-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
код ДК 021:2015 - 22990000-6 Газетний папір, папір ручного виготовлення та інший некрейдований папір або картон для графічних цілей (обкладинки картонні)
Торги не відбулися
780 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 900.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 900.00 UAH
Період оскарження:
05.11.2020 16:53 - 19.11.2020 00:00
Вимога
Є відповідь
Оскарження переможця UA-2020-11-05-006446-b
Номер:
047c818c467e4a01bd15288863747b5e
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-05-006446-b.c4
Назва:
Оскарження переможця UA-2020-11-05-006446-b
Вимога:
ПП «Інфолк»
ЄДРПОУ 13328334
ІПН 133283302282, номер свідоцтва 200085148
Р/р UA113510050000026007205980400 в АТ "УКРСИББАНК", М.КИЇВ МФО 351005
Україна, 21010, м.Вінниця, вул. О.Кобилянської, 123
тел.(073)075-09-42, (068)080-31-29
Південним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції (м.Одеса) було оприлюднено ПОВІДОМЛЕННЯ про намір укласти договір про закупівлю UA-2020-11-05-006446-b, в якому визнаний переможцем ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КАРТЕЛЬЯН МИКОЛА ІВАНОВИЧ.
ПП «ІНФОЛК» ознайомилось з тендерною документацiєю переможця та вважає, що рішення тендерного комітету щодо визнання переможцем ФОП КАРТЕЛЬЯН МИКОЛА ІВАНОВИЧ порушує вимоги статті 5 Закону України «Про публiчнi закупiвлi», а саме: 1) добросовiсна конкуренцiя серед учасникiв; 2) максимальна економiя, ефективнiсть та пропорцiйнiсть; 3) вiдкритiсть та прозорiсть на всiх стадiях закупiвель; 4) недискримiнацiя учасникiв та рiвне ставлення до них; 5) об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупiвлi/спрощеної закупiвлi; 6) запобiгання корупцiйним дiям i зловживанням.
Замовник порушує наші права, як Учасника зазначеної закупівлі, та завiдомо звужує коло учасникiв, дозволяє визначити переможцем наперед обраного кандидата та надає переваги певним суб'єктам господарювання.
Проаналiзувавши закупiвлi Замовника за кодом згідно коду ДК 021:2015 39290000-1: Фурнітура різна та коду ДК 021:2015 - 22990000-6 Газетний папір, папір ручного виготовлення та інший некрейдований папір або картон для графічних цілей (обкладинки картонні), можна помiтити, що завжди у цих закупiвлях перемагає (та приймає участь) лише один й той самий Учасник - ФОП КАРТЕЛЬЯН МИКОЛА ІВАНОВИЧ, що пiдтверджується наведеними скрiншотами. Загальна вартість товарів в укладених договорах ФОП КАРТЕЛЬЯН МИКОЛА ІВАНОВИЧ з Південним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції (м.Одеса) (завжди за стартовою (очікуваною) вартістю) складає 809650грн.
А загальна вартість товарів в укладених договорах ФОП КАРТЕЛЬЯН МИКОЛА ІВАНОВИЧ з Головним територіальним управлінням юстиції в Одеській області (завжди за стартовою (очікуваною) вартістю) складає 721031грн.
Тож пропозицію ПП«ІНФОЛК» Замовником було прогнозовано відхилено. Одною із причин Замовник вказав ненадання сертифікатів ISO та висновків. Точніше сертифікат якості на картон ПрАТ «Київського картонно-паперового комбінату» Замовник з невідомих причин «не помітив», а по сертифікату німецького виробника картону EUROPCEL GmbH висловив зауваження, що він не перекладений на українську мову:
«Учасник надає Сертифікат якості "Certification about quality' №305945/01/01 23/10/2020" без належного перекладу, у зв'язку з чим не є зрозумілим про шо саме йдеться мова в Сертифікаті, кому саме він виданий та чому текст англійською мовою інший, ніж текст українською. Тобто текст українською мовою у наданому сертифікаті не є перекладом англійського тексту. Українською мовою прописана інша інформація, яка не зазначена в англомовному тексті сертифікату». Тобто Замовник не може прочитати назву і адресу ПП«ІНФОЛК» англійською:
Firma
РС lnfolk
EGRPOU 13328334
TaxlD: 133283302282
Ol'ga Kobylianska street, 123,
21010 VINNYТSIA
UKRAINE
Але чітко розуміє, що текст «українською мовою у наданому сертифікаті не є перекладом англійського тексту».
Ще більш дивним є те, що призначений Замовником переможець тендеру ФОП КАРТЕЛЬЯН МИКОЛА ІВАНОВИЧ надає «сертифікат» з «перекладом» (файл «сертифікат системи управління.pdf»). Вже в перших словах наявні розбіжності:
. .
І Замовнику не здається дивним, що дата видачі сертифіката на першій сторінці 01 rpyдня 2010р., а на другій 09 серпня 2016. А термін дії 01 rpyдня 2016 р. - 15 вересня 2018 р. Як сертифікат може бути виданий 01 гpyдня 2010р, якщо термін його дії починається з 01 гpyдня 2016 р.. Як може бути дата видачі сертифікату на першій сторінці 01 rpyдня 2010 р., а на другій сторінці 09 серпня 2016р? Та ще й термін дії цього «сертифіката» закінчився 15 вересня 2018 р. І цього не помічають ні перекладач, ні нотаріус, ні Замовник!!!
Якщо Замовнику «не є зрозумілим… кому саме він виданий» (це про сертифікат, наданий приватним підприємством «ІНФОЛК»), то як пояснити кому виданий фіктивний сертифікат, наданий ФОП Картельяном Миколою Івановичем? Напис «Копія вірна згідно з оригіналом» і далеко не перша ксерокопія з печаткою ТОВ «ВІНФОКС» не може являти собою документ. Який це оригінал?
Ще великі запитання викликають надані переможцем довідки про досвід. В усіх трьох прикладах фігурує аж ОДНА папка. Оце так досвід! А ПП«ІНФОЛК», засноване у 1992році, має унікальний парк поліграфічного обладнання, про що була надана довідка, величезний досвід роботи з державними та приватними нотаріусами, управліннями юстиції, державними архівними установами, на думку Замовника не має достатнього досвіду.
Зважаючи на це вимагаємо скасувати рішення тендерного комітету про визнання переможцем в закупівлі UA-2020-11-05-006446-b ФОП Картельян Миколу Івановича.
Враховуючи викладене вище, вважаємо що рішення Замовника не вiдповiдає законодавству України про публiчнi закупiвлi та пiд час проведення даної процедури закупiвлi порушується принцип добросовiсної конкуренцiї серед учасникiв, принцип об'єктивної та неупередженої оцiнки пропозицiй учасникiв тендеру, принцип недискримiнацiї учасникiв, принцип вiдкритостi та прозоростi на всiх стадiях закупiвель та порушуються права та законнi iнтереси ПП «ІНФОЛК» як учасника процедури закупiвлi.
В разі ігнорування даних вимог ПП «ІНФОЛК» буде вимушений звернутись до державного органу Dozorro, який здійснює громадський контроль публічних закупівель, а також до Антимонопольного комітету України.
Директор ПП «Інфолк» Бендера А.О.
Пов'язані документи:
Учасник
- Оскарження переможця UA-2020-11-05-006446-b.pdf 13.12.2020 22:14
Дата подачі:
13.12.2020 22:14
Вирішення:
Зазначаємо, що рішення Замовника прийняті виключно із додержанням вимог Закону «Про публічні закупівлі» та керуючись принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії та ефективності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників; об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій; недопущення корупційним діям і зловживанням.
Повідомляємо, що вимоги UA-2020-11-05-006446-b.a1, UA-2020-11-05-006446-b.a2, UA-2020-11-05-006446-b.c4 подані Вами у неробочий час 11.12.2020 та вихідні дні з 12.12.2020 по 13.12.2020 на порталі публічних закупівель, тож, розгляд відбувся 14.11.2020 року.
По суті вимог Замовник повідомляє наступне.
Невідповідність Ваших документів п.7 Загальних положень тендерної документації до вказаної закупівлі «Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції»:
«Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються Замовником, викладаються українською мовою.
Всі документи, що готуються учасником безпосередньо до участі у процедурі закупівель викладаються українською мовою. При цьому, технічна документація та інші документи, що мають відношення до пропозиції підготовлені учасником в процесі проведення ним фінансово-господарської діяльності, можуть бути викладені українською або російською мовами з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної мовної політики».
Якщо Учасник торгів не є резидентом України, він може подавати свою пропозицію іншою мовою та надати переклад українською мовою. Переклад пропозиції на українську мову повинен бути належним чином посвідчений (засвідчений) відповідно до чинного законодавства України. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.»
Таким чином, Сертифікат “Certification about quality №305945/01/01 23/10/2020” наданий без відповідного перекладу (завірити переклад може: уповноважена особа учасника-нерезидента, за умови здійснення перекладу учасником-нерезидентом (наприклад, штатним перекладачем), або бюро перекладів, за умови здійснення перекладу професійним перекладачем, або нотаріус (засвідчення вірності перекладу тексту документа з однієї мови на іншу нотаріусом; засвідчення справжності підпису перекладача на перекладі тексту документа).
В даній позиції підставою для відхилення є саме те, що Учасник надає Сертифікат якості “Certification about quality №305945/01/01 23/10/2020” без належного перекладу, та те, що текст англійською мовою інший, ніж текст українською. Тобто текст українською мовою у наданому сертифікаті не є перекладом англійського тексту. Українською мовою прописана інша інформація, яка не зазначена в англомовному тексті сертифікату.
Не відсутність безпосередньо Сертифікату ISO, тому що Замовник зазначив вимогу про надання документу, який би підтвердив безпечність матеріалів. За розповсюдженою практикою учасники надають сертифікати ISO, але Замовник НЕ ОБМЕЖИВ учасника у виборі та можливості надати інший документ, що підтвердить безпечність матеріалів.
Проте ті сертифікати, що були надані Учасником не відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та вимогам Тендерної документації.
Учасник обходить питання щодо явної невідповідності тексту в Сертифікаті “Certification about quality №305945/01/01 23/10/2020”.
Зазначаємо, що Замовник ґрунтує свої зауваження та вимоги виключно відповідно до законодавства України, формулюючи речення згідно з правилами та принципами ділового українського мовлення.
Замовник не зазначав жодних припущень щодо можливої підробки даного сканованого документу, через відсутність спеціальних знань та проведених експертних досліджень.
Тому, інформуємо Вас, що словосполучення «фіктивний сертифікат», «далеко не перша ксерокопія», «не може являти собою документ», «який це оригінал?», тощо, яке Ви використовуєте у Вимогах без належного підтвердження висновком експерта або спеціаліста галузі технічної експертизи документів, може бути визнане як таке, що порушує честь, гідність та ділову репутацію іншого учасника торгів (ч. 4 ст. 32 Конституції України, ст. 277 Цивільного Кодексу України). Вказане питання не є предметом нашого розгляду, проте вважаємо необхідним довести вказаний факт до Вашого відома.
З огляду на вищезазначене, Сертифікат “Certification about quality №305945/01/01 23/10/2020” не може розглядатись Замовником в складі тендерної пропозиції ПП «Інфолк» як вірно складений документ.
Також, звертаємо Вашу увагу, що в протоколі про відхилення Вашої пропозиції не було зазначено, однак, в ході розгляду та вивчення Ваших вимог виявлено що сертифікат якості на картон ПрАт «Київського картонно-паперового комбінату» виданий не на ім’я Учасника – ПП «Інфолк», а на ім’я ТОВ «Альянс Пак Сервіс». В складі Вашої тендерної пропозиції відсутні жодні додаткові документи про співробітництво з ТОВ «Альянс Пак Сервіс», або лист-пояснення щодо наявності у ПП «Інфолк» та ТОВ «Альянс Пак Сервіс» юридичних відносин.
Беручи до уваги цей факт, Замовник не розглядав Зазначений документ.
Щодо підстави відхилення як «Аномально низька ціна», Замовник керується виключно законодавством України про закупівлі. В Законі України «Про публічні закупівлі» існує поняття «аномально низької ціни». Законодавець вводить його для того, щоб уберегти Замовників від демпінгу торгів та неконкурентних дій у вигляді демпінгу ціни та наступного тиску на Замовника для підвищення ціни за одиницю товару.
Відповідно до ч.14 ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції.
Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим цієї частини.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.»
Поняття «аномально високої ціни» в законодавстві відсутнє.
Крім того, звертаємо Вашу увагу, що розрахунок очікуваної вартості проводився Замовником відповідно до існуючих ринкових цін на аналогічні товари. В «Prozorro маркеті» наразі відсутні такі категорії товарів, проте, вивчення цін відбувалось на маркетплейсах «Prom.ua», «Rozetka», тощо.
Також, зазначаємо що ПП «Інфолк» як учасник закупівлі, надав договори з Головним територіальним управлінням юстиції в Херсонській області про постачання обкладинок на спадкові справи №251 від 08.10.2018, в якому ціна за одиницю повністю аналогічного товару з ПДВ становить – 4,5 грн., що повністю відповідає очікуваній вартості, яка оголошена Замовником.
Крім того, відповідно до інформації порталу «Prozorro», ПП «Інфолк», наприклад, у закупівлі UA-2019-03-29-001282-b виконував постачання обкладинок для спадкових справ за ціною 4,80 грн. за одиницю (які є аналогічними за характеристиками закупівлі, щодо якої подана вимога); у закупівлі - UA-2019-01-28-002212-a за лотом 3 обкладинок для справ «Справа» за ціною 3,29 грн. за одиницю; у закупівлі UA-2020-02-21-001489-b за лотом 3 обкладинок справ (суцільних) за 3,18 грн.
Беручі до уваги ціни на повністю аналогічні товари, постачання яких здійснювало ПП «Інфолк», ціна за одиницю товару як 2,58 грн. з ПДВ є дійсно аномально низькою.
Щодо «аналітики закупівлель» Замовника, інформуємо, що для статистичного спостереження Вами взято у статистичну вибірку зовсім різні коди класифікатора та групи товарів. Порівняння товарів категорії «інформаційні вивіски» та товарів категорії «обкладинки» є некоректним.
Також, дякуємо за ретельне вивчення документів та зазначаємо, що до уваги було взято зазначену Вами невідповідність у документах наступного учасника, щодо якої Замовник прийме рішення за результатами вивчення зазначеного питання.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Відкликано скаржником
Оскарження UA-2020-11-05-006446-b
Номер:
d4ac7472a75742d1bf19e7dd9fb4289f
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-05-006446-b.c3
Назва:
Оскарження UA-2020-11-05-006446-b
Вимога:
ПП «Інфолк»
ЄДРПОУ 13328334
ІПН 133283302282, номер свідоцтва 200085148
Р/р UA113510050000026007205980400 в АТ "УКРСИББАНК", М.КИЇВ МФО 351005
Україна, 21010, м.Вінниця, вул. О.Кобилянської, 123
тел.(073)075-09-42, (068)080-31-29
Південним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції (м.Одеса) було оприлюднено ПОВІДОМЛЕННЯ про намір укласти договір про закупівлю UA-2020-11-05-006446-b, в якому визнаний переможцем ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КАРТЕЛЬЯН МИКОЛА ІВАНОВИЧ.
ПП «ІНФОЛК» ознайомилось з тендерною документацiєю переможця та вважає, що рішення тендерного комітету щодо визнання переможцем ФОП КАРТЕЛЬЯН МИКОЛА ІВАНОВИЧ порушує вимоги статті 5 Закону України «Про публiчнi закупiвлi», а саме: 1) добросовiсна конкуренцiя серед учасникiв; 2) максимальна економiя, ефективнiсть та пропорцiйнiсть; 3) вiдкритiсть та прозорiсть на всiх стадiях закупiвель; 4) недискримiнацiя учасникiв та рiвне ставлення до них; 5) об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупiвлi/спрощеної закупiвлi; 6) запобiгання корупцiйним дiям i зловживанням.
Замовник порушує наші права, як Учасника зазначеної закупівлі, та завiдомо звужує коло учасникiв, дозволяє визначити переможцем наперед обраного кандидата та надає переваги певним суб'єктам господарювання.
Проаналiзувавши закупiвлi Замовника за кодом згідно коду ДК 021:2015 39290000-1: Фурнітура різна та коду ДК 021:2015 - 22990000-6 Газетний папір, папір ручного виготовлення та інший некрейдований папір або картон для графічних цілей (обкладинки картонні), можна помiтити, що завжди у цих закупiвлях перемагає (та приймає участь) лише один й той самий Учасник - ФОП КАРТЕЛЬЯН МИКОЛА ІВАНОВИЧ, що пiдтверджується наведеними скрiншотами. Загальна вартість товарів в укладених договорах ФОП КАРТЕЛЬЯН МИКОЛА ІВАНОВИЧ з Південним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції (м.Одеса) (завжди за стартовою (очікуваною) вартістю) складає 809650грн.
А загальна вартість товарів в укладених договорах ФОП КАРТЕЛЬЯН МИКОЛА ІВАНОВИЧ з Головним територіальним управлінням юстиції в Одеській області (завжди за стартовою (очікуваною) вартістю) складає 721031грн.
Тож пропозицію ПП«ІНФОЛК» Замовником було прогнозовано відхилено. Одною із причин Замовник вказав ненадання сертифікатів ISO та висновків. Точніше сертифікат якості на картон ПрАТ «Київського картонно-паперового комбінату» Замовник з невідомих причин «не помітив», а по сертифікату німецького виробника картону EUROPCEL GmbH висловив зауваження, що він не перекладений на українську мову:
«Учасник надає Сертифікат якості "Certification about quality' №305945/01/01 23/10/2020" без належного перекладу, у зв'язку з чим не є зрозумілим про шо саме йдеться мова в Сертифікаті, кому саме він виданий та чому текст англійською мовою інший, ніж текст українською. Тобто текст українською мовою у наданому сертифікаті не є перекладом англійського тексту. Українською мовою прописана інша інформація, яка не зазначена в англомовному тексті сертифікату». Тобто Замовник не може прочитати назву і адресу ПП«ІНФОЛК» англійською:
Firma
РС lnfolk
EGRPOU 13328334
TaxlD: 133283302282
Ol'ga Kobylianska street, 123,
21010 VINNYТSIA
UKRAINE
Але чітко розуміє, що текст «українською мовою у наданому сертифікаті не є перекладом англійського тексту».
Ще більш дивним є те, що призначений Замовником переможець тендеру ФОП КАРТЕЛЬЯН МИКОЛА ІВАНОВИЧ надає «сертифікат» з «перекладом» (файл «сертифікат системи управління.pdf»). Вже в перших словах наявні розбіжності:
. .
І Замовнику не здається дивним, що дата видачі сертифіката на першій сторінці 01 rpyдня 2010р., а на другій 09 серпня 2016. А термін дії 01 rpyдня 2016 р. - 15 вересня 2018 р. Як сертифікат може бути виданий 01 гpyдня 2010р, якщо термін його дії починається з 01 гpyдня 2016 р.. Як може бути дата видачі сертифікату на першій сторінці 01 rpyдня 2010 р., а на другій сторінці 09 серпня 2016р? Та ще й термін дії цього «сертифіката» закінчився 15 вересня 2018 р. І цього не помічають ні перекладач, ні нотаріус, ні Замовник!!!
Якщо Замовнику «не є зрозумілим… кому саме він виданий» (це про сертифікат, наданий приватним підприємством «ІНФОЛК»), то як пояснити кому виданий фіктивний сертифікат, наданий ФОП Картельяном Миколою Івановичем? Напис «Копія вірна згідно з оригіналом» і далеко не перша ксерокопія з печаткою ТОВ «ВІНФОКС» не може являти собою документ. Який це оригінал?
Ще великі запитання викликають надані переможцем довідки про досвід. В усіх трьох прикладах фігурує аж ОДНА папка. Оце так досвід! А ПП«ІНФОЛК», засноване у 1992році, має унікальний парк поліграфічного обладнання, про що була надана довідка, величезний досвід роботи з державними та приватними нотаріусами, управліннями юстиції, державними архівними установами, на думку Замовника не має достатнього досвіду.
Зважаючи на це вимагаємо скасувати рішення тендерного комітету про визнання переможцем в закупівлі UA-2020-11-05-006446-b ФОП Картельян Миколу Івановича.
Враховуючи викладене вище, вважаємо що рішення Замовника не вiдповiдає законодавству України про публiчнi закупiвлi та пiд час проведення даної процедури закупiвлi порушується принцип добросовiсної конкуренцiї серед учасникiв, принцип об'єктивної та неупередженої оцiнки пропозицiй учасникiв тендеру, принцип недискримiнацiї учасникiв, принцип вiдкритостi та прозоростi на всiх стадiях закупiвель та порушуються права та законнi iнтереси ПП «ІНФОЛК» як учасника процедури закупiвлi.
В разі ігнорування даних вимог ПП «ІНФОЛК» буде вимушений звернутись до державного органу Dozorro, який здійснює громадський контроль публічних закупівель, а також до Антимонопольного комітету України.
Директор ПП «Інфолк» Бендера А.О.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.12.2020 22:01
Опис причини скасування:
помилка в прикріпленні файлу
Дата скасування:
13.12.2020 22:12
Вимога
Є відповідь
Оскарження UA-2020-11-05-006446-b
Номер:
3f29ab72b34446ce8f317b7158d8a559
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-05-006446-b.a2
Назва:
Оскарження UA-2020-11-05-006446-b
Вимога:
Оскарження UA-2020-11-05-006446-b
Пов'язані документи:
Учасник
- Оскарження UA-2020-11-05-006446-b.pdf 11.12.2020 18:55
Дата подачі:
11.12.2020 18:55
Вирішення:
Зазначаємо, що рішення Замовника прийняті виключно із додержанням вимог Закону «Про публічні закупівлі» та керуючись принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії та ефективності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників; об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій; недопущення корупційним діям і зловживанням.
Повідомляємо, що вимоги UA-2020-11-05-006446-b.a1, UA-2020-11-05-006446-b.a2, UA-2020-11-05-006446-b.c4 подані Вами у неробочий час 11.12.2020 та вихідні дні з 12.12.2020 по 13.12.2020 на порталі публічних закупівель, тож, розгляд відбувся 14.11.2020 року.
По суті вимог Замовник повідомляє наступне.
Невідповідність Ваших документів п.7 Загальних положень тендерної документації до вказаної закупівлі «Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції»:
«Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються Замовником, викладаються українською мовою.
Всі документи, що готуються учасником безпосередньо до участі у процедурі закупівель викладаються українською мовою. При цьому, технічна документація та інші документи, що мають відношення до пропозиції підготовлені учасником в процесі проведення ним фінансово-господарської діяльності, можуть бути викладені українською або російською мовами з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної мовної політики».
Якщо Учасник торгів не є резидентом України, він може подавати свою пропозицію іншою мовою та надати переклад українською мовою. Переклад пропозиції на українську мову повинен бути належним чином посвідчений (засвідчений) відповідно до чинного законодавства України. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.»
Таким чином, Сертифікат “Certification about quality №305945/01/01 23/10/2020” наданий без відповідного перекладу (завірити переклад може: уповноважена особа учасника-нерезидента, за умови здійснення перекладу учасником-нерезидентом (наприклад, штатним перекладачем), або бюро перекладів, за умови здійснення перекладу професійним перекладачем, або нотаріус (засвідчення вірності перекладу тексту документа з однієї мови на іншу нотаріусом; засвідчення справжності підпису перекладача на перекладі тексту документа).
В даній позиції підставою для відхилення є саме те, що Учасник надає Сертифікат якості “Certification about quality №305945/01/01 23/10/2020” без належного перекладу, та те, що текст англійською мовою інший, ніж текст українською. Тобто текст українською мовою у наданому сертифікаті не є перекладом англійського тексту. Українською мовою прописана інша інформація, яка не зазначена в англомовному тексті сертифікату.
Не відсутність безпосередньо Сертифікату ISO, тому що Замовник зазначив вимогу про надання документу, який би підтвердив безпечність матеріалів. За розповсюдженою практикою учасники надають сертифікати ISO, але Замовник НЕ ОБМЕЖИВ учасника у виборі та можливості надати інший документ, що підтвердить безпечність матеріалів.
Проте ті сертифікати, що були надані Учасником не відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та вимогам Тендерної документації.
Учасник обходить питання щодо явної невідповідності тексту в Сертифікаті “Certification about quality №305945/01/01 23/10/2020”.
Зазначаємо, що Замовник ґрунтує свої зауваження та вимоги виключно відповідно до законодавства України, формулюючи речення згідно з правилами та принципами ділового українського мовлення.
Замовник не зазначав жодних припущень щодо можливої підробки даного сканованого документу, через відсутність спеціальних знань та проведених експертних досліджень.
Тому, інформуємо Вас, що словосполучення «фіктивний сертифікат», «далеко не перша ксерокопія», «не може являти собою документ», «який це оригінал?», тощо, яке Ви використовуєте у Вимогах без належного підтвердження висновком експерта або спеціаліста галузі технічної експертизи документів, може бути визнане як таке, що порушує честь, гідність та ділову репутацію іншого учасника торгів (ч. 4 ст. 32 Конституції України, ст. 277 Цивільного Кодексу України). Вказане питання не є предметом нашого розгляду, проте вважаємо необхідним довести вказаний факт до Вашого відома.
З огляду на вищезазначене, Сертифікат “Certification about quality №305945/01/01 23/10/2020” не може розглядатись Замовником в складі тендерної пропозиції ПП «Інфолк» як вірно складений документ.
Також, звертаємо Вашу увагу, що в протоколі про відхилення Вашої пропозиції не було зазначено, однак, в ході розгляду та вивчення Ваших вимог виявлено що сертифікат якості на картон ПрАт «Київського картонно-паперового комбінату» виданий не на ім’я Учасника – ПП «Інфолк», а на ім’я ТОВ «Альянс Пак Сервіс». В складі Вашої тендерної пропозиції відсутні жодні додаткові документи про співробітництво з ТОВ «Альянс Пак Сервіс», або лист-пояснення щодо наявності у ПП «Інфолк» та ТОВ «Альянс Пак Сервіс» юридичних відносин.
Беручи до уваги цей факт, Замовник не розглядав Зазначений документ.
Щодо підстави відхилення як «Аномально низька ціна», Замовник керується виключно законодавством України про закупівлі. В Законі України «Про публічні закупівлі» існує поняття «аномально низької ціни». Законодавець вводить його для того, щоб уберегти Замовників від демпінгу торгів та неконкурентних дій у вигляді демпінгу ціни та наступного тиску на Замовника для підвищення ціни за одиницю товару.
Відповідно до ч.14 ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції.
Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим цієї частини.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.»
Поняття «аномально високої ціни» в законодавстві відсутнє.
Крім того, звертаємо Вашу увагу, що розрахунок очікуваної вартості проводився Замовником відповідно до існуючих ринкових цін на аналогічні товари. В «Prozorro маркеті» наразі відсутні такі категорії товарів, проте, вивчення цін відбувалось на маркетплейсах «Prom.ua», «Rozetka», тощо.
Також, зазначаємо що ПП «Інфолк» як учасник закупівлі, надав договори з Головним територіальним управлінням юстиції в Херсонській області про постачання обкладинок на спадкові справи №251 від 08.10.2018, в якому ціна за одиницю повністю аналогічного товару з ПДВ становить – 4,5 грн., що повністю відповідає очікуваній вартості, яка оголошена Замовником.
Крім того, відповідно до інформації порталу «Prozorro», ПП «Інфолк», наприклад, у закупівлі UA-2019-03-29-001282-b виконував постачання обкладинок для спадкових справ за ціною 4,80 грн. за одиницю (які є аналогічними за характеристиками закупівлі, щодо якої подана вимога); у закупівлі - UA-2019-01-28-002212-a за лотом 3 обкладинок для справ «Справа» за ціною 3,29 грн. за одиницю; у закупівлі UA-2020-02-21-001489-b за лотом 3 обкладинок справ (суцільних) за 3,18 грн.
Беручі до уваги ціни на повністю аналогічні товари, постачання яких здійснювало ПП «Інфолк», ціна за одиницю товару як 2,58 грн. з ПДВ є дійсно аномально низькою.
Щодо «аналітики закупівлель» Замовника, інформуємо, що для статистичного спостереження Вами взято у статистичну вибірку зовсім різні коди класифікатора та групи товарів. Порівняння товарів категорії «інформаційні вивіски» та товарів категорії «обкладинки» є некоректним.
Також, дякуємо за ретельне вивчення документів та зазначаємо, що до уваги було взято зазначену Вами невідповідність у документах наступного учасника, щодо якої Замовник прийме рішення за результатами вивчення зазначеного питання.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Є відповідь
Оскарження UA-2020-11-05-006446-b
Номер:
528b47ab9b00466493ba2a359e6078c0
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-05-006446-b.a1
Назва:
Оскарження UA-2020-11-05-006446-b
Вимога:
Приватне підприємство «ІНФОЛК» прийняло участь в електронному аукціоні UA-2020-11-05-006446-b Газетний папір, папір ручного виготовлення та інший некрейдований папір або картон для графічних цілей (обкладинки картонні), який проходив 23.11.2020р.
Пропозицію ПП«ІНФОЛК» Замовником було відхилено з таких причин:
1. Не надані сертифікат ISO та висновки .
2. Аномально низька ціна.
ПП«ІНФОЛК» вважає висновки тендерного комітету необґрунтованими і надає наступні аргументи.
1. Важко зрозуміти, що вимагав Замовник у тендерній документації, але ще важче зрозуміти в чому причина дискваліфікації.
В причинах дискваліфікації Замовник пише: «Замість того, Учасник надає Довідку №143 від 20.11.2020 про те, що не надає сертифікат, оскільки предмет закупівлі не потребує обов'язкової сертифікації, свідоцтва про державну реєстрацію на товар та обов'язкової санітарно-гігієнічної експертизи, відповідно до наказу МЕРТ України від 26.01.2018 №93. Проте Замовник не вимагав надання обов'язкової ліцензії або висновку санітарно-гігієнічної експертизи. Замовник вимагав надання висновку або іншого документу на матеріали, з якого виготовлені обкладинки для підтвердження його безпечності». Отже, все ж, Замовник вимагав чи не вимагав висновки? Де і в яких законах написано, що постачальник має надавати якісь невідомі висновки?
Також в тендерній документації Замовником не було вказано, яке саме ISO він хотів побачити. А їх існує багато. Чи потрібно було всі подавати?
І, взагалі, не зрозуміло, що Замовник хотів сказати цим реченням: «Копії сертифікатів ISO виданих виробнику матеріалів з якого вигтовлені обкладинки на його власне виробництво товару». В цьому реченні відсутні як розділові знаки, так і зміст.
Якщо мався на увазі сертифікат ISO 9001, то він підтверджує не якість самої продукції, а, згідно з ДСТУ ISO 9001:2009 (ISO 9001:2008) «Національний стандарт України. Системи управління якістю» установлює вимоги до системи управління якістю. Вимоги цього стандарту – загальні, вони призначені для застосування будь-якою організацією, незалежно від її типу чи розміру, а також від продукції, яку вона постачає, та послуг, які вона надає. Тобто сертифікації за ISO 9001 підлягає не якість самої продукції, а система управління (менеджмент) виробника. Крім того, згідно з чинним законодавством України, сертифікація за стандартами ISO не є обов’язковою. Якщо вона не обов’язкова в Україні, то чому Учасник повинен надавати такі сертифікати на матеріали з Німеччини?
Замовник цитує Закон України «Про загальну безпечність нехарчової продукції» від 2 грудня 2010 року № 2736-VI, але своїми тлумаченнями перекручує його зміст: «Стаття 5 цього ж Закону Встановлює, що продукція вважається безпечною, якщо вона відповідає вимогам щодо забезпечення безпечності продукції, встановленим законодавством(!) (Але не Замовником!) У разі відсутності вимог щодо забезпечення безпечності продукції, визначених частиною першою цієї статті, відповідна продукція вважається безпечною, якщо орган державного ринкового нагляду не доведе, що така продукція є небезпечною.»
Вимоги законодавства до картону відсутні, орган державного ринкового нагляду не доводив, що він небезпечний. Відповідно про який сертифікат може йти мова? До того ж Замовником було надано довідку про сертифікацію (точніше про несертифікацію) обкладинок. В ній чітко вказано, що папки архівні не потребують обов’язкової сертифікації. Замовником знову перекручено текст нашої довідки. Начебто там і мови немає про сертифікацію.
Конструкція обкладинок, які є предметом тендера, представляє собою аркуш картону, на якому зроблені біговки для кращого згинання, та друкований текст. Тобто картон – це і є обкладинка, яка не потребує сертифікації. В жодному законі України немає вимог для сертифікації, будь-яких висновків та інших надуманих зайвих документів ні на картон, ні на обкладинки.
Своєю довідкою ПП«ІНФОЛК» надав достатньо інформації про те, що Замовник не повинен надавати ніяких сертифікатів і висновків. І аргументація, що Замовник є бюджетною установою, є недоречною. В Україні закони однакові для всіх.
2. Замовник пише: «Крім того, пропозиція ПП «Інфолк» визначена як пропозиція з аномально низькою ціною».
Так, ціна визначена системою PROZORRO є аномальною, тому що Замовник систематично оголошує тендери з АНОМАЛЬНО ВИСОКОЮ ЦІНОЮ, РОЗРАХОВАНОЮ ПІД ОДНОГО УЧАСНИКА-ПЕРЕМОЖЦЯ. А ПП«ІНФОЛК» виставляє ціни, виходячи з своїх витрат і своїх прибутків.
Стосовно аргументу Замовника щодо вищої ціни папки для Головного територіального управління юстиції в Херсонській області - це була дещо інша папка, значно менша кількість, що відзначилось на ціні виготовлення оснастки для папки, підготовчих робіт, та, особливо, транспортних витрат. Учасник вважає недоречним порівняння ціни на 10800 обкладинок з ціною на 68000 обкладинок. Але замовнику, ймовірно, це не відомо. Інакше не проводив би закупівлю з одним учасником і з ціною, що значно перевищує звичайну. Для прикладу, закупівля у 2019р. реєстрів 220шт. на суму 89999грн. 80коп. (409грн.09коп./шт.) (Тендер UA-2019-12-03-004789-b). Ціна нашого реєстру, на той момент, складала 180грн/шт. Тобто сума за 220шт дорівнює 39600грн.00коп. Ділимо 89999грн.80коп. на 39600грн.00коп.*100% і отримуємо, що ціна завищена на 227% (!). Але про це ні система PROZORRO, ні Замовник не повідомляють. Замовник пише про 57 відсотків заниження ціни Учасником ПП «ІНФОЛК» і готовий переплатити майже 265тис.грн. державних коштів потрібному постачальнику.
В протоколі дискваліфікації Замовник пише: «Обгрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про: 1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва…. Замовник вважає, що може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якшо учасник не надав належного обгрунтування вказаної у ній ціни або вартості.» Замовник не згадує довідку про наявність високотехнологічного обладнання для виготовлення обкладинок, яку надало ПП «Інфолк», тобто обґрунтувало «аномально низьку» ціну.
Підсумовуючи вищевикладене, ПП «Інфолк» вважає, що ціна вказана Замовником в тендері, як стартова, є АНОМАЛЬНО високою, а ПП «Інфолк» надав обґрунтовану ціну.
Таким чином, ПП «Інфолк» вважає недостатньою та упередженою аргументацію, зазначену Замовником в протоколі про дискваліфікацію, і вимагає відмінити своє рішення про дискваліфікацію ПП «Інфолк». В разі ігнорування даних вимог Учасник буде вимушений звернутись до державного органу Dozorro, який здійснює громадський контроль публічних закупівель, а також до Антимонопольного комітету України.
Директор ПП «Інфолк» Бендера А.О.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.12.2020 15:46
Вирішення:
Зазначаємо, що рішення Замовника прийняті виключно із додержанням вимог Закону «Про публічні закупівлі» та керуючись принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії та ефективності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників; об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій; недопущення корупційним діям і зловживанням.
Повідомляємо, що вимоги UA-2020-11-05-006446-b.a1, UA-2020-11-05-006446-b.a2, UA-2020-11-05-006446-b.c4 подані Вами у неробочий час 11.12.2020 та вихідні дні з 12.12.2020 по 13.12.2020 на порталі публічних закупівель, тож, розгляд відбувся 14.11.2020 року.
По суті вимог Замовник повідомляє наступне.
Невідповідність Ваших документів п.7 Загальних положень тендерної документації до вказаної закупівлі «Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції»:
«Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються Замовником, викладаються українською мовою.
Всі документи, що готуються учасником безпосередньо до участі у процедурі закупівель викладаються українською мовою. При цьому, технічна документація та інші документи, що мають відношення до пропозиції підготовлені учасником в процесі проведення ним фінансово-господарської діяльності, можуть бути викладені українською або російською мовами з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної мовної політики».
Якщо Учасник торгів не є резидентом України, він може подавати свою пропозицію іншою мовою та надати переклад українською мовою. Переклад пропозиції на українську мову повинен бути належним чином посвідчений (засвідчений) відповідно до чинного законодавства України. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.»
Таким чином, Сертифікат “Certification about quality №305945/01/01 23/10/2020” наданий без відповідного перекладу (завірити переклад може: уповноважена особа учасника-нерезидента, за умови здійснення перекладу учасником-нерезидентом (наприклад, штатним перекладачем), або бюро перекладів, за умови здійснення перекладу професійним перекладачем, або нотаріус (засвідчення вірності перекладу тексту документа з однієї мови на іншу нотаріусом; засвідчення справжності підпису перекладача на перекладі тексту документа).
В даній позиції підставою для відхилення є саме те, що Учасник надає Сертифікат якості “Certification about quality №305945/01/01 23/10/2020” без належного перекладу, та те, що текст англійською мовою інший, ніж текст українською. Тобто текст українською мовою у наданому сертифікаті не є перекладом англійського тексту. Українською мовою прописана інша інформація, яка не зазначена в англомовному тексті сертифікату.
Не відсутність безпосередньо Сертифікату ISO, тому що Замовник зазначив вимогу про надання документу, який би підтвердив безпечність матеріалів. За розповсюдженою практикою учасники надають сертифікати ISO, але Замовник НЕ ОБМЕЖИВ учасника у виборі та можливості надати інший документ, що підтвердить безпечність матеріалів.
Проте ті сертифікати, що були надані Учасником не відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та вимогам Тендерної документації.
Учасник обходить питання щодо явної невідповідності тексту в Сертифікаті “Certification about quality №305945/01/01 23/10/2020”.
Зазначаємо, що Замовник ґрунтує свої зауваження та вимоги виключно відповідно до законодавства України, формулюючи речення згідно з правилами та принципами ділового українського мовлення.
Замовник не зазначав жодних припущень щодо можливої підробки даного сканованого документу, через відсутність спеціальних знань та проведених експертних досліджень.
Тому, інформуємо Вас, що словосполучення «фіктивний сертифікат», «далеко не перша ксерокопія», «не може являти собою документ», «який це оригінал?», тощо, яке Ви використовуєте у Вимогах без належного підтвердження висновком експерта або спеціаліста галузі технічної експертизи документів, може бути визнане як таке, що порушує честь, гідність та ділову репутацію іншого учасника торгів (ч. 4 ст. 32 Конституції України, ст. 277 Цивільного Кодексу України). Вказане питання не є предметом нашого розгляду, проте вважаємо необхідним довести вказаний факт до Вашого відома.
З огляду на вищезазначене, Сертифікат “Certification about quality №305945/01/01 23/10/2020” не може розглядатись Замовником в складі тендерної пропозиції ПП «Інфолк» як вірно складений документ.
Також, звертаємо Вашу увагу, що в протоколі про відхилення Вашої пропозиції не було зазначено, однак, в ході розгляду та вивчення Ваших вимог виявлено що сертифікат якості на картон ПрАт «Київського картонно-паперового комбінату» виданий не на ім’я Учасника – ПП «Інфолк», а на ім’я ТОВ «Альянс Пак Сервіс». В складі Вашої тендерної пропозиції відсутні жодні додаткові документи про співробітництво з ТОВ «Альянс Пак Сервіс», або лист-пояснення щодо наявності у ПП «Інфолк» та ТОВ «Альянс Пак Сервіс» юридичних відносин.
Беручи до уваги цей факт, Замовник не розглядав Зазначений документ.
Щодо підстави відхилення як «Аномально низька ціна», Замовник керується виключно законодавством України про закупівлі. В Законі України «Про публічні закупівлі» існує поняття «аномально низької ціни». Законодавець вводить його для того, щоб уберегти Замовників від демпінгу торгів та неконкурентних дій у вигляді демпінгу ціни та наступного тиску на Замовника для підвищення ціни за одиницю товару.
Відповідно до ч.14 ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції.
Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим цієї частини.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.»
Поняття «аномально високої ціни» в законодавстві відсутнє.
Крім того, звертаємо Вашу увагу, що розрахунок очікуваної вартості проводився Замовником відповідно до існуючих ринкових цін на аналогічні товари. В «Prozorro маркеті» наразі відсутні такі категорії товарів, проте, вивчення цін відбувалось на маркетплейсах «Prom.ua», «Rozetka», тощо.
Також, зазначаємо що ПП «Інфолк» як учасник закупівлі, надав договори з Головним територіальним управлінням юстиції в Херсонській області про постачання обкладинок на спадкові справи №251 від 08.10.2018, в якому ціна за одиницю повністю аналогічного товару з ПДВ становить – 4,5 грн., що повністю відповідає очікуваній вартості, яка оголошена Замовником.
Крім того, відповідно до інформації порталу «Prozorro», ПП «Інфолк», наприклад, у закупівлі UA-2019-03-29-001282-b виконував постачання обкладинок для спадкових справ за ціною 4,80 грн. за одиницю (які є аналогічними за характеристиками закупівлі, щодо якої подана вимога); у закупівлі - UA-2019-01-28-002212-a за лотом 3 обкладинок для справ «Справа» за ціною 3,29 грн. за одиницю; у закупівлі UA-2020-02-21-001489-b за лотом 3 обкладинок справ (суцільних) за 3,18 грн.
Беручі до уваги ціни на повністю аналогічні товари, постачання яких здійснювало ПП «Інфолк», ціна за одиницю товару як 2,58 грн. з ПДВ є дійсно аномально низькою.
Щодо «аналітики закупівлель» Замовника, інформуємо, що для статистичного спостереження Вами взято у статистичну вибірку зовсім різні коди класифікатора та групи товарів. Порівняння товарів категорії «інформаційні вивіски» та товарів категорії «обкладинки» є некоректним.
Також, дякуємо за ретельне вивчення документів та зазначаємо, що до уваги було взято зазначену Вами невідповідність у документах наступного учасника, щодо якої Замовник прийме рішення за результатами вивчення зазначеного питання.
Статус вимоги:
Не задоволено