Природний газ для закладів освіти м.Торецьк.
Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад на іншу мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою.
Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загально прийнятого застосування.
Уся інформація розміщується в електронній системі закупівель українською мовою, крім тих випадків коли використання букв та символів української мови призводить до їх спотворення (зокрема, але не виключно адреси мережі "інтернет", адреси електронної пошти, торговельної марки (знаку для товарів та послуг), загальноприйняті міжнародні терміни). Тендерна пропозиція та усі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї складаються українською мовою, про що учасник надає згоду у складі тендерної пропозиції. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом на українську мову.
Торги не відбулися
2 502 703.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 513.51 UAH
Період оскарження:06.11.2020 19:10 - 19.11.2020 00:00
Вимога
Є відповідь
вимоги
Номер:27431b14b94c487ab7eb72123c130a22
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2020-11-06-017056-c.c1
Назва:вимоги
Вимога:
Замовник у своїй тендерній документації (ТД) передбачив, зокрема, наявність документу про успішне проходження сертифікації діяльності Учасника відповідно до вимог ISO 9001:2015 або інших аналогічних стандартів у сфері сертифікації діяльності (сертифікат, тощо), виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент подання пропозиції. Інформацію, щодо мінімальних стандартів якості згідно Постанови НКРЕКП № 1156 від 21.09.2017 року за останній звітний період.…….
……Вважаємо ці умови ТД протиправними виходячи з наступного.
Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання.
Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015, Замовник ставить учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому, одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі.
Тому, можемо стверджувати, що у Замовника вже є заздалегідь визначений переможець процедури, інтереси якого він лобіює, і при чому, це робиться без законодавчого закріплення та обґрунтування, а виключно, як вбачається, на власному бажанні.
Отже, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель.
Крім цього, для отримання такого Сертифікату (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно великі затратити і тривалий час, хоч згідно законодавства отримання такого Сертифікату не є обов’язком для учасників.
Отже, дана умова прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі»).
Крім того, ще раз звертаємо увагу на недоречність такої вимоги, зокрема, частиною 1 ст.16 Закону України "Про стандартизацію" передбачено, що підприємства, установи та організації мають право у відповідних сферах діяльності та з урахуванням своїх господарських і професійних потреб організовувати та виконувати роботи із стандартизації.
Пунктом 01 Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015) передбачено, що система управління якістю є стратегічне рішення організації, яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку.
Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не її обов’язок.
І ці вимоги Замовника обмежують коло учасників безпосередньо пов'язаними з предметом закупівлі, що обмежує кількість учасників Процедури закупівлі та права інших учасників, у тому числі, Заявника на участь у Процедурі закупівлі (дану позицію підтримує АМКУ у рішенні № 303-р/пк-ск від 19.02.2016).
Таким чином, просимо змінити умови ТД.
Примітка. Відповідно до ст. 24 Закону, Замовник повинен протягом трьох робочих днів надати роз’яснення на це звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону, інакше накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1,7 тис. грн) по ст.164-14 КУпАП.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:10.11.2020 16:33
Вирішення:У відповідь на вашу вимогу повідомляємо наступне:
ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) "Системи управління якістю" є національним стандартом України, чинним від 01.07.2016, що установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація, в тому числі, повинна показати свою здатність постійно надавати продукцію та послуги, які задовольняють вимоги Замовника.
Відповідність систем управління якістю виробника продукції (надавача послуг) вимогам ISO 9001:2015 оцінюється органом з оцінки відповідності (органом сертифікації). За результатом оцінки відповідності вимогам ISO 9001:2015 видається сертифікат відповідності.
Орієнтація на Замовника та задоволеність Замовника є основними принципами, на яких базується зазначений стандарт. Право замовника на встановлення законних вимог щодо акредитації органу з оцінки відповідності вимогам ISO 9001:2015, відповідає вказаним принципам та жодним чином не суперечить положенням стандарту.
Акредитація органів з оцінки відповідності (органів сертифікації), проводиться у відповідності до Закону України "Про акредитацію органів з оцінки відповідності". Згідно зі статтею 1 зазначеного Закону акредитація органів з оцінки відповідності – засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності.
Статтею 6 Закону встановлено, що Національний орган України з акредитації є державною організацією, яка утворюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері економічного розвитку, та провадить некомерційну господарську діяльність. Положення про національний орган України з акредитації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує державної політики у сфері економічного розвитку.
Відповідно до пункту 1 Положення про Національне агентство з акредитації України, затвердженого Наказом Мінекономрозвитку України від 08.02.2017 №161, НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО З АКРЕДИТАЦІЇ УКРАЇНИ є національним органом України з акредитації. Пунктом 6 зазначеного положення визначено, що Основними завданнями НААУ є: забезпечення єдиної технічної політики у сфері оцінки відповідності; забезпечення довіри споживачів до діяльності з оцінки відповідності; створення умов для взаємного визнання результатів діяльності акредитованих органів на міжнародному рівні; усунення технічних бар'єрів у торгівлі. До основних функцій НААУ віднесено: акредитацію органів з оцінки відповідності (надалі – ООВ); проведення моніторингу за відповідністю акредитованих ним органів з оцінки відповідності вимогам акредитації; ведення реєстру акредитованих органів з оцінки відповідності, інші функції.
Порядок проведення акредитації ООВ затверджено Настановою з управління НААУ від 30.08.2019 № 270-Я та містить вичерпний перелік заходів, яких необхідно вжити ООВ для проходження акредитації.
Реєстр акредитованих органів з оцінки відповідності є відкритим, розміщений на веб-порталі НААУ (за посиланням https://naau.org.ua/reyestr-akreditovanix-oov/). Згідно даних, отриманих за вказаним посиланням, до перелік органів з сертифікації систем менеджмента, акредитованих НААУ включено 80 таких органів.
Отже діяльність НААУ щодо акредитації ООВ чітко регламентована чинним законодавством, здійсниться на засадах рівності та прозорості, не містить ознак надання переваг будь-яким суб’єктам чи їх групам.
Таким чином, вимога щодо надання учасником сканкопії з оригіналу або копії сертифікату ISO 9001:2015 на систему менеджменту якості учасника, що виданий уповноваженим на те органом сертифікації.відповідає чинному законодавству та не призводить до дискримінації учасників.
Більше того, повідомляємо, що існує ряд Рішень Постійно Діючої адміністративної колегії АМКУ, згідно яких вимогу щодо надання ISO 9001:2015 визнано законною. Пр.: UA-2020-03-13-000780-c, UA-2019-03-21-000424-b.
Тому зміни до документації шляхом виключення даної вимоги внесені не будуть. Вимога не задоволена.