• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Проведення протипожежної обробки (вогнезахисне оброблення) дерев'яних конструкцій даху та горищного перекриття Палацу Вишнівецького палацово-паркового комплексу (ох. №663) по вул. Замковій,5 смт. Вишнівець Тернопільської обл.

Додаткові кошти

Торги відмінено

440 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 200.00 UAH
Період оскарження: 19.11.2020 17:00 - 03.12.2020 00:00
Вимога
Вирішена

Вимоги щодо ВЗ прописані під конкретного виробника

Номер: 3cb59dfa14b0429caaf4f3e81a7c952b
Ідентифікатор запиту: UA-2020-11-19-002851-a.b2
Назва: Вимоги щодо ВЗ прописані під конкретного виробника
Вимога:
Уважно вивчивши вашу тендерну документацію, можна зробити висновок, що документація прописана під конкретного учасника. По-перше, у вимогах щодо технічних, якісних та кількісних характеристиках предмета закупівлі ви посилаєтеся на конкретний вогнезахисний засіб, а саме прописуєте усі характеристики, характерні для вогнезахисного засобу ФАЄР-OFF. Характеристики вогнезахисної речовини: Строк збереження вогнезахисної ефективності: не менше 3-х років (за умови дотримання умов нанесення та подальшого утримання). Зовнішній вигляд робочого розчину: Прозора однорідна рідина без розшарування, допустима наявність осаду, товщина якого не перевищує 5 % товщини шару рідини. Можливе забарвлення розчину у різні кольори (червоний, зелений, ін.) Колір: безкольоровий або кольоровий Густина розчину при 20°С, кг/м3: не менше 1210 Водневий показник (рН): не менше 0,7 Нанесення робочих розчинів (умови обробляння): просочувальна вогнебіозахисна речовина наноситься на деревину пензлем, валиком або розпилювачем. При механізованому способі засіб наноситься за 1-2 рази, при ручному 2-3 рази (до досягнення необхідного поглинання його робочого розчину) з 2-4 годинною просушкою деревини в інтервалах між нанесеннями при температурі навколишнього середовища від -15 °С до 45°С і відносній вологості не більше 85 %. Група вогнезахисної ефективності: І група (відповідно до ТУ У 20.5-43184777-001:2019 ), за умови обробляння деревини способом поверхневого просочення з середнім значенням поглинання робочого розчину не менше ніж 320 г/м2 (в перерахунку на суху речовину 205 г/м2). Індекс поширення полум’я: І=0 (не поширює полум’я поверхнею) Корозійна дія на метал: 0,086 г/(м2 год) Токсичність продуктів горіння: мало небезпечний (Т1) Середня витрата робочого розчину (або сухої речовини з рідиною) на 1 м2: не менше ніж 320 г/м2 (в перерахунку на суху речовину 205 г/м2). Порядок застосування: допускається обробляти пиломатеріали, ДСП, ДВП, клеєні та цільні дерев’яні будівельні вироби та конструкції практично з усіх порід деревини. Вологість деревини: дозволяється застосовувати при вологості деревини до 30% Стійкість до дії зовнішніх факторів: під час експлуатації вогне захищеної деревини не допускається вплив на неї атмосферних опадів, води, підвищеної вологості, що сприяє вимиванню вогнезахисного засобу. Глибина просочення: 1 - 3 мм Постачається: у готовому для застосування вигляді Умови проведення робіт: вогнебіозахисна речовина наноситься при температурі навколишнього середовища від -15 °С до 45°С і відносній вологості не більше 85 %. Техніка безпеки: віднесено до класу малонебезпечних речовин за ГОСТ 12.1.044-89. Контроль якості: відповідно до Регламенту вогнезахисної речовини. У разі застосовування вогнезахисного засобу, на який згідно з Регламентом визначено показники вологості деревини, провести відповідні вимірювання, результати яких оформити актом визначення вологості деревини. Деревина, що підлягає вогнезахисній обробці повинна відповідати вимогам п. 3.1 ГОСТ 30219. Ці характеристики аналогічні даним з регламенту вогнебіозахисного засобу ФАЄР-OFF. Додатково звертаємо увагу, що ви прописуєте: «Група вогнезахисної ефективності: І група (відповідно до ТУ У 20.5-43184777-001:2019), за умови обробляння деревини способом поверхневого просочення з середнім значенням поглинання робочого розчину не менше ніж 320 г/м2 (в перерахунку на суху речовину 205 г/м2).», тобто, посилаєтеся на технічні умови конкретного виробника. Повідомляємо, що характеристики вогнезахисних розчинів повинні відповідати ДСТУ, ГОСТ, чи іншим нормативно-правовим актам, якими визначаються характеристики вогнезахисних засобів, зокрема, вогнезахисні властивості визначаються ГОСТ 16363-98. Вогнезахисні властивості інших засобів не можуть відповідати чужим Технічним умовам. Також жодним нормативним документом не визначається певний розхід вогнезахисних засобів, а саме 320 г/м.кв, як ви зазначаєте. Ви, як замовник, маєте право лише вимагати відповідності ВЗ, який буде використовуватись в ході надання послуг, керівним документам, а не прописувати характеристики певного засобу в тендерній документації. ТУ У 20.5-43184777-001:2019 – технічні умови на вогнезахисний засіб ФАЄР-OFF, що виробляється ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ». По-друге, вартість послуг сильно завищена. Ринкова ціна послуг з вогнезахисної обробки дерев’яних конструкцій коливається в діапазоні від 20 до 45 грн за кв.м. У вас закладено по 161,35 грн за кв.м. З огляду на вищевикладене, а також враховуючи очікувану вартість закупівлі, випливає, що замовник оприлюднив тендер з порушенням одного з основних принципів проведення публічних закупівель – недискримінація учасників та виготовив документацію під певного учасника, штучно завищивши вартість робіт та прописуючи вимогами до вогнезахисного розчину дані з регламенту на вогнезахисний засіб ФАЄР-OFF. Вимагаємо виключити усі дискримінаційні вимоги з тендерної документації та привести її у відповідність Закону України «Про публічні закупівлі», в іншому разі ми будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Внесено зміни до Дотатку 2 "Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Технічне завдання) Тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду

В тендерній документації наявні дискримінаційні вимоги щодо наявності сертифікатів ISO

Номер: ed5592d748ab43cb82e69cf811f3265c
Ідентифікатор запиту: UA-2020-11-19-002851-a.a1
Назва: В тендерній документації наявні дискримінаційні вимоги щодо наявності сертифікатів ISO
Вимога:
Вимога щодо надання Сертифікату на систему управління якістю ISO та Сертифікату на систему екологічного менеджменту ISO є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників та порушує чинне законодавство у сфері публічних закупівель. Зокрема п.4.ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». По-перше, Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату на систему управління якістю ( ISO 9001:2015 «Системи менеджменту»), що не передбачений ліцензійними умовами ДСНС здійснення певних видів господарчої діяльності, Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при цьому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Тому, можемо стверджувати, що у вас як у Замовника вже є заздалегідь визначений переможець процедури. Тому, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель (стаття 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-друге, Ви повинні розуміти, що для отримання такого Сертифікату (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно затратити і час, і фінансові ресурси. І знову ж таки, отримання такого Сертифікату не є обов’язком для учасників (зазначені відповідно до закупівлі послуги учасники можуть надавати за умови наявності матеріально-технічної бази та кваліфікованих працівників згідно ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, які затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 та яким врегульовується діяльність з надання послуг та виконання робіт протипожежного призначення). Тому вимога щодо наявності Сертифікату ISO 9001:2015 прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). Крім того, ще раз звертаємо Вашу увагу на недоречність такої вимоги, зокрема: 1) Частиною1 ст.16 Закону України "Про стандартизацію" передбачено Підприємства, установи та організації мають право у відповідних сферах діяльності та з урахуванням своїх господарських і професійних потреб організовувати та виконувати роботи із стандартизації. Крім того, п.01.Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015) передбачено, система управління якістю є стратегічне рішення організації, яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку. Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не обов’язок. 2) Національним стандартом України (ДСТУ ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги», частиною 1.1 розділу 1 «Сфера застосування» передбачено: «Цей стандарт установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація а) потребує показати свою здатність постійно надавати продукцію, яка задовольняє вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги; Примітка 1. У цьому стандарті термін «продукція» поширюють лише на а) продукцію, призначену для замовника чи таку, яку він вимагає; b) будь-які передбачені результати процесів виготовлення продукції. Знову ж таки, з наведеної інформації бачимо, що даний Сертифікат системи управління якістю може бути отриманий при наданні продукції, а не послуг як в оголошеній Вами процедурі закупівлі. Отже, на підставі вищевикладеного, розуміємо, що Сертифікат системи управління якістю ISO 9001:2015 не може бути підтвердженням відповідності учасника в оголошеній Вами процедурі закупівлі, так як навіть за своєю суттю даний Сертифікат підтверджує зовсім інші можливості учасника. Так як, учасники будуть надавати Вам не продукцію, а саме послуги, то очевидною є необґрунтованість наявності Сертифіката в учасників, а звідси й необґрунтованість та незаконність вимоги, прописаної в Тендерній документації. Щодо Сертифікації системи екологічного менеджменту на відповідність вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 повідомляємо, що така сертифікація є добровільною, а не загальнообов’язковою та по своїй суті доцільна лише для суб’єктів господарювання, які підпадають під дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». Підприємства, які надають послуги протипожежного характеру не підпадає під дію цього закону і для таких підприємств сертифікація на відповідність ДСТУ ISO 14001:2015 не лише необов’язкова, але і не має змісту. Тому, вимагаємо виключити дану вимогу з тендерної документації як таку, що немає обґрунтування та законних підстав, а також як таку, що є абсолютно абсурдною для підтвердження відповідності учасників у даній закупівлі. І, наостанок на прикладі судової справи повідомляємо, що Апеляційний адміністративний суд, куди звернувся учасник закупівлі, пропозицію якого відхилено з причини ненадання сертифікату відповідності, з позовом про скасування рішення АКУ та рішення замовника щодо відхилення його ТП, у справі №826/15639/17 постановив, що «тендерна документація може містити вимоги щодо наявності певних сертифікаційних документів в якості кваліфікаційного критерію. Однак відсутність таких документів у складів тендерної пропозиції з тих підстав, що отримання їх не є обов`язковим для певної продукції, не може мати наслідком відхилення її замовником. Відтак, як вірно зазначив суд першої інстанції, відсутні підстави стверджувати, що ненадання учасником у складі тендерної пропозиції копії сертифікату відповідності, отримання якого не є обов`язковим, є порушенням умов Тендерної документації». Враховуючи вищевикладене, та враховуючи норми закону України «Про публічні закупівлі», а саме: ч.11 ст.26 Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Тому, вимагаємо виключити дану вимогу з тендерної документації як таку, що немає обґрунтування та законних підстав, а також як таку, що є абсолютно абсурдною для підтвердження відповідності учасників у даній закупівлі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Згідно ч.3 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація може містити інформацію, яку замовник вважає за необхідне включити до документації. Закон не обмежує Замовника щодо змісту документації встановленням лише кваліфікаційних критеріїв, замовник, в свою чергу, має право встановлювати вимоги щодо іншої інформації, яка, на думку замовника має бути включена до документації. Виставляючи дані вимоги, ми хочемо отримати від добросовісного, чесного виконавця, який надасть якісні, своєчасні послуги з просочування деревини та надасть відповідні сертифікати, щодо якості, екологічності та безпечності для здоров'я використаних матеріалів. Умовами Тендерної документації (див. Примітку на сторінці 25 Тендерної документації) зазначено, що у разі, якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання пропозиції учасником-нерезидентом/переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях тендерної документації документ, він надає лист-роз’яснення в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника/переможця/учасника-нерезидента/переможця-нерезидента й завірений печаткою (у разі наявності), в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 07.12.2020 18:03