-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з організації гарячого харчування учнів Комунального закладу освіти «Марганецького багатопрофільного навчально-реабілітаційного центру «ДОР», код ДК 021:2015: 55510000-8 - Послуги їдалень.
Завершена
2 236 847.18
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 184.24 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 184.24 UAH
Період оскарження:
13.11.2020 10:27 - 04.12.2020 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга на умови ТД
Номер:
25053524db5c4fccbf594f49b7d2384c
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-13-002685-c.a1
Назва:
Скарга на умови ТД
Скарга:
ІІ. Посилання на порушення процедури закупівлі та обґрунтування вимог суб'єкта оскарження.
Відповідно до ч.2 та ч.4 ст.22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, та не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Замовник на етапі складення тендерної документації включив до неї дискримінаційні вимоги, які істотно обмежують можливість участі у процедурі закупівлі значної частини потенційних учасників, тобто обмежують конкуренцію. Це підтверджується таким.
2.1. Відповідно до вимог пункту 1 додатку 2 ТД Замовника, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, а саме наявності обладнання та матеріально-технічної бази учасник повинен подати наступні документи, зокрема:
- Експлуатаційній дозвіл на потужності (об’єкти) зі виробництва готових страв, які будуть поставлятися до місця надання послуг, виданий на ім’я виробника готових страв або Рішення про реєстрацію потужностей на виробництво готових страв, видане на ім’я виробника готових страв.
Данна вимога не відповідає загальному предмету закупівлі, а саме - ДК 021:2015 код 55510000-8 Послуги їдалень (Послуги їдалень), оскільки в додатку 5 «Технічне завдання» до ТД Замовника, зазначено, що «Послуги їдалень або приготування їжі будуть здійснюватися виключно в приміщенні їдальні та харчоблоку Комунального закладу освіти «Марганецький багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр «Дніпропетровської обласної ради» за адресою установи». Відповідно до вимог листа Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів від 18.08.2017 року № 602-121-11/10357 замість вищевказаного експлуатаційного дозволу, учаснику доцільніше надати до ТП гарантійний лист, про те, що в десятиденний термін після підписання угоди (договору) будуть зареєстровані потужності оператору ринку (Учасника) за місцем надання послуг їдалень (за адресою харчоблоку Замовника).
2.2. Відповідно до пункту 10.5 та 10.6 Проекту договору розміщеному в ТД «Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зазначених у частині четвертій статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі».
10.6. Порядок змін умов договору наступний: у разі виникнення випадків, зазначених у п.10.5 або з інших причин, зміни умов договору можуть бути внесені тільки за домовленістю Сторін, які оформлюються додатковими угодами до цього Договору, з обґрунтуванням внесення зазначених змін».
Замовник вказав в ТД статтю 36 недіючого Закону України «Про публічні закупівлі».
Звертаємо увагу, що відповідно до нової редакції Закону України «Про публічні закупівлі» основні вимоги до договору про закупівлю та внесення змін до нього передбачені статтею 41 цього Закону. Таким чином, вказана вимога Замовника вказана з порушеннями норм чинного законодавства України. Просимо зобов’язати Замовника привести свою ТД до вимог законодавства України.
2.3. Відповідно до вимог додатку 5 «Технічне завдання» ТД Замовника, Учасник повинен надати лист із зазначенням переліку готових страв (перші та другі страви), які він пропонує до постачання в разі наявності підстав, визначених вище.
На підтвердження відповідності учасника вимогам технічного завдання, учасник зобов’язаний надати у складі тендерної пропозиції наступні документи (вимоги пункту 1 додатку 2 ТД Замовника), зокрема:
- Договір із акредитованою лабораторією на дослідження готових страв, укладений з виробником готової продукції;
- Технічні умови на виробництво готової продукції, яку пропонує до постачання учасник у випадках неможливості надання послуг за місцезнаходженням Замовника;
- Протоколи випробувань зразків харчової продукції на готову продукцію, яку пропонує до постачання учасник у випадках неможливості надання послуг за місцезнаходженням Замовника;
- Документи, які підтверджують якість пакування готової продукції та її придатність для використання у харчової промисловості та тривалому зберіганні;
- Декларації виробника, якісні посвідчення, тощо на весь асортимент готових страв, яку пропонує до постачання учасник у випадках неможливості надання послуг за місцезнаходженням Замовника;
В разі, якщо виробник готової продукції не є учасником процедури закупівлі, то надати договір із виробником зі строком дії не менше ніж до 31.12.2021 року в якому повинно бути відображено зобов’язання виробника за замовленням учасника виготовити та передати готову продукцію.
Дана вимога зазначена Замовником на випадок неможливості фактичного приготування страв (відключення електричної енергії та інше) послуги повинні надаватися шляхом видачі готових страв (перші та другі страви), індивідуально запакованих з використанням термостатної плівки та/або спеціалізованих одноразових контейнерів таким чином, щоб уникнути псування, пошкодження готових страв, потрапляння пилу, бруду та іншого втручання під час їх транспортування до місця надання послуг. Індивідуально запаковані готові страви повинні мати відповідні документи, які підтверджують якість зазначеної продукції та її відповідність ТУ виробника, зі строком зберігання більше 1 місяця, повинні пройти відповідні лабораторні дослідження та бути повністю придатними до споживання людиною без додаткової термічної обробки.
Звертаємо увагу, що вищевказані вимоги ніяким чином не стосуються предмету даної закупівлі, а саме Послуги з організації гарячого харчування учнів відповідно до розробленого Замовником меню.
Проблему відсутності подачі електроенергії можливо вирішити використавши дизель генератору, для незалежної подачі електроенергії, для приготування гарячого харчування. І в разі відсутності електроенергії в часи її необхідності (що взагалі є нетиповим) Замовник повинен передбачити надання її з резервних джерел, таким чином буде дотримано графік харчування учнів закладу і не будуть заздалегідь дискримінуватись решта учасників які і без виробника готових страв готові надати послуги, які вимагаються в ТД , а саме послуги гарячого харчування учнів і Замовник не буде змушений замінювати гаряче харчування дітей (учнів) на сухий пайок. Також документи, що необхідно надати для підтвердження якості пакування, декларації виробника пакування, якісні посвідчення та ін. відносяться до внутрішніх документів компанії та не можуть бути надані так як становлять комерційну таємницю, через що дані вимоги порушують ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Поряд з цим, зателефонувавши до підприємств, які виготовляють таку продукцію, нам було роз’яснено, що документи, які вимагає Замовник є внутрішніми дозвільними документами та не можуть бути надані учаснику таким підприємством. Окрім того, в технічному завданні зазначено, що індивідуально запаковані готові страви повинні мати документи, які підтверджують якість зазначеної продукції та її відповідність ТУ виробника, зі строком зберігання більше 1 місяця. При такому способі пакування готова продукція ультрапастеризується, при цьому багато корисних речовин і вітаміни руйнуються.
2.4. Згідно з додатком 5 ТД Замовника в п.2. зазначено, що «Ціна послуг має включати в себе витрати на закупку продуктів, транспорт, приготування, сервірування столів їдальні, а також витрати на прибирання та миття посуду, дератизацію, дезінфекцію їдальні та харчоблоку, поточний ремонт приміщень харчоблоку, технічне обслуговування та поточний ремонт обладнання, яке використовується Учасником під час надання послуг, тощо. Ціна послуг повинна включати в себе всі податки та збори, обов’язкові платежі, що сплачуються або мають бути сплачені Учасником. Відповідно до пп. «г» п. 197.1.7 Податкового Кодексу України звільняються від оподаткування ПДВ операції з постачання послуг з харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах».
Звертаємо увагу, що цей розділ зовсім не містить інформації щодо закупки готових страв та розподілу витрат щодо цього.
2.5. Відповідно до п. 24 додатку 5 ТД Замовника зазначені вимоги до продуктів харчування, а саме: «Для приготування їжі не допускається використання молоковмісних та м’ясовмісних продуктів харчування, продуктів з додаванням рослинних жирів, синтетичних барвників, ароматизаторів, підсолоджувачів, підсилювачів смаку, консервантів. ЗАБОРОНЕНО: замовляти, приймати та використовувати м'ясо та яйця водоплавної птиці, м'ясо непромислового виробництва, м'ясні обрізки, субпродукти (діафрагму, кров, легені, нирки, голови тощо), за винятком печінки та язика, а також свинину жирну, свинячі баки, річкову та копчену рибу, гриби, соуси, перець, майонез, вироби у фритюрі, у тому числі чіпси, вироби швидкого приготування, газовані напої, квас, натуральну каву, кремові вироби, вершково-рослинні масла та масла з додаванням будь-якої іншої сировини (риби, морепродуктів тощо). Заборонено використовувати продукти, що містять синтетичні барвники, ароматизатори, підсолоджувачі, підсилювачі смаку, консерванти».
Звертаємо увагу, що вимога до готових страв, термін яких зі строком зберігання більше 1 місяця, не можуть бути без наявності консервантів. Таким чином, Замовник цим же протирічить своїй вимозі щодо готових страв.
Окрім того, п. 4 цього ж додатку 5 Замовник зазначає, що учасник повинен надавати Замовнику послуги, якість яких відповідає зазначеним в цьому пункці нормативним документам, що також не відповідає вимозі щодо готових страв зі строком зберігання в 1 місяць, оскільки останні містять безліч консервантів.
Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що ця вимога є дискримінаційною, Замовник даною вимогою порушує добросовісну конкуренцію серед учасників, обмежує коло потенційних учасників та унеможливлює участь у процедурі закупівлі. Окрім того, такі події, як «відключення електричної енергії» взагалі можуть і не відбутися. Вважаємо, що Замовник встановив дискримінаційні вимоги та порушив ст. 3 Закону «Про публічні закупівлі». Вимагаємо внести зміни до ТД і виключити вимоги щодо видачі готових страв та надання документів щодо цієї вимоги.
Керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОШУ:
1. Призупинити відкриті торги, що проводяться Комунальним закладом освіти «Марганецького багатопрофільного навчально-реабілітаційного центру «Дніпропетровської обласної ради» (номер оголошення UA-2020-11-13-002685-c) на строк до винесення рішення за скаргою.
2. Встановити факт порушення Комунальним закладом освіти «Марганецького багатопрофільного навчально-реабілітаційного центру «Дніпропетровської обласної ради» (номер оголошення UA-2020-11-13-002685-c).
3. Зобов'язати Комунальний заклад освіти «Марганецького багатопрофільного навчально-реабілітаційного центру «Дніпропетровської обласної ради» (номер оголошення UA-2020-11-13-002685-c) з метою усунення порушень, зазначених у цій скарзі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 25.11.2020 09:25
- рішення від 27.11.2020 №22019+ лист замовнику.pdf 28.11.2020 19:30
- Інформація про резолютивну частину рішення від 04.12. 2020 № 22524.pdf 07.12.2020 15:37
- рішення від 04.12.2020 №№ 22524.pdf 09.12.2020 22:03
- акт, лист.pdf 01.12.2020 13:32
- довіреність.pdf 01.12.2020 13:32
- пояснення по скарзі.pdf 01.12.2020 13:32
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.11.2020 09:34
Дата розгляду скарги:
04.12.2020 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.11.2020 19:31
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
09.12.2020 22:04