-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 32320000-2 Телевізійне й аудіовізуальне обладнання
Технічні вимоги до предмету закупівлі вказані в додатку №2
Завершена
80 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 400.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 400.00 UAH
Період оскарження:
09.11.2020 16:42 - 13.11.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги
Номер:
d52699154b6040dcb028a1dd60f4c55f
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-09-010629-c.a1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
· Шановний Замовник!
У ході аналізу ТД щодо технічних характеристик предмету закупівлі встановлено, що технічні параметри проектора відповідають виключно ОДНОМУ виробнику - EPSON (Короткофокусний проектор Технологія: LCD: 3 х 0,55 P-Si Короткофокусний об'єктив (відношення проекції 0,55-0,74: 1) Контрастність: 16 000: 1 Яскравість: 3200 ANSI lm Розрішення: XGA (1024х768) Перегляд зображень з USB флеш-накопичувачів Вмонтований динамік 16 Вт проєктор повинен комплектуватись спеціальним кріпленням для пристосування проєктора безпосередньо над верхнім краєм інтерактивної дошки до стіни або до стелі; відстань від об’єктива проєктора до площини проекції не більше 1 м Кріплення для проекторів безпосередньо над дошкою Кабель HDMI сигнальний 15м ) , тим паче одній моделі., а запропонувати еквівалент не можливо.
Проте вказані технічні умови тендерної документації унеможливлюють подання конкурентоспроможної тендерної пропозиції через відсутність аналогічного обладнання та ПЗ на ринку, предсталеного ІНШИМИ виробниками/постачальниками, а відтак звужує конкуренцію та можливість подання пропозицій, які не контролюються виробниками чи унікальними/ексклюзивними постачальниками в Україну вказаного обладнання та ПЗ - наявні дії Замовника порушують норми, мету та основні принципи Закону України «Про публічні закупівлі».
Так, відповідно до преамбули Закону цей Закон установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Статтею 3 Закону встановлено принципи здійснення закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Стосовно вимог ТД, що обмежують конкуренцію, повідомляємо наступне – А) Замовником виставлені технічні вимоги до обладнання , які унеможливлюють подання тендерної пропозиції без врахування в ній конкретних моделей обладнання, які ексклюзивно представлені в Україні унікальними приватними компаніями (у ДАНОМУ випадку ТМ EPSON). Тобто неможливо запропонувати еквівалент або аналог обладнання, визначеного вимогами ТЗ.
Водночас Б) Замовник в тендерній документації вимагає подання в складі пропозиції документів, які підтверджують статус учасника як партнера виробника, чинного на дату подання тендерних пропозицій, виключно від виробників (їх офіційних представництв на території України) або авторизованих дистриб’юторів на території України), що фактично ставить під вплив можливість апріорі участі у Закупівлі, адже відсутність ЗГОДИ хоча б одного з виробників/авторизованих дистриб’юторів видати документ-згоду саме для даної закупівлі учаснику означає автоматичне відхилення тендерної пропозиції під час проведення прекваліфікації поданих тендерних пропозицій.
Стосовно порушення норм ЗУ «Про публічні закупівлі» повідомляємо наступне – ч.3 Ст. 5 Закону визначено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. ч. 4. Ст. 22 Закону визначено, що Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дискримінація – це будь-яка відмінність, виключення, обмеження або перевага, що заперечує або зменшує рівне здійснення прав. Поняття охоплює виключення або обмеження можливостей для членів певної групи відносно можливостей інших груп. Проте не кожна відмінність у ставленні є дискримінацією: вона не буде такою, якщо критерії такої відмінності є розумними і об'єктивними, а завдання полягає в тому, щоб досягти мети. Європейський суд з прав людини дає аналогічне визначення дискримінації: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Дискримінаційними вважаються дії, що призводять до погіршення становища одних суб'єктів порівняно з іншими суб'єктами господарювання і обмежують їхні законні права та інтереси.
Вказане кореспондується із положеннями ч. 4 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», згідно із якою документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Беручи до уваги все вищезазначене, Замовником складена тендерна документація таким чином, що під технічний опис обладнання, ПЗ та опис документального підтвердження, підпадає обладнання лише ОДНОГО виробника або ОДНОГО АВТОРИЗОВАНОГО ДИСТРИБЮТОРА, тому відсутня можливість запропонувати еквівалент, відсутня можливість конкуренції. Також будь-який потенційний учасник торгів є ЗАЛЕЖНИМ від прийнятих рішень про надання йому підтримки від виробників чи дистриб’юторів обладнання саме в цій закупівлі – авторизаційних листів. Тобто Замовник витрачає державні кошти і фактично віддає право розподіляти ці кошти виробникам обладнання, які приймуть рішення кому надати авторизаційного листа для цієї закупівлі.
На підставі вищевикладеного наполягаємо викласти технічні характеристики складомих частин предмету закупівлі таким чином, щоб ним відповідала продукція БІЛЬШЕ, ніж ОДНОГО ВИРОБНИКА.
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол12112020.pdf 12.11.2020 18:28
Дата подачі:
12.11.2020 12:06
Вирішення:
Шановний учаснику!
Дані технічні вимоги не є дискримінаційними в розумінні Закону України "Про публічні закупівлі", адже ніяк не обмежують кола учасників, що можуть здійснити поставку такого товару, оскільки наявність чітко сформованих технічних вимог до предмета закупівлі, є запорукою отримання саме того товару і якості які ми потребуємо. Але ми внесемо зміни в тендерну документацію, а саме вилучаємо з Додатку 1 пункт 10 "Авторизаційний лист від виробника чи офіційного дистриб’ютора із зазначенням найменування учасника, номера торгів та назви товару на інтерактивні дошки, проектори та ноутбуки".
Статус вимоги:
Відхилено