-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015:09310000-6 Електрична енергія (Електрична енергія)
Завершена
4 424 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 120.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 22 120.00 UAH
Період оскарження:
20.11.2020 17:06 - 03.12.2020 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги
Номер:
13e8aa77a5b548cb8cc787c76231366d
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-20-003205-a.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовник!
При вивчені тендерної документації чинному законодавству. Згідно з тендерною документацією: «Учасник на підтвердження формування вартості цін за одиницю товару до середньоринкових цін на електричну енергію по країні зобов’язаний надати також в складі тендерної пропозиції довідку або експертний висновок від уповноваженого органу зі зрізом (діапазоном) цін станом на місяць подання тендерної пропозиції Учасником даної закупівлі, виданої на ім’я учасника закупівлі. Тендерна пропозиція, що не відповідає зазначеним вище вимогам, буде відхилена як така, що не відповідає вимогам тендерної документації.». Зазначена вимога є такою, що нав'язує учасникам закупівлі додаткові, не передбачені чинним законодавством України умови, суперечить чинному законодавству та йде в розріз з загальноприйнятими принципами, як публічної закупівлі так й підприємницької діяльності.
Відповідно до Закону, зокрема, ч. 11 ст.26, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування, переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Крім того, Законом (стаття 22), встановлено перелік необхідно інформації, що вимагається для підтвердження відповідності Учасника, зокрема, Замовник має право встановити один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до ст.17 Закону, а також, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Вимога, висунута Замовником, жодним чином не підтверджує наявність відповідності вищезгаданим критеріям. Тобто, наявність довідки уповноваженого органу у складі Тендерної пропозиції Учасника жодним чином не відображає рівень його відповідності встановленим Законодавством критеріям.
В свою чергу, чинною редакцією Закону чітко встановлено поняття -"аномально низька ціна". Так, законодавцем встановлено механізм, завдяки якому Учасники не мають змоги встановити необгрунтовано занижену (демпінговану) ціну тендерної пропозиції.
Більше того, Замовник має можливість самостійно вивчити кон'юнктуру ринку, провівши аналіз ринку та встановити прийнятні ціни на ринку. Зокрема, інформація доступна у вільному доступі на ресурсі https://www.oree.com.ua/ (Відповідно до листа Міністерства економічного розвитку і торгівлі від 14.08.2019 № 3304-04/33869-06).
За наявності такої умови, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають можливість звернутися до уповноваженого органу, сплатити плату за довідку, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання. Кожен Учасник в праві вільно обирати принцип роботи та порядок формування цінової пропозиції.
Такою вимогою Замовник змушує потенційних Учасників здійснювати постачання товару, за цінами, що встановлені у довідці, не беручи до уваги принципи ведення господарської діяльності окремо взятого суб'єкта господарювання.
Замовник порушує принципи публічної закупівлі, з огляду на таке:
Аукціон - участь (змагання), за рахунок власних здобутків та можливостей, враховуючи правову природу якого, жоден з учасників не зможе передбачити результат аукціону та свою кінцеву пропозицію, відповідно, не зможе відкоригувати її до ціни, що зазначена у довідці.
Ринок електричної енергії мінливий, а порядок ціноутворення - вільний.
Вимагаємо внести зміни в тендерну документацію та видалити вимогу щодо надання довідки або експертного висновку від уповноваженого органу зі зрізом (діапазоном) цін станом на місяць подання тендерної пропозиції Учасником даної закупівлі, виданої на ім’я учасника закупівлі. Також, вимагаємо видалити вимогу, що тендерна пропозиція, що не відповідає зазначеним вище вимогам, буде відхилена як така, що не відповідає вимогам тендерної документації як таку, яка є дискримінаційною та порушує чинне Законодавство.
Пов'язані документи:
Замовник
- відповідь 30.11.2020 16:12
Дата подачі:
25.11.2020 19:05
Вирішення:
Шановний учасник.
Відповідно до частини 1 статті 15 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівля здійснюються за принципом максимальної економії. З метою забезпечення даного принципу, Замовником встановлено дану умову тендерної документації.
Більше того, отримання довідки або експертного висновку від уповноваженого органу зі зрізом (діапазоном) цін є доступною процедурою для будь-яких учасників, тому вимога Замовника жодним чином не впливає на свободу конкуренції та відповідає положенням Закону України «Про публічні закупівлі».
Також, дана вимога не містить жодного обґрунтування та документального підтвердження щодо неможливості виконання даної вимоги тендерної документації потенційними учасниками, а тому не доведено, що дана вимога є дискримінаційною, що свідчить про відсутність підстав для її задоволення.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
07.12.2020 17:15