• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з технічного обслуговування та ремонту ліфтів у житлових будинках м. Хмельницького

Завершена

1 200 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 12 000.00 UAH
Період оскарження: 07.02.2017 20:03 - 20.02.2017 00:00
Скарга
Відхилено

Оскарження рішення про відхилення пропозиції та визначення переможця

Номер: d1372962f1d44da994029de32423bfce
Ідентифікатор запиту: UA-2017-02-07-000948-b.b2
Назва: Оскарження рішення про відхилення пропозиції та визначення переможця
Скарга:
ПП "Ліфт Експрес"як учасник цієї процедури не погоджується з прийнятими замовником рішеннями та відповідно статті 18 ЗУ "Про публічні закупівлі" подає до Органу оскарження скаргу на дії та рішення замовника. Деталі в прикріпленнях
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 04.04.2017 20:21
Автор: Лiфт Експрес Приватне Пiдприємство, Трепалюк Дмитрий Владимирович +380972273568 liftbud@ukr.net
Вимога
Вирішена

Вимога щодо конкретизації вимог тендерної документації

Номер: cf6a0a50fd41463a8fa09f57d856f962
Ідентифікатор запиту: UA-2017-02-07-000948-b.b1
Назва: Вимога щодо конкретизації вимог тендерної документації
Вимога:
Голові тендерного комітету Житлово-експлуатаційної контори №3 міста Хмельницького Москаленко В.І. Розглянувши тендерну документацію Житлово-експлуатаційної контори №3 міста Хмельницького для процедури закупівлі «відкриті торги» послуг з технічного обслуговування та ремонту ліфтів у житлових будинках м. Хмельницького (ID оголошення e03da90afc3c438e93e2bc92b464f2d1, ідентифікатор закупівлі UA-2017-02-07-000948-b) СРБП «Хмельницьцькліфт» висуває вимоги щодо внесення наступних змін та уточнень до тендерної документації: І. У п 3.1.5 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції зазначено: «3.1.5. На вимогу Закону України «Про захист персональних даних» Учасник повинен надати в складі пропозиції згоду (лист в довільній формі) на обробку персональних даних (із їх зазначенням) посадової особи учасника, що підписала документи пропозиції (в т.ч. збирання, зберігання і поширення). В листі-згоді на обробку персональних даних мають бути зазначені: прізвище, ім’я та по-батькові особи, її місце проживання, ідентифікаційний код та паспортні дані (серія, №, ким і коли виданий).» З огляду на те, що під час закупівлі відбувається розкриття всієї інформації у складі пропозиції для широкого кола осіб (в т.ч. лист-згода посадової особи учасника на обробку персональних даних: прізвища, ім’я та по-батькові, її місце проживання, ідентифікаційний код та паспортні дані), з метою непоширення конфіденційної інформації про посадову особу учасника для широкого кола осіб та вказаний документ доцільно вимагати у переможця безпосередньо перед укладанням договору. Наявність даного пункту у чинній редакції примушує посадову особу учасника надати для розголошення конфіденційну інформацію, чим безпосередньо порушує його права. ІІ. П. 3.5.2. встановлено підтвердження відповідності кваліфікаційним (кваліфікаційному) критерію: 2. Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід -Інформаційна довідка про наявність кваліфікованих працівників для забезпечення надання послуг. В довідці обов’язково зазначаються: кількість працівників, посада і спеціальність кожного працівника. Розрахунок чисельності працівників достатній для обслуговування відповідної кількості ліфтів за умови додержання вимог законів та нормативних актів: - 1 люд. на 30 ліфтів в місяць (якщо пасажирські) – 1люд/30л пас/міс; - 1 люд. на 13 ліфтів в місяць (якщо вантажно-пасажирські) – 1люд/7,5л вантажний. Копії документів, що підтверджують атестацію керівного складу та працівників (яких будуть задіяні у наданні послуг за даною закупівлею) Учасника з питань охорони праці. Вказана норма ліфтів на 1 людину відповідає нормативній чисельності електромеханіків з ліфтів вищого розряду на виконання технічного обслуговування ліфтів згідно технічного завдання з дотриманням КЗпП України у межах 40-годинного робочого тижня, тобто необхідно 3,5 штатних електромеханіків ліфтів, що безпосередньо задіяні для виконання робіт з технічного обслуговування ліфтів згідно технологічного процесу. Однак для забезпечення виконання вимог тендерної документації повинні також цілодобово працювати певні працівники. У тендерній документації (п. 4.2 Договору) вказується на необхідність наявності цілодобового аварійного обслуговування та обслуговування систем диспетчеризації (технічне завдання), що зумовлює необхідність наявності у штаті замовника відповідних робітників. Крім того, у штаті учасника наявний адміністративний персонал, який не бере безпосередньої участі в обслуговуванні ліфтів. Згідно положень чинних нормативно-правових актів вказані ліфти замовника є електроустановками підвищеної небезпеки. Відповідно до Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів роботи на електроустановках слід виконувати не менше як двом працівникам. Зважаючи на викладене, під час обслуговування ліфтів мають залучатися одночасно не менше 2-х працівників (електромеханіків). Розрахунок необхідної кількості працівників, що необхідні для забезпечення виконання підприємством цілодобової роботи на 1 робочому місці: Загальна кількість годин на 1 рік: 365*24=8760 Баланс робочого часу 1 працівника на 2017 рік – 1986 годин. Розрахункова кількість годин відпустки на рік які необхідно виключити з балансу робочого часу працівника при тривалості відпустки 24 кал. дні (40 год на тиждень): 24/7*40=137 годин. Розрахункова кількість годин тимчасової непрацездатності на рік які необхідно виключити з балансу робочого часу працівника – 64 години. Фактичний робочий час працівника за 1 рік : 1986-137-64=1785 год. Розрахунок необхідної кількості працівників, що необхідні для забезпечення цілодобової роботи 1 робочого місця: 8760/1785 = 4,9 працівника (надалі округлюємо до 5). За таких умов для забезпечення цілодобового аварійного обслуговування ліфтів у штаті учасника повинно бути не менше 10 електромеханіків аварійної служби (10 штатних працівників забезпечать цілодобову роботу на 2-х робочих місцях). Для забезпечення роботи ліфтової аварійної необхідно мати у штаті 5 диспетчерів ЛАС. Згідно тендерної документації учасник має виконувати регламентні роботи. Дані роботи виконуються електромеханіками з ліфтів 1-го розряду. Кількість диспетчеризованих ліфтів, що припадають на 1-го електромеханіка з ліфтів першого розряду розраховується, виходячи із середньомісячної норми часу 165,5 годин та середнього часу обслуговування одного ліфта 3,22 людино-годин. Норма часу обслуговування одного ліфта є усередненим показником. Таким чином, на одного електромеханіка першого розряду припадає 51,40 ліфтів в місяць. Для контролю роботи електромеханіків на підприємстві необхідні виконроби. Орієнтовна кількість людей в ланці одного виконроба – 7 чоловік (5 електромеханіків вищого і 2 першого). Відповідно до п. 9.8.1. Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів пасажирські, вантажопасажирські ліфти, встановлені в житлових будинках, повинні обладнуватись двостороннім зв'язком з диспетчерським пунктом або пунктом розміщення обслуговуючого персоналу на весь строк їх експлуатації. За наявною інформацією диспетчерське обладнання уже встановлено на ліфтах замовника. За таких умов для забезпечення цілодобового диспетчерського контролю у штаті учасника згідно наданого розрахунку повинно бути не менше 5 диспетчерів на кожному диспетчерському пункті. Для обслуговування систем ОДС необхідна орієнтовна кількість електромонтерів – 1 електромонтер на 200 ліфтів. Для контролю роботи персоналу з обслуговування ліфтів у штаті підприємства потребується принаймні один інженер. Орієнтовна кількість іншого адміністративного персоналу – 3 працівника, у т.ч. директор, головний бухгалтер та спеціаліст із договірної роботи, але склад і кількість адміністративного персоналу може різнитися залежно від розмірів підприємства та обсягу послуг, що ним надаються. Зважаючи на викладене, у штаті учасника повинно бути не менше 3,5 штатних електромеханіків ліфтів, що безпосередньо задіяні для виконання робіт з технічного обслуговування ліфтів згідно технологічного процесу, 10 електромеханіків з ліфтів ліфтової аварійної служби, 5 диспетчерів ЛАС, 2 електромеханіки, які виконують регламентні роботи, 5 диспетчерів ОДС, 1 електромонтер ОДС, 1 інженер та 3 працівники адміністрації підприємства, а всього – 31 штатний працівник, що будуть надавати послуги згідно даної тендерної документації. Зважаючи на викладене, вказаний пункт необхідно конкретизувати, інакше даним вимогам будуть відповідати учасники у яких в штаті є, скажімо, директор, водій та бухгалтер, що суперечить прагненню замовника обрати переможця з наявністю відповідного кваліфікованого персоналу по обслуговуванню ліфтів. Крім того, учасник може надати одних і тих же працівників для участі у різних торгах, а при цьому фактично не мати достатньої кількості персоналу для обслуговування ліфтів. Для уникнення таких імовірних зловживань з боку учасників замовнику необхідно передбачити вимогу, щодо кількості штатних працівників учасника, що значно перевищує 31 працівника. Відсутність вказаної кількості працівників у штаті учасника свідчить про відсутність реальної можливості надавати послуги згідно тендерної документації та допущення порушень чинних нормативів учасником під час надання послуг, що в свою чергу не може забезпечити безпечну експлуатацію ліфтів жителями міста, що є неприпустимим. ІІІ. П. 3.5.2. встановлено підтвердження відповідності кваліфікаційним (кваліфікаційному) критерію: 3. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів. - Довідка в довільній формі, за підписом керівника, скріплена печаткою Учасника, з зазначенням кількості аналогічних договорів по обслуговуванню ліфтів, переліку організацій (замовників) з адресами та контактними телефонами, сум договорів та стану виконання, в тому числі своєчасності виконання цих договорів, які були укладені в 2015-2016 роках, разом з копіями договорів (не менше одного договору за кожен рік). Кількість ліфтів, що обслуговував учасник в попередньому році (в 2016 році) по всіх договорах за цей рік, повинна бути не меншою за кількість, яка передбачена для обслуговування за даними торгами і зазначена в технічному завданні. За вказаних умов будь-який учасник може надати довідку з недостовірною інформацією, яку замовник не зможе перевірити. З метою виявлення учасників, які відповідають вимогам вказаний пункт необхідно конкретизувати шляхом зазначення у даній довідці необхідної кількості замовників (аналогічних договорів) з зазначенням кількості ліфтів, що обслуговував учасник в попередньому році у кількості не меншій за кількість, яка передбачена для обслуговування за даними торгами і зазначена в технічному завданні. Зазначена вимога повинна бути конкретизованою з міркувань безпечної експлуатації ліфтів мешканцями багатоповерхових будинків та лише здійснивши таку конкретизацію учасник зможе визначити переможцем лише того учасника, який дійсно має досвід роботи у даній сфері та взмозі повною мірою забезпечити безпечну роботу ліфтів та безпечне перевезення пасажирів. ІV. Згідно п. 3.6.4. документації встановлено, що учасник – переможець, за можливості, повинен забезпечити ліфти відеоспостереженням та диспетчеризацією ліфтів. Однак, на даний час ліфти уже диспетчеризовані, що зумовлює необхідність конкретизувати даний пункт, або виключити. V. Відповідно до п. 6.3.2. документації у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати заповнений проект договору. Разом з тим немає необхідності завантажувати договір, який уже є в системі. VI. П. 6.4.4. встановлено, що основні умови договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо закупівель за державні кошти, що суперечить п. 3.5. Договору про закупівлю де зазначено, що істотні умови Договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. VII. П. 7.1. договору встановлено, що розрахунки здійснюються в національній валюті України, шляхом сплати населенням вартості послуг з технічного обслуговування ліфтів Замовнику, та перерахуванням Замовником грошових коштів на банківський рахунок Виконавця. Сумою сплати послуг за поточний місяць вважається сума отримана виконавцем в наступному місяці. Різниця між сумою, що визначена в акті надання послуг за поточний місяць та сумою сплати в наступному місяці, визначається сторонами як заборгованість Замовника перед Виконавцем, яка буде погашена по мірі надходження коштів від населення (також пільг та субсидій) за послуги з технічного обслуговування ліфтів. Однак, населення не сплачує за послуги з технічного обслуговування ліфтів, а здійснює оплату за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що включає в себе складову – технічне обслуговування ліфтів. Населення не являється стороною Договору тому посилання на виконання населенням своїх обов’язків не може бути умовою виконання замовником своїх обов’язків перед учасником. Крім того, договором не встановлено ні обов’язку Замовника щодо сплати коштів у розмірі вартості наданих послуг, ні термінів такої оплати. За таких умов оплата за договором може здійснюватися на розсуд Замовника та, можливо, залежно від підприємства-переможця, що в свою чергу створює умови для корупційних правопорушень. VIIІ. П. 9.1. визначено термін надання послуг: січень – грудень 2017 року, що є неможливим на день опублікування закупівлі. Просимо внести відповідні корективи. ІX. П. 12.1.3. встановлено, що за двократне грубе порушення Виконавцем умов цього договору Замовник має право в односторонньому порядку стягнути на свою користь в повному обсязі розмір наданого забезпечення виконання умов договору, повідомивши про це Виконавця в письмовій формі із зазначенням допущеного ним порушення умов цього договору. Однак, у тендерній документації відсутнє поняття грубого порушення Виконавцем умов договору, що в свою чергу припускає зловживання Замовника з цього приводу на свою користь. X. Тендерною документацією передбачено документальне підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» згідно умов тендерної документації, що полягає у поданні в складі тендерної пропозиції окрім інших документів у вигляді копій фінансової звітності (форма № 1 або 1-м та форма № 2 або 2-м) за ІІІ квартал 2016 рік або 2016 рік з метою підтвердження наявності в учасника основних засобів та інших активів. В свою чергу ми не вбачаємо доцільності подання таких документів. Крім того, на підприємстві вказана звітність являється комерційною таємницею, що виключає можливість розголошення такої інформації для широкого кола осіб. У Формі фінансової звітності №1 показана вартість основних засобів підприємства. Поняття основних засобів може не включати необхідної матеріально-технічної бази для обслуговування ліфтів, а отже надання Форми №1 не несе ніякої інформаційної користі, окрім того факту, що в підприємства наявні певні (чітко не визначені) основні засоби. Щодо форми фінансової звітності №2, то дані цієї форми звітності жодним чином не надають інформацію щодо наявності у підприємства необхідної матеріально-технічної бази для обслуговування ліфтів. Таким чином, вимагаємо виключити вищезазначені форми звітності з переліку документації, що підтверджують кваліфікацію учасника, як такі, що не несуть в собі необхідної інформації та містять комерційну таємницю. XI. Відповідно умов пункту 7.3 Додатка 3 до тендерної документації Виконавець зобов’язаний 5 числа наступного місяця за звітним надавати Замовнику акт виконаних робіт. Починаючи з 1 березня 2017 року та до 31 грудня 2017 року 5-те число тричі випадає на вихідний день і один раз – на святковий. Ці дні є неробочими у Замовника. Просимо врахувати цю невідповідність та привести пункт 7.3. у відповідність, коли він не буде змушувати Учасника-переможця порушувати умови Договору. Зважаючи на усе вище викладене, замовник торгів, не конкретизувавши умов тендерної документації, допускає до участі в торгах учасників, які не мають необхідної кількості працівників, досвіду роботи, що у подальшому призведе до порушень чинного законодавства України та чинних вимог, що встановлені з метою безпечного перевезення пасажирів у ліфтах. Просимо розглянути усі зазначені неточності та вимоги до тендерної документації та внести відповідні зміни. Директор підприємства Покотило В.П.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня!!!! Розглянувши Ваші зауваження, тендерний комітет повідомляє наступне: 1. Щодо обробки персональних даних Відповідно до вимог п.п. 3.1.5 п. 1 розділу ІІІ тендерної документації, на вимогу Закону України «Про захист персональних даних», Учасник повинен надати в складі пропозиції згоду (лист в довільній формі) на обробку персональних даних (із їх зазначенням) посадової особи учасника, що підписала документи пропозиції (в т.ч. збирання, зберігання і поширення). В листі-згоді на обробку персональних даних мають бути зазначені: прізвище, ім’я та по-батькові особи, її місце проживання, ідентифікаційний код та паспортні дані (серія, №, ким і коли виданий). Статтею 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено вимоги до тендерної документації, зокрема частиною 2 передбачено 17 вимог до тендерної документації. Частиною 3 ст.22 Закону передбачено, що тендерна документація (далі - ТД) може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Замовником торгів було вирішено включити до ТД вимогу щодо надання Учасником у складі тендерної пропозиції лист – згоду на обробку персональних даних посадової особи учасника, що підписала документи пропозиції, оскільки така особа підписує та завіряє копії документів, які подаються Учасником у складі тендерної пропозиції. Також така особа, як правило, підписує договір про закупівлю у разі обрання Учасника переможцем процедури закупівлі. Дана вимога встановлена з метою отримання всебічної інформації про уповноважену особу Учасника та для можливості в подальшому використовувати такі персональні дані особи під час проведення процедури закупівлі, а саме під час оприлюднення договору про закупівлю, повідомлення про внесення змін до договору та звіту про виконання договору. Також, відповідно до вимог п.п. 3.5.6. п. 5 розділу ІІІ ТД Учасник - переможець торгів у строк, що не перевищує 5 календарних днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір повинен буде надати довідку (витягу), виданої уповноваженим органом, про те, що фізичну особу, яка є учасником, чи службову (посадову) особу учасника, яка підписала тендерну пропозицію, не було засуджено за злочин, пов'язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку. Тобто, Замовник буде порівнювати інформацію яка вказана у тендерній пропозиції, в тому числі у листі – згоді, та у довідці (витягу) про те що службову (посадову) особу учасника, яка підписала тендерну пропозицію, не було засуджено за злочин, пов'язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку. Враховуючи вищевказане, тендерний комітет не вбачає порушення чинного законодавства, у тому числі законодавства у сфері публічних закупівель, при встановлені вимоги щодо надання листа – згоди на обробку персональних даних особи, що підписала документи тендерної пропозиції Учасника. 2. Щодо наявності працівників Відповідно до вимог п.п. 3.5.2 п.5 розділу ІІІ тендерної документації учасник на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» повинен надати у складі пропозиції інформаційну довідку про наявність кваліфікованих працівників для забезпечення надання послуг. В довідці обов’язково зазначаються: кількість працівників, посада і спеціальність кожного працівника. Розрахунок чисельності працівників достатній для обслуговування відповідної кількості ліфтів за умови додержання вимог законів та нормативних актів: - 1 люд. на 30 ліфтів в місяць (якщо пасажирські) – 1люд/30л пас/міс; - 1 люд. на 13 ліфтів в місяць (якщо вантажно-пасажирські) – 1люд/7,5л вантажний. Пунктом 2 частини 2 ст. 22 Закону передбачено, що Тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Статтею 16 Закону передбачено, що Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Тобто, Замовник на власний розсуд встановлює документальне підтвердження, яке повинно бути надання учасником щодо його відповідності кваліфікаційним критеріям. Тендерний комітет розглянувши Ваше зауваження вирішив внести зміни до ТД та конкретизувати положення п.п. 3.5.2 п.5 розділу ІІІ ТД. 3. Щодо досвіду виконання аналогічних договорів Відповідно до вимог п.п. 3.5.2 п.5 розділу ІІІ тендерної документації учасник на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів» повинен надати у складі пропозиції довідку в довільній формі, за підписом керівника, скріплена печаткою Учасника, з зазначенням кількості аналогічних договорів по обслуговуванню ліфтів*, переліку організацій (замовників) з адресами та контактними телефонами, сум договорів та стану виконання, в тому числі своєчасності виконання цих договорів, які були укладені в 2015-2016 роках, разом з копіями договорів (не менше одного договору за кожен рік). Кількість ліфтів, що обслуговував учасник в попередньому році (в 2016 році) по всіх договорах за цей рік, повинна бути не меншою за кількість, яка передбачена для обслуговування за даними торгами і зазначена в технічному завданні. Пунктом 2 частини 2 ст. 22 Закону передбачено, що Тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Статтею 16 Закону передбачено, що Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Тобто, Замовник на власний розсуд встановлює документальне підтвердження, яке повинно бути надано учасником щодо його відповідності кваліфікаційним критеріям. Замовником торгів було встановлено вимогу у ТД, що кількість ліфтів, які обслуговував учасник в попередньому році (в 2016 році) по всіх договорах за цей рік, повинна бути не меншою за кількість, яка передбачена для обслуговування за даними торгами і зазначена в технічному завданні. Тобто Учасник процедури у довідці про виконання аналогічних договорів повинен підтвердити таку інформацію. Відповідно до вимог п.п. 3.5.9 пункту 5 розділу ІІІ ТД за надання завідомо недостовірної інформації учасники та їх посадові особи несуть кримінальну відповідальність за підроблення документів відповідно до діючого Кримінального кодексу України. Також, частиною 7 ст.28 Закону передбачено, що замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про його невідповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, зазначених у частині першій статті 17 Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника. Враховуючи вищевказане, тендерний комітет не вбачає порушення чинного законодавства, у тому числі законодавства у сфері публічних закупівель, при встановлені кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів». 4. Щодо вимог передбачених п.п. 3.6.4 п. 6 розділу ІІІ ТД Тендерний комітет розглянув Ваше зауваження та вирішив внести зміни до п.п. 3.6.4 п. 6 розділу ІІІ ТД та конкретизувати таку вимогу. 5. Щодо надання проекту договору Відповідно до вимог п.п. 6.3.2 п.3 розділу VІ тендерної документації Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції учасник повинен надати заповнений проект договору, передбачений у Додатку № 3 ТД. Статтею 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено вимоги до тендерної документації, зокрема пунктом 7 частиною 2 ст. 17 передбачено, що тендерна документація повинна містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Частиною 3 ст.22 Закону передбачено, що тендерна документація (далі - ТД) може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Замовником торгів було вирішено включити до ТД вимогу щодо надання Учасником у складі тендерної пропозиції заповнений проект договору, передбачений у Додатку № 3. Така вимога встановлена для ознайомлення Учасників процедури закупівлі із проектом договору та зазначення їх реквізитів. Враховуючи вищевказане, тендерний комітет не вбачає порушення чинного законодавства, у тому числі законодавства у сфері публічних закупівель, при встановлені вимоги щодо надання заповненого проекту договору, передбаченого у Додатку № 3 ТД. 6. Щодо істотних умов договору Пунктом 2 розділу VІ ТД передбачено: «6.4.3. Основними істотними умовами договору про закупівлю є: - предмет договору; - якість товарів, робіт чи послуг; - сума, що визначена у договорі; - місце та строк поставки товарів - строк дії договору 6.4.4. Основні умови договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо закупівель за державні кошти 6.4.5. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі; 3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі; 4) продовження строку дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі; 5) узгодженої зміни ціни в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг); 6) зміни ціни у зв’язку із зміною ставок податків і зборів пропорційно до змін таких ставок; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини п’ятої статті 36 Закону, відповідно до якої дія договору про закупівлю може продовжуватися на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку.» Статтею 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено вимоги до тендерної документації, зокрема пунктом 7 частиною 2 ст. 17 передбачено, що тендерна документація повинна містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Замовником передбачено, що умови договору, крім істотних умов (предмет договору, якість товарів, робіт чи послуг, сума, що визначена у договорі, місце та строк поставки товарів, строк дії договору), не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. У свою чергу, згідно ч.4 ст.36 Закону, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі; 3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі; 4) продовження строку дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі; 5) узгодженої зміни ціни в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг); 6) зміни ціни у зв’язку із зміною ставок податків і зборів пропорційно до змін таких ставок; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини п’ятої цієї статті. Тобто, Учасники процедури закупівлі повинні розділяти поняття «умови договору» та «істотні умови договору». Порядок внесення змін до «істотних умов договору» чітку регламентуються Законом та договором про закупівлю, а «умови договору» це інші положення договору, які є обов’язковими складовими договору, але щодо них не встановлено «жорсткого» порядку внесення змін. Тендерний комітет наголошує, що істотними умовами договору є: 1. предмет договору, 2. якість товарів, робіт чи послуг, 3. сума, що визначена у договорі, 4. місце та строк поставки товарів, 5. строк дії договору. 7. Щодо кінцевого терміну проведення розрахунків Тендерний комітет розглянув Ваше зауваження та вирішив внести зміни до додатку №3 ТД (Проект договору) та конкретизувати положення договору. 8. Щодо порушення умов договору Тендерний комітет розглянув Ваше зауваження та вирішив внести зміни до додатку №3 ТД (Проект договору) та конкретизувати положення договору. 9. Щодо фінансової звітності Відповідно до вимог п.п. 3.5.2 розділу ІІІ тендерної документації учасник на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази», з метою підтвердження наявності в учасника основних засобів та інших активів, у складі пропозиції повинен надати копію фінансової звітності (форма № 1 або 1-м та форма № 2 або 2-м) за ІІІ квартал 2016 рік або 2016 рік. Пунктом 2 частини 2 ст. 22 Закону передбачено, що Тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Статтею 16 Закону передбачено, що Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Тобто, Замовник на власний розсуд встановлює документальне підтвердження, яке повинно бути надано учасником щодо його відповідності кваліфікаційним критеріям. Замовником торгів було встановлено вимогу у ТД, що копія фінансової звітності (форма № 1 або 1-м та форма № 2 або 2-м) за ІІІ квартал 2016 рік або 2016 рік надається для встановлення наявності основних засобів та інших активів в Учасника процедури закупівлі. Дана вимога дозволить тендерному комітету встановити чи дійсно Учасник процедури закупівлі має основні засоби та інші активи для виконання умов договору чи здійснює «фіктивну» господарську діяльність, та не має можливості належним чином виконувати умови договору. Враховуючи вищевказане, тендерний комітет не вбачає порушення чинного законодавства, у тому числі законодавства у сфері публічних закупівель, при встановлені кваліфікаційного критерію «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази». 10. Щодо умов договору Тендерний комітет розглянув Ваше зауваження та вирішив внести зміни до додатку №3 ТД (Проект договору) та конкретизувати положення договору, а саме вказати «Виконавець зобов’язаний до 5 числа наступного місяця за звітнім надати Замовнику акт виконаних робіт».
Статус вимоги: Задоволено