-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 33690000-3 Лікарські засоби різні (Реактиви лабораторні)
Тендерна пропозиція та усі документи, що подаються у її складі, повинні бути складені (оформлені) українською мовою. Більш детально - у Тендерній документації.
Завершена
100 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 000.00 UAH
Період оскарження:
10.11.2020 10:43 - 22.11.2020 00:00
Вимога
Вирішена
ВИМОГА (щодо припинення ( усунення ) протизаконних дій тендерного комітету Комунальне некомерційне підприємство «Камінь-Каширська центральна районна лікарня» Камінь-Каширської районної ради Волинської області та порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон ), порушення конкурентного законодавства України ЗУ «Про захист економічної конкуренції» від 11.01. 2001 року N 2210-ІІІ.)
Номер:
349093b9def1471095f707c74957ae56
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-10-002253-c.c1
Назва:
ВИМОГА (щодо припинення ( усунення ) протизаконних дій тендерного комітету Комунальне некомерційне підприємство «Камінь-Каширська центральна районна лікарня» Камінь-Каширської районної ради Волинської області та порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон ), порушення конкурентного законодавства України ЗУ «Про захист економічної конкуренції» від 11.01. 2001 року N 2210-ІІІ.)
Вимога:
Ознайомившись із Оголошенням про проведення відкритих торгів ID: UA-2020-11-10-002253-с, предмет закупівлі: «ДК 021:2015 - 33690000-3 Лікарські засоби різні (Реактиви лабораторні)», а також тендерною документацією, нами виявлено в тендерній документації дискримінаційні вимоги, які не відповідають чинному законодавству про публічні закупівлі та обмежують вільну конкуренцію серед учасників, а саме: вимоги п.п. 12 Додатку № 2 до тендерної документації сформовані таким чином, що штучно звужують коло можливих потенційних учасників та встановлюють обмеження для участі у торгах.
Вимоги п.п.12 Додатку № 2 до тендерної документації:
Учасник повинен надати гарантійний лист від виробника або офіційного представника виробника на території України, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується Учасником, в належній якості, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією та пропозицією Учасника торгів.
Зазначена вимога є дискримінаційною.
1. Вимоги Замовника торгів від потенційних учасників торгів надання так званого «гарантійного листа від виробника або офіційного представника виробника на території України» - є протизаконними та дискримінаційними з огляду на вимоги Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі - Закон) та рішення Постійно діючої адміністративної Колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 618-р/пк-ск від 31.03.2016 року).
При проведенні закупівлі Замовник повинен керуватись головними принципам публічних закупівель закупівель, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно до ч. 4 ст. 5 Закону України Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Тобто, чинне законодавство однозначно визначає заборону встановлювати дискримінаційні вимоги відповідно до вимог Закону та рішення Постійно діючої адміністративної Колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 618-р/пк-ск від 31.03.2016 року.
Вимога щодо надання Учасниками так званого «гарантійного листа від виробника або офіційного представника виробника на території України» суперечить рішенню Постійно діючої адміністративної Колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 618-р/пк-ск від 31.03.2016 року. Згідно з відповідним рішенням АМКУ :
«....даною вимогою здійснюється штучне обмеження кола потенційних учасників процедури закупівлі ... Вказані положення тендерної документації позбавляють можливості прийняти участь у закупівлі учасників, які не є виробниками даного товару та/або їх представництвами або тих учасників, які не мають безпосередніх договірних відносин із виробниками та/або їх представництвами».
Дана вимога є дискримінаційною, через те, що виробник може надавати листи та інші документи на власний розсуд не всім потенційним учасникам закупівель , обмежує коло учасників лише виробниками або суб’єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними із виробниками,- через саме це дана вимога звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі.
Відповідно до частину першої статті 26 Закону (Порядок подання тендерних пропозицій): пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації..
Відповідно до вимог статті 31 Закону ( Відхилення тендерних пропозицій ):
1. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
1) учасник процедури закупівлі:
- не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону;
- не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;
- зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п'ятнадцятою статті 29 цього Закону;
- не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;
- не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
- не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотіґрнадцятій статті 29 цього Закону;
- визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону;
2) тендерна пропозиція учасника:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
- викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією;
- є такою, строк дії якої закінчився;
3) переможець процедури закупівлі:
- відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
- не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;
- не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (уразі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону;
- не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Інших підстав для відхилення пропозиції учасника торгів Законом не передбачено.
Зазначені вимога п.п. 12 Додатку №2 до Тендерної документації Замовника торгів не сприяють добросовісній конкуренції серед учасників, максимальній економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників, об’єктивній та неупередженій оцінці тендерних пропозицій , запобіганню корупційним діям і зловживанням.
Вимагання тендерного комітету Замовника торгів надання від потенційних учасників цих торгів відповідності вимогам п.п. 12 Додатку №2 до Тендерної документації Замовника торгів є протизаконним та порушує вимоги ЗУ «Про захист економічної конкуренції» від 11.01.2001 року N 2210-111.
Протизаконні дії Замовника цих торгів призведуть до :
- недопущення інших учасників в процедурі закупівлі, усуненню та обмеженню конкуренції;
- обмежують доступ на ринок інших суб'єктів господарювання;
- суттєвого обмеження конкурентоспроможності інших суб'єктів господарювання на ринку без об'єктивно виправданих на те причин;
- суттєвого обмеження конкуренції на всьому ринку чи в значній його частіші, у тому числі монополізації відповідних ринків;
- усунення з ринку або обмеження доступу на ринок (вихід з ринку) інших суб'єктів господарювання, покупців, продавців;
- спотворення результатів торгів ;
- не добросовісної конкуренції серед учасників;
- не відкритісті та прозорісті на всіх стадіях закупівель;
- дискримінації учасників;
- не об’єктивній та неупередженій оцінці тендерних пропозицій;
- корупційних дій і зловживань;
- неефективного використання бюджетних коштів.
З огляду на зазначене вище (задля залучення більшої кількості учасників ) наполягаємо на внесенні зміни до Тендерної документації Замовника торгів :
1. Приведення Тендерної документації Замовника торгів до вимог чинного Закону України "Про публічні закупівлі".,
2. Приведення Загальних вимог Додатку №2 до Тендерної документації, до вимог чинного законодавства України, шляхом видалення п.п. 12 цього додатку та оприлюднення його в новій редакції, що в свою чергу не буде надавати преференції окремим учасникам Закупівлі та не призведе до дискримінації інших учасників торгів.
Зазначені зміни до Додатку №2 до Тендерної документації призведуть до :
- залучення максимальної кількості потенційних учасників торгів в процедурі закупівлі, посиленню конкуренції;
- відкриють доступ на ринок інших суб'єктів господарювання;
- посилить вхід на ринок медичної техніки ринку інших суб'єктів господарювання,покупців, продавців;
- не спотворення результатів торгів ;
- добросовісної конкуренції серед учасників;
- максимальної економії та ефективності;
- відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель;
- недискримінації учасників;
- об'єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій;
- запобіганню корупційнпм діям і зловживанням;
- ефективного використання бюджетних коштів.
Одночасно повідомляємо, що у випадку незадоволення цієї Вимоги ми будемо вимушені:
- подати Скаргу, до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічнихзакупівель;
- звернутися до суду з позовом про стягнення із Замовника грошових коштів за подання зазначеної Скарги до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ;
- звернутися із заявою до Державної аудиторської служби України , як до центрального органу виконавчої влади , діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів країни та який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, щодо притягнення всіх членів тендерного комітету Замовника торгів до відповідальності за порушення процедури закупівлі у вигляді створення передумов направлених на створення можливих корупційних дій і зловживань цієї процедури закупівлі , анти конкурентних узгоджених дій з учасниками торгів, відсутності відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі , дискримінацію учасників що призвело в кінцевому результаті до спотворення результатів торгів.
Звертаємо увагу, що відповідно до вимог статті 44 Закону ( Відповідальність за порушення вимог цього Закону ) Розділу IX ( Відповідальність у сфері публічних закупівель ) за порушення вимог, установлених Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання цього Закону, уповноважені особи, службові (посадові) особи замовників, службові (посадові) особи та члени органу оскарження, службові (посадові) особи Уповноваженого органу, службові (посадові) особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, службові (посадові) особи органів, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (обслуговуючого банку), несуть відповідальність згідно із законами України.
Звертаємо увагу, що з метою забезпечення невідворотності відповідальності протоколи про адміністративне правопорушення за статтею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення відповідно до частини першої статті 254 згаданого Кодексу та пункту 2 розділу II Порядку оформлення Держаудитслужбою та її міжрегіональними територіальними органами матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженого наказом Держаудитслужби від 01 грудня 2016 року № 168, складатимуться за кожним фактом виявлення таких порушень
У в зв'язку з вище наведеним, вбачаючи в діях Замовника торгів ознак дискримінаційних дій, наявності корупційної складової та порушенні конкурентного законодавства України по відношенню до інших потенційних учасників торгів, які могли би та бажали взяти участь в зазначеній процедурі закупівлі, вимагаємо від тендерного комітету Замовника торгів врахувати вище наведене, вилучити вище зазначені дискримінаційні вимоги та привести тендерну документацію у відповідність до вимог Закону України "Про публічні закупівлі" та Закону України «Про захист економічної конкуренції» від 11.01.2001 poKyN2210-III.
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА на усунення порушень.pdf 14.11.2020 11:17
Дата подачі:
14.11.2020 11:17
Вирішення:
Доброго дня!
Ваша вимога прийнята до уваги та внесені зміни до Додатку № 2 Тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено