ДК 021:2015 «09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія для Львівського РСП Украероруху)»
1) Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції.
Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою.
В разі наявності в тендерній пропозиції документів, складених іншою мовою, обов’язково повинен бути переклад на українську мову. Переклад має бути підписаний або завірений особою, уповноваженою на підписання тендерної пропозиції та може бути засвідчений печаткою учасника, в разі її використання, або може бути засвідчений нотаріально, або легалізований у встановленому порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.
Допускається наявність в пропозиції учасника копій документів російською мовою, складених учасником в минулих періодах, або наданих сторонніми підприємствами чи установами, таких як: накази про призначення, протоколи зборів, договори, накладні, акти, виписки, листи-відгуки, технічні специфікації, сертифікати, паспорти якості, трудові книжки тощо.
Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, випадки коли використання букв та символів української мови призводить до їх спотворення (зокрема, але не виключно адреси мережі "інтернет", адреси електронної пошти, торговельної марки (знаку для товарів та послуг)), викладаються мовою їх загально прийнятого застосування.
2) Вид та умови надання учасниками забезпечення тендерних пропозицій передбачені пунктом 3.2 тендерної документації.
Завершена
14 505 148.12UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 72 600.00 UAH
Дата прийняття скарги до розгляду:27.11.2020 19:42
Дата розгляду скарги:10.12.2020 15:00
Місце розгляду скарги:Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:02.12.2020 21:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:17.12.2020 22:17
Дата виконання рішення Замовником:12.01.2021 14:25
Коментар замовника щодо усунення порушень:Рішенням тендерного комітету Державного підприємства обслуговування повітряного руху України від 12.01.2021, протокол № 4, відповідно до частини другої статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» на підставі рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 14.12.2020 № 23078-р/пк-пз, а також з ініціативи замовника затверджені зміни до тендерної документації.
Автор:ТОВ "УКР ГАЗ РЕСУРС", Віктор Насташенко +380442247773 TENDER.UGR@GMAIL.COM http://ukrgasresource.com
resolved
Вимога
Відхилено
Внесення змін до тендерної документації
Номер:13d348d5bbfe4de1b7c8f55e09fb2dec
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2020-11-04-007844-c.c3
Назва:Внесення змін до тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовник! Підпункт 7 п. 13.11. проекту договору викладено у наступній редакції: «7) зміни встановленого із законодавством органами державної статистики регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в Договорі.
У такому випадку ціна за одиницю кВт*год електричної енергії визначається за формулою відповідно до Комерційної пропозиції (Додаток № 3 до цього Договору). Зміна ціни за одиницю кВт*год електричної енергії здійснюється шляхом укладення додаткового договору про внесення змін до цього Договору за результатами переговорів Сторін в частині коригування ціни Договору».
Вважаємо, що така редакція суперечить п. 7 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», який передбачає, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
У комерційні пропозиції (додаток 3 до проекту Договору) визначено : Тпер – ціна (тариф) послуг оператора системи передачі (ціна регульованих послуг, яка визначається НКРЕКП), складає __________ грн/кВт*год без ПДВ;
Відповідно до ст. 7 Закону України «Про ринок електричної енергії», Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» затвердження тарифу на послуги з передачі електричної енергії, його зміна відноситься до виключної компетенції НКРЕКП, яка не є органом державної статистики.
Крім того, згідно чинного законодавства органи державної статистики не встановлюють регульовані ціни (тарифи).
Враховуючи наведене, запропонована Вами редакція не дає можливості в порядку встановленому Законом України «Про публічні закупівлі» змінити регульований тариф на передачу електричної енергії, який застосовується в договорі.
Наведене порушує право електропостачальника на зміну ціни за одиницю товару при зміні регульованого тарифу на послуги з передачі електричної енергії.
Просимо привести підпункт 7 п. 13.11. проекту договору у відповідність до п. 7 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:20.11.2020 14:08
Вирішення:Шановний учасник! Редакція підпункту 7 пункту 13.11. проекту договору відповідає пункту 7 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», а тому внесення змін у цій частині не є можливим.
Статус вимоги:Відхилено
declined
declined
Вимога
Відхилено
Внесення змін до тендерної документації
Номер:8500e6958df44c459fd46e52a8335eac
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2020-11-04-007844-c.c2
Назва:Внесення змін до тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовник! В п. 9.9. проекту договору на електропостачальника покладена матеріальна відповідальність за податкові ризики споживача. Водночас, відповідно до Податкового кодексу України електропостачальник не несе і не повинен нести жодної відповідальності перед споживачем за те, як ведеться податковий облік споживачем, контрагентами електропостачальника як і не відповідає за правильність формування фінансового результату та нарахування і сплату споживачем податку на прибуток, не несе відповідальність за такі збитки споживача.
З огляду на викладене, вказаний пункт є дискримінаційним. А тому, просимо вилучити п. 9.9. з вказаного проекту договору.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:20.11.2020 13:38
Вирішення:Шановний учасник! Внесення змін до пункту 9.9. проєкту договору не є можливим.
Статус вимоги:Відхилено
declined
declined
Вимога
Відхилено
Внесення змін до тендерної документації
Номер:a1cce758e06b4a5e81198926bbdf3d51
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2020-11-04-007844-c.b1
Назва:Внесення змін до тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовнику! Відповідно до абз. 2 п.п.2 п.13.11. Проекту договору, у разі зміни ціни Сторони укладають додатковий договір до цього Договору, за умови надання відповідною Стороною підтверджуючих документів про відповідне коливання ціни електричної енергії на ринку, а саме: документу, виданого Торгово-промисловою палатою України, та цінової довідки, виданої ДП «Держзовнішінформ», про рівень цін на Товар на ринку на дві дати.
Звертаємо Вашу увагу, що окрім ДП "Держзовнішінформ" та Торгово-промислової палати України, довідки про відповідне коливання ціни електричної енергії на ринку, тенденцію зміни (відсоток приросту або падіння) ціни на електричну енергію за відповідний період, можуть бути надані великою кількістю інших органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію (Регіональні Торгово-промислові палати, органи статистики тощо). Також для документального підтвердження факту коливання ціни електричної енергії на ринку, сторони можуть використовувати інформацію з сайту ДП «Оператор ринку» (https://www.oree.com.ua). Наведене підтверджується Листом Мінекономрозвитку від 14.08.2019 р. N 3304-04/33869-06 «Щодо зміни ціни у договорах постачання електричної енергії».
Враховуючи наведене, вимога надавати документи про відповідне коливання ціни електричної енергії виключно від ДП "Держзовнішінформ" та Торгово-промислової палати України, є повністю безпідставною, а також дискримінаційною по відношенню до нашого підприємства, виходячи з наступного.
Ми є потенційним учасником Вашої закупівлі, а також відносимось до Замовників в розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі». Тому оплата будь –яких товарів, робіт і послуг, які ми замовляємо для своїх виробничих потреб, потребує проведення процедур, передбачених цим Законом. Офіційні довідки про тенденцію зміни ціни на електричну енергію є платними. Оскільки ми постійно приймаємо участь у публічних закупівлях, для забезпечення можливості отримання офіційних довідок щодо зміни цін на електричну енергію у поточному році, наше підприємство, з дотриманням вимог ЗУ «Про публічні закупівлі», уклало договір про надання відповідних послуг з іншою організацією, яка уповноважена надавати необхідну інформацію. На 2021 рік нами також буде оголошена та проведена відповідна конкурентна процедура. Які організації візьмуть участь у її проведенні та хто буде визнаний переможцем спрогнозувати неможливо.
Очевидно, що наше підприємство не може виконати запропоновані Вами умови договору. Крім того, запропонована Вами редакція абз. 2 п.п.2 п.13.11. Проекту договору передбачає надання підтверджуючих документів одночасно від ДП "Держзовнішінформ" та Торгово-промислової палати України, що є неможливим, оскільки ми не матимемо правових підстав для оплати послуг двох організацій, що надають однотипні послуги. Отже ми фактично позбавлені можливості взяти участь у цій закупівлі. Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Враховуючи наведене просимо внести до проекту договору відповідні зміни, якими передбачити можливість надання офіційних довідок, що містять інформацію про рівень цін на ринку електричної енергії від необмеженого кола органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію. Також просимо розглянути можливість використання для документального підтвердження факту коливання ціни електричної енергії на ринку, інформації з сайту ДП «Оператор ринку» (https://www.oree.com.ua).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:17.11.2020 18:08
Вирішення:Шановний учасник! Внесення змін до проєкту договору не є можливою. Посилання на те, що вказана вимога Вас дискримінує через те, що Ви відноситесь до Замовників в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» де вказане потребує проведення процедур, передбачених цим Законом жодним чином не може вплинути на їх отримання. Ціни на такі довідки знаходяться в рамках 6-9 тис грн., та з урахуванням вказаного не потребують обов’язку проводити саме ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ. Більш того, передбачити що буде коливання ціни на ринку практично не можливо, а тим паче й передбачити, що в якомусь періоді вам потрібно отримати такі довідки, а в якомусь непотрібно.
Планування закупівель здійснюється на підставі НАЯВНОЇ ПОТРЕБИ у закупівлі товарів, робіт і послуг (частина 1 статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі»). Беручи до уваги, що наявність в отриманні таких довідок передбачити неможливо, така потреба у їх придбанні стане тільки тоді коли є коливання ціни на ринку, тобто настане потреба у їх придбанні. І, з нашої точки зору, в кожному випадку це буде новий предмет закупівлі у розумінні частини 1 статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» і жодним чином не порушуватиме норми частини 10 статті 3 цього Закону.
Навіть, припускаючи, якщо вартість за предметом закупівлі в отриманні таких довідок, перевищуватиме 50 тис грн. та той факт що в нашому проекті договору чітко передбачено їх отримання тільки від Торгово-промислової палати України та ДП «Держзовнішінформ» можливо застосувати абзац 4 пункту 2 частини 7 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (якщо послуги можуть бути надані виключно певним суб’єктом господарювання у зв’язку з відсутністю конкуренції з технічних причин).