• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Бензин А-95/Дизельне паливо

ДК 021:2015 - 09134200-9 Дизельне паливо; ДК 021:2015 - 09132000-3 Бензин

Торги відмінено

406 740.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 000.00 UAH
Період оскарження: 19.11.2020 11:58 - 25.01.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА

Номер: 5b3c3b3ebc4747c3aeaea17c439ea7ce
Ідентифікатор запиту: UA-2020-11-19-005959-c.b4
Назва: СКАРГА
Скарга:
керуючись ст.ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОШУ: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника – КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЗАПОРІЗЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ» ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ вилучити дискримінаційні умови шляхом внесення змін до Тендерної документації процедури відкритих торгів на закупівлю UA-2020-11-19-005959-c, зокрема: - Вилучити вимогу, щодо наявності в учасників талонів єдиного уніфікованого зразка на всі АЗС; - Вилучити вимогу, щодо наявності в учасників пересувної АЗС; - Вилучити вимогу, щодо надання учасниками копії договору поставки, завірену належним чином, у якому має бути зазначено, що Учасник має право передавати товар третім особам з переліком АЗС, на яких Замовник буде обслуговуватися за картками (талонами); - Вилучити вимогу, щодо наявності в учасників складу зберігання нафтопродуктів в межах Запорізької області; - Вилучити вимогу, щодо надання учасниками копії сертифікату якості та/або паспорту якості виданих не раніше 01.10.2020 року.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 15.12.2020 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.12.2020 21:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.01.2021 16:57
Дата виконання рішення Замовником: 21.01.2021 08:36
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1. У відповідності до рішення ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ № №24090 -р/пк-пз від 29.12.2020 внести зміни до Тендерної документації у закупівлі ID: UA-2020-11-19-005959-c, а саме викладення вимог Тендерної документації які були предметом оскарження у новій редакції. Всі оновлені вимоги будуть виділені жовтим кольором у відповідному розділі Тендерної документації до даної закупівлі.
Автор: ТОВ "СОЛВІНГ СІСТЕМС", Николай Хараберюш +380955450554 ssystems.tenders@gmail.com
Вимога
Є відповідь

Дискримінаційні вимоги

Номер: 26c822f525be4f129e282bec04672799
Ідентифікатор запиту: UA-2020-11-19-005959-c.a3
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
В ч 6. Розділу ІІІ до тендерної документації визначено наступну умову: Картки (талони) мають бути єдиного уніфікованого зразка, номінолам 10 та/або 15 та/або 20 л, які повинні прийматись на усіх АЗС, запропонованих Учасником у складі тендерної пропозиції відповідно до умов документації (надати гарантійний лист) Вимагаючи від учасників наявність талонів єдиного зразка Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників». Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що паливний талон повинен бути єдиного зразка фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька партнерських мереж АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише декілька найбільших мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, без залучення АЗС мереж-партнерів. Це пояснюється тим, що в кожній окремій мережі існує власний окремий зразок паливного талону, який приймається в конкретній мережі. На підтвердження цього, надаємо листи, із зазначенням того, що єдиного талону між мережами різних брендів – не існує. Тому, Учасники які не мають власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу ТД. Учасники які не мають власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації. Інші учасники, в тому числі Скаржник, у разі вилучення дискримінаційної вимоги, зможуть брати участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійним постачальникам, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону). В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС». Враховуючи Рекомендації Антимонопольного комітету України, вбачається, що вимогою щодо наявності талону єдиного уніфікованого зразка, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають декілька партнерських АЗС різних ТМ, які мають талони єдиного зразка на кожну АЗС партнерів окремо. Наявність принаймні двох видів талонів від різних мереж АЗС жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на одній з АЗС, якщо інша через певні причини припинить обслуговування. Вимога «єдиний талон для всіх мереж» зменшує коло учасників у зв’язку з тим, що учасник який має декілька партнерських АЗС з неєдиним талоном, не зможе взяти участь у закупівлі, при цьому такий учасник здатний виконати умови ТД по термінам поставки та якості товару. Крім того, наявність різних мереж АЗС з НЕ єдиними талонами у складі пропозиції Переможця дає можливість Замовнику вибирати мережу АЗС у період поставок, керуючись максимальною економією коштів, так як ціна на роздрібному ринку змінюється щотижнево і ціни на різних мережах можуть відрізнятися суттєво. Вимагаємо вилучити дискримінаційну умову, щодо необхідності наявності в учасників талонів єдиного уніфікованого зразку на всі АЗС
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Картки (талони) мають бути єдиного уніфікованого зразка, номіналам 10 та/або 15 та/або 20 л, які повинні прийматись на усіх АЗС, запропонованих Учасником у складі тендерної пропозиції відповідно до умов документації (надати гарантійний лист). Тендерна документація розроблена тендерним комітетом на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами та доповненнями) (далі - Закон). Так, відповідно до зазначених вимог Учасник не обмежений обов’язковою наявністю власних або орендованих АЗС, а має можливість зазначити в довідці АЗС своїх партнерів, незалежно від договірних відносин та торгової марки (логотипу) АЗС. Тобто, Учаснику необхідно мати будь-які договірні відносини (без обмежень) с операторами АЗС. Звертаємо увагу на те, що Замовник жодним чином в своїй тендерній документації не зазначив конкретну марку або торгівельний знак карток (талонів), а вказав лише технічні характеристики предмету закупівлі, виходячи з власних потреб. Також незрозумілим є факт того, чому потенційний Учасник не має змоги самостійно встановити картки (талони) власного уніфікованого зразка та домовитись зі своїми партнерами щодо їх обслуговування на АЗС партнерів. Так, згідно проведеного Замовником моніторингу публічних закупівель, оголошених на веб-порталі уповноваженого органу, можливо дійти висновку, що у інших учасників процедур закупівель не виникало проблем із цією тендерною умовою, оскільки не зважаючи на наявність партнерів, картки (талони) учасників приймаються на партнерських АЗС за домовленістю. Підсумовуючи вищенаведене, потенційний учасник у своїй вимозі не обґрунтовув, чому саме вищенаведена умова Замовника заважає йому взяти участь у даній процедурі закупівлі. Крім того, згідно встановленої практики Постійно діючій адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, поняття «дискримінаційні умови» повинно виражатися у неможливості виконати вказану вимогу тендерної документації більш ніж одному учаснику процедури закупівлі, тому, Замовник вважає вимоги тендерної документації обґрунтованими та не вбачає в них порушення Закону України «Про публічні закупівлі», а саме у даній процедурі закупівлі не порушена умова рівності участі у закупівлях вітчизняних та іноземних учасників всіх форм власності та організаційно-правових форм.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Є відповідь

ВИМОГА

Номер: d0cc7a2df0254eb9bc8640c6b0cb2f3b
Ідентифікатор запиту: UA-2020-11-19-005959-c.c2
Назва: ВИМОГА
Вимога:
Вилучити дискримінаційні умови тендерної документації.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Через внесення змін які не стосуються вимоги
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Є відповідь

ВИМОГА

Номер: e1ba2e48f90e46eb8d705740dfb1f5f3
Ідентифікатор запиту: UA-2020-11-19-005959-c.c1
Назва: ВИМОГА
Вимога:
Вилучити дискримінаційні умови тендерної документації.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Через внесення змін які не стосуються вимоги
Статус вимоги: Відхилено