-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Електрична енергія
Місцезнаходження замовника - м. Рівне, вул. Київська 60, 33027. Категорія - 3. Підприємства, установи, організації, Тендерна пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї, складаються українською мовою. У разі надання Учасником будь - яких документів, складених іншою мовою, ніж українська мова, вони повинні бути перекладені на українську мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою
Торги не відбулися
4 416 600.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 083.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 22 083.00 UAH
Період оскарження:
16.11.2020 16:10 - 29.11.2020 00:00
Вимога
Вирішена
Щодо усунення дискримінаційних положень
Номер:
b41050f83eea4be589a234a612549a05
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-16-011686-c.b3
Назва:
Щодо усунення дискримінаційних положень
Вимога:
Під час аналізу умов Тендерної документації була встановлена наявність характерних рис дискримінаційних положень.
Зокрема, відповідно до додатку 2 Тендерної Документації, Учасник повинен надати:
підтвердження наявності в учасника приміщення центру обслуговування споживачів, або наявності власного окремого структурного підрозділу на території Рівненської області або посадової особи, з робочим місцем на території Рівненської області.
Подібні положення Тендерної Документації суперечать чинному законодавству та йдуть в розріз з загальноприйнятими принципами публічної закупівлі. Вважаємо вимогу про надання вказаних документів дискримінаційною, спрямованою на недопущення до ринку електроенергії на території Рівненської області постачальників з інших регіонів України огляду на наступне.
Відповідно до п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електричної енергії», учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством.
Звертаємо увагу, що вказана норма не передбачає створення центру обслуговування споживачів у кожній області чи регіоні куди здійснюється постачання електричної енергії.
Відповідно до абзацу третього п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електроенергії» для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.
Тобто, чинне законодавство, електропостачальникам надає право вибору або створювати окремий структурний підрозділ або покласти обов’язки на окремого працівника за умови, що підприємство має менше 50000 споживачів.
У той же час, відсутні вимоги про облаштування окремого структурного підрозділу або знаходження посадової особи постачальника, на яку покладено такі функції, на території регіонів куди здійснюється або планується постачання електроенергії.
Так, в чинному законодавстві відсутні прямі норми, які б вказували на необхідність створення структурного підрозділу на відповідній території.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, ч. 11 ст. 26, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Крім того, наявність такої вимоги – пряма дискримінація учасників. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у інших Постачальників виникає необґрунтована перевага над іншими.
Вищенаведену позицію підтримує й постійно діюча колегія, зокрема, просимо ознайомитись з рішенням Антимонопольного комітету з аналогічного питання No1758-р/пк-пз від 04.04.2017.
Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення структурного підрозділу постачальника або наявність посадової особи, з робочим місцем на території Рівненської області. Це виключно право не обов’язок Ліцензіата (Товариства).
В свою чергу, повідомляємо, що відсутність відділів/підрозділів Постачальника на території Рівненської області жодним чином не вплине на якість роботи Постачальника та Споживача. Товариство володіє достатніми та дієвими методами розрахунків, котрі повність задовольняють потреби Споживача.
Просимо: Видалити вимоги щодо наявності на території Рівненської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів) або посадової особи, з робочим місцем на території Рівненської області.
Наголошуємо, що у разі ігнорування цієї вимоги, потенційний Учасник буде вимушений оскаржити дії Відділу освіти виконавчого комітету Бердянської міської ради до АМК України, що потягне за собою блокування тендеру на невизначений строк.
Звертаємо увагу, що за порушення вимог, установлених Законом України «Про публічні закупівлі» – несуть члени тендерного комітету.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
22.11.2020 23:24
Вирішення:
за результатами розгляду вимоги UA-2020-11-16-011686-c.b3 від 22.11.2020 року, щодо усунення вимог передбачених Тендерною документацією стосовно підтвердження наявності в учасника приміщення центру обслуговування споживачів, або наявності власного окремого структурного підрозділу на території Рівненської області або посадової особи, з робочим місцем на території Рівненської області, повідомляю наступне: «Враховуючи, що п. 8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» не містить посилання, щодо створення структурного підрозділу в конкретній адміністративній одиниці, в якій здійснюється постачання електричної енергії, запропонувала внести зміни до ч. 2 «Інша інформація» Розділу V. «Оцінка тендерної документації» в частині, яка стосується вищезазначеної вимоги та викласти її в наступній редакції:
«Учасники, для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку за формою згідно додатку №8 про наявність власного окремого структурного підрозділу або посадової особи, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів».
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо усунення дискримінаційної вимоги
Номер:
6cd6d51600cd4cbea2762b09ac4f4bdc
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-16-011686-c.b2
Назва:
Щодо усунення дискримінаційної вимоги
Вимога:
У тендернії документації замовника міститься вимога «Учасник повинен надати гарантійний лист про те, що він не набував та не знаходиться у статусі «дефолтного» або «переддефолтного», і зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі (ПрАТ «НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року №1168»
Вважаємо, що умови Тендерної документації, порушують Принципи здійснення закупівель встановлених Законом України «Про публічні закупівлі», а саме принципами відкритості і прозорості на всіх стадіях закупівель та не дискримінації учасників що в свою чергу призводить до неможливості участі суб’єктів господарювання (потенційних учасників) в цій закупівлі (обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у вказаній закупівлі.
Наголошуємо, що для забезпечення дотримання "Правил ринку" (затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168) та безперебійного постачання електричної енергії, передбачено, що учасник ринку повинен неухильно дотримуватись правил. Відповідно, передбачено надання статусу "переддефолтний"у разі настання однієї з подій, передбачених пункті 1.7.1 Правил ринку. В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу "переддефолтний". У разі тривалості статусу "переддефолтний" для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу "дефолтний" (пункт 1.7.4. Правил ринку). Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності в разі набуття статусу "переддефолтний". Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі "переддефолтний". Статус "переддефолтний" анулюється в разі вирішення подій або обставин пункту 1.7.1 Правил ринку. Отже, статус "переддефолтний" носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Лише статус "дефолтний"може ставити під сумнів постачання електричної енергії. Відповідно, якщо постачальник електричної енергії раніше набував статусу "переддефолтний", і, відповідно, цей статус був анульований, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. Тому дана вимога має дискримінаційний характер та до тендерної документації повинні бути внесені відповідні зміни.
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол внесення змін в ТД.pdf 25.11.2020 15:59
Дата подачі:
22.11.2020 23:17
Вирішення:
Тендерна документація відкритих торгів на закупівлю електричної енергії за ДК 021:2015:09310000-5 «Електрична енергія» розроблена та складена Замовником відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (надалі - Закон).
Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким критеріям, визначаються Замовником самостійно, виходячи з специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та дотриманням законодавства в цілому.
Вимога встановлена Тендерною документацією, а саме: «Учасник повинен надати гарантійний лист про те, що він не набував та не знаходиться у статусі «дефолтного» або «переддефолтного», і зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі (ПрАТ «НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року №1168», носить інформаційний характер та не прийматиметься до уваги під час оцінки тендерних пропозицій в частині статусу «переддефолтний».
Під час оцінки тендерних пропозицій Замовником буде здійснено перевірку відповідної інформації на сайті оператора системи передачі (ПрАТ «НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації та в разі виявлення, що Учасник включений до Списку учасників ринку, які набули статусу «дефолтний» станом на дату проведення розгляду та оцінки тендерної пропозиції такого Учасника, Замовником буде прийнято рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та відхилено тендерну пропозицію учасника як такого, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Крім того, відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Тендерна документація може містити також іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Враховуючи вищезазначене, вимога встановлена Тендерною документацією не становить дискримінаційного характеру та не потребує внесення змін.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
03.12.2020 00:02
Вимога
Вирішена
Порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії
Номер:
5e1848ec66b245d1ae63108e2f629b91
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-16-011686-c.b1
Назва:
Порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії
Вимога:
Шановний Замовнику! Відповідно до п. 4. 12 Розділу 4 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 312 (зі змінами і доповненнями), рахунок за спожиту електричну енергію оплачується в інший термін, передбачений договором, але не пізніше 20 календарного дня після закінчення розрахункового періоду. Просимо Вас привести у відповідність інформацію, що зазначена в екранній формі закупівлі (Період оплати 30 календарних днів) до Правил роздрібного ринку електричної енергії, оскільки даний факт може спричинити скасування закупівлі Державною аудиторською службою України або оскарження тендерної документації в АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
22.11.2020 23:10
Вирішення:
Секретар тендерного комітету, економіст з фінансової роботи І категорії Редько Н.П. доповіла, що дійсно при створенні оголошення допустила помилку, вказавши що «Період оплати становить 30 календарних днів»
Відповідно до п. 4.12. Розділу 4 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 312 (зі змінами і доповненнями): «Розрахунки між споживачем та електропостачальником (іншими учасниками роздрібного ринку, якщо вони беруть участь у розрахунках) здійснюються згідно з даними, отриманими від адміністратора комерційного обліку в порядку, передбаченому Кодексом комерційного обліку, про обсяги поставленої, розподіленої (переданої) та купленої електричної енергії. Плата за спожиту протягом розрахункового періоду електричну енергію вноситься не пізніше 20 числа наступного місяця, якщо договором не встановлено іншого терміну.
Рахунок за спожиту електричну енергію оплачується:
протягом 5 робочих днів від дня отримання рахунка непобутовим споживачем;
протягом 10 робочих днів від дня отримання рахунка побутовим споживачем;
в інший термін, передбачений договором, але не пізніше 20 календарного дня після закінчення розрахункового періоду.»
Враховуючи дану вимогу запропонувала внести зміни в оголошення №UA-2020-11-16-011686-c, змінивши «Період оплати 30 календарних днів» на «Період оплати 5 робочих днів»
Статус вимоги:
Задоволено