• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Електрична енергія

Торги не відбулися

775 250.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 752.50 UAH
Період оскарження: 20.11.2020 17:25 - 02.12.2020 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

вимога до замовника

Номер: f7bfd647cabf485dab686f920f67ad76
Ідентифікатор запиту: UA-2020-11-20-014505-c.c1
Назва: вимога до замовника
Вимога:
про усунення дискримінаційних вимог
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: РОЗ’ЯСНЕННЯ щодо вимоги про усунення дискримінаційних положень Тендерної документації Комунальне некомерційне підприємство «Рахівська районна лікарня» Рахівської районної ради (далі – Замовник) розпочало процедуру закупівлі (відкриті торги), ідентифікатор закупівлі: UA-2020-11-20-014505-c. Предмет закупівлі ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія. Під час періоду надання роз’яснень щодо тендерної документації, один з учасників подав вимогу щодо усунення дискримінаційних положень Тендерної документації. Зокрема, відповідно до п. 3 додатку 1 Тендерної Документації, учасники повинні надати довідку (у довільній формі), що засвідчує можливість надання Замовнику платіжних документів, а також надання Замовником графіків споживання електричної енергії та величини потужностей (у разі, якщо вони змінюються більше ніж на 10%) та іншу інформацію передбачену договором постачання електричної енергії, безоплатно у центрі обслуговування клієнтів, представництві, офісі тощо учасника, що знаходиться у смт. Воловець, Воловецького району або в м. Свалява Закарпатської області (із зазначенням місця розташування учасника, посади, ПІБ та контактного телефону керівника/відповідального працівника учасника) та через персональну сторінку споживача на веб-сайті електропостачальника у порядку, передбаченому договором про постачання електричної енергії споживачу. Дану вимогу сформовано на виконання положень Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснюєдержавне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 № 312 (надалі – Правила). Так, пункт 8.3.6. Правил передбачає, що учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором, представництвом) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. Відповідно до пункту 8.3.17. Правил учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50 000 споживачів та більше, повинні створитицентри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно дляприйому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50 000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функціїцентра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються наокремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Відповідно до статті 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» роздрібний ринок електричної енергії –це система відносин, що виникаютьміж споживачем електричної енергії та електропостачальником у процесі постачання електричної енергії, а також іншими учасниками ринку, які надають пов'язані зпостачанням електричної енергії послуги. Таким чином, Замовник є споживачем на роздрібному ринку, а тому Замовник має право на інформацію щодо майбутнього постачальника та порядку взаємодії з електропостачальником. Крім того,споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний длянього спосіб отримання платіжних документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію. Відповідно до пункту 9.1.3 Правил, способи надання споживачеві інформації, безпосередньо пов’язаної з виконанням укладених ним договорів та здійсненням комерційних розрахунків з учасниками роздрібного ринку, або будь-якої іншої відкритої інформації, пов’язаної з постачанням (розподілом, передачею) йому електричної енергії, здійснюється, в тому числі, у центрах обслуговування споживачів. Таким чином, керуючись Правилами, електропостачальник зобов’язаний проводити особистий прийом споживачів. Чинне законодавство не надає електропостачальникам права нав’язувати споживачам способи отримання усієї необхідної передбаченої законодавством інформації. Не погоджуючись з даною вимогою Тендерної документації, учасник тендеру порушує гарантовані законодавством права споживача. Крім того, будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. Тому твердження про дискримінаційний характер такої вимоги є безпідставними. Такого ж висновку дійшла постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в рішенні від 09.10.2019 р. № 14553 при розгляді скарги на аналогічні вимоги тендерної документації щодо наявності відокремленого територіального підрозділу/центру обслуговування в м. Львів (ідентифікатор закупівлі № UA-2019-09-13-001025-b). Також, слід врахувати, що територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію прав споживача електричної енергії в повному обсязі, оскільки реалізація права споживача на оперативне отримання інформації та документіввід електропостачальника(в тому числі, надання Замовником графіків споживання електричної енергії та величини потужностей, скарг чи додаткових угод і т.д.) потребуватиме значних витрат робочого часу та коштів, які пов’язані з відрядженнями працівників Замовника. Одним із ключових принципів публічних закупівель є максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»). Максимальна економія передбачає бережливе, ощадне витрачання бюджетних коштів, тобто мінімум витрат для придбання предмету закупівлі. Ефективність означає досягнення потрібних (найкращих) результатів, тобто досягнення максимального ефекту. Зазначені принципидіють в сукупності, забезпечуючи придбання товарів, робіт чи послуг з найкращим для забезпечення потреб Замовника співвідношенням ціни та якості. Відповідно, виключивши оскаржувальну вимогу з Тендерної документації, Замовник порушить принципи економії і ефективності публічних закупівель, оскільки такі дії призведуть до зниження якості наданих послуг і збільшення витрат пов’язаних з реалізацією свої прав як споживач електричної енергії.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 06.12.2020 00:03