту прийняття-передавання товарної продукції Постачальника за цим Договором має бути здійснена Споживачем протягом 90 (дев’яноста) днів з моменту його підписання Сторонами, якщо інше, за згодою Сторін, не буде визначено в додатковій угоді до цього Договору.» Дане положення не відповідає вимогам постанови НАЦІОНАЛЬНОЇ КОМІСІЇ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ (НКРЕКП) «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії» №312 (далі – ПРРЕЕ), а саме п. 4.12. розділу ІV, де вказано, що розрахунки між споживачем та електропостачальником (іншими учасниками роздрібного ринку, якщо вони беруть участь у розрахунках) здійснюються згідно з даними, отриманими від адміністратора комерційного обліку в порядку, передбаченому Кодексом комерційного обліку, про обсяги поставленої, розподіленої (переданої) та купленої електричної енергії. Плата за спожиту протягом розрахункового періоду електричну енергію вноситься не пізніше 20 числа наступного місяця, якщо договором не встановлено іншого терміну. Рахунок за спожиту електричну енергію оплачується: протягом 5 робочих днів від дня отримання рахунка непобутовим споживачем; в інший термін, передбачений договором, але не пізніше 20 календарного дня після закінчення розрахункового періоду. Відповідно до п.1.1.1., глави 1.1., розділу І ПРЕЕ, Ці Правила регулюють взаємовідносини, які виникають під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником (електропостачальниками) та споживачем (для власного споживання), а також їх взаємовідносини з іншими учасниками роздрібного ринку електричної енергії, визначеними цими Правилами. Ці Правила є обов’язковими для виконання усіма учасниками роздрібного ринку. Отже, враховуючи вище викладене, пропонуємо виключити пункт 4.7. з проекту договору з урахуванням п.4.12. розділу ІV ПРРЕЕ. Постачальник не може очікувати оплату за спожиту електричну енергію протягом 90 днів з дня підписання акту приймання-передачі товару Споживачем, оскільки у випадку не підписання даного акту такий строк автоматично стає невизначеним. 2) В п. 4.3. Проекту Договору, зокрема, викладено: В разі зміни ціни за одиницю товару Постачальник письмово звертається до Споживача з відповідною пропозицією, при цьому, така пропозиція в кожному окремому випадку, коли на ринку відбувається об’єктивне коливання ціни за одиницю товару, повинна бути обґрунтована і документально підтверджена. Постачальник разом з письмовою пропозицією щодо внесення змін до договору надає документ (або документи), що підтверджує зміну ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару в тих межах/розмірах, на які Постачальник пропонує змінити ціну товару. Документ (або документи), що підтверджує зміну ціни товару, повинен містити дані щодо середньо ринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару на день укладення цього Договору (допускається надання документального підтвердження щодо середньо ринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару в діапазоні з моменту укладання Договору (попередньої зміни ціни) до надання пропозиції Постачальником) та середньо ринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару на момент письмового звернення Постачальника щодо зміни ціни і повинен бути наданий у формі належним чином оформленої довідки/інформації (в оригіналі, або нотаріально засвідченій копії), виданої торгово-промисловою палатою України, або регіональною торгово-промисловою палатою, або органами державної статистики, тощо. У ТАКОМУ ВИПАДКУ ЗМІНИ ДО Договору НЕ ВНОСЯТЬСЯ. Ціна за одиницю товару може бути збільшена на відсоток коливання ціни на ринку такого товару, але не більше ніж 10 %. Даним формулюванням (У ТАКОМУ ВИПАДКУ ЗМІНИ ДО Договору НЕ ВНОСЯТЬСЯ) Ви порушуєте п. 2 ч. 5 ст. 41, а саме «збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії». В даному пункті Вами наведений механізм документального підтвердження факту коливання ціни і, відповідно, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку та водночас, присутнє формулювання У ТАКОМУ ВИПАДКУ ЗМІНИ ДО Договору НЕ ВНОСЯТЬСЯ), що унеможливлює внести такі зміни,які документально підтверджені. Просимо внести відповідні зміни.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Внесено зміни до проєкту Договору
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Щодо бюджету закупівлі

Номер: 8dbe9deef9e344f0ab0ddbca5067111d
Ідентифікатор запиту: UA-2020-11-23-011266-c.c1
Назва: Щодо бюджету закупівлі
Вимога:
Шановний Замовнику! Положення Тендерної документації щодо проведення відкритих торгів на закупівлю КОД ДК 021:2015 – 09310000-5 Електрична енергія, затвердженої Протокольним рішенням від 20.11.2020 року № 57 (далі – Тендерна документація), суперечать законодавству України про публічні закупівлі, іншим нормативно-правовим актам та порушують права учасників процедури. Замовником мають бути внесені зміни до Тендерної документації, якими її положення будуть приведені у відповідність до вимог чинного законодавства України, а порушення прав учасників - усунені, враховуючи нижчевикладене. Згідно оголошення про проведення процедури закупівлі визначено бюджет закупівлі 4 320 000,00 грн. з ПДВ про плановому обсязі споживання 2 400 000 кВт*год., а отже, очікувана вартість за 1 кВт*год складає 1,80 з ПДВ, що є набагато нижчою за ринкову. Важливий етап планування закупівель - визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Так, заниження очікуваної вартості закупівлі може призводити до відсутності інтересу до закупівлі з боку учасників ринку і, як наслідок, неуспішності такої закупівлі. Встановлення ж очікуваної вартості завищеного розміру може нівелювати принцип максимальної економії. Оскільки, наразі ані Закон, ні нормативно-правові акти МЕРТУ не встановлюють порядок розрахунку очікуваної вартості електричної енергії, Законом України "Про публічні закупівлі" ст.4 п.4 зазначено "Для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 цього Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації." Окрім того, для визначення очікуваної вартості електричної енергії, органи державної влади надають варіанти: -Виділену в кошторисних призначеннях суму на електричну енергію ділити на необхідні обсяги електричної енергії. Отримана ціна за одиницю товару може проходити ще внутрішнє погодження. -Замовники також можуть брати за основу розрахунків ціни на електричну енергію формулу Законом України «Про електроенергетику» передбачено ринкове формування тарифів на електричну енергію. Відповідно до пункту 3.7.4 Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з постачання електроенергії за регульованим тарифом, затверджених постановою НКРЕ від 13.06.96 №15/1, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 08.08.96 1996 за № 433/1458 (із змінами), та Порядку розрахунку роздрібного тарифу на електричну енергію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 червня 2011 року № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» роздрібні тарифи формуються за ринковою формулою, яка складається із: закупівельної ціни електричної енергії на оптовому ринку електричної енергії та/або у безпосередніх виробників електричної енергії; тарифу на передачу електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами відповідного класу напруги ліцензіата з постачання електричної енергії за регульованим тарифом, на території ліцензованої діяльності якого перебуває споживач; складової, яка забезпечує покриття витрат з постачання електричної енергії (тариф на постачання); нормативних технологічних витрат у місцевих (локальних) електричних мережах. Розрахунок вартості електричної енергії здійснюється за формулою: Ц = ЦВ + ЦОСП + ЦПОСЛ. Ц - ціна за одиницю електроенергії, грн за 1кВт*год. (з ПДВ); ЦВ – вільна ціна електричної енергії, що була підписана на момент укладання Угоди чи на дату останнього перегляду ціни Товару в Угоді грн/кВт*год (без урахування ПДВ); ЦОСП. – базовий тариф на послуги з передачі електричної енергії, що був встановлений відповідним рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання в сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП), на дату укладання Угоди чи на дату останнього перегляду ціни Товару в Угоді грн/кВт*год (без урахування ПДВ); ЦПОСЛ. – тариф Постачальника електроенергії грн/кВт*год (без урахування ПДВ) та включає: • вартість небалансів у випадку позитивної або негативної різниці фактичного та прогнозованого споживання електроенергії погодинно; • прибуток Постачальника електроенергії; • витрати Постачальника електроенергії, пов’язані зі зборами на регулювання НКРЕКП; • витрати Постачальника електроенергії, пов’язані з виплатами постійних та змінних нарахувань за участь у ринках; • інші витрати, які не вказані вище. Згідно із частиною шостою статті 67 Закону № 2019 відповідно до правил ринку «НА ДОБУ НАПЕРЕД» та внутрішньодобового ринку за результатами торгів оприлюднюється ціна та обсяги купівлі-продажі електричної енергії для кожного розрахункового періоду та інші показники, що можуть використовуватись як орієнтир (індикатор) для укладення правочинів щодо купівлі-продажу електричної енергії на ринку електричної енергії. Оприлюднення результатів торгів на ринку «на добу наперед» та внутришньодобовому ринку відповідно до Закону № 2019 забезпечує ДП « Оператор ринку» на своєму вебсайті (https://www.oree.com.ua/) Якщо є можливість, замовити дослідження актуального ринку електричної енергії. Також замовники можуть придбати підписку на спеціалізовані видання, які на постійній основі інформують про ціни на ринку електричної енергії. Такі послуги надає низка інформаційних агентств, які спеціалізуються на публікації цінових котирувань на енергоносії, зокрема, Argus, Platts, ICIS. Ще одна перевага цього підходу полягає в тому, що інформаційні агентства надають і цінові прогнози. Таким чином, замовник може зорієнтуватися, якою буде ціна на електричну енергію ближче до дати завершення тендера. Якщо замовники не можуть придбати підписку, існують й інші шляхи визначення очікуваної вартості. Замовники можуть подивитися актуальні ціни договорів на електроенергію і в ProZorro, що також допоможе зрозуміти тенденції. Та врахуйте, ціни, за якими в ProZorro укладають договори, можуть сильно різнитися: від демпінгових до сильно завищених. До уваги також рекомендуємо брати можливі коливання цін. Відкриті торги зазвичай завершують приблизно через два місяці з моменту оголошення, а отже, і з моменту розрахунку очікуваної вартості. Оскільки для ринку електричної енергії характерна значна волатильність, ринкова ціна на товар через такий проміжок часу може сильно змінитися. З огляду на це замовник повинен не лише правильно розрахувати очікувану вартість, але й спробувати спрогнозувати ціну на електричну енергію на момент завершення торгів. Ігнорування Замовником загальноприйнятої практики ціноутворення призводить або до збиткової діяльності Постачальників, або ж до надмірних витрат бюджетних коштів, оскільки отримана в результаті застосування ціна за одиницю товару може бути непередбачувано нижчою чи вищою за ринкову і аж ніяк не відобразить існуючий стан ринку електричної енергії. Отже, застосуванням данного ціноутворення у тому вигляді, що запропонований Замовником, порушуються права Постачальника на передбачуване здійснення підприємницької діяльності. Збитковість виконання договорів призводить також до зниження конкуренції на етапі проведення відкритих торгів. Зазначений підхід має бути змінений Замовником, шляхом викладення Тендерної документації в новій редакції, з метою усунення порушень учасників оскаржуваної процедури. З огляду на вищевикладене Замовник повинен вчинити дії обумовлені Законом України "Про публічні закупівлі" Стаття 32 1. Замовник відміняє тендер у разі: 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Зменшення кількості предмету закупівлі.
Статус вимоги: Задоволено