-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Виконання проектно-вишукувальних робіт по об'єкту: "Реконструкція нежитлового приміщення під житловий будинок по вул. Червономаяцькій, 17 у Приморському районі, м. Маріуполь"
Завершена
1 450 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 250.00 UAH
Період оскарження:
09.11.2020 13:57 - 13.11.2020 00:00
Вимога
Вирішена
Незаконна дискваліфікація учасника, обрання переможця з порушеннями вимог законодавства про публічні закупівлі
Номер:
193af8993dc74bcd94e53b4395adccdb
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-09-006136-c.b3
Назва:
Незаконна дискваліфікація учасника, обрання переможця з порушеннями вимог законодавства про публічні закупівлі
Вимога:
ВИМОГА
09 листопада 2020 року через автоматизований електронний майданчик на веб – порталі Уповноваженого органу – https://prozorro.gov.ua/ було опубліковано закупівлю за ідентифікатором UA-2020-11-09-006136-c, про проведення спрощеної закупівлі за предметом: проєктно-вишукувальні роботи по об'єкту: «Реконструкція нежитлового приміщення під житловий будинок по вул. Червономаяцькій, 17 у Приморському районі, м. Маріуполь», (Код ДК 021:2015: 71320000-7 - Послуги з інженерного проектування).
Аукціон було проведено 19.11.2020 року.
На підставі Протоколу (рішення) 1 від 23.11.2020 року КП «Міське управління капітального будівництва» щодо прийняття рішення уповноваженою особою щодо розгляду тендерної пропозиції було відхилено пропозицію Учасника ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПРОМИСЛОВЕ ТА ЦИВІЛЬНЕ БУДІВНИЦТВО І ПРОЕКТУВАННЯ», на підставі Повідомлення про намір укласти договір під час застосування спрощеної закупівлі від 25.11.2020 року було обрано переможцем КП «Міське архітектурне бюро». Однак, після аналізу його пропозиції та установчих даних зазначеного Учасника нами було виявлено порушення умов тендерної документації та вимог Закону України «Про публічні закупівлі», що може вважатися підставою для скасування Повідомлення щодо обрання переможцем та визначення переможцем та визначення дискваліфікації учасника відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі»
1. З приводу п.2 Протоколу (рішення) 1 від 23.11.2020 року причини відхилення пропозиції Учасника ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПРОМИСЛОВЕ ТА ЦИВІЛЬНЕ БУДІВНИЦТВО І ПРОЕКТУВАННЯ» повідомляємо, що у відповідності з розділом 16 статті 29 нової редакції Закону України «Про публічні закупівлі», якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Вимагаємо повернути нашу пропозицію до розгляду, провести неупереджену оцінку, не порушуючи норм Закону.
2. Також під час періоду уточнень по даній закупівлі, а саме: 11.11.2020 року о 12 годині 20 хвилин Замовником була надана відповідь Учаснику ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПРОМИСЛОВЕ ТА ЦИВІЛЬНЕ БУДІВНИЦТВО І ПРОЕКТУВАННЯ» наступного змісту: «Види робіт перераховані в п. 8 завдання. Якщо зазначені види робіт можливо розрахувати за збірником цін, тоді за формою 2-П, якщо ні - за формою 3-П». Просимо звернути увагу на той факт, що в своїй тендерній пропозиції ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПРОМИСЛОВЕ ТА ЦИВІЛЬНЕ БУДІВНИЦТВО І ПРОЕКТУВАННЯ» надало кошторис за Формою 3-П, що відповідає вимогам Замовника.
3. Також під час аналізу документів Учасника-переможця КП «Міське архітектурне бюро» нами було встановлено, що Замовник: Комунальне підприємство «Міське управління капітального будівництва» та Учасник-переможець Комунальне підприємство «Міське архітектурне бюро» є пов’язаними особами відповідно до вимог п. 20 ч.1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки і Учасник і Замовник є комунальними підприємствами Маріупольської міської ради, тобто перебувають під спільним контролем.
З вищезазначеної інформації можна зробити висновок, що Учасник-переможець Комунальне підприємство «Міське архітектурне бюро» обраний з порушенням статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі», що не відповідає принципам Законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно п. 7 ч. 1 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо: тендерна пропозиція подана учасником конкурентної процедури закупівлі або участь у переговорній процедурі бере учасник, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника.
У відповідності до п.12 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», у разі відхилення економічно вигідної пропозиції відповідно до частини тринадцятої цієї статті Замовник розглядає наступну пропозицію учасника, який за результатами оцінки надав наступну найбільш економічно вигідну пропозицію.
Враховуючи вищевикладене, та керуючись п. 7 ч. 1 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ВИМАГАЄМО:
1. Скасувати Протокол (рішення) 1 від 23.11.2020 року та Повідомлення про намір укласти договір під час застосування спрощеної закупівлі від 25.11.2020 року про закупівлю UA-2020-11-09-006136-c та обрання переможцем Комунальне підприємство «Міське архітектурне бюро».
2. Відхилити тендерну пропозицію Учасника Комунальне підприємство «Міське архітектурне бюро» у спрощеній закупівлі за ідентифікатором UA-2020-11-09-006136-c, з підстав, передбачених п. 7 ч. 1 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
3. Перейти до розгляду наступної тендерної пропозиції з переліку Учасників, що вважається найбільш економічно вигідною з підстав, передбачених п. 12 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі».
Шановний Замовнику!
Додатково повідомляємо, що у разі неналежного реагування на зазначену вимогу ми змушені будемо звертатись до контролюючих організацій, прокуратури та суду.
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА_АРХІТЕКТУРНЕ_БЮРО.pdf 27.11.2020 13:11
- Відповідь на скаргу.pdf 30.11.2020 10:02
Дата подачі:
27.11.2020 13:11
Вирішення:
На адресу КП «Міське управління капітального будівництва» (далі – Замовник) надійшла скарга від ПП «ПРОМИСЛОВЕ ТА ЦИВІЛЬНЕ БУДІВНИЦТВО І ПРОЕКТУВАННЯ» (далі – Учасник) стосовно прийняття рішення уповноваженою особою щодо відхилення пропозиції Учасника ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПРОМИСЛОВЕ ТА ЦИВІЛЬНЕ БУДІВНИЦТВО І ПРОЕКТУВАННЯ», та обрання переможцем закупівлі КП «Міське архітектурне бюро».
Розглянувши скаргу повідомляємо наступне.
1. Так, насправді, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі (далі – Закон); 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Але дана вимога існує тільки для процедури – ВІДКРИТІ ТОРГИ. Для спрощеної закупівлі, дана вимога відсутня.
2. Стосовно розрахунків на проектні кошториси пояснюємо:
- геодезичні та геологічні вишукування повинні бути розраховані по сбірнику цін на вищукувальні роботи для капітального будівництва;
- обстеження будівель виконується по СОУД.1.2-0249531-001:2008;
- зовнішні мережі водопостачання та каналізації по сбірнику цін 49 на проектні роботи;
- електропостачання – сбірник цін 1 на проектні роботи;
- зовнішнє освітлення сбірник цін 64 на проектні роботи;
Виконання робочого проекту визначається ДСТУ Б.Д.1.1-7:2013 (зміна 1,2,3).
Для розрахунку робочого проекту необхідно застосування наступних методів:
- по розрахунку об'єкту аналога (п. 5.5 ДСТУ Б.Д.1.1-7:2013).
- по сбірникам цін. (В проектуванні об'єктів є 90 сбірників цін по яким можливо розрахувати частину робіт).
Якщо вартість проектних, вишуквальних, науково-проектних робіт складається за декілька кошторисами, складаними за формами №2-П та №3-П (додаток Д ДСТУ Б.Д.1.1-7:2013), загальну кошторисну вартість визначають за зведеним кошторисом, складеним за формою 1-П (додаток В ДСТУ Б.Д.1.1-7:2013).
3. п. 20 ч.1 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що пов’язана особа - особа, яка для цілей цього Закону відповідає будь-якій із таких ознак:
юридична особа, яка здійснює контроль над учасником процедури закупівлі або контролюється учасником процедури закупівлі, або перебуває під спільним контролем з учасником процедури закупівлі.
Під здійсненням контролю розуміється можливість здійснення вирішального впливу на господарську діяльність учасника процедури закупівлі. Такий вплив може здійснюватися безпосередньо або через інших фізичних чи юридичних осіб, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма їхніми активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу або результати голосування, а також можливість визначати умови господарської діяльності, надавати обов’язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління учасника процедури закупівлі, або володіння часткою (паєм, пакетом акцій), що становить не менше 25 відсотків статутного капіталу учасника процедури закупівлі.
Згідно ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює постійно діючу адміністративну колегію (колегії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Рішення постійно діючої адміністративної колегії (колегій) ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України.
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України аналізуючи п.7 ч.1 ст.17 ЗУ «Про публічні закупівлі» в узагальненні практики зазначає, що Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника за наявності таких умов:
- учасник процедури закупівлі є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або
- учасник процедури закупівлі є пов’язаною особою з членом (членами) тендерного комітету, уповноваженою особою (особами) замовника.
При цьому як підстава для відхилення пропозиції учасника Законом не визначена пов'язаність останнього із самим Замовником, за умови відсутності факту пов'язаності учасника з членом (членами) тендерного комітету, уповноваженою особою (особами) замовника. Зазначена позиція міститься в роз'ясненні Мінекономрозвитку України від 27.01.2015 №3302-05/2470-03.
Також, узагальнюючи практику Колегії, слід зазначити, що Колегія відмовляла в задоволені вимог скаржника щодо зобов'язання замовника скасувати рішення про визначення переможця через пов'язаність замовника та учасника, виходячи з того, що навіть за умови доведення факту пов'язаності учасника процедури закупівлі із замовником, останнє не може бути за Законом підставою для відхилення пропозиції учасника. Для відхилення пропозиції такого учасника потрібно довести факт пов'язаності учасника з членом (членами) тендерного комітету, уповноваженою особою (особами) замовника.
Підсумовуючи вищезазначене, проведення закупівлі між комунальними підприємствами засновником яких є міська рада, за умови, що Учасник закупівлі не є пов'язаною особою саме з членом (членами) тендерного комітету, уповноваженою особою (особами) замовника, а не з юридичною особою — Замовником, є правомірним.
Враховуючи вищевикладене, вимога учасника не може бути задовільнена.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні
Вимога
Вирішена
Невідповідність законодавству та чинним ДБН
Номер:
8d28d32f36f54208b4534cf986437cf6
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-09-006136-c.a2
Назва:
Невідповідність законодавству та чинним ДБН
Вимога:
У Завданні на проектування містяться посилання на недіючі норми та наявний ряд помилок та невідповідностей діючому законодавству, а саме:
1. В пункті 1 зазначено «вид комплексу», про який комплекс йде мова якщо це житловий будинок?
2. В пункті 8 зазначено недіючий ДБН Б.2.2.-15:2005 (діючий ДБН Б.2.2-15:2019)
3. В пункті 9 зазначено, що проектна документація виконується в одну стадію, а якщо внаслідок розрахунків з’ясується, що клас наслідків об’єкту будівництва буде СС2? Для класу наслідків СС2 проектування здійснюється в дві стадії відповідно до вимог п.4.6 ДБН А.2.2-3-2014.
4. В пункті 10 наявне посилання на вимоги ДБН В.2.2-17-2006, наразі він не є діючим, чинним є ДБН В.2.2-40:2018 (інклюзивність будівель і споруд)
5. В пункті 10 наявне посилання на ДБН Б.2.2-1:2019 (такого ДБН не існує), чинним є ДБН Б.2.2-12:2019.
6. Пункт 23 необхідно привести у відповідність до статті 32 закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» в частині визначення класу наслідків, а саме: Віднесення об’єкта до певного класу наслідків (відповідальності) здійснюється проектною організацією за погодженням із замовником будівництва.
7. В пункті 26 зазначено недіючий ДБН В.1.1-12:2006, діючим є ДБН В.1.1-12:2014.
8. Необхідно внести уточнення до пункту 28, а саме: кошторис надається в електронному вигляді в програмі АВК-5 чи АВК-3?
Враховуючи вищевикладене, просимо привести Завдання на проектування у відповідність нормам діючого законодавства та будівельних норм.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.11.2020 16:25
Вирішення:
1. Завданням передбачено реконструкцію існуючого двоповерхового нежилого приміщення в житловий будинок з можливістю надбудови третього поверху;
2. Виконати проектування з урахуванням діючих норм і вимог, що діють на Україні;
3. Замовником прийнято рішення розробка проекту в одну стадію;
4. Виконати проектування з урахуванням діючих норм і вимог, що діють на Україні;
5. Помилка, відсутність однієї цифри. Виконати проектування з урахуванням діючих норм і вимог, що діють на Україні;
6. Согласно п. 15 завдання «Попередні узгодження проектних рішень з зацікавленими відомствами» - Виконавець проводить попередні погодження проєктних та технічних рішень з Замовником;
7. Выполнить проектирование с учетом действующих норм и требований, действующих на Украине;
8. АВК-5 версія 3.5.3
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Щодо отримання технічних умов
Номер:
4882474a515a44dea2e188ca9e12408e
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-09-006136-c.c1
Назва:
Щодо отримання технічних умов
Вимога:
Просимо внести зміни в пункт 14 Завдання на проектування, оскільки відповідно до ч.2 ст. 30 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності": "Фізична чи юридична особа, яка має намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває в її власності або користуванні, має право на одержання технічних умов згідно із поданою нею заявою". В Завданні на проектування зазанчено, що технічні умови отримує Генпроектувальник, що суперечить вказаній вище нормі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.11.2020 18:04
Вирішення:
Відповідно до частини 2 ст. 30 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", фізична або юридична особа, яка має намір забудови земельної ділянки, що знаходиться в її власності або користуванні, має право на отримання технічних умов відповідно до поданої нею заяви.
Таким чином, Законом встановлено право замовника на отримання технічних умов, а не обов'язок. З огляду на ті факти, що КП «МіськУКБ» фінансується за рахунок бюджетних коштів, і вартість послуг по отриманню технічних умов не входить до складу капітальних витрат, замовник не має можливості отримувати технічні умови.
Разом з тим, чинне законодавство не містить норми, яка забороняє проєктній організації отримувати технічні умови. Виходячи зі сформованої практики, отримання технічних умов проєктною організацією відбувається швидше, ніж замовником.
З огляду на вищевикладене, відсутня необхідність внесення змін до завдання на проєктування.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Так