• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 09120000-6 — Газове паливо CPV: 09120000-6

Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад на іншу мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загально прийнятого застосування. Уся інформація розміщується в електронній системі закупівель українською мовою, крім тих випадків коли використання букв та символів української мови призводить до їх спотворення (зокрема, але не виключно адреси мережі "інтернет", адреси електронної пошти, торговельної марки (знаку для товарів та послуг), загальноприйняті міжнародні терміни).Тендерна пропозиція та усі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї складаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом на українську мову.

Завершена

19 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 190 000.00 UAH
Період оскарження: 13.11.2020 14:27 - 11.12.2020 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога

Номер: 5abff7a8769c4a8fb1351ac372d0ba8c
Ідентифікатор запиту: UA-2020-11-13-009097-c.a6
Назва: Вимога
Вимога:
Щодо забезпечення виконання договору
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Тендерний комітет розглянув Вашу вимогу. Повідомляємо вам про те, що Закон України про публічні закупівлі не містить обов'язку вимагати забезпечення виконання договору. Відтак з метою залучення якомога більшої кількості учасників, Замовник не вбачає потреби ускладнювати умови тендерної документації.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 15.12.2020 18:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога

Номер: 4d7db8076864418fbc29817a4a148a02
Ідентифікатор запиту: UA-2020-11-13-009097-c.a5
Назва: Вимога
Вимога:
Щодо ТПП
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Зазначена вимога була встановлена з метою уникнення встановлення учасниками демпінгових цін.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 15.12.2020 18:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога

Номер: e153563eb0ba4754aaf2171d015998bd
Ідентифікатор запиту: UA-2020-11-13-009097-c.a4
Назва: Вимога
Вимога:
ISO
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон)тендерна документація повинна містити: «..посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами…». Враховуючи той факт, що відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 31.12.2015 р. № 221 міжнародний стандарт ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. ВИМОГИ» був прийнятий також у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015).Вимога Замовника, щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників Сертифікату відповідності системи управління якістю - встановленим (згідно стандарту ISO 9001:2015) стандартним характеристикам та вимогам, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника – міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону . Крім того, наголошуємо, впровадження системи управління якістю відповідно до вимог стандарту ISO 9001:2015 наразі є загальнодоступною послугою і будь-яка компанія, що має належний рівень організації управління якістю, має можливість впровадити у себе цей стандарт та отримати відповідний сертифікат. Вимога стосовно наявності копії сертифікату, який засвідчує, що система управління якістю учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015, не порушує принцип недискримінації учасників, не є антиконкурентною та обумовлена специфічним характером предмета закупівлі. Згідно ч. 2, 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити: «….посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами…», «…іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити.». Враховуючи той факт, що відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 31.12.2015 року № 221 міжнародний стандарт ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. ВИМОГИ» був прийнятий також у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015), вимога Замовника, щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників Сертифікату відповідності системи управління якістю - встановленим (згідно стандарту ISO 9001:2015) стандартним характеристикам та вимогам, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника – міжнародним та національним стандартам якості у розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі». Отримати сертифікат якості може будь-яка організація, що працює у відповідності до стандартів ISO 9001, а наявність зазначеного сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності надавати продукцію, яка задовольняє вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги. Вимога стосовно наявності копії сертифікату, який засвідчує, що система управління якістю учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001), не порушує принцип недискримінації учасників та не є антиконкурентною. Наявність в учасників процедури закупівлі сертифікованої системи управління якістю, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001), має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією якості послуг, що надаються, злагодженості дій під час впровадження, а тому надійнішого використання коштів за призначенням. На сьогоднішній день досконала система управління якістю поступово стає невід'ємним атрибутом розвинутого виконавця, спроможного виконувати складні багаторівневі інформаційно-аналітичні системи, оскільки докладне знання бізнес-процесів власного підприємства, наявність актуальних інструкцій, які передбачають усі можливі ситуації на підприємстві, суттєво підвищують якість послуг, оперативність їх надання та знижують ризик неправильних рішень. Впровадження системи управління якістю відповідно вимогам ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001) наразі є загальнодоступною послугою і будь-яка компанія, що має належний рівень організації управління якістю, має можливість впровадити у себе цей стандарт та отримати відповідний сертифікат. Враховуючи специфіку предмета закупівлі, принцип максимальної економії та ефективності полягає не тільки в отриманні послуг за найнижчою ціною, а також в належній їх якості, відповідності встановленим технічним вимогам. Система управління якістю ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001), є прийнятим державним стандартом і така вимога жодним чином не суперечить Закону та не є дискримінаційною. Постачання природного газу залежить від рівня кваліфікації персоналу учасника, точного планування його роботи, чіткого дотримання запланованих дій та технологій, постійного контролю та аналізу своїх дій, що може забезпечити лише виконавець з високим рівнем організації власної діяльності, про що свідчить практика впровадження аналогічних систем. Наявність в учасників Процедури закупівлі сертифікованої системи управління якістю, яка відповідає вимогам ISO 9001:2015, має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією вчасності та якості поставок природного газу, а тому надійнішого використання коштів за призначенням. Впровадження системи управління якістю відповідно до вимог ISO 9001:2015 наразі є ЗАГАЛЬНОДОСТУПНОЮ ПОСЛУГОЮ і БУДЬ-ЯКА компанія, що має НАЛЕЖНИЙ РІВЕНЬ організації управління якістю, має можливість впровадити у себе цей стандарт та отримати відповідний сертифікат. У вашому зверненні не доведено НЕМОЖЛИВІСТЬ отримання даного сертифікату та відповідно виконати наведену вище умову Документації. У своєму зверненні ви тільки підтвердили факт вашого небажання впроваджувати у роботі вашої компанії стандарти щодо системи управління якістю. Оскільки впровадження системи управління якістю на підприємстві потребує достатньої для цього матеріально-технічної бази, визначеної кількості кваліфікованих працівників з певним досвідом роботи у цій сфері, то можемо дійти висновку, що тим самим ви підтверджуєте відсутність у вас, як потенційного учасника, належної матеріально-технічної бази та кваліфікованих працівників. Окрім того, заздалегідь повідомляємо що Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель також дотримується такої позиції, що така вимога не являється дискримінаційною.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 15.12.2020 18:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога

Номер: 3f472cdb8ef9483aa26a32db6ab16347
Ідентифікатор запиту: UA-2020-11-13-009097-c.a3
Назва: Вимога
Вимога:
Щодо небалансів
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: 1 вересня 2020 року набула чинності Постанова НКРЕКП №1611 від 26.08.2020 року «Про затвердження Змін до деяких постанов НКРЕКП», зокрема змін до Кодексу газотранспортної системи України (далі Кодекс ГТС) щодо межі допустимих відхилень добового споживання газу, при яких не застосовуються господарські санкції. Згідно п.5 глави 6 розділу XIV Кодексу ГТС, плата за добовий небаланс має бути відображена окремо в рахунках оператора газотранспортної системи, що виставляються замовнику послуг транспортування природного газу. До того ж плата за добовий небаланс, що перевищує допустиму межу 3%, відповідно до положень того ж Кодексу ГТС, нараховується виходячи з різниці між загальними показниками негативних та позитивних добових небалансів замовника послуг транспортування природного газу протягом газового місяця. Для зниження або уникнення добових небалансів законодавством передбачено низку заходів, у тому числі створення балансуючих груп із замовників послуг транспортування природного газу. Таким чином, вищевказані нормативні документи регламентують відносини Оператора ГТС та замовника послуг транспортування природного газу, тобто постачальника, стосовно врегулювання питань щодо добових небалансів. У відповідності до ст. 626 ЦК України, сторони є вільними у виборі умов договору. До того ж, серед істотних та обов’язкових умов Договору на постачання газу непобутовим споживачам, регламентованих Правилами постачання природного газу, затверджених Постановою НКРЕКП выд 30.09.2015 №2496, відсутні умови щодо обов’язкового стягнення із непобутового споживача, яким є Замовник закупівлі, плати за добові небаланси. Додатково повідомляємо, що споживання газу Замовника носить рівномірний характер та переважно пов'язане із зміною природних умов. З огляду на вищенаведене, Замовник розглядає можливе перевищення добового небалансу споживання газу ризиками підприємницької діяльності постачальника та не вважає за доцільне вносити вказані Вами зміни до Проекту договору (додаток 5 до тендерної документації).
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 15.12.2020 18:00
Вимога
Відхилено

вимога до ТПП

Номер: 9d3e22061b174ea1b2b2a5d4a8fb301e
Ідентифікатор запиту: UA-2020-11-13-009097-c.c2
Назва: вимога до ТПП
Вимога:
Відповідно до Розділу 5 п. 2 до тендерної документації Замовника: «На підтвердження формування вартості цін за одиницю товару до середньо ринкових цін на газ природний, учасник закупівлі зобов’язаний надати також в складі тендерної пропозиції довідку виданої виключно з Торгово-промислової палати України «про ціну товару на внутрішньому ринку України», з зазначеною інформацією про ціну природного газу станом на день подання цінової пропозиції учасником. При формуванні своєї цінової пропозиції, а також під час участі в аукціоні Учасник повинен дотримуватися вищезазначеного документа, про що надає гарантійний лист. Тобто, ціна учасника із врахуванням компенсації вартості замовленої потужності за результатом аукціону має бути не нижчою від десяти відсотків від ціни зазначеної в довідці ТПП України. Якщо ж ціна не буде відповідати вищезазначеній вимозі, тендерна пропозиція такого учасника буде відхилена». Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон), установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Згідно ст.22 Закону «Про публічні закупівлі», встановлено перелік необхідних документів для підтвердження Кваліфікації Учасника, зокрема це один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Зазначена Замовником вимога, щодо надання довідки виданої виключно з Торгово-промислової палати України «про ціну товару на внутрішньому ринку України», жодним чином не підтверджує кваліфікацію учасника та не відповідає критеріям цього Закона. Редакцією Закону чітко прописано - аномально низька ціна тендерної пропозиції (далі - аномально низька ціна) - ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни. Так, законодавцем встановлено механізм, завдяки якому Учасники не мають змоги встановити необгрунтовано занижену (демпінговану) ціну тендерної пропозиції. Торгово-промислова палата України відповідно до вимог Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» — недержавна неприбуткова організація, що на добровільних засадах об’єднує юридичних осіб та громадян України, які зареєстровані як підприємці, а також їхні об’єднання. У межах власних повноважень надає послуги щодо цінової інформації (для митного оформлення; для тендерних комісій різних галузей економіки, у повній відповідності з нормативно-правовою базою з питань державних закупівель; трансфертного ціноутворення). У зв'язку зі зміною схеми продажу газу з 1 жовтня 2018 року постачання і продаж газу промисловим споживачам та комерційним підприємствам реалізовуватиметься через ДК "Нафтогаз трейдінг" http://naftogaztrading.com.ua/cina-gazu (з можливою зміною ціни декілька разів на день у відповідності до зміни ціни на європейському ринку та зміни курсу гривні). Разом з тим, на офіційному сайті «Української енергетичної біржі» https://www.ueex.com.ua/exchange-quotations/natural-gas/ зазначається інформація про середньозважені ціни на природний газ за результатами електронних біржових торгів на ТБ «Українська енергетична біржа». Замвоники торгів можуть вільно ознайомитись з даною інформацією про середньозважені ціни на природний газ за результатами електронних біржових торгів на ТБ «Українська енергетична біржа» або ДК "Нафтогаз трейдінг" станом на дату процедури закупівлі. Середньозважена ціна газу місячного ресурсу розраховується шляхом ділення загальної вартості укладених на ТБ «Українська енергетична біржа» угод з урахуванням ПДВ щодо купівлі-продажу даного ресурсу на суму обсягів купівлі-продажу даного ресурсу за результатами укладених угод протягом усього періоду його продажу. Формула розрахунку: Ціна газу = ((Ціна на хабі (EUR/MWh) + усереднена вартість транспортування магістральними газопроводами Європи (3 EUR/MWh)) * 10.59 (коеф. перерахунку MWh в м.куб)) * Курс EUR НБУ на дату + (6.45 USD * Курс USD НБУ на дату) + ПДВ За наявності такої умови, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають можливість звернутися до уповноваженого органу, сплатити плату за довідку, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання. Кожен Учасник в праві вільно обирати принцип роботи та порядок формування цінової пропозиції. Такою вимогою Замовник змушує потенційних Учасників здійснювати постачання товару, за цінами, що встановлені у довідці, не беручи до уваги принципи ведення господарської діяльності окремо взятого суб'єкта господарювання. Замовник порушує принципи публічної закупівлі, з огляду на таке: Аукціон - участь (змагання), за рахунок власних здобутків та можливостей, враховуючи правову природу якого, жоден з учасників не зможе передбачити результат аукціону та свою кінцеву пропозицію, відповідно, не зможе відкоригувати її до ціни, що зазначена у довідці. Ринок природного газу мінливий, а порядок ціноутворення - вільний. Порядок ціноутворення на ринку природного газу залежить від багатьох факторів, зокрема, від показників (індексів) на біржах з продажу газу, кон'юнктури на ринку, наявності або відсутності дефіциту товару в підземних сховищах газу, динаміки споживання, температурних режимів опалювального сезону, політичних факторів, коливання курсу валют, тощо. Газ природний є товаром, постачання якого відбувається в силу технологічних особливостей його видобування, зберігання, транспортування та наступного постачання. Виходячи із вищевикладеного вимагаємо скоригувати Вашу вимогу та видалити її в частині «При формуванні своєї цінової пропозиції, а також під час участі в аукціоні Учасник повинен дотримуватися вищезазначеного документа, про що надає гарантійний лист. Тобто, ціна учасника із врахуванням компенсації вартості замовленої потужності за результатом аукціону має бути не нижчою від десяти відсотків від ціни зазначеної в довідці ТПП України. Якщо ж ціна не буде відповідати вищезазначеній вимозі, тендерна пропозиція такого учасника буде відхилена».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник, уважно ознайомившись з запитанням надаємо відповідь: Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VІІІ (далі — Закон № 922) прямо не забороняє вимагати будь-яку додаткову інформацію від учасника торгів, якщо такі вимоги не обмежують конкуренцію та не призводять до дискримінації учасників (ч. 4 ст. 22 Закону № 922). Торгово-промислова палата України функціонує відповідно до Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» від 02.12.1997 № 671/97-ВР. Одне із основних її завдань — надавати довідково-інформаційні послуги, основні відомості, що не є комерційною таємницею, про діяльність, зокрема, українських підприємців. Довідки про ціну товару на внутрішньому ринку України учасники торгів отримують на загальних засадах, і це не обмежує конкуренцію й не ставить когось із них в привілейоване становище. Але! Послуги з надання цих довідок Торгово-промисловою палатою України (або ж її територіальними представництвами) є платними та потребують певного процедурного строку для їх видання. Оскільки їх вартість зіставна, а інколи й перевищує вартість участі в торгах (ціна довідки близько 2000 грн), таке збільшення витрат на участь у тендері може зменшити кількість учасників. Інформація про ціни на природний газ — від Нафтогазу Тим, хто має справу із закупівлею газу, важливо знати і ось що. З 1 жовтня 2015 року введено в дію Закон України «Про ринок природного газу» від 09.04.2015 № 329-VIII. Частина 1 статті 11 цього Закону встановлює: щоб забезпечити загальносуспільні інтереси у процесі функціонування ринку природного газу, на суб’єктів ринку природного газу у виняткових випадках та на визначений строк можуть покладати спеціальні обов’язки в обсязі та на умовах, визначених КМУ. З 1 квітня 2017 року набрало чинності Положення про покладення спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу, затверджене постановою КМУ від 22.03.2017 № 187. Ним на період з 1 квітня 2017 року по 1 квітня 2018 року на НАК «Нафтогаз України» покладено обов’язок продавати/постачати природний газ для споживачів, за цінами та на умовах, визначених цим Положенням. Тому НАК «Нафтогаз України» оприлюднює ціни на природний газ для різних категорій споживачів на власному порталі. + Які документи учасник не зобов’язаний подавати Документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. (ч. 4 ст. 16 Закону № 922)
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

щодо змін у проекті договору

Номер: efe5d72cbbda420fa71bd2b3038b92a9
Ідентифікатор запиту: UA-2020-11-13-009097-c.b1
Назва: щодо змін у проекті договору
Вимога:
Шановний Замовнику, повідомляємо Вам, що 1 вересня 2020 року набула чинності Постанова НКРЕКП №1611 від 26.08.2020 року. Вказаною Постановою внесено зміни до Кодексу газотранспортної системи України, щодо розміру величини коригування небалансів. Відповідно, станом на сьогодні у випадку позитивного або негативного небалансу, допустиме відхилення розраховується щоденно та дорівнює +/- 3% від обсягу природного газу поданого та відібраного на точках входу/виходу з газотранспортної системи у відповідну газову добу. У зв'язку з чим просимо внести відповідні правки в п. 2.4 Проекту договору, а саме наступну редакцію: "Добовий обсяг відбору (споживання) газу Споживачем не повинен відрізнятись від підтвердженого обсягу газу більш ніж на ±3%.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Вимогу прийнято, зміни до тендерної документації будуть прийняті. Дякуємо за звернення.
Статус вимоги: Задоволено