• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Електрична енергія

Торги не відбулися

1 508 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 540.00 UAH
Період оскарження: 12.11.2020 16:35 - 24.11.2020 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо Проекту Договору

Номер: 101decc19770427093b5b5a8df94ee9a
Ідентифікатор запиту: UA-2020-11-12-005238-a.c1
Назва: Щодо Проекту Договору
Вимога:
Шановний Замовник! В пункті 5.4 Проекта Договора, який викладений в Додатку 3 тендерної Документації визначено: «Зміна ціни за одиницю Товару може бути здійснена не частіше 1 (одного) разу протягом розрахункового періоду, встановленого у п. 5.5 Договору, та не раніше ніж через 30 (тридцять) календарних днів після укладення цього Договору». Згідно з листом-роз’ясненням Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 27 жовтня 2016 року №3302-06/34307-06 сторони можуть вносити такі зміни до договору про закупівлю кілька разів – залежно від коливання ринкових цін та за умови, що такі зміни до договору про закупівлю будуть обґрунтованими та документально підтвердженими. Таким чином зазначена умова вказує на неможливість Постачальником змінювати ціну товару протягом 30 календарних днів після укладення Договору та не частіше 1 разу протягом розрахункового періоду (одного календарного місяця). Тобто завчано передбачено, що постачальник зможе підвищити ціну не раніше ніж через 30 календарних днів після укладення Договору та не частіше 1 разу протягом розрахункового періоду (одного календарного місяця). Одночасно також зауважимо, що законодавство у сфері публічних закупівель не містить обмежень щодо частоти внесення змін до договору про закупівлю в частині ціни за одиницю товару в межах 10 %. . Відповідно до ч. 2 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії. Зауважимо, що предметом даної закупівлі є електрична енергія, отже законодавством не передбачено обмеження щодо строків або будь-яких інших обмежень зміни ціни за одиницю товару. Тож вбачається, що такі зміни до договору про закупівлю можна вносити декілька разів. Водночас законодавство не містить обмежень, що для внесення таких змін до договору про закупівлю має пройти певний строк. Отже, заборона зміни ціни протягом 30 календарних днів після укладення Договору та не частіше 1 разу протягом розрахункового періоду (одного календарного місяця) є безпідставною, незаконною та необґрунтованою. Виходячи з вищевикладеного, ПРОСИМО: 1. Внести зміни до документації шляхом виключення названих положень. 2. Розглянути це звернення та надати відповідь у встановлені законом строки. У раз ігнорування даної вимоги, ми використаємо надане нам право, згідно статті 18 Закону, звернутися з відповідною скаргою до постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України про порушення принципів здійснення публічних закупівель.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Заявник! Частиною першою статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до частини четвертої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Частиною п’ятою статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено вичерпний перелік умов, при яких до договору про закупівлю можуть бути внесені відповідні зміни. Разом з тим, згідно з частиною першою статті 627 Цивільного кодексу України, сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Відповідно до положень статті 6 Цивільного кодексу України Сторони мають право врегулювати у договорі, який передбачений актами цивільного законодавства, свої відносини, які не врегульовані цими актами. Сторони в договорі можуть відступити від положень актів цивільного законодавства і врегулювати свої відносини на власний розсуд. Сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо вказано про це, а також у разі, якщо обов'язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами. Відповідно до ст.ст. 42, 44 Господарського кодексу України підприємництво – це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб’єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку. Підприємництво здійснюється на основі, зокрема, комерційного розрахунку та власного комерційного ризику. Враховуючи вище викладене, повідомляємо, що Замовник вважає доцільним встановити порядок внесення змін до договору про закупівлю з урахуванням своїх законних прав та охоронюваних законом інтересів, керуючись при цьому принципами здійснення закупівель, зокрема такими як максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до роз’яснення НКРЕКП, надісланого на адресу Замовника від 08.07.2020 №7079/20/7-20, зазначено, що під час розроблення тендерної документації Замовник якомога точніше визначає характеристики предмету закупівлі та договірних умов, допустимих з точки зору законодавства про публічні закупівлі (наприклад, фіксована величина ціни, а не спосіб її розрахунку), мінімальний період дії погодженої при укладанні договору ціни, гранична величина допустимої зміни ціни (у відсотках) тощо. Звертаємо вашу увагу, що Законом не заборонено встановлювати період, з якого можливе перше звернення Постачальника щодо зміни ціни. Крім того, Замовником у п. 5.4. Проекту Договору не застосовано обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару, передбаченого частиною п’ятою ст. 41 Закону. Таким чином, Замовником розроблено тендерну документацію з дотриманням принципів добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості, недискримінації учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням. Окрім того наголошуємо, що положення частини п’ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» не зобов’язує Замовника вносити зміни до договору в перелічених випадках.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 28.11.2020 16:43