-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби
Торги не відбулися
589 120.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 945.60 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 945.60 UAH
Період оскарження:
19.11.2020 10:58 - 01.12.2020 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Номер:
4b31164fe8af483b9c6e977d92a3ea33
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-19-003984-c.c1
Назва:
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Вимога:
Державною службою України з надзвичайних ситуацій Медичного реабілітаційного центру «Одеський» (місцезнаходження: 65038, м. Одеса, вул. Рибальська балка, 3, Код ЄДРПОУ: 24548180), надалі – Замовник, було оголошено про проведення процедури закупівлі на відкритих торгах, у зв'язку із чим опубліковано тендерну документацію, затверджену Уповноваженою особою МРЦ «Одеський» Коробчинською І.А. (Протокольне рішення № 85 від «19» листопада 2020 року).
Предметом закупівлі вказаних торгів є: ДК 021:2015: 15510000-6 – 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (Хліб із пшеничного борошна першого ґатунку, хліб із суміші житнього обдирного і пшеничного борошна першого ґатунку).
Як вбачається зі змісту тендерної документації (ТД) Замовника, її розроблено відповідно до вимог Закону України від 25.12.2015р. №922-VIII «Про публічні закупівлі», зі змінами та доповненнями (далі – Закон №922-VIII).
Законом №922-VIII встановлені правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно ст. 5 Закону №922-VIII закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до протоколу Уповноваженої особи Замовника №93 від 11.12.2020р. про проведення розгляду пропозицій учасників на відповідність вимогам ТД Замовника, пропозиція учасника ТОВ «Одеський хлібозавод №4» - першого переможця процедури закупівлі, визначеного електронною системою Уповноваженого органу, як такого, що є найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією за ціною, була відхилена.
ТОВ «ОДЕСЬКИЙ ХЛІБОЗАВОД №4» не може погодитися з прийнятим рішенням та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми законодавства про публічні закупівлі та вимоги ТД Замовника з наступних підстав.
1. При вирішені 2-го питання порядку денного в протоколі №93 від 11.12.2020р., зазначене наступне:
«…За результатами розгляду тендерної пропозиції учасника, встановлено, що відповідно до Додатку №2 до ТД, встановлена вимога: «надати висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи технологічної інструкції на виробництво продукції, яка є предметом закупівлі, згідно вищезазначених нормативних документів (стандартів) та на діючий об’єкт, на якому зазначена продукція виготовляється (надати копії висновків). Учасник ТОВ «ОДЕСЬКИЙ ХЛІБОЗАВОД №4» (далі – Учасник), в складі тендерної пропозиції не надав висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи технологічної інструкції на виробництво продукції, яка є предметом закупівлі. Натомість, Учасник надав пояснювальну записку, в якій пояснив відсутність в документах тендерної пропозиції висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи на ТОВ «ОДЕСЬКИЙ ХЛІБОЗАВОД №4», як оператора ринку і на продукцію, але при цьому не зазначені причини неподання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи на технологію, тобто технологічну інструкцію, як того вимагалось ТД…».
Так, дійсно відповідно до Додатку №2 ТД Замовника «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та документі, які підтверджують відповідність, у тому числі відповідна технічна специфікація» для підтвердження Учасником того, що він відповідає вимогам технічного завдання Замовника, Учаснику необхідно надати з-поміж інших наступні документи:
1. Висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи технологічної інструкції на виробництво продукції, яка є предметом закупівлі, згідно вищезазначених нормативних документів (стандартів) та на діючий об’єкт, на якому зазначена продукція виготовляється (надати копії висновків).
Розділом ІІ. «Вимоги до інформації, що відносяться до складу тендерної пропозиції та підлягає завантаженню в ЕСЗ у вигляді файлів» Додатку №1 до ТД встановлено, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. У разі, якщо учасник або переможець відповідно до норм чинного законодавства не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях ТД документ, то він надає лист-роз’яснення/листи-роз’яснення в довільній формі в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів та/або копію/ії відповідного роз'яснення/нь державних органів.
На виконання вимоги Додатку №2 ТД Замовника щодо наявності висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи технологічної інструкції на виробництво продукції, яка є предметом закупівлі, та на діючий об’єкт, на якому зазначена продукція виготовляється, ТОВ «ОДЕСЬКИЙ ХЛІБОЗАВОД №4» в складі документів своєї тендерної пропозиції надано:
- Лист-роз’яснення щодо не надання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи технологічної інструкції на виробництво продукції, та
- Лист-роз’яснення щодо не надання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи на діючий об’єкт. (копії додаємо).
За змістом вказаних листів, складених в довільній формі, Учасник зазначив законодавчі підстави ненадання 2 (двох) відповідних висновків, що вимагались ТД.
Тому, твердження замовника щодо «не зазначення причини неподання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи на технологію, тобто технологічну інструкцію, як начебто вимагалась ТД, зовсім незрозуміло, оскільки, як вже зазначалось, Учасник НАДАВ роз’яснення законодавчих підстав відсутності в нього висновків як на технологічну інструкцію виробництва продукції, так і на діючий об’єкт в точності згідно вимог ТД.
Отже, вимога про зазначення причин ненадання Учасником таких документів в ТД відсутня, тому відхилення пропозиції абсолютно безпідставне.
Також зовсім незрозуміло, що Замовник мав на увазі, посилаючись на причини ненадання Учасником листа-роз’яснення щодо висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи технологічної інструкції (технології). Припустимо, мова йде про надання окремого висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи технологічної інструкції, окремого висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на виробництво продукції, та окремого висновку на діючий об’єкт, тобто надання 3 (трьох) висновків?
Проте, такі дії Замовника є недопустимим та необґрунтованим, оскільки, надання трьох окремих висновків ТД не вимагалось, а згідно розділу ІІ Додатку 1 ТД, перелік документів, які вимагаються Замовником в ТД від учасника в складі його тендерної пропозиції, є вичерпним.
2. Відповідно до норм Закону України “Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення” від 24.02.1994р. № 4004-XII зі змінами та доповненнями (надалі – Закон № 4004-XII), на які ТОВ «ОДЕСЬКИЙ ХЛІБОЗАВОД №4» посилався як на підставі ненадання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи технологічної інструкції на виробництво продукції та на діючий об’єкт, поняття об'єкту державної санітарно-епідеміологічної експертизи визначено як будь-яка діяльність, технологія, продукція та сировина, реалізація (функціонування, використання) яких може шкідливо вплинути на здоров'я людини, а також діючі об'єкти у випадках, коли їх шкідливий вплив встановлено в процесі функціонування (використання).
ТОВ «ОДЕСЬКИЙ ХЛІБОЗАВОД №4» не підпадає під перелік об’єктів, на які потрібно отримувати висновки санітарно-епідеміологічної експертизи, оскільки згідно ст. 1¹ Закону № 4004-XII його положення не поширюються на харчові продукти, крім харчових продуктів, щодо яких проводяться санітарно-епідеміологічні розслідування захворювань, спричинених інфекційними хворобами, масовими неінфекційними захворюваннями, отруєннями та радіаційним ураженням людей.
Окрім цього, виробництво продукції здійснюється Товариством за ДСТУ, а відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 02.09.2015р. №667 санітарно-епідеміологічний висновок видається Державною службою України з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів на продукцію, що виробляється за технічними умовами (ТУ), розробленими такими виробниками.
Таким чином, вже один Лист-роз’яснення ТОВ «ОДЕСЬКИЙ ХЛІБОЗАВОД №4» стосовно ненадання висновку санітарно-епідеміологічної експертизи на діючий об’єкт, є по суті достатнім, в розумінні закону №4004-XII, для визначення законодавчо врегульованих підстав відсутності вимагаємих ТД Замовника документів для підтвердження Учасником того, що він відповідає вимогам технічного завдання Замовника згідно вимог ТД.
3. Варто зазначити, що згідно ч. 2 ст. 31 Закону №922-VIII2, інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Такі самі вимоги встановлені тендерною документацією Замовника в Розділі V. «Оцінка тендерної пропозиції» пункті 7 «Відхилення тендерних пропозицій».
Частиною 1 статті 31 Закону №922-VIII2 встановлений вичерпний перелік підстав відхилення тендерних пропозицій учасника.
Однак, незважаючи на це, Уповноваженою особою Замовника, при прийнятті рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника - ТОВ «ОДЕСЬКИЙ ХЛІБОЗАВОД №4», у відповідному протоколі №93 від 11.12.2020р. зазначено лише наступне:
«….пропозиція Учасника є такою, що не відповідає вимогам ТД процедури відкритих торгів Замовника за ідентифікатором закупівлі: UA-2020-11-19-003984-с».
1. Відхилити пропозицію Учасника - ТОВ «ОДЕСЬКИЙ ХЛІБОЗАВОД №4» (код ЄДРПОУ – 43370789) процедури відкритих торгів за предметом закупівлі ДК 021:2015: 15510000-6 – 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби, ідентифікатор закупівлі: UA-2020-11-19-003984-с.
2. Перейти до розгляду пропозиції наступного учасника процедури відкритих торгів, ідентифікатор закупівлі: UA-2020-11-19-003984-с
Отже, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ОДЕСЬКИЙ ХЛІБОЗАВОД №4», не містить жодної обґрунтованої підстави такого відхилення, встановленої Законом №922-VIII2 та посилання на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації.
Тому, надаючи правову оцінку оскаржуваному рішенню у сукупності з обставинами, які передували його прийняттю та підтверджувались необхідними документами, можна прийти до висновку, що в діях Замовника є ознаки необ’єктивного та упередженого підходу до оцінки учасників закупівлі, що, у свою чергу, є грубим порушенням ст. 5 Закону №922-VIII2.
Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що замовник порушив принцип здійснення закупівель, встановлений ч.1 ст. 5 Закону №922-VIII2: об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, а також норми ст. 31 Закону №922-VIII2: безпідставне та необґрунтоване відхилення тендерної пропозиції.
Відповідно до ч. 1 ст. 24 Закону №922-VIII2, вимагаємо:
1. Усунути порушення під час проведення тендеру;
2. Скасувати рішення Замовника про відхилення пропозиції Учасника - ТОВ «ОДЕСЬКИЙ ХЛІБОЗАВОД №4» (код ЄДРПОУ – 43370789) процедури відкритих торгів за предметом закупівлі ДК 021:2015: 15510000-6 – 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби, ідентифікатор закупівлі: UA-2020-11-19-003984-с., зазначене у протоколі Уповноваженої особи МРЦ «Одеський» Коробчинської І.А. №93 від 11.12.2020р. щодо проведення розгляду пропозицій учасників на відповідність вимогам ТД Замовника;
3. Визнати ТОВ «ОДЕСЬКИЙ ХЛІБОЗАВОД №4» переможцем процедури відкритих торгів за предметом закупівлі ДК 021:2015: 15510000-6 – 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби, ідентифікатор закупівлі: UA-2020-11-19-003984-с.
Директор ТОВ «ОДЕСЬКИЙ ХЛІБОЗАВОД №4» Добровольский В.В.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.12.2020 14:32
Вирішення:
За результатами розгляду тендерної пропозиції Учасника, яка була завантажена на веб-порталі Уповноваженого органу, встановлено що відповідно до Додатку № 2 до Тендерної документації, встановлена вимога: « надати висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи технологічної інструкції на виробництво продукції, яка є предметом закупівлі, згідно вищезазначених нормативних документів (стандартів) та на діючий об’єкт, на якому зазначена продукція виготовляється (надати копії висновків).
Учасник ТОВ «ОДЕСЬКИЙ ХЛІБЗАВОД № 4» (далі-Учасник), в складі тендерної пропозиції на надав висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи технологічної інструкції на продукцію, що є предметом закупівлі.
Натомість, Учасник надав пояснювальну записку, в якій пояснив відсутність в документах Тендерної пропозиції висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи на ТОВ «ОДЕСЬКИЙ ХЛІБЗАВОД № 4», як оператора ринку і на продукцію, але при цьому не зазначені причини неподання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи на технологію, тобто технологічну інструкцію, як того вимагалось тендерною документацією
Статус вимоги:
Відхилено