-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт частини внутрішніх приміщень Вельбівненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. Острозької районної ради Рівненської області за адресою: Рівненська область, Острозький район, с. Вельбівно, вул. Шевченка, 2» (код ДК 021:2015 – 45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт)
Капітальний ремонт
Торги відмінено
1 459 981.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 299.90 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 299.90 UAH
Період оскарження:
16.11.2020 15:29 - 20.11.2020 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога про перегляд рішення
Номер:
e983158b85604a4ea3ef22f39399379e
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-16-002325-b.c1
Назва:
Вимога про перегляд рішення
Вимога:
ТОВ «Будівельна компанія «Західмісьбуд» є учасником спрощеної закупівлі «Капітальний ремонт частини внутрішніх приміщень Вельбівненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. Острозької районної ради Рівненської області за адресою: Рівненська область, Острозький район, с. Вельбівно, вул. Шевченка, 2» (код ДК 021:2015 – 45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт).
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника № 4/4 від 07.12.2020 пропозицію ТОВ «Будівельна компанія «Західмісьбуд» відхилено. ТОВ «Будівельна компанія «Західмісьбуд» не погоджується з таким рішенням та діями Замовника, адже вони порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», законні права та інтереси нашого підприємства як Учасника закупівлі. Відповідно до ч.20 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду. Рішення та дії замовника можуть бути оскаржені учасником спрощеної закупівлі у судовому порядку. Незаконність оскаржуваного рішення полягає в наступному:
1. Згідно мотивувальної частини оскаржуваного рішення зазначено, що: «У складі пропозиції Участника ТОВ «Будівельна компанія «Західмісьбуд» відсутня копія договору-заяви про надання гарантії та/або заявки та/або іншого документу укладеного із банківською установою, що видала банківську гарантію для учасника процедури закупівлі, що вимагалося підпунктом 14 пункт 2 Додатку 3 до Оголошення». Тобто Замовником чітко не визначено, який саме документ потрібно надати. Відповідно ТОВ «Будівельна компанія «Західмісьбуд» під поняття «та/або іншого документу укладеного із банківською установою» віднесло Довідку (за місцем вимоги) за вих. №03-9/02/9665 від 23.11.2020 р., яка була надана АТ «Банк інвестицій та заощаджень» у складі банківської гарантії. Відповідна Довідка була подана у складі тендерної пропозиції, в якій є достатньо інформації, що свідчить про отримання ТОВ «Будівельна компанія «Західмісьбуд» банківської гарантії від АТ «Банк інвестицій та заощаджень». Тому дане зауваження та претензія Замовника є недоречним.
2. Ще однією з підстав для відхилення пропозиції ТОВ «Будівельна компанія «Західмісьбуд» відповідно до мотивувальної частини оскаржуваного рішення зазначено, що нами не надано лист із інформацією про код доступу, за яким можливо здійснити пошук установчих документів юридичної особи (Статуту та/або останніх змін до Статуту (нова редакція). Дана вимога, за яку Замовник нас дискваліфікував, стосується надання документів та інформації «на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю». Оскільки саме у Статуті (а Опис із кодом доступу надається саме для отримання останньої редакції Статуту на сайті Міністерства Юстиції) зазначені та перелічені права та обов’язки керівника підприємства, з зазначенням наявності чи відсутності прав на підписання документів та укладення договорів з обмеженнями чи без них. В складі тендерної документації ТОВ «Будівельна компанія «Західмісьбуд» було подано витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 23.11.2020 р, з якого видно, що жодних реєстраційних дій щодо засновників (учасників) та керівника юридичної особи станом на 23.11.2020 р. не проводилось, відповідно можна вважати, що надана копія Статуту в складі тендерної пропозиції є актуальною на момент подання пропозиції.
3. Наступною підставою для відхилення пропозиції ТОВ «Будівельна компанія «Західмісьбуд» є те, що наданий нами відгук про виконання договору, виданий Відділом освіти Рівненської РДА від 23.11.2020 р., не містить усієї інформації, що вимагалася підпунктом 3 пункту 1 Додатку 3 до Оголошення, а саме інформації про вартість фактично виконаних робіт по такому договору. ТОВ «Будівельна компанія «Західмісьбуд» в складі тендерної пропозиції для підтвердження факту виконання будівельних робіт в повному обсязі по договору №02/2020 від 17.04.2020 р. надало всі форми КБ-3, сума виконання по яких рівна сумі договору, а також по останній формі КБ-3 видно, що остаточні роботи виконані у вересні 2020 р., що додатково свідчить про повне виконання договору.
Більш того, ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає можливість наявності у тендерній пропозиції учасника формальних (несуттєвих) помилок, тобто таких, «допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій». Більш того, підпункт 19 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» дає можливість Замовнику визначити опис та приклади таких помилок у тендерній документації, тим самим обмеживши коло формальних відхилень від вимог тендерної документації, що можуть бути допущені учасником при оформленні тендерної пропозиції та не матимуть наслідком відхилення останньої. Однак, як випливає із змісту Тендерної документації, Замовник не скористався такою можливість. Отже, Замовник, усвідомлюючи своє право обмежити перелік формальних помилок, свідомо ним не користується та обмежується майже буквальним цитуванням підпункт 19 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно якого «Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.». Таким чином, як згідно норм законодавства, так і згідно умов Тендерної документації, затвердженої Замовником, формальними, тобто такими, що не мають наслідком відхилення тендерної пропозиції, вважаються такі помилки, допущені учасником у складі тендерної пропозиції, які не впливають на зміст такої пропозиції. При цьому, хоча у складі тендерної пропозиції ТОВ «Будівельна компанія «Західмісьбуд» наданий відгук про виконання договору, виданий Відділом освіти Рівненської РДА від 23.11.2020 р., не містить інформації про вартість фактично виконаних робіт, то така помилка може вважатись формальною, тобто такою, яка не впливає на зміст тендерної пропозиції ТОВ «Будівельна компанія «Західмісьбуд», оскільки інші документи, надані у складі тендерної пропозиції містять інформацію, що однозначно підтверджує факт виконання будівельних робіт в повному обсязі по договору №02/2020 від 17.04.2020 р.
З огляду на зазначене вище, керуючись чинним законодавством України та з огляду на правозастосовчу практику, вважаємо рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Будівельна компанія «Західмісьбуд», як такої, що не відповідає умовам Тендерної документації, згідно зі ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі», прийняте відповідно до рішення уповноваженої особи № 4/4 від 07.12.2020 р., незаконним та таким, що порушує законодавства у сфері державних закупівель і порядок проведення процедури закупівлі, оскільки вказане рішення:
- суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та Тендерній документації, зокрема, недоліки, виявлені Замовником у пропозиції Учасника є недостатніми для відхилення пропозиції та мають бути кваліфіковані як формальні помилки, які не впливають на зміст тендерної пропозиції не мають наслідком відхилення тендерної пропозиції;
- порушує принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, принципи максимальної економії та ефективності, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням;
- протирічить інтересам Замовника, зокрема, призведе до суттєвого збільшення витрат та відтермінує укладення договору, і, як наслідок, виконання обов’язків його сторонами;
- суперечить останній правозастосовчій практиці органу оскарження, зокрема, щодо визнання недоліків у тендерній документації учасників формальними помилками, за умови, що вони не впливають на зміст пропозиції;
- порушує права та законні інтереси Учасника.
На підставі викладеного, вбачається, що Замовник відхилив пропозицію ТОВ «Будівельна компанія «Західмісьбуд» з надуманих підстав, тим самим порушив вимоги ст.19 Конституції України та Закону України «Про публічні закупівлі» та не дотримався вимог власної Документації до спрощеної закупівлі. Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відхиливши пропозицію ТОВ «Будівельна компанія «Західмісьбуд» Замовник порушив принципи здійснення закупівель (ст.5 Закону), а саме: принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, тим самим порушив права та інтереси ТОВ «Будівельна компанія «Західмісьбуд» як учасника цієї закупівлі.
На підставі викладеного, з метою приведення рішень Замовника у спрощеній закупівлі у відповідність до вимог чинного законодавства України, просимо скасувати рішення уповноваженої особи № 4/4 від 07.12.2020 р. та забезпечити розгляд пропозиції ТОВ «Будівельна компанія «Західмісьбуд» з урахуванням обстави, викладених у цій скарзі. У разі незадоволення скарги, у порядку встановленому ч.20 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі», будемо оскаржувати рішення у судовому порядку до Господарського суду Рівненської області із вжиттям заходів забезпечення позову у формі заборони Замовнику вчинення дій передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» направлені на завершення такої закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.12.2020 17:39
Вирішення:
Відповідь на Вимогу про перегляд рішення учасника ТОВ «Будівельна компанія «Західміськбуд».
Уповноваженою особою Відділу освіти Острозької районної державної адміністрації, Вашу вимогу розглянуто. За результатами розгляду можу повідомити наступне.
Відповідно до частини 14 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» - «Учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов’язаний надати йому відповідь.», пропозицію учасника закупівлі «Капітальний ремонт частини внутрішніх приміщень Вельбівненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. Острозької районної ради Рівненської області за адресою: Рівненська область, Острозький район, с. Вельбівно, вул. Шевченка, 2» (код ДК 021:2015 – 45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт) - ТОВ «Будівельна компанія «Західміськбуд» було відхилено, із описом підстав, що визначені у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника № 4/4 від 07.12.2020 року. Учасник ТОВ «Будівельна компанія «Західміськбуд» з метою захисту свої прав та охоронюваних законом інтересів звернувся до Замовника із Вимогою про перегляд рішення, у відповідності до ч.14 ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі».
По-перше, відповідно до підпункту 14 пункту 2 Додатку 3 до Оголошення від учасників вимагалося надання у складі пропозиції – «Копію договору-заяви про надання гарантії та/або заявки та/або іншого документу укладеного із банківською установою, що видала банківську гарантію для учасника процедури закупівлі.», у складі Вашої пропозиції були відсутні вказані документи, та, зокрема, Ви вказуєте, що Вами була надана Довідка (за місцем вимоги) за вих. №03-9/02/9665 від 23.11.2020 р., яка була надана АТ «Банк інвестицій та заощаджень» у складі банківської гарантії, та вважаєте, що такий документ підпадає під формулювання «іншого документу укладеного із банківською установою», однак повідомляю, що «Довідка» не є «іншим укладеним із банківською установою документом», що підтверджує договірні відносини між Банком та Учасником, тому Ваша пропозиція підлягала відхиленню.
По-друге, відповідно до підпункту 1 пункту 2 Додатку 3 до Оголошення від учасників вимагалося надання у складі пропозиції – «Сканований лист учасника в якому обов’язково зазначається код доступу за яким можливо здійснити пошук установчих документів юридичної особи» учасником ТОВ «Будівельна компанія «Західміськбуд» не було надано у складі пропозиції документу, який би містив код доступу за яким можливо здійснити пошук установчих документів юридичної особи, тому Ваша пропозиція підлягала відхиленню.
По-третє, відповідно до підпункту 3 пункту 1 Додатку 3 до Оголошення від учасників вимагалося надання у складі пропозиції – «Лист-Відгук від Замовника, щодо виконання наданого аналогічного договору із обов’язковим зазначенням: № та дати укладення цього договору; предмету договору, вартість фактично виконаних робіт по договору», наданий учасником Лист-відгук про виконання договору виданий Відділом освіти Рівненської РДА від 23.11.2020 року не містить інформації про вартість фактично виконаних робіт по такому договору, тому Ваша пропозиція підлягала відхиленню. У Вашій Вимозі, Ви вказуєте на те, що таку невідповідність можна вважати «формальною помилкою», однак, повідомляю, що можу лише частково погодитися із таким Вашим твердженням.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника ТОВ «Будівельна компанія «Західміськбуд» не відповідає умовам Оголошення.
На підставі вищевикладеного Ваша вимога задоволенню не підлягає.
Статус вимоги:
Не задоволено