-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Природний газ; - 09120000-6 - Газове паливо за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словник
Завершена
11 372 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 113 724.00 UAH
мін. крок: 1% або 113 724.00 UAH
Період оскарження:
13.11.2020 15:47 - 10.12.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Умови проекту договору
Номер:
27fad012b9f44e07bb2516dd4bbdf585
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-13-011767-c.b2
Назва:
Умови проекту договору
Вимога:
Шановний Замовник! Відповідно до вимог Проекту Договору, який наведений в Додатку 6 до тендерної документації п. 5.1., Замовником встановлено можливість відтермінування платежу яка не може перевищувати 90 днів з моменту виставлення рахунку Постачальником. Такі умови тендерної документації є неприпустимими та такими, що грубо порушують права потенційних учасників даної закупівлі. Враховуючи невигідні умови договору, а саме велика відстрочка платежу, а також те, що потенційні постачальники (учасники) мають значні ризики через те, що курс іноземної валюти постійно та стрімко зростає, а відповідно зростають власні витрати (збитки) на виконання умов тендеру і існує безпосередня загроза того, що дана закупівля може не відбутися через не бажання брати в ній участь. Виділення фінансування для придбання (закупки) товарів (предмету закупівлі) з відстрочкою платежу до 90 днів призведе фактично до блокування роботи для переважної більшості підприємств (потенційних учасників даної закупівлі), що в свою чергу потягне брак обігових коштів для задоволення потреб інших покупців (клієнтів) відповідних підприємств, виплати заробітної плати працівникам, інших господарських і/або адміністративних витрат. Крім того такий дискримінаційний підхід Замовника явно та грубо порушує норми цивільного законодавства України де чітко зазначено, що зобов'язання має ґрунтуватися на засадах добросовісності, розумності та справедливості (ч. 3 ст. 509 ЦК України). Вимога Замовника по відтермінуванню оплати до 90 днів є дискримінаційною та суттєво звужує коло учасників торгів. Згідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі», метою цього Закону є добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно ч. 2 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. Беручи до уваги вищевикладене, з метою уникнення порушень чинного законодавства у сфері закупівель, а саме ч.1. ст. 3, ч.3. ст. 5, та ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаємо внести відповідні зміни до тендерної документації та додатків до неї, а саме виключити вимогу щодо відтермінування платежу до 90 днів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
29.11.2020 18:43
Вирішення:
Відповідь
Шановний запитувач
Замовник є бюджетною організацією, яка фінансується з державного бюджету..Відтермінування платежу строком на 90 днів є нагальною потребою для бюджетної установи в разі затримки, по не залежним від нас причинам, бюджетного фінансування. Це не означає, що всі платежі будуть здійснюватися з вказаною затримкою. Але це дає можливість бюджетній установі не підпадати під штрафні санкції з боку постачальника в разі несвоєчасності розрахунків. Як замовник, ми можемо передбачати вказані умови договору, які не протирічать чинному законодавству. Ви, в свою чергу, визначаєте прийнятність чи не прийнятність умов закупівлі, що проводиться, для можливості приймати участь в тендерній закупівлі. кон'юнктури на ринку, наявності або відсутності дефіциту товару в підземних сховищах газу, динаміки споживання, температурних режимів опалювального сезону, політичних факторів, коливання курсу валют, тощо. Такий товар як газ природний є товаром, постачання якого відбувається в силу технологічних особливостей його видобування, зберігання, транспортування та наступного постачання. На основі вищевикладеного, вимагаємо внести зміни в тендерну документацію шляхом видалення даної вимоги. Додатково надаємо рішення АМКУ від 16.10.2020 №19429 з аналогічного питання
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Дискримінаційна умова
Номер:
f03a136520dd43828a3d95c6b20c6ff8
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-13-011767-c.a1
Назва:
Дискримінаційна умова
Вимога:
Шановний Замовник! При вивчені тендерної документації нами була виявлена наявність дискримінаційної вимоги, а саме: «З метою необґрунтованого заниження (демпінгу) та/або завищення ціни тендерної пропозиції учасник надає лист в довільній формі за підписом та печаткою Учасника, в якому Учасник інформує уповноважену особу Замовника щодо гарантування порядку формування своєї цінової пропозиції за середньо ринковими цінами на газ природний.
На підтвердження формування вартості цін за одиницю товару до середньо ринкових цін на газ природний по країні, учасник закупівлі зобов’язаний надати також в складі тендерної пропозиції довідку або експертний висновок від уповноваженого органу виданий на ім’я учасника зі зрізом (діапазоном) цін станом на місяць оголошення даної закупівлі по регіонам України.
В разі відхилення запропонованих учасником (в своїй пропозиції за результатами аукціону) цін на газ від середньоринкових (вказаних в довідці) пропозиція такого учасника буде відхилена, як така що не відповідає вимогам тендерної документації.»
Зазначена вимога є такою, що нав'язує учасникам закупівлі додаткові, не передбачені чинним законодавством України умови суперечить чинному законодавству та йдуть в розріз з загальноприйнятими принципами, як публічної закупівлі так й підприємницької діяльності.
Відповідно до Закону, зокрема, ч. 11 ст.26, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування, переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Крім того, Законом (стаття 22), встановлено перелік необхідно інформації, що вимагається для підтвердження відповідності Учасника, зокрема, Замовник має право встановити один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до ст.17 Закону, а також, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Вимога, висунута Замовником, жодним чином не підтверджує наявність відповідності вищезгаданим критеріям. Тобто, наявність довідки уповноваженого органу у складі Тендерної пропозиції Учасника жодним чином не відображає рівень його відповідності встановленим Законодавством критеріям.
В свою чергу, чинною редакцією Закону чітко встановлено поняття -"аномально низька ціна". Так, законодавцем встановлено механізм, завдяки якому Учасники не мають змоги встановити необгрунтовано занижену (демпінговану) ціну тендерної пропозиції.
Більше того, Замовник має можливість самостійно вивчити кон'юнктуру ринку, провівши аналіз ринку та встановити прийнятні ціни на ринку. Зокрема, інформація доступна у вільному доступі на ресурсі ТОВ ГПК "НАФТОГАЗ ТРЕЙДИНГ", Української енергетичної біржі, тощо.
За наявності такої умови, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають можливість звернутися до уповноваженого органу, сплатити плату за довідку, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання. Кожен Учасник в праві вільно обирати принцип роботи та порядок формування цінової пропозиції.
Такою вимогою Замовник змушує потенційних Учасників здійснювати постачання товару, за цінами, що встановлені у довідці, не беручи до уваги принципи ведення господарської діяльності окремо взятого суб'єкта господарювання.
Замовник порушує принципи публічної закупівлі, з огляду на таке:
Аукціон - участь (змагання), за рахунок власних здобутків та можливостей, враховуючи правову природу якого, жоден з учасників не зможе передбачити результат аукціону та свою кінцеву пропозицію, відповідно, не зможе відкоригувати її до ціни, що зазначена у довідці.
Ринок природного газу мінливий, а порядок ціноутворення - вільний.
Порядок ціноутворення на ринку природного газу залежить від багатьох факторів, зокрема, від показників (індексів) на біржах з продажу газу, кон'юнктури на ринку, наявності або відсутності дефіциту товару в підземних сховищах газу, динаміки споживання, температурних режимів опалювального сезону, політичних факторів, коливання курсу валют, тощо.
Такий товар як газ природний є товаром, постачання якого відбувається в силу технологічних особливостей його видобування, зберігання, транспортування та наступного постачання. На основі вищевикладеного, вимагаємо внести зміни в тендерну документацію шляхом видалення даної вимоги. Додатково надаємо рішення АМКУ від 16.10.2020 №19429 з аналогічного питання.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 16.10.2020 №19429 .pdf 26.11.2020 19:03
Дата подачі:
26.11.2020 19:03
Вирішення:
Шановний Запитувач помилково вважає довідку або експертний висновок від уповноваженого органу виданий на ім’я учасника зі зрізом (діапазоном) цін станом на місяць оголошення даної закупівлі по регіонам України як підтвердження кваліфікаційним вимогам або технічних, якісних та кількісних характеристик. Крім того, вона не є і обґрунтуванням «аномально низької ціни» Дана вимога не може розцінюватися учасниками і як дискримінаційна.
Відповідно до ст..22 Закону України «Про публічні закупівлі» «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої… замовник вважає за необхідне включити до тендерної документаці» Замовник скористався своїм правом, визначеним вказаною статтею Закону та встановив дану вимогу.
Щодо вимоги «відхилення запропонованих учасником (в своїй пропозиції за результатами аукціону) цін на газ від середньоринкових (вказаних в довідці) пропозиція такого учасника буде відхилена, як така що не відповідає вимогам тендерної документації» - буде внесено зміни до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено