• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Страхові послуги (послуги з добровільного медичного страхування та страхування від нещасного випадку працівників закладів дошкільної освіти)

Під час проведення процедури усі документи, що готуються замовником та учасником, викладаються українською мовою.

Завершена

3 772 956.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 864.78 UAH
Період оскарження: 12.11.2020 17:42 - 27.12.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником

порушення прав, законних інтересів та принципу недискримінації учасників

Номер: dfa060202951437d8e89a98e67f77f7f
Ідентифікатор запиту: UA-2020-11-12-012322-c.c1
Назва: порушення прав, законних інтересів та принципу недискримінації учасників
Скарга:
СКАРГА відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати Приватне акціонерне товариство «Страхова компанія «ІнтерЕкспрес» (далі – ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» або Суб’єкт оскарження) має намір взяти участь у Процедурі закупівлі, оголошеній Департаментом гуманітарної політики Дніпровської міської ради (далі – Замовник). Предметом закупівлі є Послуги з добровільного медичного страхування та страхування від нещасного випадку працівників закладів дошкільної освіти (ДК 021:2015:66510000-8: Страхові послуги). Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2020-11-12-012322-c розміщено на вебпорталі Уповноваженого органу за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-11-12-012322-c. Ознайомившись зі змістом тендерної документації, затвердженою Уповноваженою особою Замовника від 12.11.2020р. (далі – Тендерна документація), що додається до цієї скарги, вбачаємо, що Замовник встановив умови, які суперечать законодавству України у сфері публічних закупівель, а також порушують права та законні інтереси ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес». Так, в пункті 2 Розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовник зазначив, що учасник повинен відповідати таким кваліфікаційним вимогам: «Учасник повинен займати місце у рейтингу страховика по показнику «Активи страховика» згідно даних журналу "Insurance Top" за 6 місяців 2020 не менш 1 млрд. грн. Учасник повинен займати місце у рейтингу страховика по показнику «Страхові резерви страховика» згідно даних журналу "Insurance Top" за 6 місяців 2020 не менш 550 млн. грн. Учасник повинен займати місце у рейтингу страховика по показнику рівень виплат по компанії згідно даних журналу «InsuranceTop» за 6 місяців 2020 року не менше 35%». Вказані вище вимоги до учасника закупівлі не підтверджені Замовником жодними розрахунками та не ґрунтуються на положеннях жодних нормативно-правових актів, які регулюють страхову діяльність в Україні. Вимоги, згідно з частиною першою статті 984 Цивільного кодексу України, яким повинні відповідати страховики, порядок ліцензування їх діяльності та здійснення державного нагляду за страховою діяльністю встановлюються законом. Відносини у сфері страхування в Україні регулюються Законами України «Про страхування», «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», іншими нормативно-правовими актами. Головними умовами, яким має відповідати страховик, є умови забезпечення платоспроможності, а також вимоги до формування страхових резервів, що врегульовано статтями 30 та 31 Закону України «Про страхування». Так, обов’язковими умовами забезпечення платоспроможності страховиків є: 1) наявність сплаченого статутного фонду для страховиків-резидентів або гарантійного депозиту для філій страховиків-нерезидентів та наявності гарантійного фонду страховика; 2) створення страхових резервів, достатніх для майбутніх виплат страхових сум i страхових відшкодувань; 3) перевищення фактичного запасу платоспроможності страховика над розрахунковим нормативним запасом платоспроможності. Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів)» №913 від 07.12.2016 (далі — Ліцензійні умови), встановлено вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом (страховиком). Відповідно до пункту 34 Ліцензійних умов, фінансова установа зобов’язана на будь-яку дату дотримуватися обов’язкових критеріїв i нормативів достатності капіталу та платоспроможності, ліквідності, прибутковості, якості активів та ризиковості операцій, додержання інших показників i вимог, що обмежують ризики за операціями з фінансовими активами, установлених законами та/або нормативно-правовими актами Нацкомфінпослуг, а також вимог законодавства щодо формування резервного капіталу та інших обов’язкових резервів. Відповідно до пункту 36 Ліцензійних умов фінансова установа зобов’язана виконувати нормативно-правові акти, якими встановлені умови провадження діяльності з надання фінансових послуг, вимоги та рішення Нацкомфінпослуг, що відповідають її повноваженням, визначеним законом, зокрема надавати на такі вимоги та рішення інформацію i звітність у встановлений у них строк. Відповідно до пункту 45 Ліцензійних умов страховик зобов’язаний дотримуватися умов забезпечення платоспроможності страховика. Згідно з Положенням про обов’язкові критерії i нормативи достатності капіталу та платоспроможності, ліквідності, прибутковості, якості активів та ризиковості операцій страховика, затвердженим Розпорядженням Нацкомфінпослуг від 07.06.2018 р. № 850 (далі — Положення № 850), а саме, згідно з пунктом 3 розділу 1, страховик зобов’язаний на будь-яку дату дотримуватись критеріїв ліквідності, прибутковості та якості активів страховика, нормативу платоспроможності та достатності капіталу, нормативу ризиковості операцій та нормативу якості активів. При цьому, норматив платоспроможності та достатності капіталу — це сума прийнятних активів, яка на будь-яку дату має бути не меншою нормативного обсягу активів. Нормативний обсяг активів визначасться за формулою, затвердженою Положенням № 850 (пункт 1 розділу 3 вказаного Положення). Отже, звертаємо увагу, що вимоги Замовника стосовно відповідності фінансових показників учасника певним значенням не передбачені (не встановлені) положеннями нормативно-правових актів, що регулюють страхову діяльність в Україні. Також Законом України «Про страхування» та іншими нормативно-правовими актами не передбачено встановлення чи обмеження таких показників як «активи страховика», «страхові резерви страховика» та «рівень виплат», яких вимагає Замовник для участі в Процедурі закупівлі, а також не визначено їх мінімального та/або максимального значення, що їх мали б виконувати страховики, тим більше, за дотримання (або не дотримання) яких страховикам надавалось би (або обмежувалось би) право укладати зі страхувальниками договори добровільного медичного страхування та добровільного страхування від нещасних випадків. Крім того, зауважимо, що онлайн-видання «InsuranceTop», на яке посилається Замовник, не є визначеним на законодавчому рівні офіційним виданням у сфері страхування, а є онлайн-журналом, що здійснює публікації на страхову тематику. Інформація (дані по показникам), яка розміщена на вказаному сайті, щодо рейтингу страхових компаній за 6 місяців 2020 підготовлена на підставі даних онлайн-видання «InsuranceTop». Брати участь у рейтингах онлайн-видання «InsuranceTop» та відповідати певним показникам та місцям будь-яких рейтингів вказаного видання не входить до обов’язків страховика, та не є передумовою для провадження страховиком страхової діяльності, в тому числі й можливістю укладення ним із страхувальниками договорів добровільного медичного страхування і добровільного страхування від нещасних випадків. Отже, вимоги Замовника стосовно відповідності учасника Процедури закупівлі певним значенням фінансових та інших показників, зазначених у Тендерній документації, що не передбачені нормативно-правовими актами, які регулюють страхову діяльність, а також не підтверджені будь-якими розрахунками Замовника, які б г'рунтувались на положеннях конкретних нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері страхування, є дискримінаційними та такими, що створюють штучне та/або формальне обмеження кола учасників Процедури закупівлі. Враховуючи викладене, Суб’єкт оскарження вважає, що встановлюючи наведені вище вимоги у Тендерній документації, Замовник порушує норму частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону), якою передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» має змогу вчасно, якісно та в повному обсязі надати Замовнику послуги, що є предметом закупівлі. Діяльність ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» відповідає чинному законодавству, яке регулює діяльність у сфері страхування в Україні, зокрема Законам України «Про страхування», «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг». ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» - є фінансово надійною (стійкою) страховою компанією відповідно до «Вимог до рейтингів фінансової надійності (стійкості) страховиків та перестраховиків-нерезидентів та порядку їх підтвердження», затвердженими Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 11.07.2013 р. № 2262. ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» 30 жовтня 2018 року присвоєно кредитний рейтинг (рейтинг фінансової стійкості) за національною рейтинговою шкалою: uaAA (Високий рівень стійкості), який підтверджується Свідоцтвом №РА/2020-04, виданим Рейтинговим агентством «Експерт-рейтинг». Строк дії вищезгаданого свідоцтва до 28 березня 2021 року (додається до скарги). Разом з тим, Замовник вчиняє дії щодо необґрунтованого обмеження кількості учасників торгів з метою надання переваги окремим потенційним учасникам закупівлі, чим порушує принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників під час проведення процедури закупівлі, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель. В результаті таких дій Замовника порушуються права та законні інтереси ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес», зокрема його право на участь у процедурі закупівлі з дотриманням принципу недискримінації. Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника щодо встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону, вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Суб’єкта оскарження, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Суб’єкт оскарження вимагає зобов’язати Замовника виключити з пункту 2 Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації дискримінаційні вимоги (умови) щодо відповідності фінансових та інших показників учасників встановленим Замовником значенням, а саме виключити положення про те, що учасник повинен відповідати таким кваліфікаційним вимогам: «Учасник повинен займати місце у рейтингу страховика по показнику «Активи страховика» згідно даних журналу "Insurance Top" за 6 місяців 2020 не менш 1 млрд. грн. Учасник повинен займати місце у рейтингу страховика по показнику «Страхові резерви страховика» згідно даних журналу "Insurance Top" за 6 місяців 2020 не менш 550 млн. грн. Учасник повинен займати місце у рейтингу страховика по показнику рівень виплат по компанії згідно даних журналу «InsuranceTop» за 6 місяців 2020 року не менше 35%». Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема на сайті https://prozorro/gov.ua (пряме посилання на дану закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-11-12-012322-c). Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів Суб’єкта оскарження. Задоволення зазначених вимог створить підстави для відновлення порушених прав та законних інтересів ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес», зокрема його право на участь у процедурі закупівлі з дотримання принципу недискримінації та отримання вигоди, пов’язаної з перемогою у процедурі закупівлі. До скарги додаються документи в електронній формі (у вигляді файлів формату pdf), що підтверджують неправомірність рішень, дій або бездіяльності Замовника.
Дата розгляду скарги: 03.12.2020 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.11.2020 18:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.12.2020 19:42
Дата виконання рішення Замовником: 22.12.2020 17:36
Коментар замовника щодо усунення порушень: в тендерну документацію внесені зміни
Автор: ПрАТ СК "ІНТЕРЕКСПРЕС", Вікторія Кушнір +380503362955 sk.interexpress2020@gmail.com http://interexpress.com.ua