ДК 021:2015, код 09120000-6 – Газове паливо (Природний газ). Категорія Замовника: : відповідно до пункту 3 частини 4 статті 2 Закону: підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої цієї статті, а саме: юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями (крім тих, які визначені у пунктах 1 і 2 цієї частини) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак: юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів; органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи; у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків. Місцезнаходження Замовника: Україна, 20001, Черкаська обл., Христинівський р-н, місто Христинівка, вул. Соборна, будинок 47. Мова складання документів: українська. Вид, розмір, умови тендерного забезпечення: Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі: банківської гарантії із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених пунктом 3 цього ж Розділу, відшкодувати на рахунок замовника кошти у сумі забезпечення тендерної пропозиції, визначеній в тендерній документації та оголошенні про закупівлю.
Гарантія обов’язково має містити реквізити, що передбачені розділом 3 глави 2 Постанови НБУ № 639 від 15.12.2004 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах». А також гарантія обов’язково має містити інформацію про підстави не повернення забезпечення тендерної пропозиції згідно ч.3 ст.25 Закону.
Розмір забезпечення тендерної пропозиції – не перевищує 3% очікуваної вартості закупівлі та складає:
115 000,00 грн. (сто п'ятнадцять тисяч гривень 00 копійок).
Строк дії забезпечення тендерної пропозиції – не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Окрім цього, банківська гарантія повинна містити умову, що замовник набуває права стягнення коштів за наслідками настання випадків, що передбачені ч. 3 ст.25 Закону лише у випадку письмового звернення замовника до банку-гаранта в строк, що не перевищує 5 робочих днів з дати, коли замовнику стало відомо про відповідний юридичний факт
Гарантія повинна бути видана банком-гарантом на умовах грошового забезпечення (покриття), шляхом списання (бронювання) коштів з поточного рахунку принципала для резервування грошового забезпечення (покриття) гарантії, якщо це передбачено договором про надання гарантії (детально в тендерній документації)
Завершена
3 882 928.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 38 000.00 UAH
Період оскарження:12.11.2020 16:35 - 30.11.2020 00:00
Скарга
Скасована
Скарга
Номер:37ad4909c0fa4bdfbb53d9b045dc79d2
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2020-11-12-011379-c.b2
Назва:Скарга
Скарга:
Відповідно до ч.5 Розділу 111 тендерної документації (стор.26 ТД) - Відповідно до статті 22 Закону України “Про охорону праці” і статті 36 Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” на виконання положень Постанови КМУ «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві» від 17 квітня 2019 р. № 337 учасники у складі своїх тендерних пропозицій подають документ, що виданий територіальним відділенням Держпраці або Фонду соціального страхування або іншого компетентного органу про наявність (з зазначенням кількості та характеру) або відсутність нещасних випадків на підприємстві учасника протягом 2020 року. Учасники додатково надають витяг із Журналу реєстрації осіб, які потерпіли від нещасних випадків та/або гострих професійних захворювань (отруєнь) на виробництві з сторінками, що надають змогу встановити інформацію за період 2020 року. З метою відповідності діяльності учасника законодавства про охорону праці у складі тендерної пропозиції подається довідка про уповноваженого працівника суб’єкта господарювання, що є відповідальним за дотримання законодавства про охорону праці, електро- та пожежної безпеки, санітарного та гігієнічного забезпечення, техногенної безпеки та надзвичайних ситуацій на виробництві, наданні першої допомоги в разі нещасного випадку. На підтвердження достовірності вказаної інформації додатково додається копія протоколу або копія витягу із протоколу чи іншого документу, уповноваженої комісії Держпраці України, що засвідчує знання такої особи в описаній вище сфері, яка пройшла відповідне навчання.
Перш за все зазначу, що Скаржник здійснює діяльність з постачання газу на підставі ліцензії з постачання природного газу виданою Постановою НКРЕКП від 01.06.2017 року за №730.
Вважаю що вимога, встановлена Замовником, жодним чином не стосується предмета закупівлі, яким є природний газ, та не впливає на технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. І взагалі, така вимога розцінюється Скаржником як дискримінаційна.
Проте, проходження зазначених інструктажів та навчання не впливає на якість постачання предмета закупівлі - природного газу.
Вважаю, що вищезазначена вимога може призвести до неоднакової оцінки тендерних пропозицій різних учасників, надання необгрунтованих переваг при оцінці тендерних пропозицій одному із учасників.
Скаржник звертає увагу на те, що працівники газопостачальних підприємств безпосередньо не виконують технічні роботи з встановлення та обслуговування газового обладнання та газових мереж. Так, відповідно до частини 18 розділу II Правил постачання природного газу, затверджених Постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2496, постачальник має право на безперешкодний доступ (за пред'явленням службового посвідчення) до комерційних вузлів обліку природного газу, що встановлені на об'єктах газоспоживання споживача, для звірки даних фактичного споживання природного газу.
Отже, для доступу до комерційних вузлів обліку природного газу працівники постачальника повинні мати при собі та пред’явити споживачу лише службове посвідчення. Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язковість проходження таким працівником навчання з електро- та пожежної безпеки, санітарного та гігієнічного забезпечення, техногенної безпеки та надзвичайних ситуацій на виробництві, наданні першої допомоги в разі нещасного випадку.
Скаржник зазначає, що усі технічні роботи фактично виконуються робітниками Оператора ГРМ з урахуванням вимог чинного законодавства щодо охорони праці, електро- та пожежної безпеки, санітарного та гігієнічного забезпечення, техногенної безпеки та безпеки надзвичайних ситуацій на виробництві, наданні першої допомоги в разі нещасного випадку та Правил безпеки систем газопостачання, затверджених Наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 15.05.2015 № 285.
Враховуючи вищезазначене, ця вимога має бути виключена з Документації.
2. Згідно абз.8 п.2. додатку №3 Тендерної документації (стор.53 ТД) – Учасник повинен надати: Документальне підтвердження відповідності Учасника та запропонованого ним товару технічним, якісними та кількісним характеристикам має бути надане у формі:
- паспорту якості природного газу, що підтверджує відповідність товару за показниками ДСТУ 5542-87 (ГОСТ 5542-87), що визначені Замовником у Додатку № 3 до тендерної документації.
Також, в останьому реченні абзацу (s) п.п.1.1.6. ч.1. розділу 1 Тендерної документації (стор.7 ТД) зазначено, що : Паспорт якості природного газу повинен бути виданий у 2020 році та на ім’я учасника.
Згідно п.4.3. ч.4 Розділу 1 Тендерної документації (стор.10 ТД) Замовником визначено місце поставки товару - До межі балансової належності підпорядкованих об’єктів Замовника торгів.
Вважаю за необхідне зазначити, що ПАТ "УКРТРАНСГАЗ" здійснює транспортування природного газу для споживачів України від різних постачальників - газу російського походження, що поставляється ВАТ "Газпром", газу українського походження, що поступає до магістральних газопроводів "УКРТРАНСГАЗ" від газовидобувних компаній - ПАТ "Укргазвидобування", ПАТ "Укрнафта" - від приватних видобувних компаній.
При прийманні природного газу до магістральних газопроводів ПАТ "УКРТРАНСГАЗ" в обов’язковому порядку здійснюється перевірка його якості. Контроль якості природного газу (у тому числі визначення його компонентного складу та теплоти згоряння), який передається до газорозподільних мереж ПАТ з газопостачання, проводиться 65 хіміко-аналітичними лабораторіями ПАТ "УКРТРАНСГАЗ". Всі вони атестовані з урахуванням вимог нормативно-технічної документації, наказів та розпоряджень Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, НАК "Нафтогаз України", ПАТ УКРТРАНСГАЗ".
За результатами здійснення аналізу видаються паспорти фізико-хімічних показників природного газу, які оприлюднюються на офіційному сайті ПАТ "УКРТРАНСГАЗ ".
Жодних інших документів для Постачальників газу, у тому числі і паспортів якості газу не передбачено чинним законодавством.
Більше того, дані документи видаються лише для виробників природного газу при прийнятті природного газу від газовидобувних компаній. ПАТ "УКРТРАНСГАЗ" здійснює перевірку якості газу, і у разі відповідності його вимогам ДСТУ 5542-87 та іншим діючим стандартам, закачується та обліковується на балансі виробника, без можливості вилучення конкретного газу, який був поставлений вищезазначеними компаніями.
Скаржник повідомляє, що він є лише постачальником та посередником між видобувним підприємством та кінцевим споживачем, та не володіє і не орендує жодних установок чи газосховищ, де б міг відібрати зразки для здійснення аналізу газу та видачі вищезазначеного паспорту, а також не має засобів законного впливу на видобувачів газу здійснювати подібного роду додаткові аналізи, не передбачені чинним законодавством.
Скаржник вважає, що дану вимогу виконати неможливо учасникам - постачальникам природного газу, які не є виробниками природного газу, оскільки документи, які посвідчують якість природного газу видаються лише при прийнятті його ПАТ "Укртрансгаз", що значно звужує та обмежує коло потенційних учасників, які не є такими виробниками.
Натомість, якість природного газу - це відповідність значень його фізико-хімічних показників встановленим нормативним документам, а саме:
- ГОСТ 5542-87 Газы горючие природные для промышленного и комунально-
бытового назначения. Технические условия" (мовою оригіналу);
- ТУ У 320.001.5864-033-2000 "Гази горючі природні родовищ України для
промислового та комунально-побутового призначення".
Скаржник також повідомляє, що Замовник самостійно завжди може перевірити якість
поставлено газу за посиланням httрs://tsoua.com/prozorist/yakisfgazu/ зокрема за місцем
поставки товару. Для цього Замовнику взагалі не потрібно встановлювати дискримінаційних вимог, щодо необхідності надання паспортів якості природного газу за відповідними маршрутами системи ГТС за місцезнаходженням об'єктів Замовника.
Аналогічна правова позиція АМКУ викладена в своїх рішеннях:
- № 17729-р/пк-пз від 21.09.2020 (закупівля № UA-2020-08-19-004617-c);
- №15577-р/пк-пз від 14.08.2020 (закупівля UA-2020-07-08-003815-c);
- No13112 р/пк-з від 17.09.2019(закупівля UA-2019-08-21-000732-a).
Враховуючи вищезазначене, ця вимога має бути виключена з Документації.
3. Згідно абз.4. п.1.3. ч.1. розділу 111 Тендерної документації (стор.19 ТД) зазначено :
На вимогу Закону України «Про захист персональних даних» Учасник повинен надати в складі пропозиції згоду (лист в довільній формі) на обробку персональних даних (із їх зазначенням) посадової особи учасника, що підписала документи пропозиції, а також на усіх найманих працівників учасника, інформація про, яких міститься у складі пропозиції (в т.ч. збирання, зберігання і поширення). В листі-згоді на обробку персональних даних мають бути зазначені: прізвище, ім’я та по-батькові особи, її місце проживання, ідентифікаційний код та паспортні дані (серія, №, ким і коли виданий).
Вважаю, що така вимога є незаконною та дискримінаційною з огляду на наступне:
Відповідно до пункта 2 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості: один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до ч. 6 статті 6 Закону України «Про захист персональних даних» та ч. 2 ст. 32 Конституції України, не допускається обробка даних про фізичну особу, які є
конфіденційною інформацією, без її згоди.
В ТОВ «Укргаздобич» є працівники відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, які потрібні для надання послуг з постачання газу, що підтверджується відповідною довідкою, яка додається. Проте працівники не надають згоди на надання інформації стосовно їх місця проживання, ідентифікаційного коду та паспортних даних. Даний факт підтверджується письмовими заявами про відмову від обробки персональних даних цих осіб, які долучаються до скарги.
Зважаючи на вказані дискримінаційні вимоги встановлені Замовником Скаржник не може взяти участь в даній закупівлі відповідно до чинної Тендерної Документації.
Таким чином, вимога щодо надання інформації стосовно місця проживання, ідентифікаційного коду та паспортних даних працівників, є обмежуючою та дискримінаційною і порушує принципи закупівлі, визначені Законом України “Про публічні закупівлі”.
Враховуючи вищезазначене, ця вимога має бути виключена з Документації.
4. В ч.5 Розділу 111 Тендерної документації (стор.28) зазначено: «В Учасника за останній звітний період діяльність не була збитковою».
Скаржник зазначає, що фінансова спроможність підприємства тісно пов’язана з
поняттям «Фінансовий стан підприємства» як економічною категорією, яка визначає реальну та потенційну фінансову спроможність підприємства забезпечувати фінансування
поточної діяльності, певний рівень саморозвитку підприємства та погашення зобов’язань
перед суб’єктами господарювання. Фінансовий стан підприємства відображає стан
капіталу в процесі його кругообігу та спроможність суб’єкта до саморозвитку на
фіксований момент часу.
Але, Замовник вимагає підтвердити беззбитковість господарської діяльності та отримання доходу (виручки) за останній звітний період.
TOB "Укргаздобич" було створене в грудні 2016 року, а фактично свою господарську діяльність розпочало лише з 2018 року та отримало прибуток лише за результатами 2019 року реалізувавши протягом 2018-2019 років заходи, спрямовані на змінення, нарощення потенціалу та розширення можливостей підприємства здійснювати господарську діяльність на основі підвищення рівня прибутковості.
Таким чином, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть ті суб’єкти господарювання, які можуть підтвердити беззбитковість господарської діяльності учасника, а саме, отримання Учасником чистого прибутку за останній звітний період, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника.
Ананологічна правова позиція АМКУ викладена в рішенні No17345-р/пк-пз від 15.09.2020 (оголошення UA-2020-08-06-002598-a).
Враховуючи вищезазначене, ця вимога має бути виключена з Документації.
Частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципами відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону «Про публічні закупівлі» : Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною 4 статті 22 Закону «Про публічні закупівлі» передбачено, що: тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вважаю, що дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, обраний Замовником, порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації всіх учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Причина:Період оскарження закінчився
Дата скасування:26.11.2020 00:03
Автор:Товариство з обмеженою відповідальністю "УКРГАЗДОБИЧ", Павленко Віталій Анатолійович 380990466124 tender@ukrgasdobich.com http://ukrgasdobich.com/index.html