• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

09310000-5 Електрична енергія (електрична енергія)

Замовник - КНП «Київська стоматологія» ВОКМР (КМДА), 04050, м. Київ, вул. Пимоненка, 10А, код ЄДРПОУ 42376659, категорія замовника відповідно до частини третьої пункту 1 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції - Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова або російська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Математична формула для розрахунку приведеної ціни - не застосовується. Забезпечення тендерних пропозицій - не вимагається.

Торги не відбулися

4 445 626.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 228.13 UAH
Період оскарження: 20.11.2020 16:39 - 03.12.2020 00:00
Вимога
Відхилено

щодо структурного підрозділу

Номер: 62d2c207dd724b44bbfeb69b27672f68
Ідентифікатор запиту: UA-2020-11-20-013942-c.c1
Назва: щодо структурного підрозділу
Вимога:
Тендерної документацією Замовника встановлено, що Учасник має надати «Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території м. Києва або посадової особи, з робочим місцем на території м. Києва, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів» Подібні положення Тендерної Документації суперечать чинному законодавству та йдуть в розріз з загальноприйнятими принципами публічної закупівлі. Вважаємо вимогу про надання вказаних документів дискримінаційною, спрямованою на недопущення до ринку електроенергії на території м. Києва постачальників з інших регіонів України. Відповідно до п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електричної енергії», учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. Звертаємо увагу, що вказана норма не передбачає створення центру обслуговування споживачів у кожній області, місті чи регіоні куди здійснюється постачання електричної енергії. Відповідно до абзацу третього п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електроенергії» для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Тобто, чинне законодавство, електропостачальникам надає право вибору або створювати окремий структурний підрозділ або покласти обов’язки на окремого працівника за умови, що підприємство має менше 50000 споживачів. У той же час, відсутні вимоги про облаштування окремого структурного підрозділу або знаходження посадової особи постачальника, на яку покладено такі функції, на території регіонів куди здійснюється або планується постачання електроенергії. Так, в чинному законодавстві відсутні прямі норми, які б вказували на необхідність створення структурного підрозділу на відповідній території. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, ч. 11 ст. 26, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників -юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Крім того, наявність такої вимоги – пряма дискримінація учасників. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у інших Постачальників виникає необґрунтована перевага над іншими. Вищенаведену позицію підтримує й постійно діюча колегія, зокрема, просимо ознайомитись з рішенням Антимонопольного комітету з аналогічного питання No1758-р/пк-пз від 04.04.2017. Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення структурного підрозділу постачальника або наявність посадової особи, з робочим місцем або створення Центру обслуговування споживачів на території м. Києва. Це виключно право не обов’язок Ліцензіата (Товариства). В свою чергу, повідомляємо, що відсутність Центру обслуговування споживачів на території міста Києва жодним чином не вплине на якість роботи Постачальника та Споживача. Товариство володіє достатніми та дієвими методами розрахунків, котрі повність задовольняють потреби Споживача. Просимо: Видалити вимогу щодо наявності на території міста Києва Центру обслуговування споживачів (клієнтів) або посадової особи, з робочим місцем на території м. Києва.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику! Взаємовідносини, які виникають під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником (електропостачальниками) та споживачем (для власного споживання) регулюються постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, № 312 від 14.03.2018 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії» (далі – Правила). Відповідно до пункту 4.22 Правил споживач має право обрати спосіб оплати, в тому числі має право на оплату «готівковими коштами або платіжною карткою чи безготівковими коштами в центрах обслуговування споживачів….». Відповідно до пункту 8.3.6 Правил «Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником.». Відповідно до пункту 4.13 Правил «Для здійснення розрахунків за фактично спожиту електричну енергію електропостачальник має сформувати та виставити споживачу платіжний документ у паперовій або електронній формі (у випадку згоди споживача на отримання електронного платіжного документа), на підставі даних комерційного обліку, отриманих у порядку, передбаченому Кодексом комерційного обліку.». Таким чином, отримання електронного платіжних документів (рахунку, актів прийому-передачі тощо) є добровільним і не є обов’язком споживача. Для замовника, як для комунальної організації, яка в тому числі здійснює платежі через органи державного казначейства, є необхідним підписання усіх розрахункових документів у паперовому вигляді, оскільки відповідно до наказу Міністерства фінансів України № 309 від 02.03.2012 «Про затвердження Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України» установи «подають до відповідного органу Казначейства Реєстр бюджетних зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів …. на паперових (у двох примірниках) та електронних носіях і оригінали документів або їх копії, засвідчені в установленому порядку, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов’язання». Враховуючи те, що до складу замовника входить значна кількість його філій із окремими особовими рахунками споживання електроенергії, та відтак існує необхідність у підписанні великого обсягу документів (актів приймання-передавання, рахунків, актів звіряння розрахунків тощо) і як мінімум двічі на місяць, замовник (або учасник-переможець) потребуватиме додаткових витрат на оплату поштових відправлень, оплату відряджень працівників, додаткового часу на отримання/відправлення документів, що є економічно недоцільним для замовника. Таким чином, розташування центру обслуговування, інформаційно-консультаційного центру або окремої посадової особи електропостачальника (відповідно до Правил) на значному відділенні від об’єктів споживача позбавляє останнього можливості реалізовувати свої права, передбачені Правилами, зокрема щодо здійснення особистого прийому споживачів та на оперативне отримання інформації та належним чином оформлених документів від електропостачальника. Також вважаємо, що електропостачальник відповідно до Правил зобов’язаний вжити усіх необхідних заходів для реалізації прав споживача, в тому числі шляхом створення на територіях, де від має намір обслуговувати споживачів електричної енергії, власних структурних підрозділів.
Статус вимоги: Відхилено