Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Тендерні пропозиції повинні готуватися українською мовою. Більш детальна інформація щодо мови, якою повинні готуватися тендерні пропозиції зазначено у пункті 7 "Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції" розділу І "Загальні положення" тендерної документації, що додається до даного оголошення. Математична формула для розрахунку приведеної ціни — не застосовується. Розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій — 119000.00 грн, банківська гарантія, умови надання забезпечення тендерних пропозицій (у т. ч. умови щодо повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції) зазначено у пунктах 3 та 4 розділу ІІІ “Інструкції з підготовки тендерної пропозиції” тендерної документації, що додається до даного оголошення. Детальна інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведено в Додатку 1 до тендерної документації. Всі інші необхідні умови оголошення про проведення відкритих торгів та інформація зазначені в тендерній документації та додатках до них, що додаються та є їх невід'ємними частинами.
Завершена
3 995 156.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 39 951.56 UAH
Період оскарження:22.11.2020 23:40 - 04.12.2020 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
лабораторні дослідження
Номер:df1cf3f170c34797a94ea354f497e55a
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2020-11-22-000549-c.c2
Назва:лабораторні дослідження
Вимога:
Шановний Замовнику, у документації, а саме Додатку 1 наявна дискримінаційна вимога, а саме: «Замовник має право при поставці кожної окремої партії товару вимагати проведення незалежної експертизи та лабораторних досліджень щодо якісних показників(характеристик) товару та їх відповідності вимогам замовника. Учасники у складі тендерної пропозиції повинні письмово гарантувати можливість здійснення лабораторних досліджень газу природного, що постачається за умовами Договору. На підтвердження можливості проведення лабораторних досліджень проб газу, учасник надає у складі своєї пропозиції чинний договір з акредитованою, згідно чинного законодавства України, установою та/або підприємством на провадження таких досліджень, разом із з дійсним документом, що підтверджує відповідність стану системи вимірювань такої установи та/або підприємства вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 Системи керування вимірювання. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання, а також отриманий без-посередньо на ім’я учасника паспорт якості природного газу на одну з попередніх партій поставок товару, яка здійснена безпосередньо учасником до кінцевого споживача, що підтверджується договором постачання природного газу даному споживачу, який також додається у складі тендерної пропозиції Учасника». Просимо вилучити цю незаконну вимогу, адже вона обмежує коло потенційних учасників і написана виключно під свого учасника, з яким Вами заздалегідь була домовленість. Ця умова є дискримінаційною, що заперечує п.4 ст. 5 ЗУ "Про публічні закупівлі", адже наявність договору з Акредитованою установою на здійснення лабораторних досліджень газу природного значно обмежує права потенційних учасників торгів, чим звужує їх коло. Слід зазначити, що ні Законом України «Про публічні закупівлі», ні Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з постачання природного газу, які затверджені Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг № 201 від 16.02.2017року – не встановлено вимоги щодо наявності у Постачальника природного газу договору з Акредитованою установою на здійснення лабораторних досліджень газу природного. А також не встановлено вимоги щодо наявності договору з Акредитованою установою на здійснення лабораторних досліджень газу природного ані Законом України «Про ринок природного газу», ані Кодексом Газотранспортної системи України. Учасники ніяким чином не мають змоги змінити якість природного газу, який транспортується для споживачів України від різних постачальників газу українського походження, що поступає від газовидобувних компаній. При прийманні природного газу до магістральних газопроводів ТОВ «Оператор ГТС України» в обов’язковому порядку здійснює перевірку його якості. При цьому ТОВ «Оператор ГТС України» не має технічної можливості погіршувати або змінювати його якість. У разі сумнівів у якості природного газу Споживач має право звернутися до відповідних територіальних органів Департаменту технічного регулювання Мінекономрозвитку для проведення позачергової перевірки якості природного газу. Із вищенаведеного просимо вилучити з документації незаконну вимогу.
Звертаємо Вашу увагу на Статтю 164-14. Порушення законодавства про закупівлі
Порушення порядку визначення предмета закупівлі; несвоєчасне надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації; тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону ; розмір забезпечення тендерної пропозиції, встановлений у тендерній документації, перевищує межі, визначені законом; неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі; неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі, що здійснюються відповідно до положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)"; ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом; порушення строків розгляду тендерної пропозиції - тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:25.11.2020 16:39
Вирішення:Шановний Учаснику на Вашу вимогу № UA-2020-11-22-000549-c.c2, повідомляємо
наведене нижче:
Тендерна документація сформована Замовником з урахуванням приписів ст. 22
Закону України «Про публічні закупівлі». Пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону «Про публічні закупівлі», надалі – Закон, передбачено, що до складу тендерної документації Замовник включає вимоги щодо підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Статтею 23 Закону встановлено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
За своєю правовою природою договір на постачання природного газу є договором поставки.
Відповідно до ст. 265 господарського кодексу України за договором поставки одна сторона - постачальник зобов'язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов'язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.
В силу ст. 268 господарського кодексу України, постачальник повинен засвідчити якість товарів, що поставляються, належним товаросупровідним документом.
У разі поставки товарів більш низької якості, ніж вимагається стандартом, технічними умовами чи зразком (еталоном), покупець має право відмовитися від прийняття і оплати товарів, а якщо товари уже оплачені покупцем, - вимагати повернення сплаченої суми.
Згідно ст. 12 Закону України «Про ринок природного газу» № 329-VIII від 9 квітня 2015 року, надалі – Закон 329, постачання природного газу здійснюється відповідно до договору, за яким постачальник зобов’язується поставити споживачеві природний газ належної якості та кількості у порядку, передбаченому договором, а споживач зобов’язується оплатити вартість прийнятого природного газу в розмірі, строки та порядку, передбачених договором. Якість та інші фізико-хімічні характеристики природного газу визначаються згідно із встановленими стандартами та нормативно-правовими актами.
Природний газ - суміш вуглеводнів та невуглеводневих компонентів, що перебуває у газоподібному стані за стандартних умов (тиск - 760 міліметрів ртутного стовпа і температура - 20 градусів за Цельсієм) і є товарною продукцією. Природний газ як товар має специфічний характер, оскільки передається лише трубопроводами, не має кольору та запаху, а існує в газоподібному стані, що не дає змогу споживачу без належного технічного устаткування, встановити його кількість та якість, а саме фізико-хімічний склад. При цьому, фізико-хімічний склад природного газу є істотною умовою для його використання за призначенням. Компонентний склад газу, визначений хроматографічним методом за МВУ 06-063-2011, ДСТУ ISO 6974:2007. ДСТУ 5542-87 «Гази горючі природні для промислового і комунально-побутового призначення. Технічні умови».
На офіційному сайті ТОВ «Оператор ГТС України» щомісячно розміщується інформація щодо фізико-хімічних показників природного газу.
В той же час якість природного газу має підтверджуватися паспортами якості природного газу, які видаються хімічними лабораторіями газотранспортних та газовидобувних підприємств.
Відповідно до положень частини третьої статті 18 Закону України «Про ринок природного газу» № 329-VIII від 9 квітня 2015 року вимоги до порядку вимірювання обсягів та визначення якості природного газу визначаються технічними регламентами та нормами, правилами і стандартами, що встановлюються і затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики в нафтогазовому комплексі, яким на сьогоднішній день є Міністерство енергетики та вугільної промисловості України.
Отже встановлена вимога, щодо права Замовника при поставці кожної окремої партії товару вимагати проведення незалежної експертизи та лабораторних досліджень щодо якісних показників (характеристик) товару та їх відповідності вимогам замовника, а також способу підтвердження відповідності Учасника таким вимогам, спрямована задля впевненості Замовника у якості товару, що буде постачатися, а так само і під час вирішення можливих спірних питань щодо поставки товару, який не відповідає вимогам Замовника щодо якості товару.
В той же час відсутність у ліцензійних умовах провадження господарського діяльності з постачання природного газу надання такого документу з урахуванням вище викладеного, не позбавляє Замовника на реалізацію свого права щодо встановлення якісних характеристик предмета закупівлі відповідно до ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а так само і на перевірку товару на відповідність його таким вимогам у встановленому Замовником у тендерній документації спосіб.
Крім цього, як вже зазначалося Замовником у відповіді на попередню вимогу, виходячи із аналізу практики розгляду скарг Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з аналогічних підстав, зокрема з огляду на висновки викладені у Рішення від 04.10.2019 року за № 14267, орган оскарження не вбачає таку вимогу дискримінаційною.
Слід також зазначати, що умови тендерної документації є однаковими для усіх потенційних учасників без виключення.
З огляду на вказане, а також враховуючи те, Учасником не наведено підстав, неможливості виконати законодавчо обґрунтованих вимог Замовника за тендерною документацією у останнього відсутні підстави для задоволення вказаної вимоги і відповідно для внесення змін у тендерну документацією про які зазначає Учасник.
Статус вимоги:Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:08.12.2020 00:00
invalid
invalid
Вимога
Залишено без розгляду
вимога щодо паспорту якості
Номер:233392223d4140efbc0dbd1968eb1ab2
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2020-11-22-000549-c.c1
Назва:вимога щодо паспорту якості
Вимога:
У тендерній документації Додатку 2 наявна вимога щодо надання учасником паспорту якості природного газу, що підтверджує відповідність товару за Показниками ДСТУ. Згідно інформації, яка міститься на офіційному сайті ТОВ «Оператор ГТС України» (https://tsoua.com/prozorist/yakist-gazu/), він здійснює транспортування природного газу для споживачів України від різних постачальників газу українського походження, що поступає від газовидобувних компаній – ПАТ «Укргазвидобування», ПАТ «Укрнафта», приватних видобувних компаній. При прийманні природного газу до магістральних газопроводів ТОВ «Оператор ГТС України» в обов’язковому порядку здійснюється перевірка його якості. При цьому ТОВ «Оператор ГТС України» здійснює лише транспортування природного газу, що поставляється до магістральних газопроводів, та не має технічної можливості погіршувати або змінювати його якість. Наголошуємо, що ТОВ «Оператор ГТС України» передає до газорозподільних мереж природний газ належної якості, який відповідає чинному стандарту «ГОСТ 5542-87. Газы горючие природные для промышленного и коммунально-бытового назначения». При цьому середньозважена нижча теплота згоряння природного газу, що подається Споживачам України, становить більше 8200 ккал/м3 (при нормі стандарту 7600 ккал/м3). За результатами здійснення аналізу видаються паспорти фізико-хімічних показників природного газу, які оприлюднюються на офіційному сайті ТОВ «Оператор ГТС України» за посиланням https://tsoua.com/prozorist/yakist-gazu/. Транспортування газу газорозподільними мережами та подачу газу до житлових будинків здійснюють компанії з газопостачання (облгази або міськази), які відповідають за якісні показники природного газу, що подається кінцевим споживачам. У разі сумнівів у якості природного газу Споживач має право звернутися до відповідних територіальних органів Департаменту технічного регулювання Мінекономрозвитку для проведення позачергової перевірки якості природного газу. Враховуючи наведене, можливим є надати паспорти фізико-хімічних показників природного газу у тому вигляді, в якому вони офіційно оприлюднені на офіційному сайті ТОВ «Оператор ГТС України» за посиланням https://tsoua.com/prozorist/yakist-gazu/. Вимагаємо внести зміни до тендерної документації, а саме замінити Паспорт якості на Паспорт фізико-хімічних показників газу, що постачатиметься до об'єктів Замовника.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:25.11.2020 16:07
Вирішення:Шановний Учаснику на Вашу вимогу № UA-2020-11-22-000549-c.c1, повідомляємо
наведене нижче:
Тендерна документація сформована Замовником з урахуванням приписів ст. 22
Закону України «Про публічні закупівлі». Пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону «Про публічні закупівлі», надалі – Закон, передбачено, що до складу тендерної документації Замовник включає вимоги щодо підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Статтею 23 Закону встановлено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
За своєю правовою природою договір на постачання природного газу є договором поставки.
Відповідно до ст. 265 господарського кодексу України за договором поставки одна сторона - постачальник зобов'язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов'язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.
В силу ст. 268 господарського кодексу України, постачальник повинен засвідчити якість товарів, що поставляються, належним товаросупровідним документом.
У разі поставки товарів більш низької якості, ніж вимагається стандартом, технічними умовами чи зразком (еталоном), покупець має право відмовитися від прийняття і оплати товарів, а якщо товари уже оплачені покупцем, - вимагати повернення сплаченої суми.
Згідно ст. 12 Закону України «Про ринок природного газу» № 329-VIII від 9 квітня 2015 року, постачання природного газу здійснюється відповідно до договору, за яким постачальник зобов’язується поставити споживачеві природний газ належної якості та кількості у порядку, передбаченому договором, а споживач зобов’язується оплатити вартість прийнятого природного газу в розмірі, строки та порядку, передбачених договором. Якість та інші фізико-хімічні характеристики природного газу визначаються згідно із встановленими стандартами та нормативно-правовими актами.
Природний газ - суміш вуглеводнів та невуглеводневих компонентів, що перебуває у газоподібному стані за стандартних умов (тиск - 760 міліметрів ртутного стовпа і температура - 20 градусів за Цельсієм) і є товарною продукцією. Природний газ як товар має специфічний характер, оскільки передається лише трубопроводами, не має кольору та запаху, а існує в газоподібному стані, що не дає змогу споживачу без належного технічного устаткування, встановити його кількість та якість, а саме фізико-хімічний склад. При цьому, фізико-хімічний склад природного газу є істотною умовою для його використання за призначенням. Компонентний склад газу, визначений хроматографічним методом за МВУ 06-063-2011, ДСТУ ISO 6974:2007. ДСТУ 5542-87 «Гази горючі природні для промислового і комунально-побутового призначення. Технічні умови».
На офіційному сайті ТОВ «Оператор ГТС України» щомісячно розміщується інформація щодо фізико-хімічних показників природного газу.
В той же час, якість природного газу має підтверджуватися паспортами якості природного газу, які видаються хімічними лабораторіями газотранспортних та газовидобувних підприємств.
При цьому, слід зазначати, що умови тендерної документації є однаковими для усіх потенційних учасників без виключення.
Ба більше, виходячи із аналізу практики розгляду скарг Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з аналогічних підстав, зокрема з огляду на висновки викладені у Рішення від 04.10.2019 року за № 14267, орган оскарження не вбачає таку вимогу дискримінаційною.
Отже, з огляду на викладене, а також враховуючи те, що відповідно до наведеному у вашій вимозі, Вами не доведено та документально не підтверджено неможливості виконати наведену вимогу тендерної документації, а також не надано документального підтвердження, яким чином наведена вище вимога документації, порушує Ваші права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі у Замовника відсутні підстави для задоволення вказаної вимоги і відповідно внесення змін у тендерну документацією про які зазначає Учасник.
Статус вимоги:Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:08.12.2020 00:00