• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (бензин А-92)

Торги не відбулися

198 999.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 989.99 UAH
Період оскарження: 16.11.2020 14:21 - 20.11.2020 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

дискримінаційна вимога

Номер: 614264e9cbc34323bfa1c70d54ad2527
Ідентифікатор запиту: UA-2020-11-16-007932-c.b1
Назва: дискримінаційна вимога
Вимога:
Рішенням Уповноваженої особи № 42 від «16» листопада 2020 року було оприлюднено Оголошення про проведення спрощеної закупівлі за ідентифікатором UA-2020-11-16-007932-c, за предметом ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти. Вважаємо, що тендерна документація містить дискримінаційні умови, які обмежують в праві на участь учасників, які мають можливість здійснювати поставку палива для потреб Замовника. В п.1,2 Додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі зазначені наступні вимоги : "Також, у разі якщо Учасник не є власником мережі АЗС (на яких буде здійснюватися відпуск товару (палива) Замовнику), такий Учасник у складі пропозиції повинен надати: 1. Інформацію (або довідку) у довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази (власне або орендоване) на строк не менший строку дії договору, кінцевого строку дії талонів, необхідний для здійснення постачання товару, що є предметом закупівлі; 2. Копії документів що посвідчують право власності на АЗС, чи засвідчені належним чином договори оренди АЗС бажано строком дії до 30.06.2021 р., але строк дії договору оренди АЗС не може бути меншим ніж до 31.12.2021. В останньому випадку додати гарантійний лист про безперебійній відпуск Бензину А-92 по Талонах, які будуть отримані Замовником, за даною закупівлею" Вимагаючи від учасників наявність власної або орендованої (АЗС) –Замовник звужує коло потенційних учасників торгів та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які можуть надавати відповідні послуги із залученням партнерської матеріально-технічної бази чим порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників». Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише декілька мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, без залучення АЗС з мереж-партнерів. Крім того, рішенням АМКУ № 17920-р/пк-пз від 23.09.2020 така вимога визнана як порушення. Вважаємо, що зазначена вимога ТД є дискримінаційною та підлягає вилученню
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Доброго дня, шановний запитувач! Закон України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, у відповідності до його преамбули. Відповідно до статті 3 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об`єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Необхідно зазначити про те, що в даному випадку, виходячи зі змісту Вашої вимоги, Замовник відповідно до Закону для здійснення закупівлі: ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»: 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (бензин А-92) не проводить процедуру закупівлі, та тендерна документація не розроблялася, не затверджувалася і не оприлюднювалася в електронній системі закупівель. Слід зазначити, що Замовником згідно із Законом здійснюється спрощена закупівля за предметом закупівлі: за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»: 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (бензин А-92). Відповідно до пункту 35 частини першої статті 1 Закону, з урахуванням пункту 4 Розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, згідно зі статтею 11 Закону відповідальною за організацію та проведення спрощеної закупівлі є уповноважена особа, призначена замовником. Спрощена закупівля – це придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону (пункт 28 частини першої статті 1 Закону). Згідно з частиною другою статті 3 Закону замовники здійснюють спрощені закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель у порядку, передбаченому Законом. Порядок застосування спрощених закупівель визначений статтею 14 Закону. На виконання пункту 1 частини другої статті 14 Закону, замовником оприлюднене оголошення про проведення спрощеної закупівлі № UA-2020-11-16-007932-c. Відповідно до вимог пункту 3 частини 3 статті 14 Закону Замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі оприлюднюється інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі. Таким чином, Замовник самостійно визначає технічні, якісні та інші характеристики до предмета закупівлі. Разом з тим, відповідно до пункту 13 частини 3 статті 14 Закону в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. Так, відповідно до п. 3.1. Положення про Адміністрацію Основ’янського району Харківської міської ради, затвердженого рішенням 1 сесії Харківської міської ради 7 скликання «Про затвердження положень виконавчих органів Харківської міської ради 7 скликання» від 20.11.2015 № 7/15 (зі змінами та доповненнями), метою діяльності та основним завданням Адміністрації є реалізація функцій місцевого самоврядування на території Основ’янського району міста Харкова, забезпечення прав і свобод громадян в межах повноважень та способом, передбаченими Конституцією і законами України. Гарантія забезпечення своєчасного відпуску палива пов’язана із специфікою діяльності Замовника. Під час виконання покладених на Адміністрацію функцій та обов’язків існує необхідність своєчасної, належної та оперативної заправки автотранспорту Замовника, що забезпечує мобільність та оперативність працівників щодо своєчасного забезпечення і ефективного реагування у випадку аварійних ситуацій, стихійних, надзвичайних ситуацій та забезпечення належної життєдіяльності мешканців Основ’янського району м. Харкова. Нажаль, відпуск палива, який фактично відбувається з АЗС партнерів не гарантує забезпечення своєчасного та гарантованого відпуску пального, тому що партнер в будь який час може розірвати партнерську угоду (з учасником), та не несе будь яких зобов’язань і не виступає гарантом перед Замовником, щодо належного виконання зобов’язань по договору про закупівлю (оскільки не є стороною в договорі про закупівлю). Ці дії можуть привести до збоїв та взагалі до припинення відпуску палива на партнерських АЗС, а в результаті до невиконання вимог Договору про закупівлю. З аналізу норм законодавства, що регулюють правовідносини в частині проведення закупівель та, зокрема, змісту положень Закону висновується, що цей Закон обмежує умови щодо визначення конкретної торговельної марки, фірми, патенту, конструкції або типу предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, проте не забороняє визначати в документації необхідні технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі. Отже, Замовник має право вибору конкретної специфікації предмета закупівлі та не обмежений у можливості встановлювати вимоги, які спрямовані на забезпечення задоволення його потреб у продукції з відповідними технічними, якісними та іншими характеристиками. Виходячи з вищевикладеного, Ваша вимога не може бути задоволеною. Дії замовника під час проведення даної спрощеної закупівлі виконувались у відповідності до вимог Закону.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 22.11.2020 14:10