Номер:
e153563eb0ba4754aaf2171d015998bd
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-13-009097-c.a4
Назва:
Вимога
Пов'язані документи:
Учасник
Дата подачі:
30.11.2020 10:11
Вирішення:
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон)тендерна документація повинна містити: «..посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами…». Враховуючи той факт, що відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 31.12.2015 р. № 221 міжнародний стандарт ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. ВИМОГИ» був прийнятий також у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015).Вимога Замовника, щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників Сертифікату відповідності системи управління якістю - встановленим (згідно стандарту ISO 9001:2015) стандартним характеристикам та вимогам, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника – міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону . Крім того, наголошуємо, впровадження системи управління якістю відповідно до вимог стандарту ISO 9001:2015 наразі є загальнодоступною послугою і будь-яка компанія, що має належний рівень організації управління якістю, має можливість впровадити у себе цей стандарт та отримати відповідний сертифікат. Вимога стосовно наявності копії сертифікату, який засвідчує, що система управління якістю учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015, не порушує принцип недискримінації учасників, не є антиконкурентною та обумовлена специфічним характером предмета закупівлі. Згідно ч. 2, 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити: «….посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами…», «…іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити.». Враховуючи той факт, що відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 31.12.2015 року № 221 міжнародний стандарт ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. ВИМОГИ» був прийнятий також у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015), вимога Замовника, щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників Сертифікату відповідності системи управління якістю - встановленим (згідно стандарту ISO 9001:2015) стандартним характеристикам та вимогам, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника – міжнародним та національним стандартам якості у розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі». Отримати сертифікат якості може будь-яка організація, що працює у відповідності до стандартів ISO 9001, а наявність зазначеного сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності надавати продукцію, яка задовольняє вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги. Вимога стосовно наявності копії сертифікату, який засвідчує, що система управління якістю учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001), не порушує принцип недискримінації учасників та не є антиконкурентною. Наявність в учасників процедури закупівлі сертифікованої системи управління якістю, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001), має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією якості послуг, що надаються, злагодженості дій під час впровадження, а тому надійнішого використання коштів за призначенням. На сьогоднішній день досконала система управління якістю поступово стає невід'ємним атрибутом розвинутого виконавця, спроможного виконувати складні багаторівневі інформаційно-аналітичні системи, оскільки докладне знання бізнес-процесів власного підприємства, наявність актуальних інструкцій, які передбачають усі можливі ситуації на підприємстві, суттєво підвищують якість послуг, оперативність їх надання та знижують ризик неправильних рішень. Впровадження системи управління якістю відповідно вимогам ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001) наразі є загальнодоступною послугою і будь-яка компанія, що має належний рівень організації управління якістю, має можливість впровадити у себе цей стандарт та отримати відповідний сертифікат. Враховуючи специфіку предмета закупівлі, принцип максимальної економії та ефективності полягає не тільки в отриманні послуг за найнижчою ціною, а також в належній їх якості, відповідності встановленим технічним вимогам. Система управління якістю ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001), є прийнятим державним стандартом і така вимога жодним чином не суперечить Закону та не є дискримінаційною. Постачання природного газу залежить від рівня кваліфікації персоналу учасника, точного планування його роботи, чіткого дотримання запланованих дій та технологій, постійного контролю та аналізу своїх дій, що може забезпечити лише виконавець з високим рівнем організації власної діяльності, про що свідчить практика впровадження аналогічних систем. Наявність в учасників Процедури закупівлі сертифікованої системи управління якістю, яка відповідає вимогам ISO 9001:2015, має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією вчасності та якості поставок природного газу, а тому надійнішого використання коштів за призначенням. Впровадження системи управління якістю відповідно до вимог ISO 9001:2015 наразі є ЗАГАЛЬНОДОСТУПНОЮ ПОСЛУГОЮ і БУДЬ-ЯКА компанія, що має НАЛЕЖНИЙ РІВЕНЬ організації управління якістю, має можливість впровадити у себе цей стандарт та отримати відповідний сертифікат. У вашому зверненні не доведено НЕМОЖЛИВІСТЬ отримання даного сертифікату та відповідно виконати наведену вище умову Документації. У своєму зверненні ви тільки підтвердили факт вашого небажання впроваджувати у роботі вашої компанії стандарти щодо системи управління якістю. Оскільки впровадження системи управління якістю на підприємстві потребує достатньої для цього матеріально-технічної бази, визначеної кількості кваліфікованих працівників з певним досвідом роботи у цій сфері, то можемо дійти висновку, що тим самим ви підтверджуєте відсутність у вас, як потенційного учасника, належної матеріально-технічної бази та кваліфікованих працівників. Окрім того, заздалегідь повідомляємо що Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель також дотримується такої позиції, що така вимога не являється дискримінаційною.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
15.12.2020 18:00
invalid
invalid