-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Тверде паливо
Завершена
238 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 380.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 380.00 UAH
Період оскарження:
10.11.2020 00:39 - 22.11.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Дискрімінаційна вимога
Номер:
6d19a739f0c44c74820dc74afb0eb75e
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-10-000014-b.a1
Назва:
Дискрімінаційна вимога
Вимога:
Просимо надати роз’яснення стосовно наявності дискримінаційних положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, та порушують наше право брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку, з наступних підстав: Замовник з незрозумілих причин зазначив в предметі закупівлі та планує придбати марку вугілля Д (40-80).
На сьогоднішній день єдиним стандартом, який встановлює марки вугілля з розміром кусків є ДСТУ 7146:2010, в якому не передбачена марка вугілля Д (40-80).
Частиною третьою статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (надалі – Закон) передбачено, що документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації вимоги стосовно постачання вугілля марки Д (40-80) порушують вимоги частини третьої статті 22 Закону та один з принципів здійснення закупівель, визначений статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону «Про публічні закупівлі» замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Оскільки дані положення тендерної документації суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними. Тому, дані дії Замовника в частині встановлених вище умов Документації є такими, що порушують основні принципи, встановлені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
Також Ви в перше замовляєте цю марку вугілля, згідно тендерних закупівель у Вас відсутнє переобладнання або заміна котельного обладнання.
Крім того, в обґрунтування наших вимог звертаємо вашу увагу на рішення № 1540-р/пк-пз від 13.02.2019 року Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яким задоволено скаргу ПРАТ «ВО»ОБЛПАЛИВО».
Враховуючи вищевикладене вимагаю надати роз’яснення з цього питання та внести відповідні зміни до документації конкурсних торгів.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення АМКУ 10.11.2020 11:28
Дата подачі:
10.11.2020 11:28
Вирішення:
Тендерний комітетом Добровеличківський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №1 Добровеличківської селищної ради Кіровоградської області розглянув Скаргу по суті та повідомляє, що зазначені Скаржником у Скарзі припущення про порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації є хибними, оскільки Замовником відповідно до власних потреб, рекомендацій виробника котлів, що експлуатуються, зазначена марка вугілля кам’яного. Замовник не зобов’язаний та учасник процедури закупівлі не має права зобов’язати Замовника здійснити заміну котлів під конкретну марку вугілля, відповідно до власних інтересів, оскільки така заміна котлів несе витрати, що не передбачені бюджетним призначенням у 2020 році, а також у разі застосування Замовником газового вугілля — можливий вихід / засмічення котлів та як наслідок призведе до зриву опалювального сезону, що є недопустимим. Аналогічне рішення по захисту бюджетної установи та на користь замовника публічної закупівлі було прийнято органом оскарження у 2017 році (Рішення від 23.05.2017 № 3152) , що ще раз доводить правомірність тези, що “Замовник не зобов’язаний та учасник процедури закупівлі не має права зобов’язати Замовника здійснити заміну котлів під конкретну марку вугілля, відповідно до власних інтересів будь-якого учасника процедури закупівлі. Окрім цього, скаржником процедури закупівлі - не враховано, що еквіваленти вугілля діючими стандартами, технічними умовами та нормативними документами в Україні не передбачені, підтвердженням чого є лист ВП “УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ” ДП “НТЦ “ВУГЛЕІННОВАЦІЯ” від 14.09.2017 №26/212 . Також звертаємо увагу на те, що предметом закупівлі є вугілля кам'яне марки Д (40-80), а отже технічний опис предмету закупівлі: технічні вимоги Додаток №2 тендерної документації не містить посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, та додатково повідомляв, що еквіваленти вугілля діючими стандартами, технічними умовами та нормативними документами в Україні не передбачені (додатковим підтвердженням чого є відповідний лист-відповідь, що отриманий замовником на його запит від компетентної установи Міністерства енергетики та вугільної промисловості України). Окрім цього доводимо до Вашого відома те, що відповідно до п. 35 ч. 1 ст. 1 Закону України “Про публічні закупівлі”, учасник процедури закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, у тому числі фізична особа - підприємець, юридична особа (резидент або нерезидент), яка подала тендерну пропозицію та згідно п. 5 розділу І тендерної документації, вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурі закупівлі на рівних умовах, а отже іноземні учасники (нерезиденти) мають право приймати участь у даній закупівлі у т.ч. з Польщі, Казахстану або будь-якої іншої країни світу. Наразі в Україні немає заборони на здійснення закупівлі імпортованого вугілля. Всі вимоги тендерної документації зазначені з урахування чинного законодавства та тендерна документація не містить будь-яких дискримінаційних вимог.
Щодо Вашого посилання на рішення органу оскарження №1540-р/пк-пз від 13.02.2019 стосовно скарги ПРАТ «ВО»ОБЛПАЛИВО», повідомляємо, що воно не має ніякого відношення до закупівлі UA-2019-02-18-002564-b, причому орган оскарження визнав дану скаргу лише частково, а саме в частині недоцільності зазначення замовником посилання на ГОСТ 19242-73, який втратив чинність з 01.01.2019, у зв'язку з чим зобов'язав замовника внести зміни у цій частині у тендерну документацію та виключити його, а тендерна документація для процедури закупівлі – відкриті торги: “ДК 021:2015 – 09110000-3. Тверде паливо (вугілля кам'яне марки Д (40-80))” (UA-2019-02-18-002564-b) не містить посилання на ГОСТ 19242-73 та не містить дискримінаційних положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель.
Скаржник зазначає що вимоги тендерної документації є дискримінаційними та обмежують конкуренцію, але не обґрунтовує та документально не підтверджує яким чином вимоги тендерної документації перешкоджають йому прийняти участь у закупівлі (чи яким чином вони його дискримінують?). Те що Скаржник немає бажання чи не зацікавлений у постачанні вугілля марки Д (40-80) не є дискримінацією, оскільки наразі будь-яке підприємство має право здійснити купівлю у продавців, дилерів чи виробників вугілля марки Д або ж здійснити закупівлю та поставку вугілля марки Д з іншої країни світу.
Товар, що закуповується замовником - вугілля кам'яне марки Д (40-80), відповідно до Національного стандарту України ДСТУ 3472:2015 “ВУГІЛЛЯ БУРЕ, КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ” відповідає вугіллю кам’яному марки Д (довгополум'яне) . ДСТУ 3472:2015 є діючим, що набув чинності з 2016-08-01 згідно НАКАЗУ ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА «УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ» N 212 від 29.12.2015.
Ще раз зауважуємо, що наразі в Україні не має жодного Закону чи будь-якого нормативно-правового акту, який би забороняв закупівлю замовнику вугілля кам'яного марки Д (фракції 40-80 мм).
А отже, враховуючи усе вищевикладене, тендерний комітет не вбачає необхідності та правових підстав для задоволення вимог, у зв’язку з чим, прийнято рішення відмовити скаржнику у задоволені його вимог.
Статус вимоги:
Відхилено