"Капітальний ремонт (термомодернізація) будівлі ЗОШ №5 м. Краматорськ (коригування)"
Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад на іншу мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо учасником повинні бути складені українською мовою. Всі інші документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, повинні бути складені українською мовою. Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ, що складений іншою мовою, ніж українська, учасник надає переклад цього документу. Тендерні пропозиції підготовлені учасниками-нерезидентами України можуть бути викладені іншою мовою, при цьому повинні мати завірений переклад українською мовою. У разі розбіжностей з текстом оригіналу перевага надається україномовному тексту (крім Додатків 8 та 9).
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 1 223 робочих дні
16 869 766.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 168 697.66 UAH
Дата прийняття скарги до розгляду:21.12.2020 16:36
Дата розгляду скарги:05.01.2021 12:00
Місце розгляду скарги:Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:24.12.2020 18:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:22.01.2021 16:43
Дата виконання рішення Замовником:25.01.2021 16:05
Коментар замовника щодо усунення порушень:Згодні з рішенням АМКУ.
Автор:ТОВ "СТРОИТЕЛЬСТВО И МОНТАЖ", Вячеслав Опря +380503682086 3682086@gmail.com
resolved
Вимога
Відхилено
Вимога на внесення змін до тендерної документації, затвердженої Протоколом № 256 від «17» листопада 2020 р.
Номер:5a37b5189a0442699e85f75a7f2f1629
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2020-11-17-004183-b.c1
Назва:
Вимога на внесення змін до тендерної документації, затвердженої Протоколом № 256 від «17» листопада 2020 р.
Вимога:
Замовник посилається на Тендерну документацію розроблену відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. № 922-VІIІ в редакції Закону України від 19.09.2019 р. № 114-IX (далі – Закон). Терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі.
Проте, в розділі 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» визначено :
Обов’язок банка сплатити повну суму тендерного забезпечення (гарантована сума) за першою письмовою вимогою Замовника (бенефіціара), в якій буде посилання на одну з наступних підстав:
• ненадання переможцем у строк, визначений в абзаці другому частини третьої статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону.
Проте даний абзац другй частини третьої статті 17 Закону , в Законі України від 19.09.2019 р. № 114-IX відсутній. Це посилання на Закон про закупівлі в старій редакції.
Вимагаємо внести зміни та викласти в редакції в редакції Закону України від 19.09.2019 р. № 114-IX (далі – Закон), а саме:
Обов’язок банка сплатити повну суму тендерного забезпечення (гарантована сума) за першою письмовою вимогою Замовника (бенефіціара), в якій буде посилання на одну з наступних підстав:
ненадання переможцем у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
Зобов’язання Замовником застосування при розрахунку договірної цін 2,40% коштів на покриття ризику всіх учасників будівництва, є грубим порушенням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013.
А саме, відповідно ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 п. 6.2.10 максимальний розмір ризиків – 1,5%.
Проте ризики до динамічноі ціни не застосовуються. А вимога Замовника в Тендерній документації – договірна ціна є динамічною та період будівництва до 30.10.2021.
Тому як період будівництва буде до одного року , інфляція також не повинна бути застосована.
Просимо Вас внести зміни до тендерної документації з урахуванням норм чинного законодавства. Або обґрунтувати вимоги тендерної документації відповідно до законодавства.
Вирішення:"Шановний Учаснику, доводимо до вашого відома що закупівля здійснюється відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою «Реалізація надзвичайної кредитної програми для відновлення України», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.05.2019 № 378. Відповідно до п. 11 зазначеного Порядку, закупівля товарів, робіт і послуг за рахунок бюджетних коштів здійснюється відповідно до керівних настанов Європейського інвестиційного банку з питань закупівель та Закону України «Про публічні закупівлі». Переважними у данному випадку є вимоги міжнародних угод. Керівними настановами Європейського інвестиційного банку об’єднання учасників (консорціуми).
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі", тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Також, повідомляємо, що кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на покриття ризиків згідно інвесторської кошторисної документації, включаються до договірної ціни сталим числом та можуть бути використані у випадку тривалого строку надання послуг у зв'язку із затримкою фінансування чи його відсутності у повній мірі, або наявності непередбачуваних видів робіт, що можуть виникнути в період їх надання. Разом з тим, повідомляємо, що на етапі складання договірної ціни, учасник має право не включати вищезазначені витрати (тобто договірна ціна зменшується на сумарну величину вказаних коштів з урахуванням ПДВ), або врахувати витрати згідно ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 – 1,5%, проте у випадку непередбачуваних обсягів або значного зростання цін на матеріально-технічні ресурси, такі витрати не зможуть бути компенсовані за рахунок інших статтей договірної ціни.
Згідно ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» договірна ціна – це приблизний кошторис, який встановлюється відкритим і може уточнюватися протягом всього строку будівництва (надання послуг). Очікувана вартість предмета закупівлі розрахована на підставі нормативної потреби обсягів робіт (послуг) передбачених проектною документацією та відповідних поточних цін, найменших при всіх рівних характеристиках, на матеріально-технічні ресурси
Кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт (послуг) враховуються в залежності від цілого ряду факторів зазначених в п.6.2.10 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013. Оскільки повною інформацією про предмет закупівлі та спосіб надання послуг, проектною документацією, орієнтовним розміром фінансування володіє тільки Замовник, було прийнято рішення про включення коштів на покриття ризику до динамічної договірної ціни (які, як правило, не враховуються) з метою уникнення небезпеки виникнення непередбачуваних ситуацій в ході виконання робіт.