-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з прибирання приміщень за адресою: м. Київ, вул. Гоголівська, 22-24
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - відповідно до п. 7 Розділу І тендерної документації.
Торги відмінено
4 895 448.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 24 477.24 UAH
мін. крок: 0.5% або 24 477.24 UAH
Період оскарження:
19.11.2020 10:22 - 27.12.2020 00:00
Вимога
Вирішена
Вимога усунення дискримінації
Номер:
d8e9339b4f1b4579b847eec880afda7b
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-19-000577-a.c1
Назва:
Вимога усунення дискримінації
Вимога:
Ознайомившись з тендерною документацією, нами були виявлені кваліфікаційні вимоги, які не відповідають чинному законодавству України та обмежують конкуренцію. У зв’язку з цим, з метою недопущення дискримінації учасників, а також недопущення порушень чинного законодавства України, вважаємо за необхідне зазначити наступне.
1. Згідно з п. 3 ч. 2 розділу 3 Тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції зобов’язаний надати довідку в довільній формі, за підписом уповноваженою особи і скріпленою печаткою учасника (у разі її використання), про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Працівники, які будуть виконувати послуги повинні відповідати наступній вимозі: персонал Учасника повинен мати відповідну підготовку та стаж роботи не менше 3 років з надання послуг прибирання з них не менше 1 року надання послуг прибирання на об’єктах державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, які визначені постановою КМУ від 04.03.2015р. № 83 «Про затвердження переліку об’єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави».
2. Згідно з п. 4 ч. 2 розділу 3 Тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції зобов’язаний надати документи, що підтверджують відповідність учасника встановленому (-им) кваліфікаційному (-им) критерію (-ям) про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (Додаток 6 до цієї тендерної документації) із зазначенням аналогічного (-их) виконаного (-их) договору (-ів). Аналогічним договором вважається договір на надання послуг прибирання приміщень на об’єктах державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, які визначені постановою КМУ від 04.03.2015р. № 83 «Про затвердження переліку об’єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави».
Вважаємо, що вищезазначені вимоги Замовника є дискримінаційними і такими, що не відповідають вимогам Закону, оскільки послуги з прибирання, які надаються на об’єктах, визначених Постановою КМУ від 04.03.2015р. № 83 «Про затвердження переліку об’єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави» (далі по тексту – «Перелік стратегічних об’єктів») за своєю суттю нічим не відрізняються від тих, які надаються на інших об’єктах. Надання послуг з прибирання передбачає використання аналогічного обладнання та миючих засобів, аналогічних трудових ресурсів, однакових технічних правил та інших параметрів, які не залежать від статусу юридичною особи, що є власником приміщення, де проводиться прибирання.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), закупівля повинна здійснюватися в тому числі на таких принципах, як добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників і рівне ставлення до них. Згідно ч. 4 ст. 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. У відповідності до ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Законом України «Про захист економічної конкуренції» також визначено, що економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку.
Таким чином, вважаємо, що перелічені положення Документації є незаконними і такими, що порушують наші права та інтереси, як потенційних учасників Закупівлі. Ми маємо досвід виконання аналогічних договорів (але не на об’єктах, вказаних в Переліку стратегічних об’єктів), маємо в наявності працівників, які мають необхідні знання та досвід (окрім стажу роботи не менше 1 року з надання послуг прибирання на об’єктах, вказаних в Переліку стратегічних об’єктів) і бажаємо взяти участь у торгах, однак положеннями Документації встановлені дискримінаційні умови, внаслідок яких звужується економічна конкуренція.
Особливо звертаємо Вашу увагу на те, що рішенням Постійно діючою адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі - АМКУ) від 07.12.2020 № 22619-р/пк-пз, було задоволено скаргу ТОВ «КЬЮ.ЕФ.ЕМ. КЛІНІНГ», де скаржник оскаржував аналогічні цій закупівлі дискримінаційні умови тендерної документації за закупівлею UA-P-2020-10-30-004997-c. Цим рішенням АМКУ зобов’язав Державне підприємство «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» в особі відокремленого підрозділу «Управління справами» внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Послуги з прибирання приміщень за адресою: м. Київ, вул. Назарівська, 3", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-10-30-001464-a, з метою усунення порушень.
Виходячи з вищевикладеного, з огляду на те, що окремі умови, що встановлені у Документації не відповідають вимогам законодавства з питань здійснення публічних закупівель, а також створили дискримінаційні умови для потенційних учасників, які мають бажання прийняти участь у Закупівлі, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», вимагаємо
1. усунути вищезазначені дискримінаційні умови щодо:
• необхідності подання довідки в довільній формі, за підписом уповноваженою особи і скріпленою печаткою учасника (у разі її використання), про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Працівники, які будуть виконувати послуги повинні відповідати наступній вимозі: персонал Учасника повинен мати відповідну підготовку та стаж роботи не менше 3 років з надання послуг прибирання з них не менше 1 року надання послуг прибирання на об’єктах державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, які визначені постановою КМУ від 04.03.2015р. № 83 «Про затвердження переліку об’єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави»;
• необхідності подання документів, що підтверджують відповідність учасника встановленому (-им) кваліфікаційному (-им) критерію (-ям) про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (Додаток 6 до цієї тендерної документації) із зазначенням аналогічного (-их) виконаного (-их) договору (-ів). Аналогічним договором вважається договір на надання послуг прибирання приміщень на об’єктах державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, які визначені постановою КМУ від 04.03.2015р. № 83 «Про затвердження переліку об’єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави».
2. привести тендерну документацію у відповідність із вимогами чинного законодавства України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.12.2020 16:18
Вирішення:
Внесено зміни до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
42c000f3009c440c84e3bc65ef4fc522
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-19-000577-a.a2
Назва:
Скарга
Скарга:
Суть скарги викладено у прикріпленому файлі
Пов'язані документи:
Замовник
- Протольне рішення 61.pdf 08.04.2021 16:23
- Відповідь на скаргу прибирання Гоголівська 1 (002).docx 09.03.2021 15:21
- 416 АМКУ.pdf 09.03.2021 15:21
- Пояснення.pdf 11.03.2021 12:33
- Платіж.pdf 26.02.2021 12:29
- Бланк-оскарження.pdf 26.02.2021 12:05
- рішення від 02.03.2021 №3865 (+лист замовнику).pdf 03.03.2021 13:01
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.03.2021 №4877.pdf 15.03.2021 19:15
- Рішення від 12.03.2021 № 4877.pdf 17.03.2021 21:41
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.02.2021 12:22
Дата розгляду скарги:
12.03.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.03.2021 13:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.03.2021 21:41
Дата виконання рішення Замовником:
08.04.2021 16:23
Коментар замовника щодо усунення порушень:
виконано рішення АМКУ